Onko enää naisia, jotka haluaisivat perinteisen suhteen?
Haluaisin lämpimän naisen, joka loisi meille sellaisen hyvä fiiliksen kodin, jota en itse lapsena saanut, koska oli vahvasti uraan orientoitunut äiti.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni nuori mies syrjäytyy juuri kun kasvaa ilman vanhempia. Molemmat vanhemmat töissä arkena ja lapsen tarpeet hoitaa pelikonsoli. Viikonloppuna vanhemmat ovat asioillaan ja kaupoissa pyörimässä. Lapsi jätetään taas pelikonsolin ääreen. Aikuisena sitten tuo henkilö ei saa vaimoa niin hän on tuomittu jäämään pieneen yksiöön pelikoneen ääreen, ainoa asia mikä antaa turvaa.
Voihan se lapsen isä keskittyä enemmän lapsiin, ihan samat velvollisuudet hänelläkin on.
Äiti on tärkeä pojan psyykkeelle.
Olin tuollainen ja nyt kun tuli ero ja vaikka ei ollut avioehtoa (eihän se tavallisilla ihmisillä mihinkään edes vaikuta), olen aika kovilla koska olen joutunut aloittamaan työssä samalla aivan nollapisteestä kun kotona on pitänyt ottaa kaikki vastuu lapsista. En suosittele.
Täällä on yksi erittäin parisuhde- ja perhekeskeinen nainen. Clou olikin sitten siinä, että oli pirunmoinen homma löytää vastaava mies, eikä sellaista, joka vaan ottaa kaiken itsestäänselvyytenä.
No, löysin kuitenkin. On aarre edelleen, perhe-elämän jälkeenkin.
Meillä jäi mies kotiin toisen lapsen syntymän jälkeen koti-isäksi. Hän selvisi kaikista kodinhoitotöistä ja lasten hoidosta ainakin yhtä hyvin kuin minä olisin selvinnyt. Oman kotini malli jo oli sellainen, että isä tekee sen minä äitikin. Äidillämme oli vuorotyö sairaalassa. Iltaisin isä istui keinutuolissa neulomassa meille lapsille talveksi lämmintä ylle ja äiti laittoi keittiössä ruokaa sillä aikaa.
Kodin henkeen vaikuttavat molemmat vanhemmat.
Jos löytyisi joku ihana mies joka haluaisi kanssani tuollaisen suhteen, olisin heti messissä.
Ikävä kyllä ihania miehiä on harvassa.
Ole sinä itse se pullantuoksuinen vanhempi, miksi jonkun toisen pitäisi sulle ne puitteet luoda?
Älä syylistä äitiäsi tai isääsi. Ota vastuu elämästäsi ihan itse. Kokoaus kurseja on.Opit ruokaa tekemään ja leipomaan. Liity joku asukastalo,kerhotoiminta jossa kokataan,opit sinä sivussa ihan ilmasiksi.Kukan ei halua elämänsä ihmistä joka valitaa syy kaiken oli ÄITI tai Isä. Sieltä kämpältäsi lähde yksin elämään.Sieltä sinua ei kukaan hae ja netistä ei kumpania löydy. Joten rohkeasti kahvilat,kirjastot,harastus piirit.Tutustut ihmisiin ja kenties löydät ikäisen tytön/naisen. Yhdessä alatte kokailee ja opetella leipomaan.Kirjastosta voi oppi kirjoja lainata ilmaseksi. Mukava yhdessä teko,voi lopulta johtaa Amorin nuoleen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni nuori mies syrjäytyy juuri kun kasvaa ilman vanhempia. Molemmat vanhemmat töissä arkena ja lapsen tarpeet hoitaa pelikonsoli. Viikonloppuna vanhemmat ovat asioillaan ja kaupoissa pyörimässä. Lapsi jätetään taas pelikonsolin ääreen. Aikuisena sitten tuo henkilö ei saa vaimoa niin hän on tuomittu jäämään pieneen yksiöön pelikoneen ääreen, ainoa asia mikä antaa turvaa.
Voihan se lapsen isä keskittyä enemmän lapsiin, ihan samat velvollisuudet hänelläkin on.
Äiti on tärkeä pojan psyykkeelle.
? Ja isä? Yleensä vanhemmat vaikuttavat lapsen psyykeen joo.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko "perinteisellä" siis sitä, että nainen on kotona, hoitaa lapsia, kokkaa ja siivoaa vai sitä, että nainen haluaa sitoutua yhteen mieheen kerralla?
Jos ensimmäistä tarkoitat vastaus on tuskin.
Jälkimmäiseen vastaus on suurin osa.
Molempia.
Ja todellakin just sitä, että joulu näyttää ja tuoksuu joululta. Tienaan hyvin ja kuten kirjoitin niin voisin mennä naimisiin ilman avioehtoa.
Haluaisin naisen joka haluaa itsekin tällaista, ja mielellään ihan suomalaisen.
Ap
Suomalainen nainen on kyllä niin kylmä otus, että hänet pitää lämmittää mikrossa ennen aktia.😛
mies53v
Miksi et luo sitä kodin henkeä itse? Helpompaa ja halvempaa, tämän myötä naisia myös tunkee ovista ja ikkunoista, joista voi valita saman henkisen kodinlaittajan. Jos odottaa toisen pelastavan, niin sitä saa odottaa lopun elämäänsä, jollei tosiaan ole niin varakas, että löytää taitavan kotiäidin ja lisäksi voi ostaa kotiapua, kun nainen keskittyy lapsiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaisia enää ole. Äitini oli myös sellainen kodinhengetär. Työnjako oli perinteinen. Äiti hoiti kodin ja lapset, mies toi leivän pöytään. Eihän nyt tälläistä kulttuuria enää ole. Äidilleni esim on joulut yms tärkeitä aikoja. Ei nuorempia naisia kiinnosta sellainen joulufiiliksen rakentaminen, ehkä sitten kun ovat vanhuudenhöppänöitä voi olla tilanne toinen.
M35
Luo itse joulufiilis. Profohan tämä on, mutta ehkä joku vielä luulee, että naiset nauttivat aikuisen miehen passaamisesta.
Joo! Haluan miehen joka rakentaa meille ekana talon omalla hiellä ja rahalla, sit elättää mut täysin ja mun ainoa homma on istuskella kotona (mies tietysti huolehtii siivoojan). Sellanen just perinteinen työnjako, missä mies tekee työt ja minä keskityn kortin peluuseen ja seurusteluun. Harmi ettei tällasia perinteisiä miehiä löydy enää, kaikki vaan miljoonassa píllussa mädäntyneitä mieshuoria olis enää saatavilla.
Naisen ei ole hyvä jäädä kotiin "kodin hengettäreksi" koska muuten ei tule eläkettä. Jos olet miljonääri ja laitat naiselle miljoonan tilille "eläkkeeksi", tälläinen nainen voi jopa löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti alkoi miesten syyllistäminen
Onko ihme, kun haikaillaan takaisin 50-kuvulle jolloin naisen asema ei ollut kummoinen. Jopa 40- luvulla syntynyt äitini kouluttautui ja oli töissä ja lapsensa kannusti opiskelemaan niin pitkälle kuin mahdollista. Aikuisen ihmisen äititraunat kannattaa hoitaa terapiassa eikä etsimällä äitiä itselleen.
Mies53v lopetti seuranhaun tällä palstalla ja on katkerampi kuin koskaan. Nyt hän selittää olevansa yksin omasta vapaasta tahdostaan. Niin tyhmänä hän pitää naisia että luulee jonkun uskovan tätä selitystä.
Kerro ap yksikin syy, miksi nuori nainen heittäisi saamansa koulutuksen roskikseen alkaakseen palvella sinua ja mahdollisia lapsianne? Kerro myös edes yksi syy, miksi suomalainen nuori nainen haluaisi elää täysin riippuvaisena toisesta ihmisestä?
Sun kannattaa laajentaa horisonttia vähintään itäeurooppaan ellei jopa kaukoitään ja etsiä sieltä puoliso jos haluat vaimon, jonka elämän sisällöksi riität sinä (ja ne mahdolliset tulevat lapset).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko "perinteisellä" siis sitä, että nainen on kotona, hoitaa lapsia, kokkaa ja siivoaa vai sitä, että nainen haluaa sitoutua yhteen mieheen kerralla?
Jos ensimmäistä tarkoitat vastaus on tuskin.
Jälkimmäiseen vastaus on suurin osa.Molempia.
Ja todellakin just sitä, että joulu näyttää ja tuoksuu joululta. Tienaan hyvin ja kuten kirjoitin niin voisin mennä naimisiin ilman avioehtoa.
Haluaisin naisen joka haluaa itsekin tällaista, ja mielellään ihan suomalaisen.
Ap
Mille sinun joulusi mahtaa näyttää? Minulla on itse kirjottuja joulutekstiilejä, joulukattauket, itse tehdyt kranssit, asetelmat, ruoat jne. Olen kyllä maisteri, feministi, uranainen ja vaadin mieheltä 50 % osallistumista taloustöihin jne. Ihmettelen vaan miten feminismi tai ura estää piparitalon leipomisen ja joulun sisustamisen.
Mua kiinnostaa ap, että mitä sinä annat ja lupaan vastineeksi?
Sinänsä oishan tuommonen oikein ihanaa ja ihanteellista, mutta käytännössä eron tullen paska paikka naiselle, jos ei ole töitä tai edes ammattia ja on ikänsä hyysännyt perhettä.
Pystytkö ihan aidosti lupaamaan elämän kestävää uskollisuutta, arvostusta, kauniita tekoja ja halua selvitä ihan mistä tahansa yhdessä?
Joo, mutta muista nyt sitten että sun on ansaittava sen verran pätäkkää ettei sen "perinteisen" vaimon tarvitse vetää itseään piippuun kahta työtä tehden. Katos kun sun kontolles jää ne palkkatyöt jotta vaimo voi puuhastella kotona ja luoda kodinhenkeä. Semmoinen on sen perinteisen miehen osa. Ei voi saada perinteistä vaimoa jos ei ole itse valmis olemaan se perinteinen mies joka raataa palkkatöissä kahden edestä. Ei vaan taida Suomesta enää löytyä miehiä jotka laittaisivat perheensä etusijalle ja tekisivät työtä perheen hyvinvoinnin eteen.