Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko enää naisia, jotka haluaisivat perinteisen suhteen?

Vierailija
03.10.2021 |

Haluaisin lämpimän naisen, joka loisi meille sellaisen hyvä fiiliksen kodin, jota en itse lapsena saanut, koska oli vahvasti uraan orientoitunut äiti.

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen nainen on kyllä niin kylmä otus, että hänet pitää lämmittää mikrossa ennen aktia.😛

mies53v

Kylmiä vain sinulle. Kunnon miehille olemme sulaa vahaa :)

Jaa, joku mamma sano että kunnon miehiä ei enään ole olemassa😉

mies53v

Käännyt vaan sinne Aasian puoleen. Ei ollenkaan sulle huono ratkaisu.

53v. alkaa olemaan Itä-Euroopassa päiväyksen vanhaa kamaa. Siispä Aasiaan ->

Ei ole. Olin 55v kun löysin vaimoni Pietarista, nyt 2 lasta ja elämä kukoistaa.

T, mies59v

Itäbloki! Ukrainalaisista naisista kertovassa dokkarissa naiset itse kertoivat haluavansa mielummin oman ikäisiään miehiä. Sun ikäiset menee paremman puutteessa.

Itänaiset haluaa raittiin ja turvallisen miehen. Varakkuus ei ole haitta, eikä myöskään tuo ikä.

Miksi noi naiset huokasi ääneen etteivät jaksa katsella vanhoja miehiä? Lähtivät menemään kyseisestä sinkkumiitistä.

Vierailija
82/106 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko "perinteisellä" siis sitä, että nainen on kotona, hoitaa lapsia, kokkaa ja siivoaa vai sitä, että nainen haluaa sitoutua yhteen mieheen kerralla?

Jos ensimmäistä tarkoitat vastaus on tuskin.

Jälkimmäiseen vastaus on suurin osa.

Sitähän tässä tarkoitetaan. Vanhempi sukupolvi ei käsitä millään sitä, ettei tuollaista kulttuuri enää ole nuoremmilla naisilla. Ei kukaan suostu enää perinteiseen rooliin, passaamaan ja palvelemaan. 

Aviomiestäni kyllä voin passata joskus, mutta siinä se raja menee. Joskus yritti, että tekisin ruokaa jollekin hänen kaveriporukalleen - siinä vaiheessa laitoin ukon keittiöön tekemään itse kavereilleen sapuskat. Voin passata omaa perhettäni, mutta ulkopuolisia äijiä en rupea passaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että etsit äitiä, omaa mammaa loihtimaan sulle sen turvallisen kodin jota et lapsena saanut. Ikävää että lapsuutesi meni niin kuin meni mutta ei tule onnistumaan. Et voi parisuhteessa pistää toista ihmistä korjaamaan menneisyyttäsi ja parantamaan traumojasi ja omistamaan elämäänsä tarpeidesi tyydyttämiselle kuin pikkuvauvalle kaikkensa antava äiti.

Vierailija
84/106 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän mä mielelläni rakentaisin kodin henkeä, järjestäisin joulut ja muut, JOS olisi mies jonka kanssa tehdä se YHDESSÄ. Mutta kun miehet olettavat, että nainen tekee kaiken, siis ihan KAIKEN yksin, ja vielä maksaa sen. Kun eihän nyt sovi lokkeilla. Itse sitten kyllä lokkeillaan valmiiseen pöytään.

Vierailija
85/106 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hyväfiiliksinen parisuhde. (Syy, miksi kirjoitan tätä tälle palstalle juuri nyt on, että käynnistin läppärin katsoakseni ensi viikon kalenterin ja mitä huomenna aamulla on töissä tiedossa, ja samaan aikaan puolisoni katsoo äänen perusteella jotain kotimaista elokuvaa.)

- molemmilla on oma ura ja molemmat arvostamme toistemme töitä

- kaikki asumis-, ruoka- ja yhteisen auton kulut maksamme puoliksi

- kumpikin voi olla avoin ja haavoittuvainen toisen edessä; kertoa niin onnistumisen kokemuksista kuin myös siitä, kun tuntuu, ettei jaksa tai osaaminen ei riitä tai odotukset/kuormitus on liian korkealla

- jaamme kotityöt lähes puoliksi. Minä, joka en ehdi enkä jaksa tehdä niitä yhtä paljon, maksan kerran kuukaudessa käyvän siivoojan

- minä tykkään laittaa ruokaa, joten kokkaan puolisolleni. Teen isoja annoksia niin, että hän voi syödä samaa ruokaa kahtena iltana ja vielä jää pari annosta pakkaseen niitä iltoja varten, kun minulla ei ole aikaa ja/tai energiaa kokata. (Itselläni on eri ruokavalio, joten teen itselleni eri ruoan samalla periaatteella)

- minä tykkään laittaa ja maksaa puutarhasta ja joistakin sisustus- tms elementeistä kuten esimerkiksi kausivalot ulkona. Jos puolisoni asuisi yksin, syksy ei erottuisi keväästä tai kesästä; ei olisi kausivaloja, joulukoristeita, jouluaterioita tms. (Tosin joulua vietämme Suomessa tänäkin vuonna vain siksi, ettei vielä ole mukavaa matkustaa ulkomaille)

En taida oikein ymmärtää, mikä on se perinteinen suhde, mitä kaipaat ja mikä ei esimerkiksi omassa parisuhteessani toteutuisi.

Vierailija
86/106 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti tuollaisiakin naisia,toivotaan,että löydät etsimäsi :) ei se ole minun mielestä ollenkaan vanhanaikaista,että haluaa perinteisen parisuhteen...ihmisiä on niin paljon erilaisia...jotkut naiset haluaa ehdottomasti olla uraohjuksia,toiset ei halua ollenkaan lapsia,toiset haluaa,toiset haluaa elää sinkkuna,toiset haluaa parisuhteeseen jne.....

Vierailija
87/106 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on hyväfiiliksinen parisuhde. (Syy, miksi kirjoitan tätä tälle palstalle juuri nyt on, että käynnistin läppärin katsoakseni ensi viikon kalenterin ja mitä huomenna aamulla on töissä tiedossa, ja samaan aikaan puolisoni katsoo äänen perusteella jotain kotimaista elokuvaa.)

- molemmilla on oma ura ja molemmat arvostamme toistemme töitä

- kaikki asumis-, ruoka- ja yhteisen auton kulut maksamme puoliksi

- kumpikin voi olla avoin ja haavoittuvainen toisen edessä; kertoa niin onnistumisen kokemuksista kuin myös siitä, kun tuntuu, ettei jaksa tai osaaminen ei riitä tai odotukset/kuormitus on liian korkealla

- jaamme kotityöt lähes puoliksi. Minä, joka en ehdi enkä jaksa tehdä niitä yhtä paljon, maksan kerran kuukaudessa käyvän siivoojan

- minä tykkään laittaa ruokaa, joten kokkaan puolisolleni. Teen isoja annoksia niin, että hän voi syödä samaa ruokaa kahtena iltana ja vielä jää pari annosta pakkaseen niitä iltoja varten, kun minulla ei ole aikaa ja/tai energiaa kokata. (Itselläni on eri ruokavalio, joten teen itselleni eri ruoan samalla periaatteella)

- minä tykkään laittaa ja maksaa puutarhasta ja joistakin sisustus- tms elementeistä kuten esimerkiksi kausivalot ulkona. Jos puolisoni asuisi yksin, syksy ei erottuisi keväästä tai kesästä; ei olisi kausivaloja, joulukoristeita, jouluaterioita tms. (Tosin joulua vietämme Suomessa tänäkin vuonna vain siksi, ettei vielä ole mukavaa matkustaa ulkomaille)

En taida oikein ymmärtää, mikä on se perinteinen suhde, mitä kaipaat ja mikä ei esimerkiksi omassa parisuhteessani toteutuisi.

Ap haluaa suhteen jossa mies vastaa laskuista ja rahan tuonnista. Nainen hoitaisi kotia.

Vierailija
88/106 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteellisyydessä on aina se, että mitä perinteitä tässä nyt haetaan.

Viikinkiperinteitä, mies seilaa kaukomaille hakemaan kultaa?

Ihmisheimoperinteitä, mies lähtee kaatamaan keihäällä mammuttia?

Vai se perinne, kun ihmiset eivät vielä olleet ruokaketjun huipulla vaan muiden ruokaa?

Perinteitä on ollut vaikka ja minkälaisia.

Sellaisia, jossa naiset päättävät asioista ja miehet hoitavat lapset, esimerkiksi. Niitä on edelleen etelä-Amerikan heimoissa ja Kiinan alkuperäiskansoissa. Miksei se käy perinteikkääksi parisuhteeksi?

Vierailija
89/106 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen nainen on kyllä niin kylmä otus, että hänet pitää lämmittää mikrossa ennen aktia.😛

mies53v

mies53v

Vai aletaan täällä pakko naittamaan. Taidan sitten ottaa yhden suomalaisen, aasialaisen ja ukrainalaisen  naisen. Kolmessa on vara parempi. Aina tavaraa tarjolla.😉 Pahapäisin saa sitten tehdä kotitaloustyöt..luulen, että tuo homma tulee suomalaisen osaksi..

mies53v

Vierailija
90/106 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteellisyydessä on aina se, että mitä perinteitä tässä nyt haetaan.

Viikinkiperinteitä, mies seilaa kaukomaille hakemaan kultaa?

Ihmisheimoperinteitä, mies lähtee kaatamaan keihäällä mammuttia?

Vai se perinne, kun ihmiset eivät vielä olleet ruokaketjun huipulla vaan muiden ruokaa?

Perinteitä on ollut vaikka ja minkälaisia.

Sellaisia, jossa naiset päättävät asioista ja miehet hoitavat lapset, esimerkiksi. Niitä on edelleen etelä-Amerikan heimoissa ja Kiinan alkuperäiskansoissa. Miksei se käy perinteikkääksi parisuhteeksi?

Miehille kelpaa perinteet tasan niin kauan kun siitä ei joudu maksamaan. Naama menee mutkalle naisen ojentaessa kätensä ja pyytäessä korvausta.

Vierailija
91/106 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole löytynyt tarpeeksi rikasta ja hyväsydämistä miestä.

Eikä sillä hyvällä sydämelläkään niin väliä, kunhan pätäkkää löytyy.

Vierailija
92/106 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika negatiivista kommenttia.

Ja totta on ettei tällaisia naisia ole näkynyt yliopistolla /töissä eikä harrastuksessa. Ne harvat eivät sitten halua lapsia tai ovat muuten liian boheemeja elämäntyyliltään.

Lähinnä suhde perustuisi molemminpuoliseen kunnioitukseen. En ole koulutusta tai työtä kieltämässä, lähinnä ettei ura olisi prio1, kuten monilla tuntemillani naisilla.

En halua mitään itäblokin asetelmaa.

En osaa tehdä sellaista lämminhenkistä kotia.. Kavereille olin jo pienenä siitä kateellinen ja mummolasta jäi hyvä fiilis.

Ap

No miksi luulet että ne naiset siellä yliopistossa ovat? Löytääkseen miehen joka elättää? Etsi kouluttamatonta tai vähän kouluttautunutta. Ihan varmasti on helpompi luopua jostain siivoojan työstä kuin maisteritason hommista. Et vaikuta kovin terävältä.

Käyn harrastuksessa missä on ihmisiä eri koulutustaustoilla, mutta eipä sieltäkään ole löytynyt.

Kaverin vaimo on ekonomi, joka hankki pari hevosta ja jäi lopulta hoitamaan niitä ja heidän lasta, toki harvinaista. Tämä nainen kyllä myös sijoittaa yms, eli sikäli eri.

Koen, että itäblokissa ym on enemmän opittua ja kulttuurisidonnaista. En sellaista kulttuurikatastrofia ole hakemassa - tulee väärinymmärryksiä ym. Kyllä jaetulla omaisuudellani eläisi ihan ok keskiluokkaista elämää. On sijoitusasuntoja ja pääomatuloja. Lapsista maksaisin maksimin mukaan ja halusin viikko-viikko-systeemin tai pääasiallisen huoltajuuden jos tulisi ero. Toki ennen eroa olisin kyllä valmis kääntämään kaikki kivet.

Ap

Ymmärrän pointtisi, siis mitä kaipaat, jollain tapaa. Itse olen mielelläni kotihengetär ja huolehdin, että meillä on kotona hyvä ilmapiiri ja lapsilla (4 kappaletta), sekä miehelläni on hyvä olla. Nautin naisen roolistani ja se ei suinkaan estä, että käyn osa-aikaisesti töissä, ettei yliopistokoulutus mene aivan hukkaan.

Yksi asia kirjoituksessasi sai vain sydämen kylmäämään: haluaisit pääasiallisen huoltajuuden jos tulisi ero! Ylipäänsä, että pidät sitä vaihtoehtona, saa sinut kuulostamaan pohjimmiltaan itsekkäältä ja kylmältä ihmiseltä. Näin äitinä, kun on huolehtinut pääasiallisesti lapsista ja elänyt perheelle, se kuulostaa todella julmalta. Et taida olla sittenkään kypsä isäksi.

Vierailija
93/106 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa suosittelen raatorehellistä sugarbabyn uraa.

Vierailija
94/106 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaisia enää ole. Äitini oli myös sellainen kodinhengetär. Työnjako oli perinteinen. Äiti hoiti kodin ja lapset, mies toi leivän pöytään. Eihän nyt tälläistä kulttuuria enää ole. Äidilleni esim on joulut yms tärkeitä aikoja. Ei nuorempia naisia kiinnosta sellainen joulufiiliksen rakentaminen, ehkä sitten kun ovat vanhuudenhöppänöitä voi olla tilanne toinen. 

M35

Mies siis työskentelee 8 h päivässä, nainen 24. Ihmekös kun ei nykynaisille maistu.

Vierailija
95/106 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mietipä sitä, että on myös meitä joilla molemmat vanhemmat olivat urakeskeisiä. Ja joillakin ei ollut kumpikaan, vaan molemmat kotona työttöminä sossurahoilla. Jotenkin mekin kaikki ollaan silti pärjätty. Voihan sitä haluta ihan minkälaisen parisuhteen tahansa. Pitää vaan löytyä samoin ajatteleva kumppani.

Vierailija
96/106 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaisia enää ole. Äitini oli myös sellainen kodinhengetär. Työnjako oli perinteinen. Äiti hoiti kodin ja lapset, mies toi leivän pöytään. Eihän nyt tälläistä kulttuuria enää ole. Äidilleni esim on joulut yms tärkeitä aikoja. Ei nuorempia naisia kiinnosta sellainen joulufiiliksen rakentaminen, ehkä sitten kun ovat vanhuudenhöppänöitä voi olla tilanne toinen. 

M35

Mies siis työskentelee 8 h päivässä, nainen 24. Ihmekös kun ei nykynaisille maistu.

Tämä niin tuhat kertaa. Ihmisenä, joka on sekä ollut vuosia kotona pienten lasten kanssa että pitkään työelämässä, voin sanoa että kahdeksan tunnin työpäivä viis kertaa viikossa on lasten leikkiä verrattuna siihen, että on kellon ympäri päävastuussa lapsista ja kodista. Kun lapset lähtivät kouluun ja päiväkotiin ja minä takaisin työhön, tuntui se suorastaan lomailulta.

Minusta tosimies jakaa naisen kanssa vastuun koko show’sta, perheen elatuksesta ja lapsista, eikä yritä itse pedata itselleen sitä helpompaa hommaa jostain perinteisistä arvoista höpisemällä. Sellaista minä kunnioitan.

Vierailija
97/106 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole, mutta ulkomailla konservatiivisissa maissa on.

Vierailija
98/106 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväsydäminen mies pitää huolen, että kaikilla perheenjäsenillä on hyvä olla ja maksaa mukisematta kaiken. Miljoonatuloista ei ole mitään iloa, jos mies on pihi ja perhe kärvistelee köyhyydessä.

Vierailija
99/106 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies53v

mies53v

53v. alkaa olemaan Itä-Euroopassa päiväyksen vanhaa kamaa. Siispä Aasiaan ->

Ei ole. Olin 55v kun löysin vaimoni Pietarista, nyt 2 lasta ja elämä kukoistaa.

T, mies59v

Voi lapsiraukkoja! Vanhus isänä.. varmaan häpeävät silmät päästään ja vaimo omaishoitajana.. :(

Vierailija
100/106 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M35

Miksi tätä alapeukutetaan? Hänhän vain kertoo faktat, ei ota kantaa. En minäkään ole mikään kodin hengetär tai perinteinen nainen ja se on ihan ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme