Mikä muuttui, kun täytit 40?
Kommentit (98)
Vanhat naiset ovat vi##umaisimpia asiakkaita. Vanhat naiset ovat aina kitisemässä, valittamassa ja marisemassa jostain ja yleensä ihan turhasta. Valittaminen on heille elämäntapa. Ja poikkeus vahvistaa säännön.
Vierailija kirjoitti:
Vanhat naiset ovat vi##umaisimpia asiakkaita. Vanhat naiset ovat aina kitisemässä, valittamassa ja marisemassa jostain ja yleensä ihan turhasta. Valittaminen on heille elämäntapa. Ja poikkeus vahvistaa säännön.
Ja vanhaksi naiseksi lasket 40-vuotiaat? Selvä se sitten.
Kaksi vanhinta lasta muutti kotoa opiskelemaan suurempiin kaupunkeihin. Katselin ympärilleni että olipa hyvä tehdä lapset nuorena, kun jaksoi ja vielä jaksaa opetella uusia sovelluksia noiden nuorten kanssa yhteydenpitoon.
Kaveri oli vasta saanut vauvan ja ihan ensimmäistä kertaa kävi niin että vauvaa nuuskiessa ei tullut itselle vauvakuumetta. Vapaa olo.
Myös se, että alkossa kysytään papereita on tuntunut vielä makeammalta +40v.
Hetken tuntui että hiukset olisivat ohentuneet, mutta vaihdoin palashampooseen ja taas liiankin tuuheat ja paksut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään. Mikä olisi pitänyt muuttua?
Mitähän miinustamista tässä minunkin kommentissa oli. :D
Kaikki muuttuu kun nainen vanhenee. Elämä ohi.
Muuttuuko elämä jotenkin radikaalisti sillä samalla sekunnilla kun täyttää 40v.? Ei mulla ainakaan muuttunut ja elämä on nyt 42-vuotiaana samanlaista kuin 39-vuotiaana. En tajua mikä tässä olisi pitänyt muuttua jotenkin erityisesti. Ei mun elämä ole ohi.
Myös miehet vanhenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttuuko elämä jotenkin radikaalisti sillä samalla sekunnilla kun täyttää 40v.? Ei mulla ainakaan muuttunut ja elämä on nyt 42-vuotiaana samanlaista kuin 39-vuotiaana. En tajua mikä tässä olisi pitänyt muuttua jotenkin erityisesti. Ei mun elämä ole ohi.
Myös miehet vanhenee.
Sepä se, miehet vanhenee kuin viini ja naiset kuin maito.
Näin iäkkäämpänä on saanut huomata, että on miehille ilmaa. Joo no kerta panoksi kelpaa, mutta parisuhteeseen halutaan se 25v nainen :/
vm78
Kukaan ei ottanut enää tosissaan. Mun mielipiteet oli toisarvoisia esim nuoremman kollegan ollessa vieressä.
Seksihalut loppui kuin seinään.
Vierailija kirjoitti:
Näin iäkkäämpänä on saanut huomata, että on miehille ilmaa. Joo no kerta panoksi kelpaa, mutta parisuhteeseen halutaan se 25v nainen :/
vm78
Olet mies. Miehiä tulisi ovista ja ikkunoista jos ei olisi jalostanut veemäistä luonnetta torjumaan niitä.
Laiton uhkaus työtään tekevälle on nyt virallisen syytteen alainen rikos: https://yle.fi/uutiset/3-12123875
Huonosti käyttäytyvä änkyräasiakas joutuu kunnianloukkauksesta syytteeseen, jos änkyräasiakas haistattelee, huorittelee, homottelee ja uhkailee työssä asiakaspalvelijaa. Tämä on hyvä muistaa, kun asioit kaupassa, tavaratalossa, apteekissa, huoltoasemalla, terveyskeskuksessa, kioskissa ja ravintolassa. Ei kannata soittaa suutaan asiakaspalvelijoille vaan tulee käyttäytyä asiallisesti.
Järjestetäänkö vaihdevuosi-ikäisille ja vanhoille naisille vihanhallintakursseja? Aggressiiviset, hankalat ja ilkeät vanhat naiset menkööt vihanhallintakurssille hakkaamaan nyrkkeilysäkkiä ja vetämään kuorma-autonrenkaita. Katkeruutta ja vihaa ei tarvitse kohdistaa omaan perheeseen ja täysin syyttömiin ihmisiin!
Vierailija kirjoitti:
Minä itse, minä itse ja minä itse. Piiri pieni pyörii ja pienen piirin pitäisi pyöriä vaihdevuosi-ikäisen naisen ja hänen oikkujensa ympärillä. Ei tarvitse!
Olen kohdannut asiakaspalvelussa näitä itseään täynnä olevia, narsistisia, elämäänsä kyllästyneitä ja kaikkitietäviä, ikääntyviä ja iäkkäitä naisia. He ovat pääsääntöisesti epäkohteliaita, epäystävällisiä, aggressiivisia, vihaisia, ilkeitä, töykeitä ja rumasti puhuvia asiakkaita. Heillä ei ole alkeellisimpiakaan käytöstapoja. Asiakaspalvelijat joutuvat kuulemaan ja kuuntelemaan muun muassa suunsoittoa, valitusta, huutoa, haistattelua, kiroilua, hu#rittelua, h#mottelua, uhkailua ja henkistä väkivaltaa. Ja nimenomaan näitten ikääntyvien ja iäkkäiden naisten esittämänä.
Joten en ole samaa mieltä kommentoijan "Elämä vasta alkaa, varsinkin jos on lapset jo isoja ja vihdoinkin on aikaa, energiaa ja rahaa itsensä huomioimiseen." kanssa. Minusta elämä on parasta, kun lapset ovat pieniä ja asuvat kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Elämä vasta alkaa, varsinkin jos on lapset jo isoja ja vihdoinkin on aikaa, energiaa ja rahaa itsensä huomioimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vanhinta lasta muutti kotoa opiskelemaan suurempiin kaupunkeihin. Katselin ympärilleni että olipa hyvä tehdä lapset nuorena, kun jaksoi ja vielä jaksaa opetella uusia sovelluksia noiden nuorten kanssa yhteydenpitoon.
Kaveri oli vasta saanut vauvan ja ihan ensimmäistä kertaa kävi niin että vauvaa nuuskiessa ei tullut itselle vauvakuumetta. Vapaa olo.
Hetken tuntui että hiukset olisivat ohentuneet, mutta vaihdoin palashampooseen ja taas liiankin tuuheat ja paksut.
"vielä jaksaa opetella uusia sovelluksia noiden nuorten kanssa yhteydenpitoon"
Oletko varma että olet 40, etkä 80? Uskomatonta että jollakin on oletuksena että 40v "vielä jaksaa opetella" jonkin ihan perussovelluksen käytön. Eihän tuon nyt pidä olla kenellekään alle 80+ vuotiaalle mikään erikoinen asia. Sama kun sanoisi "vielä jaksan onneksi kävellä kilometrin".
Ai mikä muuttui? No ihmiset ja nykymeno kuvottaa vielä enemmän kuin nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ottanut enää tosissaan. Mun mielipiteet oli toisarvoisia esim nuoremman kollegan ollessa vieressä.
Seksihalut loppui kuin seinään.
Onkohan tässä sitten niin paljon alakohtaista vai henkilökohtaista eroa kun minusta tuntuu että vasta näin 40-vuotiaana minut on vankan työkokemuksen myötä paremmin alettu ottaa tosissaan.
39-41v: Avioero, uusi parisuhde, uusi koti, uusi paikkakunta, uusi työ. Eli pientä hienosäätöö elämään. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksihalut loppui kuin seinään.Onkohan tässä sitten niin paljon alakohtaista vai henkilökohtaista eroa kun minusta tuntuu että vasta näin 40-vuotiaana minut on vankan työkokemuksen myötä paremmin alettu ottaa tosissaan.
No kun 90% kollegoista on miehiä, niin minua ei kuunnella enää, vain tätä nuorta naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksihalut loppui kuin seinään.Onkohan tässä sitten niin paljon alakohtaista vai henkilökohtaista eroa kun minusta tuntuu että vasta näin 40-vuotiaana minut on vankan työkokemuksen myötä paremmin alettu ottaa tosissaan.
No kun 90% kollegoista on miehiä, niin minua ei kuunnella enää, vain tätä nuorta naista.
Miehenä voin vahvistaa tämän valitettavan ilmiön. Vaikka kuinka järjelläni tiedän, että naisissa on paljon viisautta ja osaamista, niin siltikin huomio kiinnittyy aina niihin nuoriin kaunottariin, vaikka nämä eivät tietäisi mistään mitään. Ketuttaa jo itseänikin, että miksi pitää mennä näin.
Henkinen puoli paranee vuosi vuodelta, parhaat vuodet ovat vielä edessä. Itsetunto ja osaaminen kasvavat vielä vuosikymmeniä.
Ruumiillisella puolella aineenvaihdunta voi hidastua. Itse huomasin sen 43 vuotiaana.
Tämän jälkeen geenit ratkaisevat saako terveen,, energisen ja mielekkään jatkon loppuun saakka.
Nyt jos koskaan ehtii vielä kohottaa kuntoaan, alkaa pitämään hyvää huolta lihaksistaan, liikkuvuudestaan. Ystäviin pitää panostaa, koska niiden merkitys kasvaa, kun jää töistä pois.
Viinan juonti on lopetettava, ennen kuin aivot on ihan pilalla ja maksa poksahtanut. Tupakan polton jos lopettaa, eikä saa keuhkosyöpää 12 - vuoteen sen jälkeen, niin sitten myöhemmin ei enää saakkaan.
Lähinäkö on huonontunut merkittävästi ja maailma on paljon (konkreettisesti) pimeämpi paikka. Ei vaan oikeasti näe enää niin lähelle kuin aiemmin. Taskulamppua tarvii paljon useammin, etenkin jos tekee jotain tarkempaa vaikka autotallissa.
Ei mikään. Eikä silloin kun täytin 50v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"vielä jaksaa opetella uusia sovelluksia noiden nuorten kanssa yhteydenpitoon"
Oletko varma että olet 40, etkä 80? Uskomatonta että jollakin on oletuksena että 40v "vielä jaksaa opetella" jonkin ihan perussovelluksen käytön. Eihän tuon nyt pidä olla kenellekään alle 80+ vuotiaalle mikään erikoinen asia. Sama kun sanoisi "vielä jaksan onneksi kävellä kilometrin".
Kyllä 40v on suht iäkäs, verrattuna 20v naiseen. Enää ei opi uutta niin helposti, elimistö rapistuu, tulee mahoksi jne.
Aijaa. No itse ainakin olin paljon "oikukkaampi" nuorena. Tuli tehtyä paljon äkkinäisiä päätöksiä, enkä osannut oikein tyytyä mihinkään. Nykyään nautin hyvin yksinkertaisista asioista. Toki olin paljon epävarmempi nuorena, enkä osannut pitää puoliani. Joten varmasti asiakaspalvelumielessä olin silloin helpompi asiakas 😁. Mutta miksi minä henkilökohtaisesti kaipaisin takaisin niihin aikoihin? Oma elämäni on helpompaa nykyään kun olen itsevarmempi, tiedän ja tunnen omat rajani ja oikeuteni. Kysehän oli siitä kuinka ITSE kokee oman ikääntymisensä. Ei tässä kysytty sitä miten muut meihin suhtautuu. Tällä en kuitenkaan puolusta mitenkään asiatonta käytöstä, mutta tarkoitan vaan, että iän myötä ei enää mieti sitä muiden miellyttämistä yhtä paljon. Ja olen itsekin ollut nuorena vuosia asiakaspalvelu työssä, kyllä ne keski-ikäiset miehet olivat ihan yhtä hankalia asiakkaita. "Helpoimpia" olivat lapset, teinit ja vanhukset. Jokainen voi miettiä miksi.