Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omaisen hautaamisesta

Vierailija
03.10.2021 |

Olen kuolleen läheisin omainen. Ainoa. Mietin miten järjestän hautauksen. Nyt sain soiton etäisemmältä sukulaiselta joka tarkkaan tiesi miten kuollut halusi tulla haudatuksi. Minä en tiennyt. Nyt olen aivan sekaisin miten pitäisi toimia.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mitään ei ole paperilla, niin toimi miten haluat. Muuten sitä voi kaukaiset sukulaiset keksiä vaikka mitä.

Vierailija
2/7 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raato pakettiin ja multiin. Kukat kummulle ja kahvittelu tutuille. Näin se sujuu kunnioittavasti ja perinteitä noudattaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vainajan toiveen voi toteuttaa edes osittain niin tee se, mikäli haluat. Tuttava kertoi mulle miten hän haluaa tulla haudatuksi ja minähän sitten välitin toiveen omaisille tuttavan kuoltua. Sitä en tiedä miten hänet haudattiin, eikä asia mulle kuulu.

Vierailija
4/7 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkujuhlia ei ole pakko pitää. Seurakunta hoitaa. Ja Hautaustoimisto.

Vierailija
5/7 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä sukuhautaan laitto. Itse olisin ehkä valinnut muistolehdon. Raskasta vaivata päätään yksin näillä pohdinnoilla.

Vierailija
6/7 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä sukuhautaan laitto. Itse olisin ehkä valinnut muistolehdon. Raskasta vaivata päätään yksin näillä pohdinnoilla.

Itse ajattelisin automaattisesti että sukuhautaan, jos vainaja ei ole eläessään muuta toivetta esittänyt.

Vierailija
7/7 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon helpompaa on antaa toimeksi antaa asia hoidetavaksi sosialivirastolle,jos henkilö asui yksin.? Et hänen kanssa asunnut? Jos on suku hauta,voitte sen osoitaa.Sos. virasto hoitaa kaiken alusta loppuun,perunkirjotuksia myöten.Jos pesässä rahaa, laskutaa automaatisesti pesän varoista kulut, sen jälkeen vasta jako jos perillisiä on? Pesä jos varaton,kulut jää yhteiskunalle.Mikään laki ei velvoita yksinäisen ihmisen hautaamista sukulaisen, ei edes aikusta lasta, jos asuu muualla.Eli ei asunut sama talous vainajan kanssa.