Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä muuttui, kun täytit 40?

Vierailija
03.10.2021 |

Vai muuttuiko mikään?

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset meni ihan sekaisin. Sitä se oli siihen asti, kunnes loppuivat. Onneksi ei tiennyt etukäteen mitä riesoja elämässä voi tulla. Tv. 54v

Vierailija
22/98 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin ekaa kertaa äidiksi joten kaikki muuttui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutin palvelutaloon, kuten ikäiseni naisen, eli turhan naisen kuuluu. Pois rumentamasta maisemaa. Yli 40v nainen on yhtä turha kuin ostarin juopot.

N41

Kaikkee sitä saa täällä lukea…😣

Tää oli kyllä ankein piiiiiitkästä aikaa.,,..

No Suomen kulttuurissa iäkkäämpi nainen on vastenmielinen,ikävä kyllä. Ahdistaa ja itkettää oma ikä

N41

Höpsis. Olen saman ikäinen, minulla on juuri uusi mies, työ ja koti. Tuntuu että tästä se elämä vasta alkaa.

Mutta minkä näköinen mies? 25v nainen saa hyvän ja komean, yli 40v muori saa tyytyä rippeisiin. N41

Nuori ja komea.

Vierailija
24/98 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukka lähti ja muna kasvoi viisi senttiä

Vierailija
25/98 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään. Mikä olisi pitänyt muuttua?

Mitähän miinustamista tässä minunkin kommentissa oli. :D 

Vierailija
26/98 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muna lähti ja tukka kasvoi viisi senttiä.

Vierailija
27/98 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muuttuu kun nainen vanhenee. Elämä ohi.

Vierailija
28/98 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin 40.

Vierailija
29/98 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoksuuko kärki jo eltaantuneelle?

Vierailija
30/98 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papereita ei ole kysytty enää niin usein. Ehkä 1 - 2 kertaa vuodessa enää.

Vierailija
31/98 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin 40-vuotiaana ikääntymiseen liittyvää ahdistusta. Se oli lievempää kuin 45- ja 50-vuotiaana koettu ikäahdistus.

Yleisesti ikääntyminen ahdistaa ja vanheneminen pelottaa minua paljon. Vanhuudessa pelottaa eniten ns. köyhä ja huono vanhuus eli köyhyys, Kelan takuueläke, sairastuminen, sairaudet, raihnaiseksi ja toisten autettavaksi ja toisten armoille joutuminen.

Vaihdevuodet ovat täyttä pa##aa ja hedelmättömyyden kokemus on sama kuin että elämä on lopussa.

Vierailija
32/98 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutin palvelutaloon, kuten ikäiseni naisen, eli turhan naisen kuuluu. Pois rumentamasta maisemaa. Yli 40v nainen on yhtä turha kuin ostarin juopot.

N41

Kaikkee sitä saa täällä lukea…😣

Tää oli kyllä ankein piiiiiitkästä aikaa.,,..

No Suomen kulttuurissa iäkkäämpi nainen on vastenmielinen,ikävä kyllä. Ahdistaa ja itkettää oma ikä

N41

No minä olen 41v nainen, ja miehet juoksee perässä. Sieltä alle kolmekymppisistä yli viiskymppisiin. Valitsen heistä fiksuja ja sporttisia miehiä treffeille. Olen itsekin timmi ja liikunnallinen. En kuitenkaan ns täydellinen, mutta ei tässä iässä ole enään ulkonäköpaineita, koska on tajunnut niiden olevan ihan turhia.

Ei ole muutenkaan enään niin epävarma kuin nuorempana, vaan uskaltaa olla ihan oma itsensä ja elää omannäköistä elämää. Muiden odotukset ei kiinnosta. Kyllä mä tykkään tästä iästä.

Vierailija
33/98 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin vakavasti. Perinnöllinen taipumus ja osui mun kohdalle.

Vierailija
34/98 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinänsä mikään, mutta muistan kuinka juuri samana päivänä kun täytin 40, mulla alkoi toisen jalan nilkasta ja toisen polvesta kolottaa. No ne menivät ohi, mutta se nauratti silloin, että jaahas, tätä se vanheneminen tarkoittaa.

Noh, olen nyt elänyt nelikymppisenä jo muutaman vuoden ja kyllä huomannut, että jos hirveästi innostun jotain tekemään, väsyn helpommin kuin parikymppisenä. En ole niin notkea ja joustava fysiikaltani enää, vaikka olenkin edelleen ihan hyvässä kunnossa. Että kyllä nyt jotain eroa alan huomata siihen nuoruuteen verrattuna.

Niin ja töistä alkaa tulla kipuja enemmän, mutta olenkin tehnyt samoja töitä jo lähes 20 vuotta, että ei mikään ihme jos alkaa kroppa kyllästyä samoihin liikeratoihin. Muuten en ole huomannut mitään. Varmaan ihan normaalia ikääntymistä.

Vierailija
35/98 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin kiinnostua terveydestäni. En ole koskaan ollut ylipainoinen, mutta aloin syömään terveellisemmin, liikkumaan päivittäin ja lopetin tupakoinnin.

Vierailija
36/98 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Elämä vasta alkaa, varsinkin jos on lapset jo isoja ja vihdoinkin on aikaa, energiaa ja rahaa itsensä huomioimiseen.

Vierailija
37/98 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koin 40-vuotiaana ikääntymiseen liittyvää ahdistusta. Se oli lievempää kuin 45- ja 50-vuotiaana koettu ikäahdistus.

Yleisesti ikääntyminen ahdistaa ja vanheneminen pelottaa minua paljon. Vanhuudessa pelottaa eniten ns. köyhä ja huono vanhuus eli köyhyys, Kelan takuueläke, sairastuminen, sairaudet, raihnaiseksi ja toisten autettavaksi ja toisten armoille joutuminen.

Vaihdevuodet ovat täyttä pa##aa ja hedelmättömyyden kokemus on sama kuin että elämä on lopussa.

Kumma, että niin moni lapsen tehnyt valittaa tätä. Itse en ole, ja elämäni ei todellakaan ole lopussa 48veenä. Ajatuskin naurattaa. Siis jos se nyt on minusta kiinni.

Vaihtarit (joista en toistaiseksi kärsi kuin kevytunisuutena) päihittää mennen tullen jonkun kivuliaan, kroonisen, invalidisoivan tai jopa tappavan sairauden. Ja jos kärsii, niin hakee vaivoihin apua.

Saahan sitä vaivojansa valittaa, mutta eikö se vaan lisää niiden vaivojen valtaa? Ja sitten ne, jotka eivät noista kärsi samalla tavalla, ovat ymmällään.

Onko sama juttu synnytyskipujenkin kanssa?

Vierailija
38/98 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse, minä itse ja minä itse. Piiri pieni pyörii ja pienen piirin pitäisi pyöriä vaihdevuosi-ikäisen naisen ja hänen oikkujensa ympärillä. Ei tarvitse!

Olen kohdannut asiakaspalvelussa näitä itseään täynnä olevia, narsistisia, elämäänsä kyllästyneitä ja kaikkitietäviä, ikääntyviä ja iäkkäitä naisia. He ovat pääsääntöisesti epäkohteliaita, epäystävällisiä, aggressiivisia, vihaisia, ilkeitä, töykeitä ja rumasti puhuvia asiakkaita. Heillä ei ole alkeellisimpiakaan käytöstapoja. Asiakaspalvelijat joutuvat kuulemaan ja kuuntelemaan muun muassa suunsoittoa, valitusta, huutoa, haistattelua, kiroilua, hu#rittelua, h#mottelua, uhkailua ja henkistä väkivaltaa. Ja nimenomaan näitten ikääntyvien ja iäkkäiden naisten esittämänä.

Joten en ole samaa mieltä kommentoijan "Elämä vasta alkaa, varsinkin jos on lapset jo isoja ja vihdoinkin on aikaa, energiaa ja rahaa itsensä huomioimiseen." kanssa. Minusta elämä on parasta, kun lapset ovat pieniä ja asuvat kotona.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Elämä vasta alkaa, varsinkin jos on lapset jo isoja ja vihdoinkin on aikaa, energiaa ja rahaa itsensä huomioimiseen.

Vierailija
39/98 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä, oon 25

Vierailija
40/98 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vahvemmin mukana vihreiden puoletoiminnassa ja kannustan nuoria naisia liittymään mukaan