Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järjestelmälliset,siistit ja esteetikot?

Vierailija
26.11.2014 |

Miten pidätte yllä perus siisteyttä kotona? Miten pidätte laatikot järjestyksessä? Noudatatteko jotain tiettyä siivousrutiinia päivittäin? Millä pyyhitte pöytiä? Talouspaperilla vai jollain tiskiliinalla? Millainen?

Kaipaan vinkkejä tähän kaaoksen selättämiseen. Olen tutkaillut mm. flylady sivustoa mutta sekään ei ehkä tunnu ihan omalta. Esim. lavuaarien pesu päivittäin?

kaipaan ihan perusvinkkejä lapsiperheen järjestykseen. Miten opettaa mies ja lapset myös sitten järjestelmällisiksi?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie mennessäs, tuo tullessas, tee ollessas. Siitä on jo hyvä aloittaa että jokaiselle tavaralle on oma paikkansa minne se käytön jälkeen laitetaan. Tavaraa voi joutua karsimaan sillä sekin auttaa ylläpitämään järjestystä kun ei ole turhaa krääsää tasot ja kaapit pullollaan.

Keittiötasot pyyhin puhdistusaineella ja mikrokuituliinalla. Liinoja on useampi joten joka päivä vaihdan sen uuteen ja pesen likaiset koneessa. Mikrokuituliinalla puhdistusjälki on ihan eri luokkaa kuin tavan räteillä.

Imuroin päivittäin keittiön ja eteisen ja muun asunnon viikoittain. Lattiat pesen kerran viikossa. Pölyjen pyyhintä, jälkien raivaus ja tavaroiden järjestyksessä oleminen saa asunnon näyttämään siistiltä eikä yllätysvieraat pelota :)

Vierailija
2/2 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta järjestys on kaiken a ja o. Vien aina tavarat paikoilleen ja kerron heti miehelle ja lapsille jos joku on väärässä paikassa tai esillä. Pyydän ja ohjeistan, mutta teen kyllä itse valtaosan. En siedä tavaraa tasoilla, pöydillä tms. Muutenkin pyrin pitämään tavaramäärän kurissa siivoamalla kaapit perusteellisesti n. 3 kertaa vuodessa > armotta turha kierrätykseen. Ostan hyvin maltilla uutta.

Keittiö siivotaan toki päivittäin ja irtotavarat paikoilleen, pedit pedataan, eteinen järjestellään jne. Mutta muuten minulle riittää perusteellinen viikkosiivous eli pölyt, imurointi, lattioiden ja wc-tilojen pesu. Siivoan itse ja käyn kuitenkin töissä. En toki käytä siivoukseen kaikkea vapaa-aikaani :).

Mies tekee puolet viikkosiivouksesta, siivoamme aina koko perhe yhdessä. Näin on helpoin ohjata muut toimimaan halutulla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme