Haluan muuttaa Norjaan
Mistä lähtisin liikkeelle? Kamat kasaan ja menoksi?
Kommentit (35)
jep, menkää suomalaiset Norjaan. katsovat teitä alaspäin samalla tavalla kuin suomalaiset virolaisia tai venäläisiä.
Tuolla sivustolla oli sairaanhoitajan peruspalkka 3 400 €. Jos ottaa huomioon hintatason, eikö tuo ole suunnilleen sama kuin Suomessa?
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:07"]jep, menkää suomalaiset Norjaan. katsovat teitä alaspäin samalla tavalla kuin suomalaiset virolaisia tai venäläisiä.
[/quote]
Näin varmaan onkin. Tosin itse en katso alas eestiläisiä, koska Eestin köyhyys ei ole heidän oma vikansa, toisin kuin Venäjän köyhyys, ja Eesti on muuten melko kehittynyt.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:02"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:08"]
Mä oon miettinyt samaa. Valmis jättämään taakse tämän köyhän maan.
[/quote]
Minä oon myös!
[/quote]
Pärjääkö siellä enkulla, se on ainut mitä osaan suomen lisäks, tykkään jopa puhua sitä enemmän kuin suomea, puhun aina itekseni enkuks :D
[/quote]:D Ei hemmetti ! Olet vielä lapsi
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 04:43"]Hinta vertailu
http://www.numbeo.com/cost-of-living/compare_cities.jsp?country1=Finland&country2=Norway&city1=Helsinki&city2=Trondheim
[/quote]
Eli sh:n palkka on sama molemmissa suhteessa hintatasoon. :D No ulkomaanmatkat ja ulkomailta tilatut tavarat maksaa saman verran, mutta ei tuo 25 % korkeampi palkka ja 25 % korkeampi kotimaan hintataso nyt ehkä kuitenkaan houkuttele muuttamaan Norjaan. Sveitsi houkuttelee jo jonkin verran, koska on jostain mystisestä syystä halvempi kuin Norja.
Kouluruotsilla pääsee hyvin alkuun. Kannattaa etsiä työ jossa on asunto. Asunto on se vaikein osuus.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:35"]
Etsi työpaikka:
https://tjenester.nav.no/stillinger/
[/quote]
Oi, mikä yllätys! Tuollahan on pilvin päivien koulutukseeni sopivia työpaikkoja ja osaan ruotsia sujuvasti. En usko norjan oppimisen olevan ylivoimaista eli muutamme Norjaan jos jäämme täällä työttömiksi.
Mäkin haluaisin. Asuin Oslossa pupli vuotta 90-luvun lopussa. Ihana kieli ja maa.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:30"]
Miksi ihmeessä ap haluaa muuttaa Euroopan kolmanneksi kalleimmasta maasta siihen kaikkein kalleimpaan?
Olisi noita huokeampiakin paikkoja olemassa asumista ajatellen. Säätkin on Norjassa ihan uitusta.
[/quote]
Paljon oletkin perillä! :D Norjassa ei ollut sen kalliimpaa kuin suomessakaan ja toisekseen palkat seuraavat hintatason perässä eikä siten kuten täällä; kaikesta nipistetään ja hinnat nostetaan pilviin, mutta palkat ei nouse eikä opintotuet. ap
[/quote] Kuitenkin ihan hyvätuloiset ihmisettekevät ostosmatkansa Oslosta mielellään Tanskaan.