Soijarouhe on hyvää!
Tein siitä kastikkeen ja hyvää tuli! Enpä olisi uskonut. Olen pikkuhiljaa siirtynyt pois punaisen lihan pauloista ja kysyn vinkkejä, mikä muu kuin soija olisi hyvää.
Kommentit (9)
No, tietenkin tofu on myös hyvä vaihtoehto! Kaupasta saa maustamatonta ja maustamattomia, esim savustettua tofua saa ostettua ihan normimarketeista, ja kevyesti paistettuna sopii täydellisesti salaatin kaveriks! Toki onhan tofusta vaikka mihin, yks mun suosikki aineksia. :-)
Soijarouheen lisäksi on monia muita soijatuotteita, kuten soijasuikaleet. Keitossa menee naudanlihasuikaeiden sijasta, valmistuskaan ei poikkea mitenkään. Samat mausteet sopii ainaki mun makuun!
Sitte löytyy kikherneitä, jotka menee sellaisenaan tai mm. kasvispihveissä tai vaikka hummuksessa! :)
Totta törisette! Tofu ja soijarouhe on hyviä, kikherneet (ja gramjauho!) ihan herkkua, ja entäs sitten tempe! Kunnolla maustettuna tietenkin. Uuhh!
Eipä oo vaan yöks ja epäterveellistä
Mä tein juuri ensimmäisen kerran elämässäni kebabia itse tällä ohjeella; http://dinanmaailma.blogspot.fi/2010/11/vegaaninen-kebab.html?m=1 Suosittelen kokeilemaan. :)
Quornista saa myös hyvää aikaan :) ja tosiaan seitan!! Ihanaa kun maustaa oikein.
Joo kivikauden ihminenkin söi geenimuunneltua soijaa joten pakko olla terveellistä
Mautonta mössöä, mitä lihakin on. Pavut on hyviä.
jos joku sanoo että soija on pahaa niin sitten se on kyllä väärin tehty. ensin kuivaa rouhetta kuullotetaan öljyssä mausteiden kera ja pikkuhiljaa lisätään kasvislientä sekaan. sen pussin kyljessä olevan ohjeen saa kyllä unohtaa samointein, jos soijan vain keittää kasvisliemessä saa aikaan lähinnä mautonta soijapuuroa.
On ihan hyvää kyllä vaikka sen terveellisyydestä kiistelläänkiin. Itse käytänpaljon papuja (kidneyt, valkoiset jne)sekä linssejä.