Koska sisustatte joulua kotiin?
Minä laitan joulukuusen,joulukoristeet ja jouluvalot marraskuun puolivälin tienoilla. Odotan enskuuta todella paljon että pääsee sisustamaan asuntoa tunnelmalliseksi ja jouluiseksi.
Entä koska te?
Kommentit (87)
7.12 eli itsenäisyyspäivän jälkeen.
Kysymys teille, jotka laitatte jouluaiheisen sisustuksen jo marraskuussa, milloin "riisutte" joulun pois?
Itse laitan ensimmäiset joulukoristeet itsenäisyyspäivän aikaan, ja aatonaattona laitan varsinaiset koristeet. Ne saavatkin sitten olla loppiaiseen asti. Toki aito kuusi viedään aikaisemmin pois, jos se kovasti karistaa neulasia.
Joulukuun ensimmäisenä päivänä aloitan koristelun ja samalla kuuntelen Jouluradiota.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys teille, jotka laitatte jouluaiheisen sisustuksen jo marraskuussa, milloin "riisutte" joulun pois?
Itse laitan ensimmäiset joulukoristeet itsenäisyyspäivän aikaan, ja aatonaattona laitan varsinaiset koristeet. Ne saavatkin sitten olla loppiaiseen asti. Toki aito kuusi viedään aikaisemmin pois, jos se kovasti karistaa neulasia.
Vaihtelee. Joskus jo välipäivinä, joskus vasta loppiaisena. Ihan fiiliksen mukaan
Vierailija kirjoitti:
Loppiaisen jälkeisenä viikonloppuna. Koristelusta pitää ehtiä kunnolla nauttia.
Vierailen jouluaattona jossain valmiiksi sisustetussa kodissa. Toki kannan joulupöytään myös tarjottavaa ja lahjoja lapsille.
Lähellä jouluaattoa.
Olin vuosia sitten kuolemassa syöpään ja laitoin joulutavarat esille jo marraskuun alussa, koska pelkäsin, että menehdyn ennen joulua.
Enpä menehtynyt ja joulu on edelleen suosikkipyhäni.
Aikaisintaan 20.12. ja koristeet pois loppiaisena. Kynttilät saa jäädä.
Joulukuun ensimmäinen haetaan joulukoristeet varastosta ja koristellaan lasten kanssa yhdessä koti joulukuosiin. Tapaninpäivänå olenkin jo ihan valmis koko jouluun ja pakataan tavarat takaisin laatikoihin odottamaan ensi vuotta.
Aaton aattona.
Eihän se joulu sitten tunnut yhtään miltään, jos koristeet laitetaan jo viikkoja aikaisemmin.
Samoin kuin joulukuusi. Silloinhan joulu on eletty jo etukäteen.
Ja miten ne koristeet ja kuuset voi tuoda yleensäkään laittaa, ellei ensin siivoa kunnolla kotiaan.
Ja puhdista ikkunat joulutähtiä ja jouluvaloja varten.
Hankala siivota koristeltua kotia. Kuka laittaisi likaisiin tai pölyisiin tai tahraisiin ikkunoihin jouluvalot? Tottahan ainakin ikkunan sisäpinnat ja ikkunalasi pitää hyvin pestä ja kiillottaa, että valot loistavat niistä kirkkaasti ja kauniisti.
Ensin siivotaan koti joulukuntoon, sitten koristelua ja kuusi sisään viimeisenä.
Sitten joulukoristeet saavatkin olla loppiaiseen asti, jos nyt joulukuusi sinne kestää.
Laitan joulukoristeita sisällä 23.12. - Ulkovaloja joskus joulukuun puolessa välissä. Eikä mitään ylettömiä määriä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Aaton aattona.
Eihän se joulu sitten tunnut yhtään miltään, jos koristeet laitetaan jo viikkoja aikaisemmin.
.
Mä taas tykkään juuri siitä joulunalusajasta, kun kutsutaan ystäviä ja sukulaisia glögille, kaakolle ja jouluherkuille ja tunnelmoidaan heidänkin kanssaan tulevaa joulua.
Kuusen kyllä minäkin laitan vasta aatonaattona.
En koskaan, en ole viettänyt joulua sen jälkeen kun täytin 4v. Teennäistä kuraa joka oksettaa.
Laittaisin kotiini jotain jouluista mutta ikävä kyllä minulla ei ole siihen varaa. Koitan saada jouluiloa jostain muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aaton aattona.
.
Mä taas tykkään juuri siitä joulunalusajasta, kun kutsutaan ystäviä ja sukulaisia glögille, kaakolle ja jouluherkuille ja tunnelmoidaan heidänkin kanssaan tulevaa joulua.
Kuusen kyllä minäkin laitan vasta aatonaattona.
Ja meillä on aina aika siistiä, joten ei tarvitse mitään erikoisempia joulusiivouksia vaikka puunaankin sitten aaton alla kyllä aina vähän vielä normaalia enemmän ja jopa vähän turhia juttuja :D
Vierailija kirjoitti:
Näin meilläkin tehdään. Joulukoristeet laitellaan paikoilleen aatonaattona ja usein kuusikin jo silloin aatonaaton iltana koristellaan. Sitten alkaa tuntua joululta.
Mitä joulunaikaa muka joku marraskuun puoliväli muka jo on?
Joulukynttilätkin on tapana laittaa ikkunoihin vasta ensimmäisenä adventtisunnuntaina.
Samoin jouluiset valot ulos.
Mutta nykyajan naiset ja suurin osa palstamammoista ei edes tiedä milloin se ensimmäinen adventtisunnuntai on. Eikä sitä mitä se tarkoittaa. Ikävät kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Aaton aattona.
Ja miten ne koristeet ja kuuset voi tuoda yleensäkään laittaa, ellei ensin siivoa kunnolla kotiaan.
Ja puhdista ikkunat joulutähtiä ja jouluvaloja varten.
Hankala siivota koristeltua kotia. Kuka laittaisi likaisiin tai pölyisiin tai tahraisiin ikkunoihin jouluvalot? Tottahan ainakin ikkunan sisäpinnat ja ikkunalasi pitää hyvin pestä ja kiillottaa, että valot loistavat niistä kirkkaasti ja kauniisti.
Ensin siivotaan koti joulukuntoon, sitten koristelua ja kuusi sisään viimeisenä.
Sitten joulukoristeet saavatkin olla loppiaiseen asti, jos nyt joulukuusi sinne kestää.
Minusta taas joulu ei tunnu yhtään miltään jos koristelu tehdään vasta aatonaattona ja kaikki siivotaan pois kiireellä heti pyhien jälkeen. Niinkuin joulu olisi joku liukuhihnalla tuleva suorite, josta ei oikeasti edes pidetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin meilläkin tehdään. Joulukoristeet laitellaan paikoilleen aatonaattona ja usein kuusikin jo silloin aatonaaton iltana koristellaan. Sitten alkaa tuntua joululta.
Mitä joulunaikaa muka joku marraskuun puoliväli muka jo on?
Joulukynttilätkin on tapana laittaa ikkunoihin vasta ensimmäisenä adventtisunnuntaina.
Samoin jouluiset valot ulos.Mutta nykyajan naiset ja suurin osa palstamammoista ei edes tiedä milloin se ensimmäinen adventtisunnuntai on. Eikä sitä mitä se tarkoittaa. Ikävät kyllä.
Pimein aika se ainakin on. Ihan mukavaa laittaa vähän lisävaloa ja kynttilöitä.
Ja tosiaan, i kannatakaan tehdä sellaista mikä ei itselle sovi, vaan juuri niinkuin itselle tuntuu hyvältä.
Ja suurimmassa Facebookin jouluryhmässä on kyllä kaikenikäisiä "jouluhulluja" joten mikään ikäkysymys tämä ei ole .
Ehkä joskus 2098 jos olen vielä hengissä.
Jee jee, juhannuksena.