Mikä on Helsingin kivoin kaupunginosa ja miksi?
Jos olisi muuttamassa Helsinkiin niin mihin muuttaisit (jos rahalla ei olisi niin väliä).
Kommentit (47)
etu-Töölöön tai Lauttasaareen en muuttaisi mistään hinnasta. Huonot kulkuyhteydet ei kiinnosta. Lisäksi Töölössä ei ole edes ruokakauppoja, joihin rattailla pääsisi. Ystäväperhe asui siellä vuosia lasten kanssa, ja ei se kovin mukavalta näyttänyt, kun ulko-ovesta tultiin suoraan kadulle, ja ainoa piha talossa oli se asfaltoitu kohta, joka oli roskiksille ja autoille.
Mä asun niin leveästi että mun yksi monista parvekkeistakin on isompi kuin teidän koko kämpät!
Vierailija:
etu-Töölöön tai Lauttasaareen en muuttaisi mistään hinnasta. Huonot kulkuyhteydet ei kiinnosta. Lisäksi Töölössä ei ole edes ruokakauppoj
a, joihin rattailla pääsisi. Ystäväperhe asui siellä vuosia lasten kanssa, ja ei se kovin mukavalta näyttänyt, kun ulko-ovesta tultiin suoraan kadulle, ja ainoa piha talossa oli se asfaltoitu kohta, joka oli roskiksille ja autoille.
Jos työpaikka sijaitsee jossain hornan kuusessa keskellä peltoa (niinkuin usein monet firmat nykysin sijaitsevat), niin voi olla aika tylsää ja aikaavievää matkata sinne jostain Krunikasta tai Eirasta. Sen sijaan Töölöstä pääsee Manskua pitkin aika hyvin isojen valtateiden varrelle ja pääsee silti nauttimaan urbaanista elämästä.
Vierailija:
Jos työpaikka sijaitsee jossain hornan kuusessa keskellä peltoa (niinkuin usein monet firmat nykysin sijaitsevat), niin voi olla aika tylsää ja aikaavievää matkata sinne jostain Krunikasta tai Eirasta. Sen sijaan Töölöstä pääsee Manskua pitkin aika hyvin isojen valtateiden varrelle ja pääsee silti nauttimaan urbaanista elämästä.
siis jos ei kulje kävellen ydinkeskustaan. Tämä on kyllä ihan paikallisten mielipide. Mutta antaako sen haitata, on sitten eri asia.
Samaten Ullanlinna/Eira/Punavuori voivat olla hankalia, jos pitää liikkua autolla jonnekin muualle töihin.
Manskun pää tai Krunikka on ihan ookoo, jos jatkaa Espooseen tai vastaavasti Itään.
Onhan siellä kivoja (tosin sellaisia 70-luvun) pientaloja, mutta olen ymmärtänyt, että myös aika paljon sosiaalisia ongelmia. Näin ollen luulisin, että alueen " hintalaatusuhde" ei ole ihan kohdallaan. Mutta ehkä olen väärässä?