Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lestadiolaisten tukisivu Facebookissa tasa-arvoiselle avioliittolaille yllättää

Vierailija
26.11.2014 |

http://www.kotimaa24.fi/artikkeli/lestadiolaisten-tukisivu-facebookissa-tasa-arvoiselle-avioliittolaille-yllattaa/

Itse ainakin entisenä vanhoillislestadiolaisena yllätyin positiivisesti.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aivan oikeassa tuossa, mitä kirjoitit. On kuitenkin sanottava, että useat kerrat on tullut kuultua että "no se ei sitten ole oikein uskomassa" ihmisestä, joka ajattelee jollain tavalla toisin. Tavallaan ymmärrän, tavallaan en. Mikä kukaan on toisen uskoa oikeaksi tai vääräksi määrittelemään?

T. Ex-vl
[/quote]

Olen itsekin törmännyt vastaavanlaisiin puheisiin, että ihmisten tekojen tai vaikka poliittisen kannan takia sanotaan että ei ole "oikean" uskovaisen tapaista tms. En tiedä kuinka moni ajattelee musta sillä tavoin, kun olen kantani tuonut tässä avioliittoasiassa esiin. Mielestäni tällaisten asioiden takia arvostelu ja leimaaminen on väärin, ei mielipiteeni vaikuta mun uskooni millään tavalla. Muutekaa must on väärin että tälläsistä asioista pitää jaakailla ja jahkailla. Seksuaalinen suuntautuminen on jokaisen ihmisen oma asia, ja on epäinhimillistä, että ihmiset voivat rajoittaa toisten elämää vain koska ovat kapeakatseisia.
T.3

Vierailija
2/12 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitävätköhän muut lestadiolaiset tuon ryhmän perustajia kunnon uskovaisina? Ihan mielenkiinnosta pohdin, kun toisinajattelua ei yleensä katsota hyvällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:58"]Pitävätköhän muut lestadiolaiset tuon ryhmän perustajia kunnon uskovaisina? Ihan mielenkiinnosta pohdin, kun toisinajattelua ei yleensä katsota hyvällä.
[/quote]

Varmasti löytyy niitä, jotka paheksuvat ja vastustavat jyrkästi tasa-arvoista avioliittoa. Uskon, että joukossamme on ihmisiä, jotka paheksuvat asian kannattamista. Mutta ei tuollaiset asiat loppupeleissä ratkaise sitä, oletko oikea uskovainen vai et. :) Ajat muuttuvat, ja liike alkaa varmasti pienin askelin muuttumaan.
Itse kannatan tasa-arvoista avioliittolakia, ja olen sen useaan otteeseen ääneen sanonut ja perustellut kantani. Mielestäni jos kaksi ihmistä haluaa rakkaudesta naimisiin, niin miksi sitä pitäisi estää? Oli kyseessä homopari tai ei. Tällaisilla asioilla vaan edistetään hyvää, asian kieltäminen ja suvaitsemattomuus taas luo pahaa ilmapiiriä.
T. 20-v lestadiolaisnainen

Vierailija
4/12 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata tasa-arvoista avioliittolakia, mutta pidän erittäin hyvänä että lestadiolaisten joukossa on ihmisiä jotka uskaltavat olla eri mieltä ja kyseenalaistaa asioita.

Vierailija
5/12 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:58"]Pitävätköhän muut lestadiolaiset tuon ryhmän perustajia kunnon uskovaisina? Ihan mielenkiinnosta pohdin, kun toisinajattelua ei yleensä katsota hyvällä.
[/quote]

Tuskin. Ryhmän perustajathan ovat tehneet tuon nimettömänä ja se se johtuu todennäköisesti tuosta, että saattaisivat saada aika kylmää vettä niskaansa liikkeen vanhoillisemmalta siiveltä.

Vierailija
6/12 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:58"]Pitävätköhän muut lestadiolaiset tuon ryhmän perustajia kunnon uskovaisina? Ihan mielenkiinnosta pohdin, kun toisinajattelua ei yleensä katsota hyvällä.
[/quote]

Varmasti löytyy niitä, jotka paheksuvat ja vastustavat jyrkästi tasa-arvoista avioliittoa. Uskon, että joukossamme on ihmisiä, jotka paheksuvat asian kannattamista. Mutta ei tuollaiset asiat loppupeleissä ratkaise sitä, oletko oikea uskovainen vai et. :) Ajat muuttuvat, ja liike alkaa varmasti pienin askelin muuttumaan.
Itse kannatan tasa-arvoista avioliittolakia, ja olen sen useaan otteeseen ääneen sanonut ja perustellut kantani. Mielestäni jos kaksi ihmistä haluaa rakkaudesta naimisiin, niin miksi sitä pitäisi estää? Oli kyseessä homopari tai ei. Tällaisilla asioilla vaan edistetään hyvää, asian kieltäminen ja suvaitsemattomuus taas luo pahaa ilmapiiriä.
T. 20-v lestadiolaisnainen
[/quote]

Olet aivan oikeassa tuossa, mitä kirjoitit. On kuitenkin sanottava, että useat kerrat on tullut kuultua että "no se ei sitten ole oikein uskomassa" ihmisestä, joka ajattelee jollain tavalla toisin. Tavallaan ymmärrän, tavallaan en. Mikä kukaan on toisen uskoa oikeaksi tai vääräksi määrittelemään?

T. Ex-vl

Vierailija
7/12 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari facekaveriani näköjään tykkäävät tuosta, eivät todellakaan ole lestadiolaisia :D

Vierailija
8/12 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläpitäjät kirjoittavatkin, että ryhmä on tarkoitettu myös ei-lestoille.

"Jokainen on vähän lesta" ;)

Vierailija
9/12 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 10:29"]

Ylläpitäjät kirjoittavatkin, että ryhmä on tarkoitettu myös ei-lestoille.

"Jokainen on vähän lesta" ;)

[/quote]

Niin, pakko tehdä noin että saavat edes jonkun verran klikkauksia :D

Vierailija
10/12 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 10:15"]Pari facekaveriani näköjään tykkäävät tuosta, eivät todellakaan ole lestadiolaisia :D
[/quote]

Uutisessa taisi lukeakin, että ryhmän jäsenistä noin neljäsosa on lestadiolaisia.

Vierailija
11/12 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setan propagandaa

Vierailija
12/12 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 11:05"]Setan propagandaa
[/quote]
Mitä syytä setalla olisi ns. pelata jonkun uskonryhmän pussiin?