Av-palstan lukijamatka Saimaaseen?
Kommentit (5012)
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku tanssittaa kilttinaisia tänään, Latino hoi??
LATINO HOI!! Tule nyt tanssittamaan meitäkin, ollaan vaan seinäruusuina muuten, vaikka kivaa onkin kun juomia riittää! Mutta auta naisia mäessä tai aletaan itkeä! 🍾🍾🍾🍾🍾
Shiis mä ehn ooh viitiny täshä phaljoo jhutella khu oon oohtanu shitä vashtausta et saaks mhä ahnteeks... Nhii edhellee oothan mhut aathelin nyt shanoo khu jhos shammun khota nhii oish khiva thietää ennen shitä. Luphaan ethä hhuomenna en phu aamuphalasta mhitäään, en khyllä varmashti eesh shinne selviä. Mhutta anyveish, ootthelen thäs shitä thietoo shiitä anteekshi annoshta shiish
Vierailija kirjoitti:
HUOMISEN OHJELMANUMEROT:
KLO 13.00:
Menemme ihanaan savusaunaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä huonosti aikaa kestävät sisustustrendit valitaan matkabusseihin ja yöpymispaikkoihin?
Kullanväriset hanat ehdottomasti joka paikkaan. Ja mustat saunat! Ei näy lauteilla esim vapaavuotajien mahdolliset läikät, eli kenenkään ei tartte paikkaansa putsailla lomalla, senkus istuu vaan. Sopiihan nämä kaikille?
Klo 16.00:
Kauneudenhoitoa, mm kynnet, kasvonaamiot (myös minun kikkan mukaan, pysytte kaikki nuorina kun minua katsoo!) ja kaikki mahdollinen naisluolassa. Teemme myös kampauksia jne halukkaille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttelias utelias kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehdäänkö perillä av-väelle oma naisluola? Voisi olla yksi ohjelmanumero ja siellä voisi monenlaista ohjelmaa pitää ja keksiä?
Oi voi voi ei miten iiihana idea. Mä olen AINA toivonu naisluolaa: iiiiso pöytä palapeleille, paljon tilaa langoille, virkkuukoukut ja sukkapuikot kokojärjestykseen seinälle...
Voi oi voi ei...mitä kaikkea me sinne keksitäänkään, onhan sit tarpeeks iso. Ja mielellään siirrettävä, et voidaan hyödyntää seuraavillakin Av-palstan lukijamatkoilla. Eiks je??? Onhan muut samaa mieltä?
Ompelukone, saumuri, iso pöytä myös kankaiden leikkuulle, hylly ihania kankaita varten.
Sähköpiano, että voi soitella rauhassa.
Kirjahyllyn takana pieni lukunurkkaus, missä voi rauhassa istua nojatuolissa ja lukea kirjaa.
Baarikaappi: täynnä Marlin Helmeilevää Omenaviiniä ja Ruskaa, voidaan siemailla sofistikoituneesti vaikka lukupiirissä. Ei kyl voi kovin paksua kirjaa valita, tai reissua pitää jatkaa muutamalla kuukaudella...
Postimerkkikokoelmalle oma huone, tai ainaskii nurkkaus. Runonlausuntaa, vaikkapa Eeva Heilala tekijävieraaksi. Huone resepteille aakkosjärjestyksessä, puutarhakirjakokoelma, paljon viherkasveja...
Mahdollisuus halutessaan tehdä jossain omassa nurkkauksees runoja, jotka voi halutessaan laittaa vihkoon missä niitä ei arvostella tai vihkoon missä niitä arvostellaan.
Vähän kuin rakkausrunot sivulla..
Mutta ehdottomasti vaatii tilavan oman nurkkaukseen, saa jokainen väsynyt perheenäiti hetkeksi hengähtää miehestä ja lapsista!
Sopiiko kaikille oma sauna, uima-allas, poreallas, ylelliset suihkut ja ihan oma tilava spaosasto?
Mahtuuhan naisluolaan?
Afrikan tähti pelejä ja mustapekka kortipakkoja myös paljon turvaan. Ovat paitsi hauskaa ajanvietettä niin kohta mahdollisesti historiallista arvoa omaavia tuotteita:(
UNO-kortit kans. Ja kaikkia kivoja hiuskoristeita, että voidaan toisillemme kampauksia väkertää. Papiljottia(paljon) ja sellanen ihana kupumallinen hiustenkuivaaja.
Ja tietty värilajitelma sifonkihuiveja (papiljottien päälle) Ja tietysti hiusvärejä ja kotipermanenttiaineet. Ja matonkuteita ja kangaspuut*** ääni hiipuu, lista on loputon...Minä otan letityskoneen mukaan.
19.00:
Vauvajuhlat, tulemme ellun kanssa mukaan!
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotaa vapaasti, ainakin kaks aikoo luomusynnyttää, yks aikoo razkautua pullervon kivellä ja joku mennä naimisiin....
Tän kaiken jälkeen haluisin, että norppalivessä pullervon kivellä pidetään MUN vauvajuhlat.
Kai se käy ja sopii kaikille, kun muutkin saa tehä vaikka mitä?
Ja tähän vuodenaikaankin oisi hauska ohjelmanumero, ties vaikka norppia mukaan tulisi!
Sopiihan nämä varmasti kaikille?
=Itkettää niin, että vip liput sain vaikka olen hopeaketun äiti ja ja...........
Jos sen poikani kanssa tulee ongelmia, vinkki minulle!
Saavuimme juuri tulkaa pubiin.
T:yksi umpiväsynyt, liikutuksesta yhä itkevä matkanjärjestäjä
NOSTAN HUOMISEN OHJELMANUMEROT:
Lyhyt kertaus siis:
Klo 13.00:
Menemme savusaunaan jossa mm hierova poreamme.
Klo 16.00:
Ihonhoitoa naisluolassa, myös ne minun tuotteeni niin pysytte ikuisesti nuorina. Kynsien lakkausta, kaikkea kauneudenhoitoa ylipäätään ja mm kampausten tekoa. Siis hemmottelua kaikin tavoin.
Klo 19.00
Yhden matkustajan vauvajuhlat, tulemme ellun kanssa siemaisevaan lasilliset viiniä sofikoituneesti!
JA JOS TEILLÄ TULEE ONGELMIA HOPEAKETUN, ELI POIKANI KANSSA NIIN UHKAUS MINUSTA/VINKKAUS MINULLE JA VIIMEISTÄÄN TOIMII!
Nyt ellun kanssa siemailemme naisluolassa perseet olalle, siis hienostuneesti viiniä, kun samaa ikäluokkaakin olemme, tosin Ellu vähän nuorempi.
Mutta aivan ihana ystävä!
= Alkaa itkeä liikutuksesta, kun miettii tätä päivää, vip lippuja vaikka on hopeaketun äiti, ihanaa naisluolan tunnelmaa ja koko tätä matkaa...
Mutta huomenna klo 13.00 ihanaan saunaan, varokaa mahdollisia yhä liikkeellä olevia myrkkyviinoja eli katselkaa toistenne perään!
T:yksi umpiväsynyt matkanjärjestäjä, joka yhä liikutuksesta itkee ja siihen lisää viinaa tarvitsee, sofikoituneesti tietenkin
Kätevä Emäntä kirjoitti:
Shiis mä ehn ooh viitiny täshä phaljoo jhutella khu oon oohtanu shitä vashtausta et saaks mhä ahnteeks... Nhii edhellee oothan mhut aathelin nyt shanoo khu jhos shammun khota nhii oish khiva thietää ennen shitä. Luphaan ethä hhuomenna en phu aamuphalasta mhitäään, en khyllä varmashti eesh shinne selviä. Mhutta anyveish, ootthelen thäs shitä thietoo shiitä anteekshi annoshta shiish
Zää saisi jo, siiss joh anteeks sen, anteeksh senh, älähd murehdihg! Mutth jossss käyths katthooo naisluolansss tän. Yöngh meiningit ja. kerrothg meillehf aamulll, niinsh saattt2 vielä lisjäääää anteekshg. Sopiikkks zulleh
Munhf ons päästävätg välissä siihens shamppanjas suihkuun, tänäääns otans sitje hillitystr! Eihn vedhä enäääh ylhi
Huomenta kaikille pikku lapsoset, siis niitähän te meistä katsottuna olette, kun minä olen elluakin vanhempi.
Ilmoitus asiana sellainen, että naisuolaan saa jo tulla!
On tämä liikuttavaa, joimme ellun kanssa niin sofikoituneesti viiniä ja puhuimme aivan kaikesta maan ja taivaan välillä yömyöhäiseen.
=Itkee yhä ääneen liikutustaan viime päivien johdosta
Vieraatkin lähtivät jo ajat sitten ja paikat siivottu, ei kysellä että ketä kävi ja mitä tehtiin, sillä ovat aikuisten juttuja!
Ne lähes lapsoset parat, jotka tänne naisluolaan pelastettiin syystä tai toisesta laitettiin luonnollisesti ihan eri huoneeseen nukkumaan, etteivät aikuisten asiat häiritse unia.
Pelastetut lapsiparat saivat minulta ja ellulta hyvän yön suukotkin ja iltasadun luimme, tosin en tiedä paljonko siitä muistetaan, mutta kun niin moni äitiä itki!
Onko mikään ihme, että äidin vaistot vähemmästäkin herää minulla ja ellulla?
No, onneksi meillä oli ellun kanssa tuntikaupalla aikaa ryypätä perseet, siis siemailla sofikoituneesti viiniä naisluolan toisessa päässä ja mies vieraitamme viihdyttää...
Onneksi emme uuden ja mahtavan ystäväni ellun kanssa usko, että te melkein meidän mittapuulla lapset heräsitte ääniin, ettehän vain sillä voi traumoja noin nuorille tulla???
Jos joku heräsi niin se oli vain painileikkiä, eikä kukaan mies tehnyt minulle tai ellulle väkivaltaa, tämän sanon jottei traumoja eikä väärinkäsityksiä kenellekään tule!
Tarvitseeko joku tai useampi lähes lapsiparka apua ylösnousuun, saunassa peseytymiseen, itsensä ja olinpaikkansa löytämiseen tai ihan mihin vain?
Kyllä oli liikuttavaa, kaikki eilinen ohjelma ja muutenkin viime päivät = alkaa itkeä liikutustaan...
JA SITTEN SE KYSYMYS, ETTÄ EIHÄN POIKANI HOPEAKETTU TEHNYT KENELLEKÄÄN MITÄÄN, JOS TEKI NIIN VINKKAUS MINULLE!
Tänään klo 13.00 aloitamme ohjelmanumerot menemällä savusaunaan jossa ylelliset poreammeet ja kylpylä, jossa kullatut hanat.
Mahtava alku päivällä!
=Itkee liikutustaan yhä viime päiviltä
Ja ainiin, nukuin paremmin viime yönä mies vieraiden (säädyllisten!) lähdettyä kuin vuosiin, on tämä ihana matka ja minulla ja ellulla hauskaa ollut yhdessä...
T:yksi enää vain puoliksi yhtä väsynyt matkanjärjestäjä
Thulin jhoskus yöllä thänne naishluolaan jha shiish thäällä oli thunnelma katosha... Ehllu ja umpivhäsyny ottivat shofikoituhneesti vhiiniä ja she itkijäthyttönen jhoka shammu aikashemmin khoitti nhousta ylösh monta khrtaa ja höpishi etthä nhyt thansshimaan, mhiks te thaas theette mhulle nhäin, mhutta ei she phäässy mihinkään lhiikkeelle khu olhi shen verranh humalassha. Shitte thänne thuli jotaki miehiä ja Ellu ja umpiväshyny siirty niitten kansha jonnekki... Ite muishtan ku sammuin shitte ja nhäin untha että Damiaahno piti mhulle yksithyisen tansshi esitykshen, vai oliksh she unta. No kuiteshki äskön heräshin täältä naishluolan lattialta ja pää ohn shen verran khipee ja oon vhielä khännisshäki että taidan jatkhaa vhielä uniah... kunhan shinne shaunaan shit shelviäishin
Vierailija kirjoitti:
Kätevä Emäntä kirjoitti:
Zää saisi jo, siiss joh anteeks sen, anteeksh senh, älähd murehdihg! Mutth jossss käyths katthooo naisluolansss tän. Yöngh meiningit ja. kerrothg meillehf aamulll, niinsh saattt2 vielä lisjäääää anteekshg. Sopiikkks zulleh
Tulkaa. Tullaan pubi. Nostaaansh minut! 0poish. Baaristisk. Halluuu poishg täältä. Jokkanhens itseensä. Itjeehs itkee täällä, apuva! Emäntä, siis ööamänt! Kuka bailaush. Luolasssss olihan??
Kätevä Emäntä kirjoitti:
Thulin jhoskus yöllä thänne naishluolaan jha shiish thäällä oli thunnelma katosha... Ehllu ja umpivhäsyny ottivat shofikoituhneesti vhiiniä ja she itkijäthyttönen jhoka shammu aikashemmin khoitti nhousta ylösh monta khrtaa ja höpishi etthä nhyt thansshimaan, mhiks te thaas theette mhulle nhäin, mhutta ei she phäässy mihinkään lhiikkeelle khu olhi shen verranh humalassha. Shitte thänne thuli jotaki miehiä ja Ellu ja umpiväshyny siirty niitten kansha jonnekki... Ite muishtan ku sammuin shitte ja nhäin untha että Damiaahno piti mhulle yksithyisen tansshi esitykshen, vai oliksh she unta. No kuiteshki äskön heräshin täältä naishluolan lattialta ja pää ohn shen verran khipee ja oon vhielä khännisshäki että taidan jatkhaa vhielä uniah... kunhan shinne shaunaan shit shelviäishin
Oliko (enää vain puoliksi väsyneen!) Ja ellun kanssa Olavi Virta se sen rakkaus + matti ja Teppo niinkuin aiemmin?? Vai oliko ERI MIEHET sängyssä?? Kerro tai tullaan herättää ennen saunaa JA ilman loiventavaa!! Se raskauttu aamupalalle, yksin
Hei kaikki, olen aamupalalla, kysykää mitä vaan - ilman veeteilua.
.
Tääl on Oikeasti ihanat tarjoilut. Pari-kolme lasillista kuplivaa, hedelmiä varovasti... yks Norppavanukas(aikuisten)...
.
Elämä alkaa voittaa...
No jossetten tänne ehi, puoliin päiviin asti tarjolla, ni sit viimestää Savusauna+hoidot teidät pelastaa elävien kirjoihin... Torstaihan on toivoa täynnä. Tänä yönä onni suosii rohkeaa... kiitos Vaan Latino siitä ihanasta tangosta ( kävelen vieläkin vinossa) 🍸
Vierailija kirjoitti:
Huomenta kaikille pikku lapsoset, siis niitähän te meistä katsottuna olette, kun minä olen elluakin vanhempi.
Ilmoitus asiana sellainen, että naisuolaan saa jo tulla!
On tämä liikuttavaa, joimme ellun kanssa niin sofikoituneesti viiniä ja puhuimme aivan kaikesta maan ja taivaan välillä yömyöhäiseen.
=Itkee yhä ääneen liikutustaan viime päivien johdosta
Vieraatkin lähtivät jo ajat sitten ja paikat siivottu, ei kysellä että ketä kävi ja mitä tehtiin, sillä ovat aikuisten juttuja!
Ne lähes lapsoset parat, jotka tänne naisluolaan pelastettiin syystä tai toisesta laitettiin luonnollisesti ihan eri huoneeseen nukkumaan, etteivät aikuisten asiat häiritse unia.
Pelastetut lapsiparat saivat minulta ja ellulta hyvän yön suukotkin ja iltasadun luimme, tosin en tiedä paljonko siitä muistetaan, mutta kun niin moni äitiä itki!
Onko mikään ihme, että äidin vaistot vähemmästäkin herää minulla ja ellulla?
No, onneksi meillä oli ellun kanssa tuntikaupalla aikaa ryypätä perseet, siis siemailla sofikoituneesti viiniä naisluolan toisessa päässä ja mies vieraitamme viihdyttää...
Onneksi emme uuden ja mahtavan ystäväni ellun kanssa usko, että te melkein meidän mittapuulla lapset heräsitte ääniin, ettehän vain sillä voi traumoja noin nuorille tulla???
Jos joku heräsi niin se oli vain painileikkiä, eikä kukaan mies tehnyt minulle tai ellulle väkivaltaa, tämän sanon jottei traumoja eikä väärinkäsityksiä kenellekään tule!
Tarvitseeko joku tai useampi lähes lapsiparka apua ylösnousuun, saunassa peseytymiseen, itsensä ja olinpaikkansa löytämiseen tai ihan mihin vain?
Kyllä oli liikuttavaa, kaikki eilinen ohjelma ja muutenkin viime päivät = alkaa itkeä liikutustaan...
JA SITTEN SE KYSYMYS, ETTÄ EIHÄN POIKANI HOPEAKETTU TEHNYT KENELLEKÄÄN MITÄÄN, JOS TEKI NIIN VINKKAUS MINULLE!
Tänään klo 13.00 aloitamme ohjelmanumerot menemällä savusaunaan jossa ylelliset poreammeet ja kylpylä, jossa kullatut hanat.
Mahtava alku päivällä!
=Itkee liikutustaan yhä viime päiviltä
Ja ainiin, nukuin paremmin viime yönä mies vieraiden (säädyllisten!) lähdettyä kuin vuosiin, on tämä ihana matka ja minulla ja ellulla hauskaa ollut yhdessä...
APUAH!!!! PUBIINS AUTTAMAHN, EIH PYSTYH KUKAANS NOUSHEMAAN, APUAVA!!! KYYNHELEET TÄYTHEE PUUHKIA KAIKHILT KA YLÖSAUTJAA!!!
Kätevä Emäntä kirjoitti:
Kerroshj hett. Mittäh tapah
Naishljolass. Selkeeessst väsyy ja ell. Siis alzu.saaannnu paremminhf. Ku vuohsiisn.
Kaihgg osaatko. Sanoo kukkah!!! Me täshh suuttitaan muut.
Sinänsä sinähf lupasitte. Niiiinä eilllens hoitaa! Asiansa, me suuthutaaaanh jos se sä ett tiehd!
Siis jostai syystä tämmönen parran hippu saa mut niiiin tunteelliseksi. Ja liikuttuneeksi. 🤧🤧🤧. Ajatelkaas, mitä kakkia ja suurta olemme kokeneet tällä surmaavalla matkalla. Lokakuun alussa alkoi suunnittelu - säällä sitä ollaan. Olen niin herkistynyt🤧🤧🤧. Tuo Ellun ja enää puoliksiumpiväsyneen ❤-ystävyys on niin herttasta. Ja mikä lihana tosta umpisuolesta kehittykään ton alkumatkan outouden jälkeen.
.
Täs on nyt vihreitä... kun mun korjauslakka ei ysyp ton teksti yllä, vaan näyttö no tyännä niit jäkliä... prkle. Mut te källy tajuutt€, eiks je?$@₩Us@un@@n kahto...
Lähdimme ellun kanssa pubiin auttamaan itkeviä lapsiparkoja ylös.
Saatte tuosta juotavaa ja kohta viedään ihmisiä saunaan + pesulle.
Sauna alkaa virallisesti klo 13.00, valumme sitä ennen sinne pikkuhiljaa peseytymään kaikki ja tässä vielä kestää...
Voisiko se mukava kyynelten pyyhkijä tulla paikalle?
Minulla ja ellulla täysi työ auttaa lapsiparkoja ylös kahdestaan ja on kyllä itkuista väkeä, nyt jos koskaan on akuutti hätätilanne!
Ja onko joku eksynyt tai muussa hädässä jossakin?
Ja ei, mitään aikuisten juttujamme EMME kerro, ettei kenellekään tule traumoja tai paha mieli!
=Itkee liikutuksesta koko matkaa ja erityisesti viime yötä muistellessaan..
Nostakaa meidgäth ylhösh kuollaan S baariin. Josjh eihsj saaagha loivnhentavaaht ja pääässsäth peshullle tänääääns. Se kjohari suihkuss olihg vir. Virheh. Mä en juoh. Enhäääh siiissen ikinä. Onnnheks taskkumatthi missähj loiv. Loivnhentavaaa läääkkkeeshk. Äkkiähs, kyynhelte. Itkjuhebsn. Pyyhginstäs! Ja emänthäsh. Vasthayjsk taihs suthuthaaans kaikki, kukj itketään. Suuthutaansh sullez, siuhs sammuitsh kunha spitji hoit. HOITAAAHHHASHIAH, KUKKKA TAIH. KETKKÄ MIEHETÄ OGÄZ OLLLLL SEURRANA!
Siis jostai syystä tämmönen parran hippu saa mut niiiin tunteelliseksi. Ja liikuttuneeksi. 🤧🤧🤧. Ajatelkaas, mitä kakkia ja suurta olemme kokeneet tällä surmaavalla matkalla. Lokakuun alussa alkoi suunnittelu - säällä sitä ollaan. Olen niin herkistynyt🤧🤧🤧. Tuo Ellun ja enää puoliksiumpiväsyneen ❤-ystävyys on niin herttasta. Ja mikä lihana tosta umpisuolesta kehittykään ton alkumatkan outouden jälkeen.
.
Täs on nyt vihreitä... kun mun korjauslakka ei ysyp ton teksti yllä, vaan näyttö no tyännä niit jäkliä... prkle. Mut te källy tajuutt€, eiks je?$@₩Us@un@@n kahto...
Tuu nyt pyyhkii niitä kyynheliä, täällä baarissa ihmisillä akuuttitilanteita päällä ja kaikki itkee. Ei, me ei juoda koskaan enää. Ainakaan ellei viina ole ilmasta tai syy juhlia jotain. Ja ei ikänä enää kuohari suihkuja, moni jouduttu varovasti hik, lattiaan liimautuneista hiuksista ja vaatteista auttaa ylösh. Meni vähän ehkä överiks, en osaa sanoa khyllä
Tilanne baarissa paha, porukka vanhan viinan ja sen eilisen ja tän päiväsen suihkun jälkeenn nousee krapula ja merkkistä päällä ylös, ottaen itkien loiventavaa. Tule äkkiä kuivailemaan kyyneleitä ja miun ensin, elkää edes kysykö kun niin surullis!
No niin. Kuivattuani 🤧🤧🤧 omat kyyneleeni, saavun pian naisluolaan...
.
MISSÄ se on???
Teillä on hauskaa aivan selkeästi, en yhtään epäile. Hyvä, jatkakaa samaa rataa kun ootte vauhtiin päässeet!
Katellaan sitten huomenna, katellaan huomenna kellä on hauskaa ja kelläs ei, itse kun raskaana en voi juoda....