Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten usein kasveja pitää kastella?

Vierailija
02.10.2021 |

Kasviterminaattori täällä hei. Tyhmä kysymys: miten usein kasveja pitäis kastella ja kuinka paljon kerrallaan?

Jossain artikkelissa joku sanoi että kerran viikossa riittää. Mutta kookospohjainen multa, jota mun ruukuissa on, kuivuu korpuksi parissa päivässä. Kastelen siis varmaan liikaa, tai jotain: kasvit kuolee keskimäärin vuoden kitumisen jälkeen.

Nyt on ikkunalla kolme kasvia. Tavoitteena olis pitää ne hengissä pitempään, mutta oikeesti, mä en tiedä miten pitäis kastella. Yhden mullan pitäis kuulemma olla "tasaisesti muheva muttei kuitenkaan niin märkä että juuret mätänee, kuivua multa ei saa", toista "ei haittaa vaikka välillä unohtaisikin kastelut ja multa kuivuisi kunnolla", kolmas kasvi tasaisen janoinen, kukkii joillain läpi vuoden, mutta mulla tietenkään ei. Miten noi saisi pysymään hengissä hukuttamatta niitä tai tappamatta janoon?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tapa niitä kun noudatat lajikohtaisia hoito-ohjeita.

Vierailija
2/3 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvi kuolee helpommin liikaan märkyyteen kuin kuivuuteen, joten kastele vasta kun multa on selvästi kuivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä kasvit? Vaikea antaa neuvoja, kun ei tiedä mitkä kasvit kyseessä ja multa, lannoitus yms. T. Puutarhuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan