Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä leipojaneroja paikalla?

Vierailija
02.10.2021 |

Teen kurpitsaleipää, mutta mun vuoka on isompi kuin mitä ohjeessa käsketään ja teen vain yhden isomman leivän kolmen pienemmän sijaan. Ajattelin puolittaa tuon reseptin aineet, mutta miten vaikuttaa leipomisaikaan ja lämpötilaan kun teen vain yhden isomman leivän kolmen pienemmän sijaan? Tässä siis vielä resepti:
https://www.allrecipes.com/recipe/6820/downeast-maine-pumpkin-bread/

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaan nyt vielä jos joku tietäis...

Vierailija
2/7 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo varma ymmärsinkö mutta lämpöä tuskin tarvii laskea, ei sulla varmaan niin iso vuoka oo. Ja kokeilet vaikka tikulla koska on valmis.

Muutenkin uunit ovat erilaisia niin vaikea sanoa paistoaikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo varma ymmärsinkö mutta lämpöä tuskin tarvii laskea, ei sulla varmaan niin iso vuoka oo. Ja kokeilet vaikka tikulla koska on valmis.

Muutenkin uunit ovat erilaisia niin vaikea sanoa paistoaikaa.

Kiitos, kaippa sitten vain tikulla tarpeeksi usein tuikkailen ja tarkastelen ja pidän lämmön samassa kuin ohjeessa.

Vierailija
4/7 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen leiponut vastaavaa monta kertaa. Pidä sama lämpötila. Vuoan mallikin vaikuttaa. Jos vuoka on tai syvempi ja taikina isompi niin leipomisaika on vähän pidempi. Tarkkaile kakkua paistamisen aikana j kokeile kypsyyttä tikulla.

Onko vuoka kuitenkin saman mallinen? Tuo on kiva tehdä pitkulaiseen vuokaan niin on helpoo leikata viipaleita. Tulee myös mukavan kostea kun on vähän korkeampi leipä tai oikeastaan kakku. Toinen vaihtoehto on käyttää esim muffinssivuokaa. Silloin paistoaika on selvästi lyhyempi.

Vierailija
5/7 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löysit kurpitsasosetta?

Vierailija
6/7 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta mulla oli tuossa yli 10kg kurpitsa. Siitä riittää soseeksikin, kun on kaikki pikkelsit ja relissit ja hillot ja marmeladit tehty. Taitaa riittää ruokiinkin 😂

Yleensä teen soseen niin, että keitän kurpitsanpaloja pienessä vesitilkassa ja soseutan sitten. Joskus olen kokeillut uunissa kypsentämistä, mut se oli vähän häsläämistä. Mun tekemänä...

Vierailija
7/7 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksen ja erehdyksen kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi