Miksi tulet rampilta 80kmh kun päätiellä ajetaan 110kmh??
Sinä molopää aiheutat vaaratilanteita ja turhia kaistanvaihtoja / jarrutuksia. Keskity ajamiseen ja tutki instagrammiasi vasta kotona.
Kommentit (49)
Autoni vähäpäästöinen ja taloudellinen moottori ei mahdollista tuon parempaa kiihtyvyyttä lyhyellä rampilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun mun Scanialla ei valitettavasti saa ajaa lujempaa mottipää.
Ei koske rekkakuskeja, pelkästään normaali-ihmisiä
Koskee rekkakuskeja ja toyotapappoja.
Yks toyopappa tupsahti eteen vajaan satasen vauhdissa pikku toyotallaan. Jarrutin. Hetken päästä oli pakko ohittaa. Silmälasipäinen arviolta 85-vuotias vaari siellä hampaat irvessä polki minkä jaksoi. Kaikki toyotiatit eivät ole pappoja mutta kannattaa niihin pitää etäisyyttä ja ehkä ohittaa silloinnkuin turvallista
Eräs talvi ajoin toisen auton perässä ramppia pitkin, ajoi todella hiljaa siinä edessä, ehkä 50-60 km/h. Tuolla vauhdilla liittyi samointein rampista ajotielle huomaamatta että tiellä ajaa rekka joten ajoi täysin sen eteen. Rekka jarrutti minkä pystyi, heittelehti vähän ja töötti huusi. Se autokuski ei huomannut itse koko tapahtumaa! Vanhempi mummo siinä ajoi, autossa ei mitään tummennuksia joten näin ettei edes katsonut peileihin, jatkoi vain matkaa onnellisen tietämättömänä miten karmean tilanteen aiheutti. Siinä ei ollut kaukana että mummon perään olisi rekka ajanut saatikka moni muukin autoilija oli siinä vaarassa.
Näitä on paljon! On oikeasti ihan älyttömän vaarallista ajaa rampilta liian hiljaa muun liikenteen sekaan. Se ei ole varovaisuutta vaan liikenteen vaarantamista.
Ja nämä surkimukset eivät tosiaan edes tajua mitä aiheuttavat kaukanakin takanapäin. Varmaan vielä kehuvatkin omaa harkitsevaista ajotapaansa tyyliin ”en ole ikinä ollut kolarissa” joo, ehkä et, mutta olet niitä aiheuttanut useampiakin.
Vierailija kirjoitti:
Eräs talvi ajoin toisen auton perässä ramppia pitkin, ajoi todella hiljaa siinä edessä, ehkä 50-60 km/h. Tuolla vauhdilla liittyi samointein rampista ajotielle huomaamatta että tiellä ajaa rekka joten ajoi täysin sen eteen. Rekka jarrutti minkä pystyi, heittelehti vähän ja töötti huusi. Se autokuski ei huomannut itse koko tapahtumaa! Vanhempi mummo siinä ajoi, autossa ei mitään tummennuksia joten näin ettei edes katsonut peileihin, jatkoi vain matkaa onnellisen tietämättömänä miten karmean tilanteen aiheutti. Siinä ei ollut kaukana että mummon perään olisi rekka ajanut saatikka moni muukin autoilija oli siinä vaarassa.
Näitä on paljon! On oikeasti ihan älyttömän vaarallista ajaa rampilta liian hiljaa muun liikenteen sekaan. Se ei ole varovaisuutta vaan liikenteen vaarantamista.
Saattoipa olla kesäkumit alla.
Vierailija kirjoitti:
Isompi ongelma motareilla, etenkin kehä ykkösellä ovat nämä kilometrikaupalla oikeaa kaistaa pitkin ajavat. Kehällä on siis yleensä kolme kaistaa suuntaansa.
Kehä I ei ole moottoritie vaan monikaistainen maantie. Ja mitähän kaistaa siellä pitäisi sinun mielestäsi ajaa jos oikealla kaistalla ei saa olla?
Kyllähän sitä yrittää polkea vauhtia, mutta mun 25v ikäisessä autossa oli uutena 44kW moottori eikä enää ole varmasti sitäkään. Arvaat varmaan että kun porukkaa ja tavaraa kyydissä, niin ei se oikein ehdi kiihtymään.
Kun ajoin Heinolan ja Helsingin väliä ees-taas. Ylinopeutta ajavalla ohittajalla olisi mahdollista siirtyä takaisin kaistalle huomattavasti kauemmas ohitetusta. Kerran olin Vierumäen kohdalla ja ajoin sallittua- hieman yli nopeutta. Taakse tuli auto ja ajoi huomattavaa ylinopetta. Luulin, että ajan viittä kymppiä. Vierumäen kohdalla laskeutui henkilöauto ja lähti kiihdyttämään voimakkaasti ohittajan perään. Muutaman kilometrin päässä autot olivat tienlaitaan pysähtyneinä. Perään lähtenyt auto oli poliisin tunnukseton auto. Maskissa näkyi siniset valot.