Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytyykö tohtorin tutkinnon opiskeleva opettaa jossain vaiheessa?

Vierailija
13.04.2026 |

Onko tämä edellytys tohtorin tutkinnon opiskelulle. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täydy välttämättä opettaa missään vaiheessa. Monella kyllä on jossain vaiheessa opetustehtäviä yliopistolla tai assarointeja.

Vierailija
2/10 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä, mutta monesti yliopistoissa on (yliopiston säännöistä) tuleva ohjeistus, että kaikki tutkijat opettavat ja kaikki opettajat tutkivat. Aiemmin ainakin omassa tiedekunnassa tohtoriopiskelijat osallistuivat kurssien opetukseen. Toki pienellä panostuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opetin kun tein väitöskirjaa aikoinaan.

Vierailija
4/10 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täydy välttämättä opettaa missään vaiheessa. Monella kyllä on jossain vaiheessa opetustehtäviä yliopistolla tai assarointeja.

Selvä. Itse olen miettinyt tohtoriksi opiskelua mutta en haluaisi opettaa. En pidä esiintymisestä. Se ahdistaa ja ehkä kammoksunnsitä. Ap 

Vierailija
5/10 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvä. Itse olen miettinyt tohtoriksi opiskelua mutta en haluaisi opettaa. En pidä esiintymisestä. Se ahdistaa ja ehkä kammoksunnsitä. Ap 

No opit sitten sitäkin siinä samalla. 

Vierailija
6/10 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo pakko ja useimmat ei opeta. Itse opetan, mutta omasta halustani.

Vierailija
7/10 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä, mutta monesti yliopistoissa on (yliopiston säännöistä) tuleva ohjeistus, että kaikki tutkijat opettavat ja kaikki opettajat tutkivat. Aiemmin ainakin omassa tiedekunnassa tohtoriopiskelijat osallistuivat kurssien opetukseen. Toki pienellä panostuksella.

Tohtorin tutkinnon voi myös tehdä ilman, että on yliopistolla tutkijana.

Vierailija
8/10 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet työsuhteessa yliopistoon niin yleensä opetus kuuluu tehtäviin. Mutta jos teet väitöskirjaa jollain muulla rahoituksella, niin sitten yleensä ei tarvitse. Väitöstilaisuudesta täytyy kyllä suoriutua joka tapauksessa.

Vierailija
9/10 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet työsuhteessa yliopistoon niin yleensä opetus kuuluu tehtäviin. Mutta jos teet väitöskirjaa jollain muulla rahoituksella, niin sitten yleensä ei tarvitse. Väitöstilaisuudesta täytyy kyllä suoriutua joka tapauksessa.

En kykenisi siihen. Onko tuolla väitöstilaisuudella edes väliä. Voisi riittää kun tutkimus on vain kirjoitettu. Ap 

Vierailija
10/10 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kykenisi siihen. Onko tuolla väitöstilaisuudella edes väliä. Voisi riittää kun tutkimus on vain kirjoitettu. Ap 

No ei riitä. Väitöstä täytyy puolustaa ja se on olennainen osa koko hommaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi