Laillisesti ryöstetyt ihmiset Suomessa - perintäfirmat ajettava alas!
Joku kehui täällä onnentunnetta laskuja maksettuaan. Niin minäkin olen ollut, kun talous on ollut vielä tasapainossa. Mutta entä sitten, kun sairaus/työttömyys - masennus - mikä tahansa elämässä kohtaa, joka syöksee sinut taloudelliseen ahdinkoon. Jäät kenties ainostaan pikalainan varaan, jotta saat hankittua edes kaurapuuorlautausellisia ja maksettua sähkön/veden. Sosiaaliapu on tehnyt niin hankalaksi tavallisen ihmisen vastaanottaa siinä nöyryyttämisrumbassa, jossa koko elämäntili nostettava jonkun merkonomityttösen nähtäväksi - jolla sitten täydellinen mielivalta joko 'harkiten' auttaa tai ei. Kerran olen itse hakenut tällaista 'apua' sähkölaskun palautettassa minulle takaisin, koska 'tulot' menivät kuulemma 3 euroa yli tjms pskaa.
Miksi apua ei kohdenneta HETI, kun sitä tarvitsee. Miksi ihmiset ajetaan tässämaassa halulla velkakierteeseen, joka vie koko heidän toimintakykynsä ja voimansa nousta takaisin esim. työmarkkinoille. Ei ole suomalaisten etu tuottaa pahoinvointia, mikä koko maa on tulvillaan. Juurikin tämän perintäbisneksen ansiosta, jolla ei ole oikeastaan mitään oikeutusta edes OLLA olemassa. Bisnestä ahdinkoon joutuneiden HÄDÄLLÄ??
Ennen oli KORONKISKONTALAIT ja kiskojat joutuivat LINNAAN. Nyt heidät kutsutaan JUHLIMAAN sinne - vähävaraisilta ryöstämillään RAHOILLA; jotka he itse tarvitisivat kipeästi elääkseen ja uudestaan noustakseen.
Tälle bisnekselle ON TULTAVA LOPPU! Rahaa ei löydy sen enempää vähävaraiselta, kuin koronkiskontaan HARJOITTAMALLA!
Tähän vastannee he, joilla talous ja työpaikat pyörii ilman huolenhäivää - että maksaisit vaan laskusi ajoissa. Mutta kun se ei onnistu ihmisiltä silloin, kun tuloja ei ole ja nekin vain muutaman satasen, jos sitäkään. Koska tässä maassa herätään jo MILJOONAN ihmisen HÄTÄÄN!! Tappoja ja lapsenmurhia päivittäin uutisissa ja sekään ei herätä? Tilanne tulee vain pahenemaan, ellei suomalaiset KOLLEKTIIVISESTI nouse tätä kammottavaa ihmisten piinaamista vastaan - RYÖSTÄMISTÄ - josta ei hyödy, muuta kuin itse perintäfirmat JÄTTIMÄISINE TULOINEEN; jotka kaikki vielä viedään veroparatiisisaarille, itse suomalaisten edes KÖYHIEN rahoista hyötymisineen.
Mutta, mutta.. '' Olen onnellinen, kun saan maksettua laskuni..''' vastauksena:
Olet onnellinen niin kauan, kunnes et joudu taloudelliseen ahdinkoon ja kaikenmaailman perintfirmat yritä ryöstää sinua ''laillisesti''. Perinäbisnes ja ihmisten, jotka vähävaraisimpia ryöstetään valtion avustuksella mitä törkeimmällä tavalla, jolloin laskut saattavat nousta 500% - koska on IHAN oikein RYÖSTÄÄ ahdinkoon joutuneita IHMISIÄ - VALTIOVALLAN luvalla!! NOT!!!!!! Nousen itsekni tätä järkyttävää korkonKISKONTAA vasten ensi vaaleissa, kuka rohkeasti nousee tätä rikollista ryöväystä vastaan - juurikin Suomessa tällä hetkellä noin 500 000 kärvistelee (saman verran työttömäksi joutuneita ja lisää tulee tulevaisuudessa) joko ulosoton piirissä/perintälaskujen kammottavassa paineessa. Uudessa Suomessa kerrankin hyvä kannanotto asiaan ja moni ottaa kantaa tietän ahdistuksen, minkä laskujen nostattaminen pilviin muutoinkin talousongelmien kanssa kamppaileville teettää. Koko perintäbisnes on rikollista touhua ihmisten ahdingolla (ja tulokset viedään veroparatiisisaarille) Lindorf - Intrum jne.
http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/180621-laillisesti-ryostetyt
Kommentit (363)
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 16:47"]
Eli näet ihan ilman mitään pistoksia sen oikeaksi, että joku joutuu olemaan syömättä kuukausikaupalla - kun sinä ''ulkoistat'' kuten sana kauniisti kuuluu.. perinnän jollekin firmalle,
[/quote]
Tulisiko kyseisen yrittäjän luopua vuosipalkastaan, jotta velallisensa saisi syötäväkseen? Silloinhan yrittäjältä itseltään jää syömättä.
http://matias.puheenvuoro.uusisuomi.fi/175286-bisnesta-ihmisten-hadalla
Bisnestä IHMISTEN HÄDÄLLÄ - loistavasti analysoitu.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:10"]
Uuh. Aloitutekstin kaltaista juttua sai kuunnella päivittäin kun oli perintäfirmassa töissä. Koskaan mikään ei ole oma vika.
[/quote]
Ja harvalla siellä perinnässä sähkölaskuja yms. perustarpeita on. Taitaa top 5 olla kosmetiikka, pukeutuminen, viihde-elektroniikka, sisustus ja sakot.
[/quote]
Niinhän sä luulet. Just Ylellä oli juttua siitä, et suurimmat saatavat perinnässä on terveydenhoitomaksut. Suraavaks tais olla vuokrat tms. Onhan se joo kiva aatella et jengil ois perinnässä vaan osamaksuostoksia jne turhuuksia (toki siellä on niitäkin!!) mut totuus on vähän toinen... Ihan törkeetä mun mielestä et kunnat ja kaupungit ja terveydenhuoltopiirit ei itse peri saataviaan vaan käyttää näitä riistofirmoja!
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 16:42"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 16:36"]
Rahanlainaaminen tulisi olla pelkästään valtion takaama systeemi. EI yksityisten tahojen. Raha on pelkkä verenkiertoväline. Ei oikea ja moraalinen tapa tietyille tahoille rikastua.
[/quote]
Hankalasti vastaat sinulle esitettyiohn kysymyksiin, kun leivot vastauksesi minun tekstini sisään, mutta koetetaan seurata mitä yrität sanoa.
Ainakin nyt voisit selittää mitä tarkoittaa: "Rahanlainaaminen tulisi olla pelkästään valtion takaama systeemi." Mistä tulee pääoma tuohon valtion takaamaan systeemiin? Mitä tarkoittaa se, että valtio "takaa" rahanlainaamisen"? Ajatuksesi on niin ennentoteuttamaton, että käsitteesi jäävät epäselviksi. Valtio yksinkö lainaa rahaa, jos yksityiset tahot eivät sitä saa tehdä? Mistä valtio saa rahat noihin lainoihin? Vai takaako valtio yksityisten ottamia lainoja? Miksi yksityiset eivät saa antaa pääomaa lainaksi, mutta saavat vastaanottaa sitä? Kuka kattaa luottotappiot?
[/quote]
Miksi sinusta rahanlainaamisella kenenkään tulisi rikastua? Miksi rahaa rahalla tekeminen on oikein? Vastaaa itse. Minä kyselen, koska minä aloitin tämän ketjun. MOT.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 16:41"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 16:32"] Viitsisitkö vastata sähkäri ja muuttofirmaesimerkkeihin ja unohtaa pikavipit toviksi? Pankithan eivät enää lainaa anna jollei ole takuita tai velkaa niin paljon, että on pakko lisälainoittaa. [/quote] Jep, minä myös haluaisin tähän, että miten tavallisten yrittäjien kohdalla. Meillä esimerkiksi on kahden hengen yritys, jonne ihmisillä on maksamattomia, erääntyneitä laskuja mun vuosipalkan verran maksamatta. Mun mielestä perintätoimistojen palvelut on ihan tarpeellisia. Ei mulla ole varaa luopua mun vuosipalkasta vain siksi, että jollain toisella on (vaikka kuinka oikeesti) vaikeuksia maksaa laskujaan.
[/quote]
Eli näet ihan ilman mitään pistoksia sen oikeaksi, että joku joutuu olemaan syömättä kuukausikaupalla - kun sinä ''ulkoistat'' kuten sana kauniisti kuuluu.. perinnän jollekin firmalle, joka lisää maksua, jota vaadit - vaikkapa viisinkertaiseksi?
Ihanko hyvin nukut yösi, kun aiheutat miljoonille suomalaisille kenties jo lähitulevaisuudessa ahdingon?
[/quote]
Olisiko sinusta ok, että työnantaja jättäisi palkan maksamatta, kun ei nyt satu olemaan rahaa?
Kuten aiemmin kirjoittelin, niin se 5e muuttuu perinnässä helposti viisinkertaiseksi. 5000€ ei. Ja se johtuu juuri siitä, että ne kulut eivät skaalaudu alaspäin yhtä kivasti.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 16:49"]
Eli näet ihan ilman mitään pistoksia sen oikeaksi, että joku joutuu olemaan syömättä kuukausikaupalla - kun sinä ''ulkoistat'' kuten sana kauniisti kuuluu.. perinnän jollekin firmalle,
[/quote]
Tulisiko kyseisen yrittäjän luopua vuosipalkastaan, jotta velallisensa saisi syötäväkseen? Silloinhan yrittäjältä itseltään jää syömättä.
[/quote]
Yrittäjällä tuskin jää syömättä, koska on lisännyt jo katevaraukset kaikkiin tuotteisiinsa. Kaikki ihmisethän eivät luonnollisesti ole missään talousahginsossa ja laskujen maksu ei tuota ongelmaa. Maksukyvyttömyys kautta haluttomuushan ovat kaksi eri asiaa, eikö niin?
Vai väitätkö sinä nyt niin, että suurin osa ihmisistä ei koskaan maksa laskujaan?
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 16:35"]
Mulla on tähän perintöfirma "ongelmaan" hyvä ratkaisu joka tuskin kuitenkaan kelpaisi edes näille perintöfirmavastaisille valittajille.
1. Kaikesta tulisi maksaa etukäteen, eli mitään ei siis voisi ostaa velaksi.
2. Koska kaikki olisi maksettava etukäteen, niin myös lainan ottoonkaan ei olisi mahdollisuutta.
3. Terveydenhuoltoonkaan ei olisi oikeutta ellei siitä maksettaisi etukäteen. Yllättävien tapaturmien vuoksi jokaisella olisi oltava vakuutus joka sitten kattaisi näiden yllättävien tapaturmien hoidon. Ilman vakuutusta ei siis olis oikeutta minkään laiseen terveyden huoltoon.
Eli siis näin ei ainakaan velkaannuttaisi, eikä velkaannutettaisi muita. Kukaan ei myöskään rikastuisi muiden ahdingolla...
[/quote]
Mitäs sitten, kun maksat jostain tuotteesta tai palvelusta etukäteen ja se jääkin saamatta?
Kuka perii ne etukäteen maksetut rahasi takaisin?
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 16:51"]
Miksi sinusta rahanlainaamisella kenenkään tulisi rikastua? Miksi rahaa rahalla tekeminen on oikein? Vastaaa itse. Minä kyselen, koska minä aloitin tämän ketjun. MOT.
[/quote]
ohis. Jos rahanlainaamisella ei rikastu, niin sitä ei tee kukaan. Jos kukaan ei lainaa rahaa niin kukaan ei voi erikoistua vaan kaikki elävät kädestä suuhun. Ei maajussi sitä traktoria voi ilman lainaa hankkia. Ei patruuna sitä tehdastaan, eikä työntekijöitään. Mistä roskakuski sen roska-auton hommaa, jossei lainaa saa?
minusta oikein virkistävää kyseenalaistaa koko perintäbisneksen olemassaolon oikeutus..
u go girl.. or boy!!
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 16:54"]
[/quote]
[/quote]
Yrittäjällä tuskin jää syömättä, koska on lisännyt jo katevaraukset kaikkiin tuotteisiinsa. Kaikki ihmisethän eivät luonnollisesti ole missään talousahginsossa ja laskujen maksu ei tuota ongelmaa. Maksukyvyttömyys kautta haluttomuushan ovat kaksi eri asiaa, eikö niin?
Vai väitätkö sinä nyt niin, että suurin osa ihmisistä ei koskaan maksa laskujaan?
[/quote]
Maksaisitko sinä laskun mitä ei tarvitse maksaa?
Itse ottamatta kantaa perintätoimistoihin voin kertoa oman kokemulseni.
Minulta jäi kerran yksi sähkölasku maksamatta muuton takia koska he yrittivät laskuttaa minua seuraavan asukkaan kulutuksesta vaikka olin ajoissa katkaissut palvelun ja kun soitin niin asia oli ok, maksa vain 60 euroa koska se oli minun kulutustani.
Kolme kuukautta myöhemmin tulee muistutus lasku jossa on koko summa+korot ja eräpäivä heti. Soitin ja kiistin, asia ok, ei tarvitse tehdä mitään.
Kuusi kuukautta myöhemmin kalahtaa perintätoimiston lasku. Koko summa ja korot+kulut... Kiistin laskun ja sanoin että keskeyttäkää perintä, pistäkää käräjille, olen jo maksanut sen mitä piti.
Nyt melkein kolme vuotta myöhemmin tuli samalta perintäyhtiöltä lasku. On summa noussut 140 eurosta (alkuperäisen laskun loppusumma) lähemmäs 560 euroon.
Eli olen kyllä sitä mieltä että valtio voisi hoitaa velka asiat, ensin vaikka valtionyhtiö joka hoitaa perinnän esim. kolme kuukautta ja sitten jos ei velallinen reagoi mitenkään niin oikeuden kautta ulosottoon.
Ei niin että korko saa juosta niin kauan kun perintäyhtiö vaan muistuttaa alle 3v välein.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 16:57"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Äh, huono kysymys. Luultavasti maksaisit. Mutta maailma on pullollaan ihmisiä jotka eivät maksaisi.
[/quote]
Milloin ajattelit ketjun avaajan roolissasi ruveta vastaamaan sinulle esitettyihin kysymyksiin? Vai ajatteletko, ettei sinun tarvitse tehdä sitä lainkaan?
Vastaan kuitenkin sinun yllä esittämääsi kysymykseen. Jos minä en saa tuottoa pääomalleni sitä lainatessani, vaan saan kannettavakseni pelkän luottotappioriskin, niin minä en lainaa pääomaani vaan käyteän sen jollakin muulla itseäni hyödyttävällä tavalla. Siksi on lainaajan etu, että saan pääomalleni tuottoa, koska muussa tapauksessa pääomani ei ole hänen lainattavissaan. Jotta lainaaja voi saada pääomaa, on oikein että minä voin pääomallani tehdä rahaa.
Nyt on sinulla vastattavana runsaasti sinulle esitettyjä kysymyksiä. Näyttää asiallesi huonolta, että sinä et niihin vastaa.
Laillisesti ryöstetyt
23.11.2014 12:15 Kari Rosenlöf
Raha
Hyväksikäyttö
Hyvinvointivaltio
Hyvinvointiyhteiskunta
Rosvousta
Takaisinperintä
137 kommenttia
Hei sinä, ulosottovelallinen perintätoimistojen uhri. Et ole yksin. Kanssasisariasi ja -veljiäsi alkaa Suomessa olla jo kohta puolimiljoonaa ihmistä. Sinua riistetään kylmänviileästi viimeiseen kertyneeseen koronkoronkorkoon saakka. Siitä huolehtivat valtion päättäjät, jotka ovat mahdollistaneet sinun loputtoman laillisen lypsämisen.
Sinä Suomen kansalainen, joka syystä tai toisesta olet menettänyt luottotietosi. Sinulta evätään täysin elämä vuosiksi, jopa vuosikymmeniksi. Et saa vakuutuksia, puhelinta, nettiliittymää, vuokra-asuntoa. Olet kuin yhteiskunnan spitaalinen. Elät käytännössä avovankilassa. Linja on armoton.
Ulosottomaksut, oikeudenkäyntikulut ja perintäkulut ylittävät usein pääoman moninkertaisesti. Ulosottomenettely on uskomattoman upea rahantekokone niille harvoille, joille sen meidän johtajamme ovat luovuttaneet. Sinua riistävät täysin lailliset ulkomaiset ylikansalliset perintätoimistot, jotka nauttivat rahoistasi veroparatiisien kautta. Tutustu aiheeseen artikkelissa ”Kun kansa vaikeroi veloissaan, tämä firma kukoistaa: kassavirta +34 %”http://www.talouselama.fi/uutiset/kun+kansa+vaikeroi+veloissa+tama+firma+kukoistaa+kassavirta+34/a2211863
Suomessa harjoittavat menestyvää toimintaa yksityiset toimistot kuten Aktiv Kapital, Lindorff ja Intrum Justitia. Esimerkiksi näille yhtiöille on luotu uskomattoman upea business, jossa jokainen velallinen saa maksaa loputtomasti korkoja, kuluja, korkoja, koronkorkoja ja kuluja velkojen pikalisävoittona -suoraan veroparatiisitileille. Lindorfille aiheeseen liittyvät kysymykset ovat vaikeita kuten seuraava artikkeli osoittaa: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012100416084939_uu.shtml
Tämän kaiken mahdollistavat oman kansakuntasi johtajat. Lisäksi he ovat antaneet mahdollisuuden uudelle rahantekokoneistolle, pikavippifirmoille. Pikavippien kautta saat haettua sen viimeisen oljenkorren vaikeaan taloustilanteeseesi, ja siitä korresta maksaa heille satojen prosenttien korkoja.
Olet siis päässyt loputtoman rahanteon keskipisteeseen, mutta valitettavasti toimit maksajan roolissa. Sinun lapsesikin pääsevät hyvällä todennäköisyydellä osallisiksi, koska köyhyys on periytyvää. Usko minua, sinua ei haluta ulos tästä kierteestä, koska olet uskomattoman hyvä rahasampo heille, jotka tästä kaikesta hyötyvät päättäjiemme myönteisellä suostumuksella. Päättäjät eivät ole puolellasi. Muuten he olisivat sinua auttaneet.
Tämä sama mekanismi toimii myös valtiotasolla. Pankit luotottavat valtioita, joilla ei ole koskaan varaa maksaa luottojaan. Näin ollen ne pääsevät loputtomasti lypsämään veronmaksajia ja viemään kaiken kansallisen omaisuuden kuten kaivokset, sähköverkot, pohjavedet, metsät.
Mutta älä huoli. Kuten alussa mainitsin, pelkästään teitä perinnän uhreja on kohta puolimiljoonaa ihmistä. Niitä, joita ei ulostottoperintä kohtaa, riistetään veroilla, että saadaan joitain valtion velkoja hoidetuksi. Tälle lailliselle ihmisten ryöstölle voidaan tehdä yhdessä totaalinen loppu. Joukossa on voimaa.
Muista äänestää. Kun mietit ehdokasvalintaasi, selvitä hänen kantansa seuraaviin kysymyksiin:” Oletteko valmis tekemään kaikkenne, että ihmisten laillinen ryöstö lopetetaan? Oletteko valmis äänestämään sen puolesta jopa yli puoluekurin?” Mikäli ehdokas vastaa myöntävästi, anna äänesi hänelle. Mikäli vastaus on kielteinen, etsi suoraselkäinen ja rohkea ehdokas, joka ei palvele rahan valtaa. Mikäli meistä jokainen toimii näin, on laillinen suomalaisten ryöstämispolitiikka kokemassa kohtalonsa tulevien vaalien myötä. Sekä yksilö- että valtiotasolla.
----------------------------------------
Muista jakaa tietoa tästä kirjoituksesta, mikäli pidit siitä. Valtamediat eivät mielellään asioista välttämättä kerro. Muutos lähtee teistä. Luodaksemme paremman tulevaisuuden meille kaikille, tarvitsemme tekoja. Niissä jokainen meistä on tärkeä. Ilman tietoa ja ymmärrystä on meidän turha odottaa muutosta
Lainattu teksti Rosenlöf Uusi Suomi
Niiin. Siis 2 kk terkkarilasku muuttuu 70e, sairaalamaksut kolminkertaiset. Mut mäkin olin sitä mieltä, et hv kaikki köyhät, kunnes tuli onnettomuus, hoitovirheet, kuukaudet sairaalankäytäviä tallaten. Joku nää perintöfirmojen laskut maksaa, ymmärrättehän? Sossut jne. Mulla ei ainakaan ole yhtään ainutta turhaketta menny ulosottoon, ihan vaan sairaalamaksu, vuokra sairaanaoloaikana. Mut tiettekö, elämä oaiskaa kaikille vähän esteitä, eteenpäin vain! Ikinä ei saa luovuttaa, rahalla ei ole mitään merkitystä jos vaikkapa oma lapsi kuolee rattijuopon alle. Nauttikaa rakkaistanne ja terveydestänne <3
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 16:57"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Maksaisin, mikäli maksukykyni sen sallii eikä se sisällä kohtuuttomia perintäkuluja. Kukaan ei ole tahallisesti maksamatta ''palveluistaan'', väitän - vaan maksuahdinkoon ajettuna.
Yrittäjällä tuskin jää syömättä, koska on lisännyt jo katevaraukset kaikkiin tuotteisiinsa. Kaikki ihmisethän eivät luonnollisesti ole missään talousahginsossa ja laskujen maksu ei tuota ongelmaa. Maksukyvyttömyys kautta haluttomuushan ovat kaksi eri asiaa, eikö niin? Vai väitätkö sinä nyt niin, että suurin osa ihmisistä ei koskaan maksa laskujaan?
[/quote]
Mikä katevaraus?
Sinun mallisi tarkoittaa sitä, että niiltä henkilöiltä jotka hoitavat lainansa hyvin peritään lainastaan suurempaa hintaa, jotta sillä katettaisiin luottotappiot niiltä henkilöiltä, jotka eivät lainojaan hoida. Onko sinusta oikein, että hyvin asiansa hoitava maksaa huonosti hoitavan kustannukset? Eikö olisi parempi, että hyvin asiansa hoitava selviää halvemmin kustannuksin ja luottotappiot peritään niiltä, jotka ovat ne aiheuttaneetkin?
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 16:42"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 16:36"]
Rahanlainaaminen tulisi olla pelkästään valtion takaama systeemi. EI yksityisten tahojen. Raha on pelkkä verenkiertoväline. Ei oikea ja moraalinen tapa tietyille tahoille rikastua.
[/quote]
Hankalasti vastaat sinulle esitettyiohn kysymyksiin, kun leivot vastauksesi minun tekstini sisään, mutta koetetaan seurata mitä yrität sanoa.
Ainakin nyt voisit selittää mitä tarkoittaa: "Rahanlainaaminen tulisi olla pelkästään valtion takaama systeemi." Mistä tulee pääoma tuohon valtion takaamaan systeemiin? Mitä tarkoittaa se, että valtio "takaa" rahanlainaamisen"? Ajatuksesi on niin ennentoteuttamaton, että käsitteesi jäävät epäselviksi. Valtio yksinkö lainaa rahaa, jos yksityiset tahot eivät sitä saa tehdä? Mistä valtio saa rahat noihin lainoihin? Vai takaako valtio yksityisten ottamia lainoja? Miksi yksityiset eivät saa antaa pääomaa lainaksi, mutta saavat vastaanottaa sitä? Kuka kattaa luottotappiot?
[/quote]
[/quote]
Tietysti rahaa pitää saada lainata, elämmehän vapaassa markkinataloudessa.
Jotain sääntelyä pitää kyllä pankkibisneksessä olla mutta sen pitää olla mahdollista.
Markkinatalous hoitaa ihan itse asiat tasapainoon -te sääntelyn sun muun nimiin vannovat ette sille mitään voi.
Kerrankin olisi valtion kontrolli paikallaan
Pikavippifirmat ovat oikea riski yhteiskunnalle. Esimerkkinä Yhdysvallat:
USA on härski luokkayhteiskunta, jonka näennäinen vakaus perustuu status quon ylläpitämiseen. Ala- ja keskiluokka pidetään puudutettuna sosialidemokraattisella riippuvaksitekemisellä, kurjalla koulutuksella ja viihdykenännillä.
Varsinaisessa suossa on työssäkäyvien köyhien kurjalisto, asuntovaunualueiden asukit - ja näiden luokkanousun estää tehokkaimmin täysin meikäläisten pikavippien kaltainen paycheck advance -vippisysteemi. Valtava osa kansasta elää joka palkkakautensa viimeisen viidenneksen tai neljänneksen lyhyellä, tolkuttoman kalliilla velalla.
Velkakierre on todellinen apina miljoonien ihmisten selässä. Se ajaa usean rikollisuuteen ja estää huomattavasti useamman kouluttautumisen ja jopa työn vaihtamisen toiseen, paremmin palkattuun - sillä useilla ei edes ole mitään mahdollisuutta saada kerättyä riittävää käteistä päästäkseen vaihtamaan paikkakuntaa.
Tietty pikavippikierteiden haittavaikutukset olisivat Suomessa erinäköisiä mutta suunta olisi varmasti sama. Nyt rasti seinään: tourette huutaa valtion perään asettamaan tälle ilmiölle tiukat rajat