Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laillisesti ryöstetyt ihmiset Suomessa - perintäfirmat ajettava alas!

Vierailija
25.11.2014 |

Joku kehui täällä onnentunnetta laskuja maksettuaan.  Niin minäkin olen ollut, kun talous on ollut vielä tasapainossa. Mutta entä sitten, kun sairaus/työttömyys - masennus - mikä tahansa elämässä kohtaa, joka syöksee sinut taloudelliseen ahdinkoon. Jäät kenties ainostaan pikalainan varaan, jotta saat hankittua edes kaurapuuorlautausellisia ja maksettua sähkön/veden. Sosiaaliapu on tehnyt niin hankalaksi tavallisen ihmisen vastaanottaa siinä nöyryyttämisrumbassa, jossa koko elämäntili nostettava jonkun merkonomityttösen nähtäväksi - jolla sitten täydellinen mielivalta joko 'harkiten' auttaa tai ei. Kerran olen itse hakenut tällaista 'apua' sähkölaskun palautettassa minulle takaisin, koska 'tulot' menivät kuulemma 3 euroa yli tjms pskaa.

Miksi apua ei kohdenneta HETI, kun sitä tarvitsee. Miksi ihmiset ajetaan tässämaassa halulla velkakierteeseen, joka vie koko heidän toimintakykynsä ja voimansa nousta takaisin esim. työmarkkinoille. Ei ole suomalaisten etu tuottaa pahoinvointia, mikä koko maa on tulvillaan. Juurikin tämän perintäbisneksen ansiosta, jolla ei ole oikeastaan mitään oikeutusta edes OLLA olemassa. Bisnestä ahdinkoon joutuneiden HÄDÄLLÄ??

Ennen oli KORONKISKONTALAIT ja kiskojat joutuivat LINNAAN. Nyt heidät kutsutaan JUHLIMAAN sinne - vähävaraisilta ryöstämillään RAHOILLA; jotka he itse tarvitisivat kipeästi elääkseen ja uudestaan noustakseen.

Tälle bisnekselle ON TULTAVA LOPPU! Rahaa ei löydy sen enempää vähävaraiselta, kuin koronkiskontaan HARJOITTAMALLA!

Tähän vastannee he, joilla talous ja työpaikat pyörii ilman huolenhäivää - että maksaisit vaan laskusi ajoissa. Mutta kun se ei onnistu ihmisiltä silloin, kun tuloja ei ole ja nekin vain muutaman satasen, jos sitäkään. Koska tässä maassa herätään jo MILJOONAN ihmisen HÄTÄÄN!! Tappoja ja lapsenmurhia päivittäin uutisissa ja sekään ei herätä? Tilanne tulee vain pahenemaan, ellei suomalaiset KOLLEKTIIVISESTI nouse tätä kammottavaa ihmisten piinaamista vastaan - RYÖSTÄMISTÄ - josta ei hyödy, muuta kuin itse perintäfirmat JÄTTIMÄISINE TULOINEEN; jotka kaikki vielä viedään veroparatiisisaarille, itse suomalaisten edes KÖYHIEN rahoista hyötymisineen.

Mutta, mutta.. '' Olen onnellinen, kun saan maksettua laskuni..'''  vastauksena:

Olet onnellinen niin kauan, kunnes et joudu taloudelliseen ahdinkoon ja kaikenmaailman perintfirmat yritä ryöstää sinua ''laillisesti''. Perinäbisnes ja ihmisten, jotka vähävaraisimpia ryöstetään valtion avustuksella mitä törkeimmällä tavalla, jolloin laskut saattavat nousta 500% - koska on IHAN oikein RYÖSTÄÄ ahdinkoon joutuneita IHMISIÄ - VALTIOVALLAN luvalla!! NOT!!!!!! Nousen itsekni tätä järkyttävää korkonKISKONTAA vasten ensi vaaleissa, kuka rohkeasti nousee tätä rikollista ryöväystä vastaan - juurikin Suomessa tällä hetkellä noin 500 000 kärvistelee (saman verran työttömäksi joutuneita ja lisää tulee tulevaisuudessa) joko ulosoton piirissä/perintälaskujen kammottavassa paineessa. Uudessa Suomessa kerrankin hyvä kannanotto asiaan ja moni ottaa kantaa tietän ahdistuksen, minkä laskujen nostattaminen pilviin muutoinkin talousongelmien kanssa kamppaileville teettää. Koko perintäbisnes on rikollista touhua ihmisten ahdingolla (ja tulokset viedään veroparatiisisaarille) Lindorf - Intrum jne.

http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/180621-laillisesti-ryostetyt

Kommentit (363)

Vierailija
241/363 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko sitä on ne hiustenpidennykset ja etelän lomat hommata jos elää kädestä suuhun!?

Jos sitä nyt joku 100 €:n lasku menee perintään niin ihan oma vika on! Tuon rahan nyt saa vaikka myymällä kerran seksiä jollekin yksinäiselle ihmiselle!

Vierailija
242/363 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 23:26"]

Perintäfirmat pitäisi kieltää lailla. Ihan käsittämätöntä, että yrityksen liikeida voi perustua sille, että saadaan maksuvaikeuksissa oleva ihminen velkaantumaan lisää tälle kyseiselle yritykselle. Mitä pahempi tilanne, sitä enemmän kuluja tyhjästä tulee. Velathan tottakai on maksettava, mutta välissä ei pitäisi voida olla yritystä mikä tekee ihan puhtaasti bisnestä asialla. Menee samaan lokeroon pikavippifirmojen kanssa. Velat vaikka suoraan ulosottoon ennemmin.

[/quote]

Idiootti! Kuvitteletko että firmat pyörisivät kovin kauaa jos joutuisivat ulosotosta odottelemaan ja rahoja ei välttämättä koskaan kuuluisi takaisin. Perintäfirma ostaa nämä saatavat firmalta, ja koska hekään eivät saa pahimmilta pummeilta rahoja perittyä, niin nämä kustannukset siirretään muihin perintöihin ja tämä näkyy sitten perintäkustannuksissa sillä jollakinhan heidänkin on liiketoimintansa katettava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/363 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan sen kun äitini kuoli hänellä oli maksamaton sähkölasku. Kuolinpesänvaroista maksettiin se pois ja sähkönmyyjän kanssa ok. Sanoivat lähettävänsä tasauslaskun joka olisi tasan 0,00 euroa.

Lasku tuli ja mitään ei tehty asialle. No eräs perintäfirma sama firma joka oli karhunnut aiempaa myöhässä olevaa laskua laittoi kirjeen kuolinpesälle " Teillä on lasku saaja se ja se määrä 0,00 euroa. Kulumme 60,00 euroa eräpäivä xx.xx.xxxx "  ?! 

No siitä tapeltiin koska heidän mielestään me olimme velkaa heille. 

Vierailija
244/363 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 00:05"]

Muistan sen kun äitini kuoli hänellä oli maksamaton sähkölasku. Kuolinpesänvaroista maksettiin se pois ja sähkönmyyjän kanssa ok. Sanoivat lähettävänsä tasauslaskun joka olisi tasan 0,00 euroa.

Lasku tuli ja mitään ei tehty asialle. No eräs perintäfirma sama firma joka oli karhunnut aiempaa myöhässä olevaa laskua laittoi kirjeen kuolinpesälle " Teillä on lasku saaja se ja se määrä 0,00 euroa. Kulumme 60,00 euroa eräpäivä xx.xx.xxxx "  ?! 

No siitä tapeltiin koska heidän mielestään me olimme velkaa heille. 

[/quote]

Tuossa on sähköfirma tehnyt mokan alunperin. Miten asia selvisi?

Vierailija
245/363 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 00:01"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 23:26"]

Perintäfirmat pitäisi kieltää lailla. Ihan käsittämätöntä, että yrityksen liikeida voi perustua sille, että saadaan maksuvaikeuksissa oleva ihminen velkaantumaan lisää tälle kyseiselle yritykselle. Mitä pahempi tilanne, sitä enemmän kuluja tyhjästä tulee. Velathan tottakai on maksettava, mutta välissä ei pitäisi voida olla yritystä mikä tekee ihan puhtaasti bisnestä asialla. Menee samaan lokeroon pikavippifirmojen kanssa. Velat vaikka suoraan ulosottoon ennemmin.

[/quote]

Idiootti! Kuvitteletko että firmat pyörisivät kovin kauaa jos joutuisivat ulosotosta odottelemaan ja rahoja ei välttämättä koskaan kuuluisi takaisin. Perintäfirma ostaa nämä saatavat firmalta, ja koska hekään eivät saa pahimmilta pummeilta rahoja perittyä, niin nämä kustannukset siirretään muihin perintöihin ja tämä näkyy sitten perintäkustannuksissa sillä jollakinhan heidänkin on liiketoimintansa katettava.

[/quote]

Velkojen ostaminen pitäisi nimenomaan kieltää ensimmäisenä. Se on bisnestä. Se ei ole mitään vitun kulujen kattamista vaan ihan puhdasta rahaa näille yrityksille. Heidän liiketoimintansa perustuu sille, että saavat kynittyä tyhjästä rahaa. Pelle.

Vierailija
246/363 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 12:46"]

Joku kehui täällä onnentunnetta laskuja maksettuaan.  Niin minäkin olen ollut, kun talous on ollut vielä tasapainossa. Mutta entä sitten, kun sairaus/työttömyys - masennus - mikä tahansa elämässä kohtaa, joka syöksee sinut taloudelliseen ahdinkoon. Jäät kenties ainostaan pikalainan varaan, jotta saat hankittua edes kaurapuuorlautausellisia ja maksettua sähkön/veden. Sosiaaliapu on tehnyt niin hankalaksi tavallisen ihmisen vastaanottaa siinä nöyryyttämisrumbassa, jossa koko elämäntili nostettava jonkun merkonomityttösen nähtäväksi - jolla sitten täydellinen mielivalta joko 'harkiten' auttaa tai ei. Kerran olen itse hakenut tällaista 'apua' sähkölaskun palautettassa minulle takaisin, koska 'tulot' menivät kuulemma 3 euroa yli tjms pskaa.

Miksi apua ei kohdenneta HETI, kun sitä tarvitsee. Miksi ihmiset ajetaan tässämaassa halulla velkakierteeseen, joka vie koko heidän toimintakykynsä ja voimansa nousta takaisin esim. työmarkkinoille. Ei ole suomalaisten etu tuottaa pahoinvointia, mikä koko maa on tulvillaan. Juurikin tämän perintäbisneksen ansiosta, jolla ei ole oikeastaan mitään oikeutusta edes OLLA olemassa. Bisnestä ahdinkoon joutuneiden HÄDÄLLÄ??

Ennen oli KORONKISKONTALAIT ja kiskojat joutuivat LINNAAN. Nyt heidät kutsutaan JUHLIMAAN sinne - vähävaraisilta ryöstämillään RAHOILLA; jotka he itse tarvitisivat kipeästi elääkseen ja uudestaan noustakseen.

Tälle bisnekselle ON TULTAVA LOPPU! Rahaa ei löydy sen enempää vähävaraiselta, kuin koronkiskontaan HARJOITTAMALLA!

Tähän vastannee he, joilla talous ja työpaikat pyörii ilman huolenhäivää - että maksaisit vaan laskusi ajoissa. Mutta kun se ei onnistu ihmisiltä silloin, kun tuloja ei ole ja nekin vain muutaman satasen, jos sitäkään. Koska tässä maassa herätään jo MILJOONAN ihmisen HÄTÄÄN!! Tappoja ja lapsenmurhia päivittäin uutisissa ja sekään ei herätä? Tilanne tulee vain pahenemaan, ellei suomalaiset KOLLEKTIIVISESTI nouse tätä kammottavaa ihmisten piinaamista vastaan - RYÖSTÄMISTÄ - josta ei hyödy, muuta kuin itse perintäfirmat JÄTTIMÄISINE TULOINEEN; jotka kaikki vielä viedään veroparatiisisaarille, itse suomalaisten edes KÖYHIEN rahoista hyötymisineen.

Mutta, mutta.. '' Olen onnellinen, kun saan maksettua laskuni..'''  vastauksena:

Olet onnellinen niin kauan, kunnes et joudu taloudelliseen ahdinkoon ja kaikenmaailman perintfirmat yritä ryöstää sinua ''laillisesti''. Perinäbisnes ja ihmisten, jotka vähävaraisimpia ryöstetään valtion avustuksella mitä törkeimmällä tavalla, jolloin laskut saattavat nousta 500% - koska on IHAN oikein RYÖSTÄÄ ahdinkoon joutuneita IHMISIÄ - VALTIOVALLAN luvalla!! NOT!!!!!! Nousen itsekni tätä järkyttävää korkonKISKONTAA vasten ensi vaaleissa, kuka rohkeasti nousee tätä rikollista ryöväystä vastaan - juurikin Suomessa tällä hetkellä noin 500 000 kärvistelee (saman verran työttömäksi joutuneita ja lisää tulee tulevaisuudessa) joko ulosoton piirissä/perintälaskujen kammottavassa paineessa. Uudessa Suomessa kerrankin hyvä kannanotto asiaan ja moni ottaa kantaa tietän ahdistuksen, minkä laskujen nostattaminen pilviin muutoinkin talousongelmien kanssa kamppaileville teettää. Koko perintäbisnes on rikollista touhua ihmisten ahdingolla (ja tulokset viedään veroparatiisisaarille) Lindorf - Intrum jne.

http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/180621-laillisesti-ryostetyt

[/quote]

Suomessa kukaan ei joudu ottamaan pikalainaa syödäkseen. Mene sossuun. 

Ainoastaan idiootti ottaa pikalainaa ruokaa varten. Millä ajattelit syödä ensiviikolla? Millä meinaat maksaa lainan?

Kyllä sitä ensiksi rupeaisi myymään omaisuuttaan, menisi ruokajonoon ja sosiaalitoimistoon. Eikä ottaisi mitään lainoja

Vierailija
247/363 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 00:09"]

Velkojen ostaminen pitäisi nimenomaan kieltää ensimmäisenä. Se on bisnestä. Se ei ole mitään vitun kulujen kattamista vaan ihan puhdasta rahaa näille yrityksille. Heidän liiketoimintansa perustuu sille, että saavat kynittyä tyhjästä rahaa. Pelle.

[/quote]

Ja sinullako on oikeus saada palveluita tyhjästä? Tiedätkö montako yritystä on mennyt konkurssiin sen takia että pienen yrityksen asiakas on jättnyt laskut maksamatta? Tätä varten on perintä, yritys saa osan rahoista edes takaisin.

Sinähän se kynit palveluita tyhjästä jos jätät laskusi maksamatta! Idiootti!

Vierailija
248/363 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 12:52"]

Todellakin aihe, joka tärkeä nostaa esille. Jokainen tuntee lähipiirissään ihmisiä, joilla talousvaikeuksia ja nämä firmat yrittävätä ajaa heidät täysin toimintakyvyttömiksi. Ihmisten ahdingolla ei pidä tehdä rahaa. Samaa mieltä!

[/quote]

Kuka pakottaa ottamaan niitä lainoja? Jos ei ole rahaa ruokaan menee sosiaalitoimistoon

Vierailija
249/363 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:01"]

Hei. Kiitos kirjoituksesta. Kuulun itse tähän ryhmään, joka on perintäkierteessä. Sairastuin vuosia sitten ja olen nyt pyörätuolisssa. Muutin perheeni kanssa pois osake-asunnosta, kun ei hissiä ollut. Olen nyt vuokralla ja osake vuokrattu eteenpäin. Sairaalalaskut pyörii perinnässä koko ajan. En ole oikeutettu toimeentulotukeen, kun omistan asunnon. Myisin sen heti, jos ostaja löytyisi. Yritin hakea lainaa, että pystyisin hoitamaan sairastamisen kovat kulut, mutta en sitä saanut. Silloin vielä oli luottotiedot kunnossa. No kyllähän kaikki Suomessa osataan hyvin kiertää...auto on veljen nimissä, puhelin siskolta ja nettiyhteys kaverilta. Nykyään on kultaakin arvokkaampaa pitää oma nimi puhtaana. Kun olin 2 kk:tta sairaalassa, niin oli jo myöhäistä asioita hoitaa. En syytä tästä tilanteesta ketään. Ehkä nykyään sitä vain miettii tarkemmin, että ketä äänestää. Olen Käynyt kuuntelemassa eri puolueiden vaalipuheita ja kyllästynyt jo niihin tyhjiin lupauksiin. Äänestäminen on mielestäni velvollisuus ja varsinkin ehdokkaasta ja hänen näkemyksistään tietäminen. On surullista, kun ihmiset äänestää milloin mitäkin asioista selvää ottamatta. Toivottavasti en eksynyt liikaa aiheesta. Kiitos vielä hienosta kirjoituksesta!

blogisivulta kommentti

[/quote]

Pelkkää roskaa. Ostaja löytyy aina kun hinta on kohdillaan. 

Vierailija
250/363 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:07"]

Neuvot aikuisten oikeasti talousahdinkoon joutuneita ihmisiä elämään ilman sähköä? Pakkas Suomessa? Ihmisiä, jotka suurin osa ovat joutuneet ilman omaa syytään esim. työttömäksi firmojen siirtyessä indokiinaan tai sinne jonnekin - koska työn teettäminen on edullisempaa siellä ja täten firmat tekee super tulosta toisaalla? Ihan oikeasti? Eikö suomalaisilla ole enää mitään vastuuta toisistaan ja hädänalaisten kollektiivisesta vastuusta? Toki on coolimpaa auttaa joka hlvitin kuukausi jotain afrikkalaiskeräystä ja saada nimi pyörimään mtv3 rullaan, kun minä olen niin hyvä ihminen ja taaskin autoin sitä ja tätä. Ja minulla on kaikenlisäksi afrikkalainen kummilapsi ja kaikkee. Kaivonkin oon pykännyt afrikkaan, että repikääs siitä.

Suomalaiset ovat ehkä maailman tekopyhin kansa. Kaksinaamaisin. Vieraskorea. Omiaan ei auteta, vaan mieluummin potkaistaan vielä kunnon multakerros päälle. 

Hävetkää!

[/quote]

Suomessa JOKAINEN saa asunnon yhteiskunnalta jos sitä tarvitsee. Jos ei ole rahaa niin sitten myydään KAIKKI omaisuus pois ja mennään sosiaalitoimistoon. 

Vierailija
251/363 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:22"]

Suomessa sallittiin törkeät pikavippifirmat vähävaraisten kustannuksella. Lainat yli 1000 prosentin korolla ja päälle vielä samojen firmojen perintämaksut. Alunperin äärimmäisen kyseenalaista sallia kyseinen bisnes, jossa todennäköisesti takana monia poliitikkojakin osaomistajina. Toki se on helppoa tuloa järkyttävillä korkomaksuilla, ilman mitään ns. todellista tuotetta. Kunhan on jostain joku ryöstetty pääoma saatu käyttöön, jolla alkaa 'lainailla' järkyttävää korkoa vastaan ihmisille, joilla talousahdinkopäällä. 

Onhan se kivempi tarjota helppoja lainoja, tarkistamatta tulotasoa - kuin esim järjestää niin, että kansalaiset voivat saada esim valtion takaamaa lainaa äkillisiin yllättäviin menoihinsa, mikäli jääkaapit tms hajoaa.

Olen niin kyllästynyt tähän omanonnensaseppähokijoihin, joilla yleensä varma duunipaikka tarjottuna jo heti valmistumisesta lähtien joko suhteilla tai omaa esim.terveydenhoitoalan töitä - joista duunit eivät lopu ja palkatkin enemmän kuin mikä kohtuus on. Suhteessa muihin esim akateemisten alan ihmisiin, jotka käyttäneet vähintään saman ajan pänttäämiseen, kuin mitä ovat nämä know it all - asenteen omaavat ihmiset.

[/quote]

Miksi otat sitä velkaa?

Vierailija
252/363 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:30"]

Miten ajattelit hoitaa perinnän ilman perintätoimistoja? Valtion tuottamana palvelunako?

[/quote]

Miksi pitäisi edes periä. On suoraastaa huutava vääryys, joutua vielä silloinkin hoitamaa velvollisuutensa, kun elämässä tulee täilläisiä rumpujen pärinää yllätys yllätys...ihminen voi jouta työttömäksi tai sairastua. 

[/quote]

AINA pitää hoitaa velvollisuutensa. Aikuisen ihmisen elämä on sellaista

Vierailija
253/363 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 01:06"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:30"]

Miten ajattelit hoitaa perinnän ilman perintätoimistoja? Valtion tuottamana palvelunako?

[/quote]

Miksi pitäisi edes periä. On suoraastaa huutava vääryys, joutua vielä silloinkin hoitamaa velvollisuutensa, kun elämässä tulee täilläisiä rumpujen pärinää yllätys yllätys...ihminen voi jouta työttömäksi tai sairastua. 

[/quote]

AINA pitää hoitaa velvollisuutensa. Aikuisen ihmisen elämä on sellaista

[/quote]

Kannattaisko lukea ketjua vähän eteenpäinkin ens kerralla ennen kun alkaa kommentoimaan jokaista ekan sivun viestiä jollain nasevalla kommentilla?

Vierailija
254/363 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 14:30"]

Et nyt näköjään ymmärrä koko aihetta. Laskujen maksaminen ei ole ongelma silloin, kun toimeentulo on ns. turvattuna. Toisin on silloin, kun on syystä tai toisesta joko työttömänä, sairastunut tai muu elämäntilanne ns. kolahtaa ikävästi. 

Helppohan se  on laskuja maksella, kun tili pullottaa. Mutta kun se on tyhjä, vaikea on ahdinkoon joutuneiden tyhjjästä nyhjästä. Ja lisäkorkoKIRISTÄMISET eivät kyllä asiaa auta, vaan vaikeuttaa kohtuuttomasti ja on yksinkertiasesti - 

niin - se on VÄÄRIN!! Onko se nyt niin vaikeaa ymmärtää?

Afrikkalaislapsille riittää sympatiaa ja teetä, mutta omille kotokutoisille ahdinkoon joutuneille ei.

Tyypillistä.

Olet oikea esimerkki kusipäisestä suomalaistyypistä, joka nauttii vain omiensa potkimisesta. Siviilissä esiintyy hyväntekijänä silti vai..

[/quote]

Jos sinulla ei ole varaa maksaa laskuja niine nsiksi lopetat sen palvelun. Toiseksi soitat sinne ja sovit maksuaikataulun, kolmanneksi rupeat myymään tavaroitasi, neljänneksi haet talousneuvontaan, viidenneksi myyt vaikka asuntosi ja menet sossuun.

Niin ne asiat hoidetaan. KAIKKI tuohon tilanteeseen joutuvat ovat siinä omaa syytä. Minä olen ollut köyhä. Mutta toimin völittömästi kun huomasin että minulla ei ole rahaa. Lopetin kaiken kuluttamisen mikä ei ollut elintärkeätä, sovin maksuaikataulut ja tein kaikkea töitä mitä vaan ikinä sain. Ei tullut mitään merkintöjä mihinkään

Vierailija
255/363 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 14:43"]

Periä tietenkin saa mutta laskun lähettäminen esim postikulut+ pieni palkkio, ei mitään 40€ Svean tai intrumin tapaan.

[/quote]

Työ maksaa. Tässä tapauksessa perintäfirman tekemä työ.

Työntekijän palkka, kaikki sivukulut, perintäfirman kaikki kulut mitä yrittäjälle lankeaa jne jne. Ei ole aivan vähän ja mielellään firman pitäisi tuottaakin.

Siitä sitä summaa tulee.

[/quote]

Kannattaa katsoa esim. jonkun Intrumin ''tuloksia'' - eli köyhien ihmisten selkänahasta vedettyä KORONKISKONTAA!! Missään nimessä tämä ei ole OIKEIN, eikä millään mittapuulla OIKEUTETTUA RYÖSTÄMISTÄ! Tämä tulee muuttumaan ajan saatossa, kun ihmiset heräävät tähän ahneuden järkyttävään ihmisten ahdingolla bisneksen pyörittämiseen. Nämä firmat kaiken lisäksi vievät ''tuloksensa'' ihmisten ahdingolla rahastamisella turvaan veroparatiiseihin, joissa raha tuottaa ja tuottaa.. aina vaan enemmän näille AHNAILLE verenimijöille - satumaisia palkkioita, kun velka nousee 1000 prosenttia tai jotain siltä väliltä. Mikä onkaan helpompi tapa tuottaa rahaa, kuin laittamalla rahalle lisävelkaa kopioiudun paperin lähettämisestä 70 euroa kerta. Aika kalliita postimerkkejä ja kallista työaikaa laittaa paperi kirjekuoreen.

NOT!

Onneksi tämäkin bisnesmuoto TULEE vielä kaatumaan, kun saamme maalaisjärjellä varustettuja edustajia lainsäändäntöön, jotka kieltäytyvät suomalaisten ahdingosta hyötumisestä - kun työttömyys alkaa hipoa kohta miljoonaa tulevaisuuessa - ei ole varaa PITÄÄ RESERVISSÄ IHMISIÄ pelkkien ahneiden kuppausfirmojen takia.

Kaikkien ihmisten työpanosta ja ELINVOIMAA tarvitaan tässä maassa KIPEÄSTI! Se, että jopa viidesosa aikuisista ihmisistä, ellei jopa kolmannes työikäisistä alistetaan kuppausfirmojen takia, ei ole kansantaloudellisesti edes viisasta - kuka hyötyy siitä, että nämä ihmiset alistetaan vain hädin tuskin olemaan, koska elämänvoima on kadotettu. Ei kukaan. Vähiten suomalainen veronmaksaja.

[/quote]

Sellaisesta ihmisestä joka ylivelkaantuu ei ole mitään hyötyä koskaan. Vaikka velat saisi anteeksi niin se velkaantuisi uudestaan. Tyhmä ei viisaaksi muutu vaikka sille rahaa lappaisikin

Vierailija
256/363 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:21"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:03"]

Yksityiset perintäfirmat ovat pelkkiä hyeenoja, joilla ei ole mitään tosiasiallista tuottavaa toimintaa valtion kannalta. Se, että ajetaan yksityisiä ihmisiä ahdinkoon, ei ole tuottavaa toimintaa vaan aiheuttaa valtiolle valtavan kustannuserän erilaisin sosiaalimenoin etc. Jotain järkeistystä toimintaan on tultava ja kannatan myös perintäfirmojen lakkauttamista.

[/quote]

Ei pidä paikkaansa. Perintäfirmat ovat tehokkaampa perijöitä kuin muulla alalla toimiva yritys. Yritys joka maksaa voitostaan veroa ei voi maksaa voitosta veroa, jos voitto hupenee luottotappioon. Minustakin perintäfirmat voisi lakkauttaa, kunhan velkoja saa periä tosiasialliset kulut, jotka perinnästä syntyisivät. Meidän firmassa ei ole mitään tuon alan osaamista, joten se tarkoittaisi uuden henkilön palkkaamista. Rekrykulut, palkkakulut, yms. kaikki vaan sen 15€ laskun päälle. Ei taitaisi riittää se 5x mitää täällä on aiemmin huudeltu. Vai onko sinusta ok varastaa 15€?

[/quote]

Onko sinusta oikein varastaa 15 euron päälle asiakkaalta esim. 60 euroa? tai jopa 100 euroa??

[/quote]

Ei se ole varastamista

Vierailija
257/363 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:40"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:32"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:21"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:03"]

Yksityiset perintäfirmat ovat pelkkiä hyeenoja, joilla ei ole mitään tosiasiallista tuottavaa toimintaa valtion kannalta. Se, että ajetaan yksityisiä ihmisiä ahdinkoon, ei ole tuottavaa toimintaa vaan aiheuttaa valtiolle valtavan kustannuserän erilaisin sosiaalimenoin etc. Jotain järkeistystä toimintaan on tultava ja kannatan myös perintäfirmojen lakkauttamista.

[/quote]

Ei pidä paikkaansa. Perintäfirmat ovat tehokkaampa perijöitä kuin muulla alalla toimiva yritys. Yritys joka maksaa voitostaan veroa ei voi maksaa voitosta veroa, jos voitto hupenee luottotappioon. Minustakin perintäfirmat voisi lakkauttaa, kunhan velkoja saa periä tosiasialliset kulut, jotka perinnästä syntyisivät. Meidän firmassa ei ole mitään tuon alan osaamista, joten se tarkoittaisi uuden henkilön palkkaamista. Rekrykulut, palkkakulut, yms. kaikki vaan sen 15€ laskun päälle. Ei taitaisi riittää se 5x mitää täällä on aiemmin huudeltu. Vai onko sinusta ok varastaa 15€?

[/quote]

Onko sinusta oikein varastaa 15 euron päälle asiakkaalta esim. 60 euroa? tai jopa 100 euroa??

[/quote]

Kyllä. Tuo vastaa noin tunnin työtä. Jos sen 15€ perimiseen menee se tunti, niin kyllä siitä pitää sen verran saada veloittaakkin.

[/quote]

Tuskin menee. Järjestelmät on pitkälle automatisoituja. Nämä perintätoimistojen edustajat keskustelussa kovasti liioittelevat perintään kuluvaa aikaa ja vaivaa. Jotain näiden moraalista kertoo jatkuva viranomaisen tarve suitsia vallattomuuksia.

[/quote]

Jos et maksa velkojasi niin velka kasvaa. Hyvin normaalia

Vierailija
258/363 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 19:49"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 12:56"]

Tuo on niin totta. Yksi neuvo kaikille laskujen kanssa kärvisteleville, SOITTAKAA niille joille olette velkaa. Hakekaa LISÄÄ MAKSUAIKAA. Oikeasti suurin osa firmoista on tänä aikana valmis joustamaan maksuasioissa.

[/quote]

No millä maksat, jos olet esim. sairauseläkkeellä ja kituutat pikkueläkkeellä ja joudut vippailemaan elääksesi? Ei se MAKSUAIKA enää siinä auta, kun mennään jo perse edellä puuhun..

[/quote]

Kukaan ei joudu vippailemaan elääkseen. Lopeta tuo paskanjauhanta. 

Vierailija
259/363 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 20:02"]

Jos yli 500 000 on kusessa näiden perintäfirmojen takia, jotain on tehtävä ja PIAN! Ja enemmän on menossa ansaan. Kohta se on miljoona ja sitä luokkaa. Ei voi olla niin, että yksi ammattikunta suistaa sadatuhannet ihmiset ahdinkoon ihan pelkkää ahneuttaan.

[/quote]

Mitäs ottaa niitä lainoja?

Vierailija
260/363 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 20:24"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 20:02"]

Jos yli 500 000 on kusessa näiden perintäfirmojen takia, jotain on tehtävä ja PIAN! Ja enemmän on menossa ansaan. Kohta se on miljoona ja sitä luokkaa. Ei voi olla niin, että yksi ammattikunta suistaa sadatuhannet ihmiset ahdinkoon ihan pelkkää ahneuttaan.

[/quote]

Vai olisiko niin että nuo kaikki ihmiset ovat vaan tyhmiä ja ahneita.

Kusessa olevat ovat kusessa kunnes maksavat laskunsa. Ei se sen vaikeampaa ole.

[/quote]

Laskun maksaminen on ERI asia, kuin maksaa siitä viisinkertainen tai ylikin menevä summa, eikö niin?

Ei nyt ihan oikeasti jaksa enää jankata sinun kanssassi, koska selvästi se kauppaopisto ei sinun päähäsi paljonkaan jättänyt muuta kuin copupaste laskutoimintojen handlaamisen. Good luck for ur life!!

[/quote]

On normaalia että kun et maksa niin laskuun tulee korkoa. Jos sitäkään et maksa niin siihenkin tulee korkoa. Jos et vieläkään maksa niin perintätoimisto tulee mukaan kuvioon ja laskuttaa lisäkoron lisäksi laskutuskulunsa. Sitten asia viedään oikeuteen josta tulee paljon lisää kuluja jne.

Noi on täysin normaalia. Jos maksaisit sen laskun ajoissa niin ongelmia ei tulisi. Sieltä tulee yleensä parikin muistutuslaskua ennen korkoa. Sitten tulee laskutuslisä ja joku pieni korkoa. Jos silloinkaan ei tajua maksaa niin oma vika.