Laillisesti ryöstetyt ihmiset Suomessa - perintäfirmat ajettava alas!
Joku kehui täällä onnentunnetta laskuja maksettuaan. Niin minäkin olen ollut, kun talous on ollut vielä tasapainossa. Mutta entä sitten, kun sairaus/työttömyys - masennus - mikä tahansa elämässä kohtaa, joka syöksee sinut taloudelliseen ahdinkoon. Jäät kenties ainostaan pikalainan varaan, jotta saat hankittua edes kaurapuuorlautausellisia ja maksettua sähkön/veden. Sosiaaliapu on tehnyt niin hankalaksi tavallisen ihmisen vastaanottaa siinä nöyryyttämisrumbassa, jossa koko elämäntili nostettava jonkun merkonomityttösen nähtäväksi - jolla sitten täydellinen mielivalta joko 'harkiten' auttaa tai ei. Kerran olen itse hakenut tällaista 'apua' sähkölaskun palautettassa minulle takaisin, koska 'tulot' menivät kuulemma 3 euroa yli tjms pskaa.
Miksi apua ei kohdenneta HETI, kun sitä tarvitsee. Miksi ihmiset ajetaan tässämaassa halulla velkakierteeseen, joka vie koko heidän toimintakykynsä ja voimansa nousta takaisin esim. työmarkkinoille. Ei ole suomalaisten etu tuottaa pahoinvointia, mikä koko maa on tulvillaan. Juurikin tämän perintäbisneksen ansiosta, jolla ei ole oikeastaan mitään oikeutusta edes OLLA olemassa. Bisnestä ahdinkoon joutuneiden HÄDÄLLÄ??
Ennen oli KORONKISKONTALAIT ja kiskojat joutuivat LINNAAN. Nyt heidät kutsutaan JUHLIMAAN sinne - vähävaraisilta ryöstämillään RAHOILLA; jotka he itse tarvitisivat kipeästi elääkseen ja uudestaan noustakseen.
Tälle bisnekselle ON TULTAVA LOPPU! Rahaa ei löydy sen enempää vähävaraiselta, kuin koronkiskontaan HARJOITTAMALLA!
Tähän vastannee he, joilla talous ja työpaikat pyörii ilman huolenhäivää - että maksaisit vaan laskusi ajoissa. Mutta kun se ei onnistu ihmisiltä silloin, kun tuloja ei ole ja nekin vain muutaman satasen, jos sitäkään. Koska tässä maassa herätään jo MILJOONAN ihmisen HÄTÄÄN!! Tappoja ja lapsenmurhia päivittäin uutisissa ja sekään ei herätä? Tilanne tulee vain pahenemaan, ellei suomalaiset KOLLEKTIIVISESTI nouse tätä kammottavaa ihmisten piinaamista vastaan - RYÖSTÄMISTÄ - josta ei hyödy, muuta kuin itse perintäfirmat JÄTTIMÄISINE TULOINEEN; jotka kaikki vielä viedään veroparatiisisaarille, itse suomalaisten edes KÖYHIEN rahoista hyötymisineen.
Mutta, mutta.. '' Olen onnellinen, kun saan maksettua laskuni..''' vastauksena:
Olet onnellinen niin kauan, kunnes et joudu taloudelliseen ahdinkoon ja kaikenmaailman perintfirmat yritä ryöstää sinua ''laillisesti''. Perinäbisnes ja ihmisten, jotka vähävaraisimpia ryöstetään valtion avustuksella mitä törkeimmällä tavalla, jolloin laskut saattavat nousta 500% - koska on IHAN oikein RYÖSTÄÄ ahdinkoon joutuneita IHMISIÄ - VALTIOVALLAN luvalla!! NOT!!!!!! Nousen itsekni tätä järkyttävää korkonKISKONTAA vasten ensi vaaleissa, kuka rohkeasti nousee tätä rikollista ryöväystä vastaan - juurikin Suomessa tällä hetkellä noin 500 000 kärvistelee (saman verran työttömäksi joutuneita ja lisää tulee tulevaisuudessa) joko ulosoton piirissä/perintälaskujen kammottavassa paineessa. Uudessa Suomessa kerrankin hyvä kannanotto asiaan ja moni ottaa kantaa tietän ahdistuksen, minkä laskujen nostattaminen pilviin muutoinkin talousongelmien kanssa kamppaileville teettää. Koko perintäbisnes on rikollista touhua ihmisten ahdingolla (ja tulokset viedään veroparatiisisaarille) Lindorf - Intrum jne.
http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/180621-laillisesti-ryostetyt
Kommentit (363)
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:31"]Mites näin päin: minulla on pienehkö yritys, jolla saan itseni työllistettyä. Minut ajavat konkurssiin ihmiset, jotka eivät hoida laskujaan. Ei löydy sympatiaa loiseläjille.
[/quote] niin kun se sinun saatavasi saaminen hidastuu kun perintätoimisto karhuaa sen lisäkululla ja lisäkulujen lisäkuluilla. Ongelma laskun maksamisessa ei korjaannu vaan pahenee. Sitten lasku menee ulosottoon, saat ihmisen palkasta peritystä summasta rippeet, pikkuhiljaa. Jos sinun laskusi jota ihminen ei kyennyt maksamaan, menisi ulosotettavaksi ilman perintätoimiston tuplausta ja oikeudenkäyntikuluja, saisit omasi takaisin todennäköisesti jo vapaaehtoisesti kun rahatilanne sallii, viimeistään ulosotossa suoraan yhdellä kertaa. Perintätoimisto hankaloittaa sinun saataviasi tekemällä niistä sellaisia, ettei niitä on vaikea maksaa enää ihmisen. Jos laskut menisi suoraan ulosottoon , voittaisit. Jos perintäkulut olisivat kohtuulliset, saisit omasi takaisin nopeammin. Suuri osa ihmisistä ei jätä maksamatta petosmielessä, vaan rahattomuuttaan sillähetkellä. Takaraivossa se ajatus, että maksan heti kun on mahdollista. Siitä mahdollisesta tehdään mahdoton tuplaamalla alkuperäinen lasku.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:37"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:05"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:00"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:46"]
Nykyisin en edes vastaa puheluihin, mutta viime kerralla vahingossa vastasin unenpöpperössä ja ehdin sanoa, että ei tartte soittaa! Näkemiin, niin äijä vastas, että taitaa olla huono hetki ja soitan myöhemmin uudestaan. Tokasin siihen, että turhaan sä kuule tuhlaat aikaas ja näkemään ja hyvästi!
[/quote]
Tuo kaiffari kuvastaa hyvin sitä miksi perintätoimistoja ei voi ajaa alas. Ilman perintätoimistoja tuokin jannu saisi kenenkään hätyyttämättä jättää velkansa maksamamatta.
[/quote]
Perintätoimiston ainoa funktio tässä prosessissa näkyy olevan perittävän summan hinaaminen ylöspäin. Varsinaisen rahan perimisen tekee viimekädessä ulosottomies, joka on valtion virkamies. Kerroppa vielä kerran että mihin niitä perintätoimistoja tarvittiinkaan?
[/quote]
Tämähän nyt on ihan tyhmän lain ongelma. Jos velanperijälle sallittaisiin voimankäyttö, niin tuskin tarvitsisi mennä ulosottoon kovinkaan useasti vaan voisi maksuhalua löytyä pienemmilläkin summilla.
Ulosotto taas tapahtuu verorahoilla ja tämä järjestelmä maksaa meille turhaan. Yksityinen yritys taas ei.
[/quote]
Just joo yksityinen=hyödyllinen, valtio=turhia kuluja. Tällä yksinkertaisella kauppis-kokoomus logiikalla ei varmasti ymmärrä niitä kaikkia turhia kuluja joita perintäyhtiöt aiheuttavat veronmaksajille.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:52"]
niin kun se sinun saatavasi saaminen hidastuu kun perintätoimisto karhuaa sen lisäkululla ja lisäkulujen lisäkuluilla. Ongelma laskun maksamisessa ei korjaannu vaan pahenee. Sitten lasku menee ulosottoon, saat ihmisen palkasta peritystä summasta rippeet, pikkuhiljaa.
[/quote]
Ymmärsin niin, että perintätoimisto ostaa minulta sen saatavan ja perii sen sitten omaan lukuunsa. Minun saatavani saaminen nopeutuu perintätoimiston ansiosta. Vai olenko ymmärtänyt tuosta bisnesmallista jotain väärin?
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:31"]
Mites näin päin: minulla on pienehkö yritys, jolla saan itseni työllistettyä. Minut ajavat konkurssiin ihmiset, jotka eivät hoida laskujaan. Ei löydy sympatiaa loiseläjille.
[/quote]
niin kun se sinun saatavasi saaminen hidastuu kun perintätoimisto karhuaa sen lisäkululla ja lisäkulujen lisäkuluilla. Ongelma laskun maksamisessa ei korjaannu vaan pahenee. Sitten lasku menee ulosottoon, saat ihmisen palkasta peritystä summasta rippeet, pikkuhiljaa. Jos sinun laskusi jota ihminen ei kyennyt maksamaan, menisi ulosotettavaksi ilman perintätoimiston tuplausta ja oikeudenkäyntikuluja, saisit omasi takaisin todennäköisesti jo vapaaehtoisesti kun rahatilanne sallii, viimeistään ulosotossa suoraan yhdellä kertaa. Perintätoimisto hankaloittaa sinun saataviasi tekemällä niistä sellaisia, ettei niitä on vaikea maksaa enää ihmisen. Jos laskut menisi suoraan ulosottoon , voittaisit. Jos perintäkulut olisivat kohtuulliset, saisit omasi takaisin nopeammin. Suuri osa ihmisistä ei jätä maksamatta petosmielessä, vaan rahattomuuttaan sillähetkellä. Takaraivossa se ajatus, että maksan heti kun on mahdollista. Siitä mahdollisesta tehdään mahdoton tuplaamalla alkuperäinen lasku.
[/quote]
Ulosotossa yhdelläkertaa? Dream on. Ei uo-mies niitä velkoja osta, ottaa vaan omansa välistä ja tilittää velkojalle. Itseasiassa ne on perintäfirmat kun velkoja ostaa...
Useasti, ei aina, niitä maksujärjestelyjä saa tehtyä ennen perintätoimistoa. Mutta jos asiakasta ei kiinnosta omien asioiden hoito tai asiakasta ei saa kiinni, niin parempi siirtää homma ammattilaisille.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:30"]
Miten ajattelit hoitaa perinnän ilman perintätoimistoja? Valtion tuottamana palvelunako?
[/quote]
Miksi pitäisi edes periä. On suoraastaa huutava vääryys, joutua vielä silloinkin hoitamaa velvollisuutensa, kun elämässä tulee täilläisiä rumpujen pärinää yllätys yllätys...ihminen voi jouta työttömäksi tai sairastua.
[/quote]
Menehän trollaamasta siitä.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:13"]
teet halvemmalla sen velan ulosottokelpoiseksi
[/quote]
Entäs sitten ne tapaukset, joissa perintätoimistot eivät joko siirrä velkoja ulosottoon ollenkaan, tai siirtelevät perintätoimistolta toiselle tai hilaavat ulosotosta takaisin?
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:37"]
Tämähän nyt on ihan tyhmän lain ongelma. Jos velanperijälle sallittaisiin voimankäyttö, niin tuskin tarvitsisi mennä ulosottoon kovinkaan useasti vaan voisi maksuhalua löytyä pienemmilläkin summilla.
[/quote]
Voisi löytyä silloin kun on. Mutta miten tämä käytännössä onnistuisi. Voimankäyttö tarkoittaa aina samalla vastuuta. Käytännössä pitäisi pystyä erottamaan velallisen epärehellisyydet sellaisista, joilla ei ole ollut vilunkipeliä velkaa ottaessa tai sen jälkeen. Tai maksukykyiset maksukyvyttömistä. Eli oikeusaste kuitenkin pitäisi olla. Ja velkajärjestelyn kriteeritkin pitäisi päättää, vai poistetaanko koko velkajärjestelykin kokonaan. Samalla henkilöllä voi olla firman konkurssivelkaa, autolaina ja elatusapuja. Miten perintätoimistot linjaavat minimitoimeentuloa ja velvotteita kuten elatusmaksuja, tai sairauskuluja.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 11:33"]
niin kun se sinun saatavasi saaminen hidastuu kun perintätoimisto karhuaa sen lisäkululla ja lisäkulujen lisäkuluilla. Ongelma laskun maksamisessa ei korjaannu vaan pahenee. Sitten lasku menee ulosottoon, saat ihmisen palkasta peritystä summasta rippeet, pikkuhiljaa.
[/quote]
Ymmärsin niin, että perintätoimisto ostaa minulta sen saatavan ja perii sen sitten omaan lukuunsa. Minun saatavani saaminen nopeutuu perintätoimiston ansiosta. Vai olenko ymmärtänyt tuosta bisnesmallista jotain väärin?
[/quote]
Tekee ne tuotakin, mutta siinä ei todellakaan saa euroa eurosta.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 09:00"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:46"]
Nykyisin en edes vastaa puheluihin, mutta viime kerralla vahingossa vastasin unenpöpperössä ja ehdin sanoa, että ei tartte soittaa! Näkemiin, niin äijä vastas, että taitaa olla huono hetki ja soitan myöhemmin uudestaan. Tokasin siihen, että turhaan sä kuule tuhlaat aikaas ja näkemään ja hyvästi!
[/quote]
Tuo kaiffari kuvastaa hyvin sitä miksi perintätoimistoja ei voi ajaa alas. Ilman perintätoimistoja tuokin jannu saisi kenenkään hätyyttämättä jättää velkansa maksamamatta.
[/quote]
Voi sanonko mikä! Ei kuule kannata huudella puskista, jos ei tiedä mistä puhuu! Ja mitähän se noitten soittelu auttaa, jos ei ole varaa maksaa, niin ei ole! Ja se niiden soittelu on täysin turhaa ja mitään maksusuunnitelmaa on turha tehdä, jos pystyy todellakin maksamaan max kympin kuussa ja sekin vaan yhdestä laskusta. Muut laskut kyllä hoituu ajallaan eli netti ym. Ja ne nyt vaan menee edelle, ettei ne mene perintään. Eli turha huudella, että KAIKKI ovat paskoja luusereita, jotka antavat KAIKIEN laskujen mennä perintään.. Nuo laskut ovat siis kaikki 9-10 vuotta vanhoja, uusimpia ei tuolta löydy eli revippäs siitä.
Ja joo.. Ollaan luuseri, tiedetään. Mutta hyvähän se on haukkua ja mollata, kun ei tiedä asian oikeita laitoja..
Jos nyt lisää valotan tilannetta tarkemmin, niin asuin vielä kotona eli sossusta ei saanut mitään, äiti ei voinut auttaa (=isäni hautajaiset + sairaala- ym. laskut maksoivat paljon) ja ekan työpaikan jälkeen sain heti toisen työpaikan, jonka piti kestää vähintään vuoden. Nooo.. Tuo kesti sitten vaan kuukauden ja sain kaverilta potkut (kaveri oli mustasukkainen narsisti, joka luuli todellakin, että sen ukolla ja mulla on jotain säpinää ja soitteli esim. päivän mittaan ukolleen ja mua sitten tenttasi, kun kotiin pääsi. Lasten asiat ei kiinnostaneet pätkääkään.
Laskut sitten meni perintään ja no.. Loppu on sitten piiri pieni pyörii. Mitään pikavippejä en ole ottanut enkä velkaa. Elli eipä se ole niin mustavalkoista, että kaikkien tarinat on samoja..
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:13"]
teet halvemmalla sen velan ulosottokelpoiseksi
[/quote]
Entäs sitten ne tapaukset, joissa perintätoimistot eivät joko siirrä velkoja ulosottoon ollenkaan, tai siirtelevät perintätoimistolta toiselle tai hilaavat ulosotosta takaisin?
[/quote]
Nykysysteemissä perintäfirmat yrittävät tehdä maksimituottoa omistajilleen. Sinä voisit olla siirtelemättä ja tinkiä omasta osuudestasi. Pääasia ettei velkojan tarvitse tinkiä omastaan. Monesti se velkoja olisi ollut valmis tinkimään omastaan, mutta vellista ei kiinnosta hoitaa asioitaan. Sitten tarvitaan perintäfirma, jota ei kiinnosta mutsin kuoleminen tai duunin loppuminen, ainoastaan se rahan kerääminen.
Kontio yksi röyhkeimmistä firmoista alalla. Eli perintää ilman kattoa. Saanut myös huomautuksen käräjäoikeudelta huonosta perintätavasta.
Nämä firmat on saatava loppumaan velkojan ja ulosoton välistä. Kohtuulliset korot ovat sekä velkojan ja velallisen etu.
kari rosenlöf kirjoittaa loistavasti aiheesta. Kannattaa tsekata. Sarjana enemmänkin.
Mielestäni ei ole mitään ihmeellistä että menee asiat perseelleen kun perintätoimisto tulee kuvioihin.
Kannattaisi varmaan etukäteen jo varmistaa että näin ei käy. Ei osteta mitään tonnin laukkuja hetken huumassa ja märistä jälkikäteen epäoikeudenmukaisuutta.
Ei sinun tarvitse ajaa millää uudella hinttiaudilla joka on vähintään yhtä kallis kuin naapurilla etkä tarvitse isompaa televisiota jos ei ole varaa, mikä siinä on niin hankalaa?
Ei täällä ketään kädestä pitäen ohjata vaan se pitää itse tajuta että jos sulla on 500e tilillä, et voi ostaa 5000e edestä kaikkea paskaa mitä ilmankin pärjää ja moni elää.
Ajatelkaa itseänne yrittäjän housuihin.
Kaupastasi kannetaan sinun ostamiasi tuotteita ulos mutta ei makseta. Seuraavaksi se on se yrittäjä siellä sossun luukulla.
Eri asia kaikki äkilliset sairastumiset yms. eihän elämää etukäteen voi tietää mutta 75% perintätoimistojen asiakkaista on täysiä velliperseitä joilla ei ole mitään kontrollia ainakaan rahan käytön suhteen.
Tokihan töppäilystä sakotetaan ja lainansa on maksettava. Iso mutta, minua ihmetyttää, kun perintäfirmat myyvät/siirtävät asiakkaan velat toiselle perintäfirmalle ja taas tulee uudet perintäkulut yms. hässäkät velan päälle. Myös jo ulosotossa käyneet velat tuntuvat jotenkin joutuvan takaisin perintään ja uudelleen oikeuden kautta ulosottoon, kuluja tulee taas rutkasti lisää.
Kiva että sinä olet kuitenkin fiksu, ei voi kun kadehtia että olisinpa itsekin, virheetön. Kaiken lisäksi että yritän käydä töissä maksaakseni ulosotot, en saa vakuutuksia, en saa vuokrattua asuntoa, olen myös siis se tyhmä siihen asti että luottotiedot on hankittu takaisin. Olen siis ihmisten silmissä alempaa kastia kuin rikollinen, tai se kusipää joka kohtelee läheisiä huonosti, tai se elämäntapatyötön lapsikone joka ei edes yritä koskaan pärjätä ansioilla. Mutta koska minä yritän, mutta minulla ei ole luottotietoja, olen se maailman syljetyin tyyppi, idiootti, tyhmä, huolimaton, huijari ja varas jolle ei voida myöntää edes vakuutuksia vaikka maksaisin etukäteen.