Laillisesti ryöstetyt ihmiset Suomessa - perintäfirmat ajettava alas!
Joku kehui täällä onnentunnetta laskuja maksettuaan. Niin minäkin olen ollut, kun talous on ollut vielä tasapainossa. Mutta entä sitten, kun sairaus/työttömyys - masennus - mikä tahansa elämässä kohtaa, joka syöksee sinut taloudelliseen ahdinkoon. Jäät kenties ainostaan pikalainan varaan, jotta saat hankittua edes kaurapuuorlautausellisia ja maksettua sähkön/veden. Sosiaaliapu on tehnyt niin hankalaksi tavallisen ihmisen vastaanottaa siinä nöyryyttämisrumbassa, jossa koko elämäntili nostettava jonkun merkonomityttösen nähtäväksi - jolla sitten täydellinen mielivalta joko 'harkiten' auttaa tai ei. Kerran olen itse hakenut tällaista 'apua' sähkölaskun palautettassa minulle takaisin, koska 'tulot' menivät kuulemma 3 euroa yli tjms pskaa.
Miksi apua ei kohdenneta HETI, kun sitä tarvitsee. Miksi ihmiset ajetaan tässämaassa halulla velkakierteeseen, joka vie koko heidän toimintakykynsä ja voimansa nousta takaisin esim. työmarkkinoille. Ei ole suomalaisten etu tuottaa pahoinvointia, mikä koko maa on tulvillaan. Juurikin tämän perintäbisneksen ansiosta, jolla ei ole oikeastaan mitään oikeutusta edes OLLA olemassa. Bisnestä ahdinkoon joutuneiden HÄDÄLLÄ??
Ennen oli KORONKISKONTALAIT ja kiskojat joutuivat LINNAAN. Nyt heidät kutsutaan JUHLIMAAN sinne - vähävaraisilta ryöstämillään RAHOILLA; jotka he itse tarvitisivat kipeästi elääkseen ja uudestaan noustakseen.
Tälle bisnekselle ON TULTAVA LOPPU! Rahaa ei löydy sen enempää vähävaraiselta, kuin koronkiskontaan HARJOITTAMALLA!
Tähän vastannee he, joilla talous ja työpaikat pyörii ilman huolenhäivää - että maksaisit vaan laskusi ajoissa. Mutta kun se ei onnistu ihmisiltä silloin, kun tuloja ei ole ja nekin vain muutaman satasen, jos sitäkään. Koska tässä maassa herätään jo MILJOONAN ihmisen HÄTÄÄN!! Tappoja ja lapsenmurhia päivittäin uutisissa ja sekään ei herätä? Tilanne tulee vain pahenemaan, ellei suomalaiset KOLLEKTIIVISESTI nouse tätä kammottavaa ihmisten piinaamista vastaan - RYÖSTÄMISTÄ - josta ei hyödy, muuta kuin itse perintäfirmat JÄTTIMÄISINE TULOINEEN; jotka kaikki vielä viedään veroparatiisisaarille, itse suomalaisten edes KÖYHIEN rahoista hyötymisineen.
Mutta, mutta.. '' Olen onnellinen, kun saan maksettua laskuni..''' vastauksena:
Olet onnellinen niin kauan, kunnes et joudu taloudelliseen ahdinkoon ja kaikenmaailman perintfirmat yritä ryöstää sinua ''laillisesti''. Perinäbisnes ja ihmisten, jotka vähävaraisimpia ryöstetään valtion avustuksella mitä törkeimmällä tavalla, jolloin laskut saattavat nousta 500% - koska on IHAN oikein RYÖSTÄÄ ahdinkoon joutuneita IHMISIÄ - VALTIOVALLAN luvalla!! NOT!!!!!! Nousen itsekni tätä järkyttävää korkonKISKONTAA vasten ensi vaaleissa, kuka rohkeasti nousee tätä rikollista ryöväystä vastaan - juurikin Suomessa tällä hetkellä noin 500 000 kärvistelee (saman verran työttömäksi joutuneita ja lisää tulee tulevaisuudessa) joko ulosoton piirissä/perintälaskujen kammottavassa paineessa. Uudessa Suomessa kerrankin hyvä kannanotto asiaan ja moni ottaa kantaa tietän ahdistuksen, minkä laskujen nostattaminen pilviin muutoinkin talousongelmien kanssa kamppaileville teettää. Koko perintäbisnes on rikollista touhua ihmisten ahdingolla (ja tulokset viedään veroparatiisisaarille) Lindorf - Intrum jne.
http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/180621-laillisesti-ryostetyt
Kommentit (363)
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 20:18"]
Minä voin kertoa, että juuri täysikään päästyäni jätin puhelinlaskuja ja jotain postimyynnistä tilaamiani juttuja maksamatta. Ei siis mitään isoja summia, mutta korkoahan ne kerrytti. Olin silloin nuori, enkä ajatellut sitä kuinka luottotietojen menetys hankaloittaisi elämääni. Ja niinhän siinä tosiaan k'vi, että luottotiedot meni. Perintätoimistoista tuli kirjeitä kirjeiden perään. Monia en edes aukaissut.
Tästä on nyt 10vuotta aikaa. Olen saanut velat maksettua, mutta monta vuotta siihen menikin. Nykyisin en osta mitään osamaksulla, enkä tilaa postimyynnistä. Maksan kaiken heti käteisellä ja jos ei ole varaa sillä hetkellä niin jätän ostamatta.
Summat tosiaan oli ihan naurettavia, alle satasen laskuja, jotka olisi maksujärjestelyjä sopimalla voinut maksaa pois. Mutta ei välittänyt ja kun laskut kasvoi korkoja niin tuli myös epätoivoinen olo=en saa kuitenkaan maksettua.
Sen opin ja haluan sanoa muillekin, että älkää ikinä päästäkö asioita tuohon tilanteeseen. Soittakaa firmoille ja sopikaa järjestelyjä, sinne voi maksaa pieniökin summia. Pääasia että edes yrittää järjestää asioita. Ne ei nimittäin ikin unohdu jonnekin, laskut, korot ja perintäfirmat ja ulosotto seuraa perässä.
Korot on mielestänikin väärin ja onhan ne korot ihan raamatussakin kielletty. Jos mulle olis annettu mahdollisuus maksaa ne laskut sellaisinaan pois, ilman korkoja, niin olisin helposti voinut ne maksaa. Tai vaikka summaan olisi lisätty 500euroakin.
Ja ongelma tässä on se, että ne voitot todellakin menee veroparatiiseihin, ei jää tänne yhteiskunnan hyödyksi kuten tavallisten työntekijöiden palkasta ja ostoksista maksettavat verot.
Minä en tuomitsisi ketään, koska luottotiedot on loppujen lopuksi aika helppo menettää. Vaikka se omaa vikaa onkin niin kyllä mielestäni nykyisin nuorille näitä pikavippejä tarjoavat firmat ym.on myös osasyyllisiä
[/quote]
Komppi tälle! Itse vaihdoin 18-vuotiaana prepaid liittymän tavalliseen,alkoi tulla 300 euron puhelinlaskuja.Sitten vielä muutama lehtitilaus ja muita pikkulaskuja joita ei ollutkaan varaa maksaa. Kyllä niistä aikamoinen summa kasvoi vuosien mittaan,mutta nyt makselen pikkuhiljaa,en enää ostele tuotteita laskulla.Ei tulisi mieleenkään alkaa vinkua miten epäoikeudenmukaista on kun velat pitää maksaa :D
Nauratti ketjussa erityisesti tämä:"Jos yli 500 000 on kusessa näiden perintäfirmojen takia, jotain on tehtävä ja PIAN!"
Ei ne ihmiset ole kusessa perintäfirmojen,vaan järkyttävän typeryyden takia.Jep,jotain on tehtävä.Vajakeilta rahankäyttöoikeus pois,jos vakavissaan syyttää jotain ulkopuolista raha-asioidesna sössimisestä,ei selvästikään ole tarpeeksi järjissään huolehtimaan raha-asioistaan itse. Näillä "perintöfirmojen takia kusessa oleville" pitäisi saada edunvalvoja. Ei perintöfirmoja voi syyttää siitä että ne tekevät työnsä,itse ihmiset elävät yli varojensa.
T: Virheistään oppinut
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:11"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:06"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:02"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 21:30"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 20:24"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 20:02"]
Jos yli 500 000 on kusessa näiden perintäfirmojen takia, jotain on tehtävä ja PIAN! Ja enemmän on menossa ansaan. Kohta se on miljoona ja sitä luokkaa. Ei voi olla niin, että yksi ammattikunta suistaa sadatuhannet ihmiset ahdinkoon ihan pelkkää ahneuttaan.
[/quote]
Vai olisiko niin että nuo kaikki ihmiset ovat vaan tyhmiä ja ahneita.
Kusessa olevat ovat kusessa kunnes maksavat laskunsa. Ei se sen vaikeampaa ole.
[/quote]
Laskun maksaminen on ERI asia, kuin maksaa siitä viisinkertainen tai ylikin menevä summa, eikö niin?
Ei nyt ihan oikeasti jaksa enää jankata sinun kanssassi, koska selvästi se kauppaopisto ei sinun päähäsi paljonkaan jättänyt muuta kuin copupaste laskutoimintojen handlaamisen. Good luck for ur life!!
[/quote]
On toki vittumaista maksaa laskusta viisinkertainen hinta mutta niin sen pitää ollakin -teosta on seurattava rangaistus ja rahanmenetys jos mikä kirpaisee asiansa huonosti hoitavaa. Se pitää tehokkaasti kurissa muut yli varojensa elävät kun he näkevät että otettu laina on maksettava ajoissa takaisin. Eihän kukaan enää uskaltaisi lainata jos lainanmyöntäjällä ei olisi oikeusturvaa.
Eli ei valittamsita.
[/quote]
Ei se, että työttömyys/sairaus tai muu tapahtuma kohtaa ihmistä, ole hänen vikansa - jotta häntä tulee siitä rankaista maksamalla viisinkertaisia hintoja. Älyvapaa kommentti sinulta.
[/quote]
Ei vaan sinulta.
Katsos, raha ei liiku elleivät pelisäännöt ole selvät. Ja niitä pelisääntöjä eivät sanele ketkään muut kuin ne keillä sitä rahaa on lainattavaksi.
Ei minua kiinnosta lainatessani/sijoittaessani mikään muu kuin se että saan rahani takaisin korkojen kera.
Esimerkki: minulta pyydettiin rahaa lainaksi tärkeään asiaan ja pyynnön mukaani tuli sydäntäsärkevä tarina. Tajusin heti että nyt jos koskaan on luottotappion riski hyvin suuri joten en lainannut, Tärkeä Asia jäi hankkimatta ja minulle suututtiin. So what?
Näin se rahamaailma toimii ja niin on oleva. Ja hyvä siis niin.
[/quote]
Entäpä jos olisit vain antanut sen rahan. Ilman lainaamista. Olisiko ollut aivan ennenkuulumaton teko?
Hyvän laittaminen kiertoon ei varmaankaan kuulu sinun vakobulÄÄRIIN?
[/quote]
Miksi olisin?
Katsos, joillakin se raha pysyy hyppysissä ja sitä jopa ajan mittaan tulee lisääkin. Jotkut taas tuhlaavat kaiken. Kun tehdään bisnestä siihen ei tunteilu sovi.
[/quote]
Ilmaiseksi antaminen on tyhmyyttä? Niin kai ainakin tietyissä muissakin bisneksissä.
Jos yli 500 000 on kusessa näiden perintäfirmojen takia, jotain on tehtävä ja PIAN! Ja enemmän on menossa ansaan. Kohta se on miljoona ja sitä luokkaa. Ei voi olla niin, että yksi ammattikunta suistaa sadatuhannet ihmiset ahdinkoon ihan pelkkää ahneuttaan.
[/quote]
Kukaan niistä 500000sta ei ole kusessa perintäfirmojen takia. Ne on kusessa sen takia kun eivät hoitaneet maksuja ennen kuin ne siirrettiin perintäfirmoille. Eli ne on kusessa OMAN TOIMINNAN TAKIA. Seuraavaksi syyllistät raiskattuja ja pahoinpideltyjä?
Ei se, että työttömyys/sairaus tai muu tapahtuma kohtaa ihmistä, ole hänen vikansa - jotta häntä tulee siitä rankaista maksamalla viisinkertaisia hintoja. Älyvapaa kommentti sinulta.
[/quote]
Ja sitä varten meillä on yhteiskunnan tukiverkko: http://www.hel.fi/www/helsinki/fi/kaupunki-ja-hallinto/hallinto/palvelut/palvelukuvaus?id=2937
Pitää olla _tyhmä_ jos laskee velat perintäfirmoille. Tyhmyydestä pitää sakottaa tai fiksut rupeavat esittämään tyhmää ja loisimaan yhteiskuntaa.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 11:09"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 10:43"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 10:17"]
Olen odotellut muutaman sivun vastausta siihen muuttofirmaesimerkkiin, jossa opiskelijapariskunta katosi muuttolaatikoiden kanssa ja joka päätyi perintäfirman hommiksi. En tiedä mikä siellä on ollut alunperin tarkoitus. Mutta olisiko yrittäjän pitänyt vaan ostaa lisää laatikoita omasta pussista? Työllistää poliisia näpistyksen takia?
Kuinka moni perintäfirma kiusallaan ryöstää velallisia? Jos perintäfirmoja saa syyttää ryöstöstä niin kyllä velallisiakin saa sanoa varkaiksi.
[/quote]
Aiheena on laillistettu ryöstö, ei se millainen velallinen on kun siihen ei ole yhtä vastausta ja jos onkin niin se vastaus ei ainakaan ole varas.
Vieläkös muistatte miten ennen edellistä lamaa eräs nykyään kovasti lamanhoito-ohjeita tyrkyttävä riihimäkeläinen insinööri sanoi että "Ei devalvoida". Sitten devalvoitiin ja valuuttalainoja ottaneet yrittäjät joutuivat maksuvaikeuksiin. Erinäisten järjestelyiden jälkeen heidän velkansa myytiin pilkkahinnalla ulkomaiselle perintäyhtiölle, joka sai mädiltä päättäjiltämme vielä niin hyvät ehdot että perintäyhtiö voi jatkaa velkansa perimistä kuluilla höystettynä niin ettei velka lyhene velallisen elinaikana (riippuu tietysti miten hyvin on päässyt jaloilleen). Itse velkapääomaa vastaavan summan voi perintäyhtiö saada tuona aikana useaan kertaan.
Ovatko nämä yrittäjät mielestänne varkaita? Joku sanoi tässä ketjussa että miksette velalliset pistä voimia yhteen ja maksa velkojanne pois. Miten toisilleen tuntemattomat ihmiset tekisivät tuollaisen yhteishankkeen? Silloin kun näiden yrittäjien velka myytiin perintyhtiölle, he olisivat ehkä maksaneet siitä saman kauppasumman, mutta heille ei tätä mahdollisuutta tarjottu.
Velka myytiin perintäyhtiölle ja se sai sopimuksen, jolla se saa harjoittaa laillistettua ryöstöä, joka on tämän ketjun aihe.
[/quote]
Joo, muistan valuuttalainat. Pankissa tarjosivat sitä kuin karkkia konsanaan, samaan syssyyn olisi saanut auto- ja mökkilainan. Samoin sekä kaveri, että sukulainen kyseli nimikirjoitusta vekseliin. Skippasin kaikki tarjoukset. Mielestäni olin fiksu, joidenkin mielestä tyhmä tai mulkku. Yrittäjän pitäisi tietää mihin paperiin nimensä laittaa. Etenkin jos on henkilökohtaisesti takaajana.
Se olin minä, kun ehdotin että voimat yhteen, velat pois ja perintäfirmat menee siinä samalla. Se tehtäisiin varmaan samalla tavalla, kun perintäfirmojen kieltäminen. Paitsi, että sitä ei tehtäisi toisten kustannuksella. Myös lain muutoksista on kustannuksia. Tuossa ei tulisi niitäkään, pääsisi "laillisesti ryöstetyt" vieläpä nauramaan entisen sortajansa ahdingolle.
Noihin kosahtaneisiin valuuttalainoihin ei tainnut olla monellakaan rahkeita. Samoin jos napsahti vekseli maksuun kun oli siihen naapurin Veijon vekseliin nimensä rustannut. Korotkin oli vähän toista luokkaa tuohon aikaan. Luottokortillakin on halvempi laina. Ja itseasiassa maksan siitäkin vaikken käyttäisi, laillistettua ryöstöä? Vai omaa tyhmyyttäni?
Jos pidät kategorisesti perintäfirmoja ryöstölafkoina, niin minä pidän kategorisesti perintäfirmojen kanssa toimivia velallisia varkaina.
ps. en yleensä enkä luonnossa ole yhtä jyrkkä ja kylmä, mutta epärehellisten ja laiskojen velallisten paapominen saa aikaan vastareaktion minussa.
[/quote]
Kun ihminen ahdistetaan taloudellisesti nurkkaan, aika moni lamautuu. Laskut nousevat tosiaankin sinne viisinkertaisuuksien määrään. On aika turha yrittää leimata velkaantuneita, syystään tai syyttään - työttömiksi jouduttuaan tai sairastuttuaan kuka mihinkin syyllistää heitä, mikäli maksukyky vaan heikkenee.
Aivan kelpo ehdotus. Jäihin summa, kunnes on varaa maksaa. Ei lisätä ahdinkoa laskujensa kanssa kamppailevalle.
[/quote]
Hyväksyn tuon, kun verottajan maksuja saa yrittäjä jättää maksamatta, jos ei ole varaa niitä maksaa. Tapahtuu melkoisen useasti tässä maassa...
Itselläni on X summa ulosotossa, ei tuloja, kun ei ole töitäkään. Lindorf sitten aina pari kertaa vuodessa lähettelee noita kirjeitä ja piiri pieni pyörii.. Laskut menevät sitten taas ulosottoon jne. Ja osa noista laskuista on jo 10 vuotta vanhoja perkele!
(En ole ollut koko ajan työtön.. Nuo laskut kasaantuivat, kun jäin kokonaan tyhjän päälle enkä saanut mistään mitään tuloja, kun jäin ekan kerran työttömäksi.. Olin alle 25 vuotias kouluttumaton, pääsin siis töihin suoraan koulusta. Kaksi vuotta tuon jälkeen työttömänä ja sitten muutamaksi vuodeksi kouluun ja taas työttömänä, ollut jo pari vuotta, kun ei vaan löydy töitä. Ei oman alan eikä sitten mitään muutakaan).
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:25"]
[/quote]
Kukaan niistä 500000sta ei ole kusessa perintäfirmojen takia. Ne on kusessa sen takia kun eivät hoitaneet maksuja ennen kuin ne siirrettiin perintäfirmoille. Eli ne on kusessa OMAN TOIMINNAN TAKIA. Seuraavaksi syyllistät raiskattuja ja pahoinpideltyjä?
[/quote]
Sinä et taida tietää tämän maan alasajetuiden elämästä mitään. Jaheitä on jo lähes miljoona. Kannattaisi alkaa ottaa huomioon, että ei käänny ikäväksi ihan se oma turvallisuus. V**ttuilemalla väärässä kohtaa väärällä ihmisille katkeamispisteessä voi käydä huonosti - siis - kun liian moni katkeaa vielä yhtäaikaa.
Jokainen tarvitsee turvaverkon, elämäntilanteidensa muuttuessa. Se ei vastaa kuitenkaan, kuin vain osan kansanosasta palveuluihin. Ja eniten kenties maahanmuuttajien. Omat kansalaiset jätetään oman onnensa nojaan selviytymään pikalainahelveteistään/asuntolainoistaan tai muista luotoista, joista eivät työttömyyden kohdatessa sitten selviäkään.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:22"]
[/quote]
[/quote]
Laskun maksaminen on ERI asia, kuin maksaa siitä viisinkertainen tai ylikin menevä summa, eikö niin?
Ei nyt ihan oikeasti jaksa enää jankata sinun kanssassi, koska selvästi se kauppaopisto ei sinun päähäsi paljonkaan jättänyt muuta kuin copupaste laskutoimintojen handlaamisen. Good luck for ur life!!
[/quote]
On toki vittumaista maksaa laskusta viisinkertainen hinta mutta niin sen pitää ollakin -teosta on seurattava rangaistus ja rahanmenetys jos mikä kirpaisee asiansa huonosti hoitavaa. Se pitää tehokkaasti kurissa muut yli varojensa elävät kun he näkevät että otettu laina on maksettava ajoissa takaisin. Eihän kukaan enää uskaltaisi lainata jos lainanmyöntäjällä ei olisi oikeusturvaa.
Eli ei valittamsita.
[/quote]
[/quote]
Ei vaan sinulta.
Katsos, raha ei liiku elleivät pelisäännöt ole selvät. Ja niitä pelisääntöjä eivät sanele ketkään muut kuin ne keillä sitä rahaa on lainattavaksi.
Ei minua kiinnosta lainatessani/sijoittaessani mikään muu kuin se että saan rahani takaisin korkojen kera.
Esimerkki: minulta pyydettiin rahaa lainaksi tärkeään asiaan ja pyynnön mukaani tuli sydäntäsärkevä tarina. Tajusin heti että nyt jos koskaan on luottotappion riski hyvin suuri joten en lainannut, Tärkeä Asia jäi hankkimatta ja minulle suututtiin. So what?
[/quote]
Entäpä jos olisit vain antanut sen rahan. Ilman lainaamista. Olisiko ollut aivan ennenkuulumaton teko?
[/quote]
Miksi olisin?
Katsos, joillakin se raha pysyy hyppysissä ja sitä jopa ajan mittaan tulee lisääkin. Jotkut taas tuhlaavat kaiken. Kun tehdään bisnestä siihen ei tunteilu sovi.
[/quote]
Ilmaiseksi antaminen on tyhmyyttä? Niin kai ainakin tietyissä muissakin bisneksissä.
[/quote]
Minä teen bisnestä -rahaa rahalla.
Siihen nähden luottokelvottomalle lainaaminen tai ilmaiseksi antaminen todellakin on tyhmyyttä. Katsos kun kaikkea ei voi saada. Ja jos näin on niin sitten on ihan oikeasti oltava ilman.
Oletko sinä saanut lapsena kaiken haluamasi vai mikä tässä on niin vaikeaa?
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:22"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eli ei valittamsita.
[/quote]
[/quote]
Ei vaan sinulta.
[/quote]
[/quote]
Miksi olisin?
[/quote]
[/quote]
Minä teen bisnestä -rahaa rahalla.
Siihen nähden luottokelvottomalle lainaaminen tai ilmaiseksi antaminen todellakin on tyhmyyttä. Katsos kun kaikkea ei voi saada. Ja jos näin on niin sitten on ihan oikeasti oltava ilman.
Oletko sinä saanut lapsena kaiken haluamasi vai mikä tässä on niin vaikeaa?
[/quote]
Olen saanut ja haluan edelleen, ymmärrätkö edes?
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:53"]
Sinä et taida tietää tämän maan alasajetuiden elämästä mitään. Jaheitä on jo lähes miljoona. Kannattaisi alkaa ottaa huomioon, että ei käänny ikäväksi ihan se oma turvallisuus. V**ttuilemalla väärässä kohtaa väärällä ihmisille katkeamispisteessä voi käydä huonosti - siis - kun liian moni katkeaa vielä yhtäaikaa.
Jokainen tarvitsee turvaverkon, elämäntilanteidensa muuttuessa. Se ei vastaa kuitenkaan, kuin vain osan kansanosasta palveuluihin. Ja eniten kenties maahanmuuttajien. Omat kansalaiset jätetään oman onnensa nojaan selviytymään pikalainahelveteistään/asuntolainoistaan tai muista luotoista, joista eivät työttömyyden kohdatessa sitten selviäkään.
[/quote]
Pikalainahelvetti on jokaisen omaa aikaansaannosta. Ihan kuten alkoholismi tai huumeiden käyttö. Turha syyllistää ketään muuta kuin itseään.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:13"]
Itselläni on X summa ulosotossa, ei tuloja, kun ei ole töitäkään. Lindorf sitten aina pari kertaa vuodessa lähettelee noita kirjeitä ja piiri pieni pyörii.. Laskut menevät sitten taas ulosottoon jne. Ja osa noista laskuista on jo 10 vuotta vanhoja perkele!
(En ole ollut koko ajan työtön.. Nuo laskut kasaantuivat, kun jäin kokonaan tyhjän päälle enkä saanut mistään mitään tuloja, kun jäin ekan kerran työttömäksi.. Olin alle 25 vuotias kouluttumaton, pääsin siis töihin suoraan koulusta. Kaksi vuotta tuon jälkeen työttömänä ja sitten muutamaksi vuodeksi kouluun ja taas työttömänä, ollut jo pari vuotta, kun ei vaan löydy töitä. Ei oman alan eikä sitten mitään muutakaan).
[/quote]
Onks niissä sellainen kiva nallen kuva ja ihme lässytystä, että tekisit nyt maksusuunnitelman heidän kanssaan? Itsellä kävi niin, että ostivat äitini kuolinpesän velan itselleen ja kun isäni oli laiminlyönyt perunkirjan, niin saivat sen oikeudessa siirrettyä ainoana rintaperillisenä minun nimiin. Itse en ollut tossa kohtaa tienannut vielä penniäkään omaa rahaa koko elämäni aikana eikä tietysti velkaakaan ollut ennen sitä. Sieltä alkoivat sitten pommittamaan jollain helvetin nallen kuvilla varustettuja kirjeitä lähemmäs 10000e velkasummalla. Ei ole kyllä pienintäkään sympatiaa noita firmoja tai siellä työskenteleviä ihmisiä kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 23:01"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:22"] [quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:11"] [quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:06"] [quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:02"] [quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 21:52"] [quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 21:30"] [quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 20:34"] [quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 20:24"] [quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 20:02"] Jos yli 500 000 on kusessa näiden perintäfirmojen takia, jotain on tehtävä ja PIAN! Ja enemmän on menossa ansaan. Kohta se on miljoona ja sitä luokkaa. Ei voi olla niin, että yksi ammattikunta suistaa sadatuhannet ihmiset ahdinkoon ihan pelkkää ahneuttaan. [/quote] Vai olisiko niin että nuo kaikki ihmiset ovat vaan tyhmiä ja ahneita. Kusessa olevat ovat kusessa kunnes maksavat laskunsa. Ei se sen vaikeampaa ole. [/quote] Laskun maksaminen on ERI asia, kuin maksaa siitä viisinkertainen tai ylikin menevä summa, eikö niin? Ei nyt ihan oikeasti jaksa enää jankata sinun kanssassi, koska selvästi se kauppaopisto ei sinun päähäsi paljonkaan jättänyt muuta kuin copupaste laskutoimintojen handlaamisen. Good luck for ur life!! [/quote] On toki vittumaista maksaa laskusta viisinkertainen hinta mutta niin sen pitää ollakin -teosta on seurattava rangaistus ja rahanmenetys jos mikä kirpaisee asiansa huonosti hoitavaa. Se pitää tehokkaasti kurissa muut yli varojensa elävät kun he näkevät että otettu laina on maksettava ajoissa takaisin. Eihän kukaan enää uskaltaisi lainata jos lainanmyöntäjällä ei olisi oikeusturvaa. Eli ei valittamsita. [/quote] Ei se, että työttömyys/sairaus tai muu tapahtuma kohtaa ihmistä, ole hänen vikansa - jotta häntä tulee siitä rankaista maksamalla viisinkertaisia hintoja. Älyvapaa kommentti sinulta. [/quote] Ei vaan sinulta. Katsos, raha ei liiku elleivät pelisäännöt ole selvät. Ja niitä pelisääntöjä eivät sanele ketkään muut kuin ne keillä sitä rahaa on lainattavaksi. Ei minua kiinnosta lainatessani/sijoittaessani mikään muu kuin se että saan rahani takaisin korkojen kera. Esimerkki: minulta pyydettiin rahaa lainaksi tärkeään asiaan ja pyynnön mukaani tuli sydäntäsärkevä tarina. Tajusin heti että nyt jos koskaan on luottotappion riski hyvin suuri joten en lainannut, Tärkeä Asia jäi hankkimatta ja minulle suututtiin. So what? Näin se rahamaailma toimii ja niin on oleva. Ja hyvä siis niin. [/quote] Entäpä jos olisit vain antanut sen rahan. Ilman lainaamista. Olisiko ollut aivan ennenkuulumaton teko? Hyvän laittaminen kiertoon ei varmaankaan kuulu sinun vakobulÄÄRIIN? [/quote] Miksi olisin? Katsos, joillakin se raha pysyy hyppysissä ja sitä jopa ajan mittaan tulee lisääkin. Jotkut taas tuhlaavat kaiken. Kun tehdään bisnestä siihen ei tunteilu sovi. [/quote] Ilmaiseksi antaminen on tyhmyyttä? Niin kai ainakin tietyissä muissakin bisneksissä. [/quote] Minä teen bisnestä -rahaa rahalla. Siihen nähden luottokelvottomalle lainaaminen tai ilmaiseksi antaminen todellakin on tyhmyyttä. Katsos kun kaikkea ei voi saada. Ja jos näin on niin sitten on ihan oikeasti oltava ilman. Oletko sinä saanut lapsena kaiken haluamasi vai mikä tässä on niin vaikeaa? [/quote] Olen saanut ja haluan edelleen, ymmärrätkö edes?
[/quote]
Ymmärrän että minun täytyy maksaa laskuni ja elämiseni ylipäätään. Tämä on minun työni.
Ymmärrätkös sinä sen?
Ei oo nallen kuvaa :D :D Mut joo, "lässytystä" on kyllä mukana. Ja muistaahan noi soitella pari kertaa vuodessa ja monta kertaa olen sanonut, että EI tartte soitella, PISTE ja NÄKEMIIN! Kerran yks eukko rupes vinkuu, että kyllähä me voidaan sopia maksusuunnitelma, eikös?? Ja sä voisit katos maksaa esim. 50 euroa kuussa, sehän on sopivan pieni summa. (Ja just sekuntia ennen olin sanonut, että olen edelleenkin työtön!).
Tuumasin siihen, et no joo, hyvä kun jää edes 30 euroa ylimääräistä per kuu, yleensä jää joku 10 euroa eli repippäs siitä! Ja voisin max 5 euroa maksaa. Niin siihen tätsä sitten tuumasi, että eihän se nyt ole mikään hyvä summa, mites olisi kuules "Marja" vaikkapa 30 euroa. Siinä vaihees tuumasin, että syömättäkö tässä sitten pitää olla loppukuussa ja moro, EI tartte soitella ja lättäsin luurin kiinni. Jotain se vielä ehti vänkyttää, että soittelen sitten myöhemmin tms.
Nykyisin en edes vastaa puheluihin, mutta viime kerralla vahingossa vastasin unenpöpperössä ja ehdin sanoa, että ei tartte soittaa! Näkemiin, niin äijä vastas, että taitaa olla huono hetki ja soitan myöhemmin uudestaan. Tokasin siihen, että turhaan sä kuule tuhlaat aikaas ja näkemään ja hyvästi!
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 23:05"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 23:01"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:22"] [quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:11"] [quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:06"] [quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:02"] [quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 21:52"] [quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 21:30"] [quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 20:34"] [quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 20:24"] [quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 20:02"] Jos yli 500 000 on kusessa näiden perintäfirmojen takia, jotain on tehtävä ja PIAN! Ja enemmän on menossa ansaan. Kohta se on miljoona ja sitä luokkaa. Ei voi olla niin, että yksi ammattikunta suistaa sadatuhannet ihmiset ahdinkoon ihan pelkkää ahneuttaan. [/quote] Vai olisiko niin että nuo kaikki ihmiset ovat vaan tyhmiä ja ahneita. Kusessa olevat ovat kusessa kunnes maksavat laskunsa. Ei se sen vaikeampaa ole. [/quote] Laskun maksaminen on ERI asia, kuin maksaa siitä viisinkertainen tai ylikin menevä summa, eikö niin? Ei nyt ihan oikeasti jaksa enää jankata sinun kanssassi, koska selvästi se kauppaopisto ei sinun päähäsi paljonkaan jättänyt muuta kuin copupaste laskutoimintojen handlaamisen. Good luck for ur life!! [/quote] On toki vittumaista maksaa laskusta viisinkertainen hinta mutta niin sen pitää ollakin -teosta on seurattava rangaistus ja rahanmenetys jos mikä kirpaisee asiansa huonosti hoitavaa. Se pitää tehokkaasti kurissa muut yli varojensa elävät kun he näkevät että otettu laina on maksettava ajoissa takaisin. Eihän kukaan enää uskaltaisi lainata jos lainanmyöntäjällä ei olisi oikeusturvaa. Eli ei valittamsita. [/quote] Ei se, että työttömyys/sairaus tai muu tapahtuma kohtaa ihmistä, ole hänen vikansa - jotta häntä tulee siitä rankaista maksamalla viisinkertaisia hintoja. Älyvapaa kommentti sinulta. [/quote] Ei vaan sinulta. Katsos, raha ei liiku elleivät pelisäännöt ole selvät. Ja niitä pelisääntöjä eivät sanele ketkään muut kuin ne keillä sitä rahaa on lainattavaksi. Ei minua kiinnosta lainatessani/sijoittaessani mikään muu kuin se että saan rahani takaisin korkojen kera. Esimerkki: minulta pyydettiin rahaa lainaksi tärkeään asiaan ja pyynnön mukaani tuli sydäntäsärkevä tarina. Tajusin heti että nyt jos koskaan on luottotappion riski hyvin suuri joten en lainannut, Tärkeä Asia jäi hankkimatta ja minulle suututtiin. So what? Näin se rahamaailma toimii ja niin on oleva. Ja hyvä siis niin. [/quote] Entäpä jos olisit vain antanut sen rahan. Ilman lainaamista. Olisiko ollut aivan ennenkuulumaton teko? Hyvän laittaminen kiertoon ei varmaankaan kuulu sinun vakobulÄÄRIIN? [/quote] Miksi olisin? Katsos, joillakin se raha pysyy hyppysissä ja sitä jopa ajan mittaan tulee lisääkin. Jotkut taas tuhlaavat kaiken. Kun tehdään bisnestä siihen ei tunteilu sovi. [/quote] Ilmaiseksi antaminen on tyhmyyttä? Niin kai ainakin tietyissä muissakin bisneksissä. [/quote] Minä teen bisnestä -rahaa rahalla. Siihen nähden luottokelvottomalle lainaaminen tai ilmaiseksi antaminen todellakin on tyhmyyttä. Katsos kun kaikkea ei voi saada. Ja jos näin on niin sitten on ihan oikeasti oltava ilman. Oletko sinä saanut lapsena kaiken haluamasi vai mikä tässä on niin vaikeaa? [/quote] Olen saanut ja haluan edelleen, ymmärrätkö edes?
[/quote]
Ymmärrän että minun täytyy maksaa laskuni ja elämiseni ylipäätään. Tämä on minun työni.
Ymmärrätkös sinä sen?
[/quote]
Mikä ajoi sinut perintäbisneksen? Eikö lahjat tosiaankaan riittäneet muualle? Vai oliko se tosiaan sinun unelma-ammattisi - ryhdyn isona perimään velkasummia viisinkertaisena, mahtavaa! :)
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 23:13"]
[/quote]
Mikä ajoi sinut perintäbisneksen? Eikö lahjat tosiaankaan riittäneet muualle? Vai oliko se tosiaan sinun unelma-ammattisi - ryhdyn isona perimään velkasummia viisinkertaisena, mahtavaa! :)
[/quote]
Nyt ilman lainauksia, ei näitä pysty enää lukemaan...
En ole perintäbisneksessä, sijoitan ja ansaitsen muilla rahamaailman instrumenteilla.
Ei ole lapsuuden unelma-ammatti tämä. En silloin näistä asioista mitään ymmärtänyt, tietenkään. Viihdyn tässä hommassa kyllä.
Ja solvauksista ei tule paha mieli, sen voit uskoa.
Perintäfirmat pitäisi kieltää lailla. Ihan käsittämätöntä, että yrityksen liikeida voi perustua sille, että saadaan maksuvaikeuksissa oleva ihminen velkaantumaan lisää tälle kyseiselle yritykselle. Mitä pahempi tilanne, sitä enemmän kuluja tyhjästä tulee. Velathan tottakai on maksettava, mutta välissä ei pitäisi voida olla yritystä mikä tekee ihan puhtaasti bisnestä asialla. Menee samaan lokeroon pikavippifirmojen kanssa. Velat vaikka suoraan ulosottoon ennemmin.
Eihän ne suuret korot kiva asia velalliselle ole, mutta tosiasia on, että itse on asiansa sössinyt, jos velat menevät perintään ja/tai ulosottoon asti. Enemmänkin perinnän on tarkoitus toimia pelotteena, eli kun laskun maksamatta jättämisestä koituu ikäviä seurauksia (perintäkustannukset), suurin osa tajuaa maksaa laskunsa ajallaan. Jos laskuja ei voisi siirtää perintään, yritysten olisi todennäköisesti pakko siirtyä jonkun mainitsemaan etukäteismaksun malliin, eli kaikki pitäisi maksaa ostohetkellä tai etukäteen, ei ikinä jälkikäteen.
Jos lainasta ei saisi periä edes kohtuullista korkoa, kenenkään ei kannattaisi lainata kenellekään yhtään mitään, sillä inflaation vuoksi lainanantaja kärsisi aina tappiota jos laina-aika olisi yhtään pidempi. Kenellä olisi mahdollisuutta hankkia esimerkiksi omistusasunto tällaisessa maailmassa?
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 16:28"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 16:22"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 16:06"]
Eikö lainanantajalla tule olla myös se riski, ellei hän ota tarpeeksi selvää tämän lainanmaksukyvystä, sitten hävitä se lainansa. Miksi riskin tulisi olla vain yksipuolinen?
[/quote]
Tarkoittaako tuo lainan häviäminen, että minulla ei tulisi olla käytettävissäni mitään keinoja periä velalliseltani velkaa minulle maksettavaksi?
[/quote]
Eikö yrittäjillä ja no varsinkin näillä ns. pikavippifirmoilla ole aikamoiset katevaraukset jo itse tuotteissa, hävikkiensä takia. Siis sen riskin, että asiakas ei olekaan maksukykyinen?
Mikäli ei ole valmis ottamaan sitä riskiä, että itse voi tarkistamatta asiakkaan tilannetta antaa luoton, ei sitä pidä automaattisesti siirtää asiakkaan kontolle. Kaksisuuntainen tie. Jossa vain toisella on vaade kattaa riskinotto? Ja kaikenlisäksi moninkertaisena?
[/quote]
Just joo. Kun olet sitä pikavippiä kaurapuuron (niin varmaan) ostoa varten hankkinut, niin olet itse lukenut lainan ehdot ja suostunut siihen. Firma joustaa siinä, että ei välttämättä tarkasta nimesi puhtautta ja lainaa rahat alle 10 minuutissa. Vastineeksi tästä nopeasta palvelusta vippifirma haluaa lainan päälle toki palvelumaksun. Ei tässä ole mistään ryöstöstä kysymys, kun olet itse ehtoihin suostunut, kun olet pikavippifirmalta lainan hakenut.
Ainiin, kerroppa minulle, miksi minulla ei ollut ongelmia maksaa omia pikavippihölmöilyjä pois? Olin työelämässä, kun näitä pikavippejä otin (ja ihan vain huvitteluun). Sitten minulta loppuikin työt ja käteen jäi tonnin pikavippi korkoineen. Kelassa kesti, sossussa kesti, eikä mitään puskuria ollut säästössä. Silti vain sinnikkäästi pystyin maksamaan vuokran, sähkön, veden, puhelimen, yhden tuotteen osamaksun ja tämän pirun pikavipin osamaksut. Ei mennyt perintään, eikä sellaista uhkaa edes tullut missään vaiheessa. Ja usko pois, ei tarvinnut elää edes pelkällä kaurapuurolla, sain jopa vaihtelua ruokiini. Niin ja mitään verkostoa ei ollut ympärillä, kun kaikki olivat satojen kilometrien päässä. Lainaa ei voinut ottaa, koska sossu olisi katsonut sen tuloiksi.
Silti vain sain maksettua sen pikavipin pois ja sain opetuksen ilman perintöfirmaa tai ulosottoa.
Oma vika, jos et osaa hoitaa raha-asioitasi kunnolla niinkuin ne kuuluu hoitaa.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 11:17"]
Perintätoimistojen kuluille on yritetty laittaa suitsia muuttamalla lakia jo vuonna 2013:
"Kaikkiaan yhdestä velasta saa peira kuluja pääoman suuruuden mukaisesti seuraavanlaisesti:
60 euroa, jos saatavan pääoma on enintään 100 euroa 120 euroa, jos saatavan pääoma on yli 100 euroa, mutta enintään 1000 euroa 210 euroa, jos saatavan pääoma on yli 1 000 euroa 51 euroa, jos velka on suoraan ulosottokelpoinen
Näiden kulujen ylittäminen on mahdollista vain erityisperusteilla, esimerkiksi velallinen on vaikeasti tavoittavissa ja perintä vaikeutuu huomattavasti."
Poiminta tekstistä: http://www.takuu-saatio.fi/tietoa_veloista/velallisia-koskeva-lainsaadanto/perintalaki-uudistuu/
En kyllä ymmärrä, miten jollakin summa on kasvanut viisinkertaiseksi.
[/quote]
15€+60€=5x15€ ja vähempikin riittää, jos on ottanut vaikka lainan jollain 1000% vuosikorolla.