Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Meillä on vääränlaista aamupalaa"

Vierailija
25.11.2014 |

Marisee teini.

Aamupalansa saa siis koota itse näistä:

Ohra/kaurapuuro hillo/voisilmällä

Murot/mysli

Paahtoleipä/ruisleipä

margariini/sulatejuusto/tuorejuusto

salaatti

tomaatti/kurkku/paprika

kinkkumakkara/meetwursti

kaakao/kahvi/tee

Ja näistä ei siis saa koottua mieleistään vaan "Meillä on vääränlaista aamupalaa, kaikilla muilla on parempaa"

Hotellissako ne kaikki muut asuvat??? 

Kiitos helpotti. Hengitän nyt ja menen siivoamaan tuon keittiön..

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meillä, ikinä ei kuulemma ole mitään syötävää. Niin, eipä, suht samanlainen valikoima on meilläkin tarjolla, paitsi puuroa, kun se ei kelpaa koskaan. Hedelmiä on vielä noiden lisäksi noin viittä sorttia. Sitten kun kysyn, että mitä pitäisi olla, niin ei osaa sanoa.

Vierailija
42/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmiä kaipaisin tuohon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustoa ja kinkkua on

Vierailija
44/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkuja teinille. Meidän lapset saivat tänään vain kaurapuuroa, maitoa ja hilloa. Hedelmiäkin on aina esillä. Etttä paremmin teillä on tarjolla. Meillä jos teini valittaisi aamupalasta, saisi tehdä sitten itse - ja päälle tylsän puhuttelun. :D

Vierailija
45/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 09:09"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 09:05"]

Jos on neiti teini niin voi olla se aika kuukaudesta kun mikään ei ole hyvin. Muistan teininä kun minulla, siskolla ja äidillä oli kaikilla samalla viikolla menkat. Kamalaa tuskailua ja tiuskimistä. Ei olisi auttaneet ne munat tai pekonitkaan siinä vaiheessa!

[/quote]

Kyllä ne muuten auttaa :)

[/quote]

Ei meillä ainakaan kun koko maailma oli sen viikon sekaisin! Broidini on muuten järkyttävän hyvä naisten kanssa. Elänyt lapsuutensa kolmen hormooni hirviön kanssa :D

Vierailija
46/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmät unohtui mainita! Nyt hedelmäkorissa banaania/satsumoita ja omenoita. Ja juustoakin löytyy, tosin ihan tavan oltermannia..=)

Jäi vaivaamaan, että ihan oikeastiko viitsitte/jaksatte/ehditte vielä kananmuniakin paistella tai keitellä aamuisin? Totta on, että aika hiilaripitoinen tuo meidän aamupala on, mutta ei kyllä ole tullut mieleenkään mitkään kananmunat puoli seitsemän aikaan aamuisin..

ap

Vierailija
47/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 09:16"]

Hedelmät unohtui mainita! Nyt hedelmäkorissa banaania/satsumoita ja omenoita. Ja juustoakin löytyy, tosin ihan tavan oltermannia..=)

Jäi vaivaamaan, että ihan oikeastiko viitsitte/jaksatte/ehditte vielä kananmuniakin paistella tai keitellä aamuisin? Totta on, että aika hiilaripitoinen tuo meidän aamupala on, mutta ei kyllä ole tullut mieleenkään mitkään kananmunat puoli seitsemän aikaan aamuisin..

ap

[/quote]

Eihän kananmunan keittämiseen mene edes kymmentä minuuttia. Siellä ne kiehuu itsekseen keittiössä, kun käyn suihkussa. Paistamisessa menee vielä vähemmän aikaa. Lettupannu on oikein kätevä paistaa kananmunia.

Vierailija
48/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 09:16"]

ap

[/quote]

Munat voi keittää illalla valmiiksi.

Vierailija
49/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aamupalaksi rahka+lese+mehukeitto smoothie ja maitoa tai puuro voilla ja maitoa. Aikuisille kahvia lisäksi. 

Saa ottaa lisäksi hedelmää, mutta ei muuta. En jaksa mitään munia paistella aamuisin. Hyvä jos joku jaksaa.

Vierailija
50/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 09:10"]

Sama meillä, ikinä ei kuulemma ole mitään syötävää. Niin, eipä, suht samanlainen valikoima on meilläkin tarjolla, paitsi puuroa, kun se ei kelpaa koskaan. Hedelmiä on vielä noiden lisäksi noin viittä sorttia. Sitten kun kysyn, että mitä pitäisi olla, niin ei osaa sanoa.

[/quote]

No, ei kai ole syötävää, kun valikoima on pelkkää sokeria!!

Vierailija
51/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, eikö teillä kellään muulla ole koskaan niitä hetkiä kun seisoo täyden jääkaapin oven välissä, eikä mukamas löydä mitään syötävää? =)

Minulla ainakin, ihan aikuisella ihmisellä, näitä hetkiä tulee muutaman kerran ihan joka viikko. Ap kyllä vaikuttaa kirjoittavan tästä aika kieli poskella, eli tokkopa teinin murinasta kannattaa kovasti huolestua.

Vierailija
52/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 08:19"]

Marisee teini.

Murot/mysli

Paahtoleipä/ruisleipä

salaatti

tomaatti/kurkku/paprika

kinkkumakkara/meetwursti

kaakao/kahvi/tee

Ja näistä ei siis saa koottua mieleistään vaan "Meillä on vääränlaista aamupalaa, kaikilla muilla on parempaa"

[/quote]

Voi pientä reppanaa ja äitikin voi katsoa peiliin.

Mun teinit on ikävä kyllä itse tehneet pakon edessä aamupalansa ja hyvin ovat selvinneet. Harvoin valittavat ja aina ovat jotain suuhunsa saaneet.

Oletkohan sä hyysännyt vähän liikaa niitä lapsiasi ?

Vierailija
53/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Protskuvouhottajat taas paikalla!

Vierailija
54/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 09:27"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 08:19"]

Marisee teini.

Murot/mysli

Paahtoleipä/ruisleipä

salaatti

tomaatti/kurkku/paprika

kinkkumakkara/meetwursti

kaakao/kahvi/tee

[/quote]

Voi pientä reppanaa ja äitikin voi katsoa peiliin.

Mun teinit on ikävä kyllä itse tehneet pakon edessä aamupalansa ja hyvin ovat selvinneet. Harvoin valittavat ja aina ovat jotain suuhunsa saaneet.

Oletkohan sä hyysännyt vähän liikaa niitä lapsiasi ?

[/quote]

Sitä voisi itsekukin lukea nämä kommentoimansa ketjut kunnolla. Ap:han sanoi, että JOKAINEN kokoaa aamupalansa ITSE noista mitä kaapista löytyy.

Vierailija
55/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, kananmunathan kiehuu "siinä sivussa" itsekseen.

Vierailija
56/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä syödään sitä mitä laitan, jos ei kelpaa, saa olla ilman

Vierailija
57/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ha! Tuo aamupalahan kuullostaa ihan luksukselle! Muistan kun olin teini-ikäinen niin oltiin aika tiukoilla välillä. Monena aamuna oli aamupalaks naapurin mummon lahjoittamaa ruisleipää ja ohut kerros voita. Niin hyvää ruisleipää en ole kyllä myöhemmin enää syönyt tosin.

Vierailija
58/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh, tosta valikoimasta saa kyllä jo ihan luksusaamiaisen. Verrattuna ainakin siihen mitä mun lapsuus oli. Puuroa/leipää/ei mitään koska ei ollut rahaa. Mun äiti oli yh eikä rahaa oikeesti välillä ollut kuin hiutalepakettiin. Jos ei maistunut, ei syöty kuin vasta koulun lounaalla. Meillä oli oikeesti tiukkaa. En mä silti katkera ole enkä aio olla. Olen oppinut lapsuudessa tulemaan toimeen vähällä ja olemaan iloinen pienistä asioista. Tiukkina aikoina sentit venyy aikamoisiin suorituksiin. Meidän 3hlön perhe tulee tarvittaessa viikon toimeen 30eurolla, siis ruuan suhteen. Silloin kokataan halpoja ruokia (makaronilaatikkoa, papukastiketta, linssilaatikkoa, makkarapastaa jne) lounaaksi ja päivälliseksi sosekeittoa. Lisänä raastetta juureksista, on halpoja nekin. Aamulla ja illalla syödään puuroa, niin lapsi kuin me aikuiset.

Käske teiniäsi kasvamaan isoksi ja lopeta tuollainen jatkuva passaaminen. Tulee meinaa hänen opiskelija-ajastaan HYVIN HYVIN ANKEAA jos tottuu tuollaiseen hyysäämiseen. Leipä, levite, leikkele/kasvikset leivälle riittävät ihan hyvin aamupalaksi. Välillä voi keittää kananmunan lisäksi, mutta ei tod joka päivä. Kun sen lisäksi syö kunnolla koulussa ja ottaa vaikka banaanin välipalaksi pärjää hyvin päivälliselle.

Vierailija
59/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tota noin, jos vaikka margariinin tilalle ostaisit oikeaa voita. Terveellisempää ja paremman makuista.

Vierailija
60/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua, miten joillekin kananmunat ovat jotain erikoisherkkua...itse olen syönyt kananmuna-aamiaisen 1-2 keitettyä tai paistettua munaa, ehkä hedelmän tai pienen leivät/karjalanpiirakan siihen lisäksi. Ja hyvin mee aamupäivä nälättä ja tasaisilla verensokereilla. Voin vain kuvitella, kuinka ap:n lapset ovat ensin koulussa nukahtamaisilaan ja sitten heti nälkäisiä. Sitten syödään karkkia ja sitten taas kiukutellaan kotona.

Ap:lla olisi oikeus marmattaa teinistään, mikäli myös munaa olisi aamupalalla. Muuta ei tarvitsisi olla lainkaan noin paljon.