"Meillä on vääränlaista aamupalaa"
Marisee teini.
Aamupalansa saa siis koota itse näistä:
Ohra/kaurapuuro hillo/voisilmällä
Murot/mysli
Paahtoleipä/ruisleipä
margariini/sulatejuusto/tuorejuusto
salaatti
tomaatti/kurkku/paprika
kinkkumakkara/meetwursti
kaakao/kahvi/tee
Ja näistä ei siis saa koottua mieleistään vaan "Meillä on vääränlaista aamupalaa, kaikilla muilla on parempaa"
Hotellissako ne kaikki muut asuvat???
Kiitos helpotti. Hengitän nyt ja menen siivoamaan tuon keittiön..
Kommentit (62)
Mun teini syö aamiaiseksi munakkaan, marjoja, pähkinöitä, tomaattia ja kurkkua. Teillä on kieltämättä aika hiilaripainotteinen aamiainen.
Hovimestari kysyy ainameillä mitä saisi olla. Ja tuo teen pöytään pikkukannussa ja tilatut ruuat. Meidän teini otti tänään veriappelsiinimehua ja pannukakkua. Ihan vähän myös scrambled eggs ja bacon.
Meillä oli samanlaista valitusta viime viikolla. Ällöttävän vääränlainen aamupala osoittautui noro-virukseksi joten älä heti tuomitse. Muutenkin voi ennen sairastumista olla ikävä olo jota ei itsekään sairaudeksi tajua.
Se on sitä kun lapset kasvatetaan liian hyvään ja ylläpidetään koko lapsuus sitä hotelitasonpalvelua niin ei ne auttamatta osaa teineinä tyytyä vähempään. Nauti kasvatuksesi hedelmästä.
Meillä teinit laittavat aamiaisensa ihan itse, kun äiti ei ole kotona pitämässä kädestä kiinni ja ihan itse jopa tuovat ne tarpeet kaupasta. Laita teini ottamaan vähän vastuuta niin ei ole varaa enää nurista.
En minäkään söisi, laita vaikka kananmunia, pysyy paremmin kylläisenä.
Viisas teini sinulla.
Meillä ei kyllä tollasta valikoimaa ole. Itse tekevät aamupalansa koska jokainen haluaa erilaista.
Jääkaapista voi etsiä mitä tahtoo. Selfservice meillä.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 08:28"]Se on sitä kun lapset kasvatetaan liian hyvään ja ylläpidetään koko lapsuus sitä hotelitasonpalvelua niin ei ne auttamatta osaa teineinä tyytyä vähempään. Nauti kasvatuksesi hedelmästä.
Meillä teinit laittavat aamiaisensa ihan itse, kun äiti ei ole kotona pitämässä kädestä kiinni ja ihan itse jopa tuovat ne tarpeet kaupasta. Laita teini ottamaan vähän vastuuta niin ei ole varaa enää nurista.
[/quote]
Lukiko tässä aloituksessa, että ne tarjoillaan teinille? Mun mielestä luki, että näistä voi valita.
Olen kotiäitinä ja teen yhden aamupalan eikä siinä ole montaa sorttia. . Nyt oli uunipuuro ja pala lanttua, eilen keitin kaurapuuroa ja kaverina kurkkua.
Muksut joskus saa kilarit. Mutta elämä on! Tänään oli uunipuuro ja huomenna jotain muuta.
Voithan sinä kysyä mitä tahtoisi syödä ja mitä muut syö aamulla ja joskus laittaa vaihtelua pöytään mutta ihan ok aamupala.
Ehkä lapsesi nurisee nyt osittain jonkun muun syyn takia? Tarkoitan, että jos lapsella ei ole esim. tyttöhuolia vaan olisi päinvastoin hyvällä tuulella niin ehkäpä aamupalatarjonta eiolisi ongelma . .
Ja noi murot ja myslit vedä vessanpöntöstä alas äläkä osta enää lisää. Hirveän epäterveellisiä!!!
Meillä on sitä mitä kukin haluaa syödä. Jokainen saa laittaa itse tai ottaa toisten laittamaa. Ei ongelmaa. Kivaa vaihtelua ja jos on aikaa niin tekee mitä tekee jos ei niin syö mitä on jo valmiina. Ei ole sotkua tai ahdasta. Jokaisella on oikeus asua ja tehdä asioita meillä.
No niin. Teini lähti kouluun ja äitikin rauhoittui jo..=)
Tuo lista oli siis tarvikkeista, mistä jokainen saa koota itse oman aamupalansa. Kukaan ei tietenkään koskaan kaikkea tuosta syö, noita nyt vain kaapista löytyy. Ja ehkä nykyajan teinit tosiaan ovat oppineet vähän turhan hyvälle, en tiedä. Ja on tuo teini oikeasti ihan hyvin kasvatettu, en ole sitä pilalle paaponut ja kurikin sillä on ollut aina..ehkä nyt vaan oli huono aamu meillä molemmilla, kumpikin äksyiltiin; teini mulle ja minä tänne.
Murot ja myslit tosiaan joutaisivat pois, ovat vaan olevinaan niin helppo aamupala aamun kiireessä..
Ja ei, en ajatellut lisätä enää keitettyjä enkä paistettujakaan kananmunia arkiaamupalavalikoimiin. Viikonloppuaamupalaan ne meillä kyllä kuuluvat. Pekoni on meillä tosi harvinaista "herkkua".
Eiköhän se taas tästä, vähän paremmalla vaihteella nyt päivään! =)
ap
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 08:53"]
Tuo lista oli siis tarvikkeista, mistä jokainen saa koota itse oman aamupalansa. Kukaan ei tietenkään koskaan kaikkea tuosta syö, noita nyt vain kaapista löytyy. Ja ehkä nykyajan teinit tosiaan ovat oppineet vähän turhan hyvälle, en tiedä. Ja on tuo teini oikeasti ihan hyvin kasvatettu, en ole sitä pilalle paaponut ja kurikin sillä on ollut aina..ehkä nyt vaan oli huono aamu meillä molemmilla, kumpikin äksyiltiin; teini mulle ja minä tänne.
Murot ja myslit tosiaan joutaisivat pois, ovat vaan olevinaan niin helppo aamupala aamun kiireessä..
Ja ei, en ajatellut lisätä enää keitettyjä enkä paistettujakaan kananmunia arkiaamupalavalikoimiin. Viikonloppuaamupalaan ne meillä kyllä kuuluvat. Pekoni on meillä tosi harvinaista "herkkua".
ap
[/quote]
Munissa olis proteiinia, mitä teini tarvitsee ihan joka päivä.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 08:40"]
Olen kotiäitinä ja teen yhden aamupalan eikä siinä ole montaa sorttia. . Nyt oli uunipuuro ja pala lanttua, eilen keitin kaurapuuroa ja kaverina kurkkua. Muksut joskus saa kilarit. Mutta elämä on! Tänään oli uunipuuro ja huomenna jotain muuta. Voithan sinä kysyä mitä tahtoisi syödä ja mitä muut syö aamulla ja joskus laittaa vaihtelua pöytään mutta ihan ok aamupala. Ehkä lapsesi nurisee nyt osittain jonkun muun syyn takia? Tarkoitan, että jos lapsella ei ole esim. tyttöhuolia vaan olisi päinvastoin hyvällä tuulella niin ehkäpä aamupalatarjonta eiolisi ongelma . .
[/quote]
Miksi jätät aamupalasta proteiinin pois?
Jos on neiti teini niin voi olla se aika kuukaudesta kun mikään ei ole hyvin. Muistan teininä kun minulla, siskolla ja äidillä oli kaikilla samalla viikolla menkat. Kamalaa tuskailua ja tiuskimistä. Ei olisi auttaneet ne munat tai pekonitkaan siinä vaiheessa!
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 08:53"]
ap
[/quote]
Laita edes rahkaa tai jotain muuta proteiinipitoista, jos et halua alkaa kananmunia keittämään tai paistamaan. Vai onko tarkoitus, että teini voi syödä pari paketillista meetwurstia?
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 09:05"]
Jos on neiti teini niin voi olla se aika kuukaudesta kun mikään ei ole hyvin. Muistan teininä kun minulla, siskolla ja äidillä oli kaikilla samalla viikolla menkat. Kamalaa tuskailua ja tiuskimistä. Ei olisi auttaneet ne munat tai pekonitkaan siinä vaiheessa!
[/quote]
Kyllä ne muuten auttaa :)
Teinit nyt vaan valittaa jostain. Ole tyytyväinen ettei sillä ole mitään oikeaa syytä valittaa.