Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Meillä on vääränlaista aamupalaa"

Vierailija
25.11.2014 |

Marisee teini.

Aamupalansa saa siis koota itse näistä:

Ohra/kaurapuuro hillo/voisilmällä

Murot/mysli

Paahtoleipä/ruisleipä

margariini/sulatejuusto/tuorejuusto

salaatti

tomaatti/kurkku/paprika

kinkkumakkara/meetwursti

kaakao/kahvi/tee

Ja näistä ei siis saa koottua mieleistään vaan "Meillä on vääränlaista aamupalaa, kaikilla muilla on parempaa"

Hotellissako ne kaikki muut asuvat??? 

Kiitos helpotti. Hengitän nyt ja menen siivoamaan tuon keittiön..

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 08:42"]

Ja noi murot ja myslit vedä vessanpöntöstä alas äläkä osta enää lisää. Hirveän epäterveellisiä!!!

[/quote]

Myt muista kaataa kuumaa paistorasvaa sinne vessanpänttöön eka anna jäähtyä ja sitten murot perään.

Vierailija
2/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vähän ohis. Mutta on suorastaan kummallista, että suomalaisilla on niin paljon ylipainoa kun aterioihin ja erityisesti niiden terveellisyyteen ja ravitsevuuteen panostetaan niin paljon. Erityisesti lasten ruokavalioon hyvin sokeritonta, kuitu- ja proteiinirikasta,

täällä meilläpäin lapset syövät aamupalaksi voilla tai nutellalla (tai molemmilla) voidellun paahtoleivän ja siihen päälle strösselejä. Kun meillä on suomitausta juovat maitoa (sentään). Aikuisetkaan eivät paheksu höttöhiilareita ja tilastoissa ylipainoisia on paljon vähemmän kuin Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 11:23"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 08:42"]

Ja noi murot ja myslit vedä vessanpöntöstä alas äläkä osta enää lisää. Hirveän epäterveellisiä!!!

[/quote]

Myt muista kaataa kuumaa paistorasvaa sinne vessanpänttöön eka anna jäähtyä ja sitten murot perään.

[/quote]

Älä yllytä :D

Vierailija
4/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei teinille kelpaa, niin tulisin mielelläni huomenna aamupalalle :D

Vierailija
5/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

j

Vierailija
6/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on liikaa vaihtoehtoja. Meillä on vaihtoehtona se, että ottaako kahden weetabixinsa (+maito) kanssa nokareen mansikkahilloa vai ei. Kaikenlaista...

Vierailija
7/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti (25v) voivottelee nyt vähän nykynuoria. Meillä oli joka aamu (18. vuoteeni asti, jolloin muutin pois kotoa) pelkkä puuro, jossa oli siemeniä ja marjoja lisäkkeenä. Minusta tuo teidän valikoimanne kuulostaa todella runsaalta, ja vielä itse saa valita. Ja oikein kaakaot päälle.

Vierailija
8/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi pyhä yksinkertaisuus teidän kanssanne. Ihan olen ilman aamumunia teini-ikäni elänyt eikä ollut ongelmia. Ja yhäkin ne kuuluu vain viikonloppuherkkuihin. Arkena proteiini otetaan smoothien aineksista, jogurtista ja juustosta. Tai puuron maidosta/raejuustosta.

Vierailija
9/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei teini suostu syömään aamupalaa. Olkoon syömättä. En jaksa taistella enää.

Vierailija
10/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan vielä maininnut, että kananmunia pitäis olla? 

Vierailija
11/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esiteini on vähän samaa sorttia. On perinyt isältään sen nälkäkiukun. Aamuisin olen hyvin varovainen sen kanssa, mitä tälle lapselle sanoo ennen kuin olen saanut sen juomaan lasillisen mehua.

Jossain vaiheessa se muuttaa pois ja muistelee että äitillä sentään oli jääkaapissa ruokaa :)

Vierailija
12/62 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa ap;n aloituksessa minunkin mielestäni kuulostaa olevan hyvin vähän proteiinia. Ja en ole mikään karppaus intoilija. Mietin joka aterialla, että siinä on myös proteiinia. Esimerkiksi aamulla hedelmärahkaa, ei siis mitään kaupan valmista sokerimössöä vaan esim. Banaania, omenaa, maustamatonta maitorahkaa, puuroa, marjoja, raejuustoa tai kananmunaa, leipää, juustoa, kurkkua. Näitä joka aamu.

Vierailija
13/62 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinin lisäksi puuttuu rasva. Pelkkää hiilihydraattia. Ei pidä nälkää, vaan aiheuttaa verensokerin jyrkän laskun ja hillittömän nälän loppupäiväksi. Lastasi voi ennen koululounasta alkaa heikottaa, pyörryttää ja hikoiluttaa. Verensokerin heittely altistaa myös diabetekselle.

Vierailija
14/62 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin valitti ettei ole MITÄÄN syötäväksi kelpaavaa, ja näitä löytyi

- leipää muutamaa erilaista (tummaa ja vaaleaa, näkkäriä)

- juustoa, leikkelettä, kurkkua, tomaattia

- muroja, mysliä

- viiliä, maustamatonta jugurttia

- marjoja, hedelmiä

- kananmunia

- maitoa, mehua, kaakaota, teetä

Mutta mitään syötävää ei siis ollut. Minä taas en äkkiseltään keksinyt mitä muuta voisi olla :O

Vierailija
15/62 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä esim. Alpenin makeuttamaton mysli Bulgarian jugurtin kanssa on todella hyvä aamupala. Siihen kun vielä lisää tuoreita marjoja/hedelmiä, niin pitäisi maistua teinillekin :)

Vierailija
16/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että ei oo pakko syödä, muuta ei oo. Mikä on oikeasti vialla?

Vierailija
17/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysynpä mitä olisi tahtonut?

Vierailija
18/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teini sitten haluaisi aamiaiseksi?

Vierailija
19/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään kokki paistamassa munakkaita ja lettuja lapsille.

Vierailija
20/62 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olis nuorena ollut edes puolet tuosta valikoimasta, olisin ollut onnellinen.