Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hammashoitaja ja hammaslääkärini on kusipää.

Vierailija
25.11.2014 |

Oon tosi lähellä ottaa loparit. Vituttaa miten työpari voi vaikuttaa näin paljon. Saatanan vittumainen kusipää.

Ei mulla muuta. Halusin vaan avautua vitutuksestani.

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 09:48"]

Minun asenteeni lääkäriä kohtaan on mielestäni hyvä. Olen aina puhunut hänelle ystävälliseen sävyyn ja aloittanut keskustelut mm viikonlopun menoista. Jos esim kerroin mitä minun viikonloppuuni kuului, hän vastaa todella tökerösti tyyliin jaa, aha, okei. Jos kysyn miten hänen viikonloppu/loma/reissu meni niin saan osakseni vain kiukkuisia katseita tai silmien pyörittelyä. Olen myös pyytänyt joskus alkuaikoina lounaalle muuten vaan kun halusin tehdä tuttavuutta niin hän katsoi minua kuin olisi haistanut pilaantunutta maitoa. Aina ojennan kaikki instrumentit kiltisti, laitan tavarat yms paikoilleen, en hypi nenille tai niskottele. Silti saan vain ulinaa osakseni siitä miksi laitoin tämän ja tämän sinne ja voitko tehdä(ei edes voitko, vaan TEE) tämän mieluummin näin. Juoksuttaa aina. Kerran tehtiin tosi pitkää päivystystä niin milloin piti hakea kahvia hänelle ja milloin mitä muuta. Tuntuu kuin olisin joku henkilökohtainen juoksupoika hänelle. Ei varmaan enää kaukana siitä että joudun parkkeerata hänen autonsa ja hakemaan lounasleipiä tai hoitamaan pyykkejä. Jumalauta. Hyvä ystäväni on myös hammashoitaja. Rakastaa työtään ja hänen hammaslääkäri on todella mukava, ovat käyneet yhdessä aina lounaalla ja näkevöt myös vapaa-ajalla. Minä taas olen jumissa tämän paskapään kanssa. Vihaan häntä päivä päivältä enemmän, vaikka kuinka olen hampaita kiristellen yrittänyt pitää hänestä. Ap

[/quote]

Onneksi työllisyystilanne on nyt hammashoitajilla hyvä, eli etsi uusia hommia, tai sitten kouluttaudu suuhygienistiksi, heidät vasta revitäänkin töihin, suoraan koulunpenkiltä!

Vierailija
62/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on suht nuori naishammaslääkäri. Ikää varmaan hädin tuskin edes 30. Itse olen 37. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 09:48"]

Minun asenteeni lääkäriä kohtaan on mielestäni hyvä. Olen aina puhunut hänelle ystävälliseen sävyyn ja aloittanut keskustelut mm viikonlopun menoista. Jos esim kerroin mitä minun viikonloppuuni kuului, hän vastaa todella tökerösti tyyliin jaa, aha, okei. Jos kysyn miten hänen viikonloppu/loma/reissu meni niin saan osakseni vain kiukkuisia katseita tai silmien pyörittelyä. Olen myös pyytänyt joskus alkuaikoina lounaalle muuten vaan kun halusin tehdä tuttavuutta niin hän katsoi minua kuin olisi haistanut pilaantunutta maitoa. Aina ojennan kaikki instrumentit kiltisti, laitan tavarat yms paikoilleen, en hypi nenille tai niskottele. Silti saan vain ulinaa osakseni siitä miksi laitoin tämän ja tämän sinne ja voitko tehdä(ei edes voitko, vaan TEE) tämän mieluummin näin. Juoksuttaa aina. Kerran tehtiin tosi pitkää päivystystä niin milloin piti hakea kahvia hänelle ja milloin mitä muuta. Tuntuu kuin olisin joku henkilökohtainen juoksupoika hänelle. Ei varmaan enää kaukana siitä että joudun parkkeerata hänen autonsa ja hakemaan lounasleipiä tai hoitamaan pyykkejä. Jumalauta. Hyvä ystäväni on myös hammashoitaja. Rakastaa työtään ja hänen hammaslääkäri on todella mukava, ovat käyneet yhdessä aina lounaalla ja näkevöt myös vapaa-ajalla. Minä taas olen jumissa tämän paskapään kanssa. Vihaan häntä päivä päivältä enemmän, vaikka kuinka olen hampaita kiristellen yrittänyt pitää hänestä. Ap

[/quote]

Näin hyvin introverttina ihmisenä täytyy sanoa että nuo alkuun mainitut asiat ei minusta kuulosta kusipäisyydeltä vaan vain introverttiydeltä. Ei kaikki halua/osaa höpötellä niitä näitä viikonlopun kulusta tai muista henkilökohtaisista asioistaan töissä, tai käydä lounaalla työkavereiden kanssa. Itse olen suorastaan erakko luonne ja olen töissäni mieluiten hiljaa paitsi kun on työhön liittyvää asiaa. Lounaani syön yksin taukotilassa ja valitsen aina ajankohdan kun siellä ei ole muita työkavereita, jos vaan voin. Harmi jos kaltaisiani pidetään kusipäinä, vaikkei meillä ole mitään ilkeitä ajatuksia toisia kohtaan...

Vierailija
64/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 30: Hammaslääkäri ei mielestäni ole introvertti. Hän on todella puhelias kaikille lääkäriystävilleen ja monesti höpöttelee ja naureskelee muiden lääkäreiden kanssa. Sama potilaiden kanssa hän on normaali: ei pyörittele silmiään ja on asiallisen mukava. Tuntuu että hän on vain minua kohtaan todella ilkeä. Ap

Vierailija
65/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 10:04"]

Kyseessä on suht nuori naishammaslääkäri. Ikää varmaan hädin tuskin edes 30. Itse olen 37. Ap

[/quote]

Yllätys yllätys... Nainen.

Todistakaa, että olen väärässä mutta miksi nuorena ns. "johtavaan" asemaan päässeistä naisista tulee 99%:sti aina kusipäitä?

Vierailija
66/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 10:22"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 10:04"]

[/quote]

Yllätys yllätys... Nainen.

Todistakaa, että olen väärässä mutta miksi nuorena ns. "johtavaan" asemaan päässeistä naisista tulee 99%:sti aina kusipäitä?
[/quote]

Hahah vitut. Mulla on pitkä ura takana hammashoitajana, kaikki mieslääkärit on justiinsa olleet niitä kusipäitä, jotka jopa haukkuu potilaita näiden selän takana. Kun taas naiset ovat olleet niitä lempeitä ja mukavia lääkäreitä.

Eipäs yleistetä.

Vierailija
67/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

32, Henkilö ei ole johtavassa asemassa eikä kommenttisi muutenkaan pidä paikkaansa.

Itse olen henkilöstön kunnioittama ja pidetty 31-v nainen. Ystävällisyys ja jämptiys sen tekee. 

Vierailija
68/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, itse valitsin juuri suuntautumisvaihtoehdokseni suunhoidon puolen! Miten teillä suhtaudutaan nuoriin hammashoitaja-opiskelijoihin, itse tulen siis nuorisopuolelta. Suurin osa taitaa kuitenkin olla 20-35 vuotiaita uudelleenkouluttautuneita?

Vierailija
69/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 10:30"]

32, Henkilö ei ole johtavassa asemassa eikä kommenttisi muutenkaan pidä paikkaansa.

Itse olen henkilöstön kunnioittama ja pidetty 31-v nainen. Ystävällisyys ja jämptiys sen tekee. 

[/quote]

Niin, tuskin ne kusipäätkään omasta mielestään ovat kusipäitä. Jos nekin on vain "jämptejä" ja muut on väärässä...

Vierailija
70/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivu2

Vierailija
71/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 09:00"]No on se lääkäri ihan nätti ja nuorikin, paljon nuorempi kuin minä.(Olisi kyllä nätimpi jos osaisi käyttäytyä asiallisesti) En usko että kateudesta noin käyttäytyy. Kuulemma on aina hoitsuja kohtaan ollut tommonen mulkku. Muille lääkäreille onkin sitten niin iloinen ja mukava auringonsäde. Mä en jaksa enää. Alan ettiä uutta työpaikkaa. Ap
[/quote]

Työparisi on väärällä alalla. Se ei ole sinun syysi. Tee työsi hyvin, palvele iloisesti. Näin toimien sinulla ei ole mitään hävettävää koskaan.

Vierailija
72/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 10:04"]Kyseessä on suht nuori naishammaslääkäri. Ikää varmaan hädin tuskin edes 30. Itse olen 37. Ap
[/quote]

Hänellä on kusi noussut päähän. Vaikea vaiva korjata.

Vierailija
73/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen tivaus alkoi onko hammaslääkäri nainen vai mies? Ai sitten on juttu selvä? Tässä tapauksessa sukupuolella (jälleen kerran) ei ole mitään väliä! Ihan sama mitä jalkojen välissä on jos on kyse työpaikkakiusaamisesta! Niin kuin selkeästi on!!

Vierailija
74/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin muutama kuukausi sitten Helsingissä eräällä nuorella naishammaslääkärillä, joka v*ttuili hoitajalle koko ajan. Joten on niitä muitakin... en muuten mene sille hammaslääkärille enää toista kertaa, koska ei edes osannut puuduttaa. Ja muutenkin vaikutti aika ikävältä ihmiseltä.

Vierailija
75/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
76/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän ei vaan yksinkertaisesti pidä sinusta? Aina ei henkilökemiat kohtaa eikä jaksa päivästä toiseen turhia turista. Asiallinen pitää silti toki olla.

Vierailija
77/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 15:10"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 15:08"]Hoitajat eivät ole lääkärien alaisia. [/quote] Kyllä on.

[/quote]

Alainen tarkoittaa sitä, että toinen on esimiesasemassa. Silloin oikeudet ja velvollisuudet alaista kohtaan ovat aivan erilaiset. Hammalääkäri ei ole esimies.

[/quote]

Ainakin minun esimieheni hammashoitajana yksityisellä on ihan se yrittäjä itse eli erikoishammaslääkäri jonka hoitajana työskentelen ja joka minun palkkani omasta pussistaan maksaa. Julkisella puolella esimies on erikseen ja hml + hh ovat vain työpari keskenään.

Vierailija
78/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:17"]

Täällä myös yksi hammashoitaja. Olen myös havainnut samaa joistakin hammaslääkäreistä. Teet hoitajana niin tai näin niin mikään ei kelpaa. Yritäpä siinä välillä pysyä hammaslääkärin mukana, kun se muuttaa mieltään koko ajan kesken hoidon ja minun pitäisi pystyä lukemaan hänen ajatuksensa siinä tapauksessa, että mitäs se nyt sitten tarvitsee. Joukkoon kyllä mahtuu sitten niitä mukaviakin hammalääkäreitä joiden kanssa homma sujuu :)

Ja todellakaan hammashoitaja ei ole hammaslääkärin alainen, se on työpari ja sen kanssa pitää tulla toimeen, jotta homma sujuu. Minä en ymmärrä näitä joiden mielestä hammashoitajan on pelkkä juoksupoika ym. Tällöin hammaslääkäri voi ihan itse hoitaa ihan kaiken, jos asenne on sellainen. En muutenkaan ymmärrä, että ihmisiä kohdellaan sen mukaan mikä koulutus heillä on.

[/quote]

Hammashoitaja on kyllä hammaslääkärin avustaja ja hammashoitajan rooli on juuri hakea tarvikkeita, imeä imulla vedet pois ja puustata peiliä. Näin suurimmaksi osaksi ainakin. Hammashoitaja on ihan äärimmäisen tärkeä apulainen hammaslääkärille, mutta roolithan ovat ihan erilaiset. Hammashoitajan ei tarvitse osata tehdä minkäänlaista diagnoosia eikä toimenpiteitä itse, riittää, että hän auttaa hammaslääkäriä hakemalla tavarat, mitä hammaslääkäri pyytää ja pitää huolta, että sylki ja vesi ovat kontrollissa. Olen työskennellyt hammashoitajana, enkä koe sitä teknisesti vaativana työnä. Kunnioitan hammashoitajia ihan samalla tavalla ihmisinä kuin muitakin, mutta hoitotilanteessa minä olen se, joka päättää. 

[/quote]

On työkaveriaan kunnioittavia tapoja ilmaista itseään. On myös ikäviä tapoja, joilla korostetaan valtasuhteita, ilmaista itseään. Ihmisen mitta ei ole koulutus tai asema, vaan se miten hän kohtelee muita.

Vierailija
79/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kaikki kusipäät pitäis viedä saunan taakse ja... oli sitten työntekijä tai asiakas. Jos ja kun olen vielä joskus esimiesasemassa niin laitan kyllä mulkut työntekijät niin kyykkyyn että perse viistää maata.

Vierailija
80/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:17"]

Täällä myös yksi hammashoitaja. Olen myös havainnut samaa joistakin hammaslääkäreistä. Teet hoitajana niin tai näin niin mikään ei kelpaa. Yritäpä siinä välillä pysyä hammaslääkärin mukana, kun se muuttaa mieltään koko ajan kesken hoidon ja minun pitäisi pystyä lukemaan hänen ajatuksensa siinä tapauksessa, että mitäs se nyt sitten tarvitsee. Joukkoon kyllä mahtuu sitten niitä mukaviakin hammalääkäreitä joiden kanssa homma sujuu :)

Ja todellakaan hammashoitaja ei ole hammaslääkärin alainen, se on työpari ja sen kanssa pitää tulla toimeen, jotta homma sujuu. Minä en ymmärrä näitä joiden mielestä hammashoitajan on pelkkä juoksupoika ym. Tällöin hammaslääkäri voi ihan itse hoitaa ihan kaiken, jos asenne on sellainen. En muutenkaan ymmärrä, että ihmisiä kohdellaan sen mukaan mikä koulutus heillä on.

[/quote]

Hammashoitaja on kyllä hammaslääkärin avustaja ja hammashoitajan rooli on juuri hakea tarvikkeita, imeä imulla vedet pois ja puustata peiliä. Näin suurimmaksi osaksi ainakin. Hammashoitaja on ihan äärimmäisen tärkeä apulainen hammaslääkärille, mutta roolithan ovat ihan erilaiset. Hammashoitajan ei tarvitse osata tehdä minkäänlaista diagnoosia eikä toimenpiteitä itse, riittää, että hän auttaa hammaslääkäriä hakemalla tavarat, mitä hammaslääkäri pyytää ja pitää huolta, että sylki ja vesi ovat kontrollissa. Olen työskennellyt hammashoitajana, enkä koe sitä teknisesti vaativana työnä. Kunnioitan hammashoitajia ihan samalla tavalla ihmisinä kuin muitakin, mutta hoitotilanteessa minä olen se, joka päättää. 

[/quote]

On työkaveriaan kunnioittavia tapoja ilmaista itseään. On myös ikäviä tapoja, joilla korostetaan valtasuhteita, ilmaista itseään. Ihmisen mitta ei ole koulutus tai asema, vaan se miten hän kohtelee muita.

[/quote]

On myös ikävää nähdä, kun se hoitaja kohtelee työpaikan vastavalmistunutta mieslääkäriä kuin jumalasta seuraavaa, mutta naislääkärin päätökset kyseenalaistetaan. Niitä valtasuhteita joutuu joskus tahtomattaankin korostamaan, kun hoitaja yrittää hyppiä varpaille. Näiden asioiden kuuluisi olla itsestäänselvyyksiä. Kyllä on usein myös niin, että hoitajat kiusaavat (nais)lääkäriä. Juoruilua selän takana, auktoriteetin jatkuvaa kyseenalaistamista, ei noudateta ohjeita, tehdään katoamistemppuja kahvihuoneeseen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi