Olen hammashoitaja ja hammaslääkärini on kusipää.
Oon tosi lähellä ottaa loparit. Vituttaa miten työpari voi vaikuttaa näin paljon. Saatanan vittumainen kusipää.
Ei mulla muuta. Halusin vaan avautua vitutuksestani.
Kommentit (118)
Ei se olekaan sun työpari, vaan sä olet sen alainen/apuri tms.
Eli ette varsinaisesti ole samalla viivalla työyhteisössä. Kannattaa siis pitää ajatukset itsellään tai korkeintaan jakaa toisten hoitsujen kanssa juorupöydässä.
Joo otan osaa!! Oon itse ollut hammashoitajana. Pitää toimia kemian tosi hyvin. Nyt oon suuhygienisti.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 08:25"]Mitä se on sulle tehnyt?
[/quote]
Kohtelee mua todella ylimielisesti. Laittaa syyt mun niskoille kaikesta. Juoksuttaa mua. Jos koitan asiallisesti jutella, hän tuhahtelee takaisin eikä puhu kunnolla. Kritisoi mua ihan kaikesta. Valittaa. Jos kysyn kysymyksen, ei lotkauta korvaansakaan. Nauroi mun vaatteille. Kattoo mua nenänvartta pitkin.
Kaikista eniten vituttaa se sen jumala asenne. Aina kaikki on mun syytä ja se itse tekee kaiken täydellisesti. Oikeasti mä olen todella hyvä hoitaja, vaikka itse niin sanonkin. Ap
Otan osaa ap. Kuulostaa täysin mulkulta.
Eiköhän kannattais hiukan tuntea empatiaa ap:ta kohtaan, toi on selvää työpaikkakiusaamista, enkä valittevasti usko että se loppuu joten ei ole muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa työpaikkaa tai lääkäriä jonka kanssa työskentelee.
Veikkaanpa, että ap on nätti ja se lääkäri on ruma tai itse ainakin kokee itsensä rumemmaksi kuin ap.
No on se lääkäri ihan nätti ja nuorikin, paljon nuorempi kuin minä.(Olisi kyllä nätimpi jos osaisi käyttäytyä asiallisesti) En usko että kateudesta noin käyttäytyy. Kuulemma on aina hoitsuja kohtaan ollut tommonen mulkku. Muille lääkäreille onkin sitten niin iloinen ja mukava auringonsäde. Mä en jaksa enää. Alan ettiä uutta työpaikkaa. Ap
Hammaslääkärit tekee suhteessa eniten itsemurhia...
Onko se asiakkaitakin kohtaan tuollainen? Olin yhden nuorehkon naishammaslääkärin asiakkaana mutta se oli niin mulkku, etten mennyt enää toista kertaa.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 09:04"]Onko se asiakkaitakin kohtaan tuollainen? Olin yhden nuorehkon naishammaslääkärin asiakkaana mutta se oli niin mulkku, etten mennyt enää toista kertaa.
[/quote]
Ei ole. Tai se on sellanen viileän asiallinen, ei vittuile tai ole töykeä. Kun taas mua kohtaan senkin edestä. En jaksa. Aina joka päivä jotain marinaa. Ap
Entä miten sinä käyttäydyt hammaslääkäriä kohtaan? Jos asenteesi on vastavuoroin yhtä tyly, niin hammaslääkäri nokittaa samalla tavalla takaisin. Onko sinun mielestäsi tämä juoksutus turhaa vai onko siihen ollut pätevä syy, esim. tietyn tarveaineen tms. hakeminen? Itse olen nimittäin hammaslääkäri ja törmäsin kandiaikana sellaisiin hoitajiin, että oksat pois; selän takana juoruttiin, protestoitiin tuomatta tiettyä ainetta tai instrumenttia mitä pyysin, kokoajan tiuskittiin ja pyöriteltiin silmiä ilman kummempaa syytä. Lisäksi hoitajat saattoivat hävitä pitkäksi aikaa (tupakalle) kesken päivystyksen. Selkeästi testasivat rajojani. Itse olen hoitajaa arvostava hammaslääkäri ja panostan terveeseen ja hyvään työsuhteeseen, joten minun asenteesta tässä ei kyllä ollut kiinni..
Olen asiakkaana törmännyt tuollaiseen. Mikään ei ole asiakkaalle ikävämpää, kuin seurata, kun hammaslääkäri on hoitajalle epäkohtelias. Siinä tulee itsellekin epämukava olo. Asiakkaana oli sympatiat hoitajan puolella. Hammaslääkäriä pidin sen sijaa idioottina, joka ei edes asiakastilanteessa pystynyt käyttäytymään työtoveriaan kohtaan mukavasti/kunnioittavasti ja huomioimaan täten myös asiakkaansa...
Eipä ne kaikkialle tuollaisia. Vaihda siis paikkaa. Ps hoitajat eivät ole lääkärien työpareja vaan alaisia. Voisiko omassakin asenteessasi olla vikaa? T vanhempi sh
Sano sille lääkärille ihan suoraan, että rupeaa kohtelemaan sua asiallisesti töissä. Työskentelettekö julkisella vai yksityisellä sektorilla?
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 09:18"]
Olen asiakkaana törmännyt tuollaiseen. Mikään ei ole asiakkaalle ikävämpää, kuin seurata, kun hammaslääkäri on hoitajalle epäkohtelias. Siinä tulee itsellekin epämukava olo. Asiakkaana oli sympatiat hoitajan puolella. Hammaslääkäriä pidin sen sijaa idioottina, joka ei edes asiakastilanteessa pystynyt käyttäytymään työtoveriaan kohtaan mukavasti/kunnioittavasti ja huomioimaan täten myös asiakkaansa...
[/quote]
Kerran ollut itsellä samanlainen kokemus. Kiva istua siinä tuolissa korjauttamassa narskuttelemalla rikkomaani hammasta, kun ilmassa tuntui hoitajan ja lääkärin välillä suorastaan vihamielinen energia, ja puhe heidän välillään oli myös varsin jäätävää sävyltään. Hammaslääkäri oikein vihaisesti tiuskaisi aina hoitajalle mitä tarvitsee milloinkin ja hoitaja ilmeili ja tuhisi vastalauseeksi vaikka tekikin mitä käskettiin. Teki mieli pyytää anteeksi sitä että olen tässä häiritsemässä teidän välienselvittelyänne... Ja kieltämättä vähän pelkäsin että vaikuttaako riitely työn huolellisuuteen, mutta onneksi ei, ihan hyvin tuli hammas korjattua.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 09:20"]
Eipä ne kaikkialle tuollaisia. Vaihda siis paikkaa. Ps hoitajat eivät ole lääkärien työpareja vaan alaisia. Voisiko omassakin asenteessasi olla vikaa? T vanhempi sh
[/quote]
Hoitajat on hammaslääkäreiden työpareja aina kun hammaslääkäri ei omista koko puljua ja maksa henkilökohtaisesta pussistaan palkkaa. AP:lle vinkiksi, vaihda työpaikkaa, saat hinnoitella itsesi millä summalla suostut seuraavaan paikkaan. Itse olin eilenkin mukavan hammaslääkärin pari, korjasin erään mummon lääkekuurin, tuli hammaslääkärillä ajatuskatko ja meinasi lähteä väärä kuuri (taas) potilaalle. Paras työpari on sellainenhamamslääkäri jonka tekemisiä ei tarvitse vahtia, joak siis osaa, mutta jonka kanssa ei tarvitse puhua mitään, kun hommat toimii sanattomasti.
Silti opiskelen lisää, kandinpaperit taskussa jo ja hetken päästä lopetan hoitajan työt kokonaan :)
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 09:28"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 09:18"]
[/quote]
Kerran ollut itsellä samanlainen kokemus. Kiva istua siinä tuolissa korjauttamassa narskuttelemalla rikkomaani hammasta, kun ilmassa tuntui hoitajan ja lääkärin välillä suorastaan vihamielinen energia, ja puhe heidän välillään oli myös varsin jäätävää sävyltään. Hammaslääkäri oikein vihaisesti tiuskaisi aina hoitajalle mitä tarvitsee milloinkin ja hoitaja ilmeili ja tuhisi vastalauseeksi vaikka tekikin mitä käskettiin. Teki mieli pyytää anteeksi sitä että olen tässä häiritsemässä teidän välienselvittelyänne... Ja kieltämättä vähän pelkäsin että vaikuttaako riitely työn huolellisuuteen, mutta onneksi ei, ihan hyvin tuli hammas korjattua.
[/quote]
Et voi tietää miten hampaasi tuli korjattua. Poikkeuksetta nuo tiuskivat hammaslääkärit on myös huonoja. Kokemusta mulla yli viidestäkymmenestä denttarista. Hammashoitajan työ on raskasta, kun huonon hammaslääkärin kanssa työskennellessään näkee kaikki hoitovirheet päivittäin.
Minun asenteeni lääkäriä kohtaan on mielestäni hyvä. Olen aina puhunut hänelle ystävälliseen sävyyn ja aloittanut keskustelut mm viikonlopun menoista. Jos esim kerroin mitä minun viikonloppuuni kuului, hän vastaa todella tökerösti tyyliin jaa, aha, okei. Jos kysyn miten hänen viikonloppu/loma/reissu meni niin saan osakseni vain kiukkuisia katseita tai silmien pyörittelyä. Olen myös pyytänyt joskus alkuaikoina lounaalle muuten vaan kun halusin tehdä tuttavuutta niin hän katsoi minua kuin olisi haistanut pilaantunutta maitoa. Aina ojennan kaikki instrumentit kiltisti, laitan tavarat yms paikoilleen, en hypi nenille tai niskottele. Silti saan vain ulinaa osakseni siitä miksi laitoin tämän ja tämän sinne ja voitko tehdä(ei edes voitko, vaan TEE) tämän mieluummin näin.
Juoksuttaa aina. Kerran tehtiin tosi pitkää päivystystä niin milloin piti hakea kahvia hänelle ja milloin mitä muuta. Tuntuu kuin olisin joku henkilökohtainen juoksupoika hänelle. Ei varmaan enää kaukana siitä että joudun parkkeerata hänen autonsa ja hakemaan lounasleipiä tai hoitamaan pyykkejä. Jumalauta.
Hyvä ystäväni on myös hammashoitaja. Rakastaa työtään ja hänen hammaslääkäri on todella mukava, ovat käyneet yhdessä aina lounaalla ja näkevöt myös vapaa-ajalla. Minä taas olen jumissa tämän paskapään kanssa. Vihaan häntä päivä päivältä enemmän, vaikka kuinka olen hampaita kiristellen yrittänyt pitää hänestä. Ap
Kyseessä on siis naishammaslääkäri?
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 08:35"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 08:25"]Mitä se on sulle tehnyt? [/quote] Kohtelee mua todella ylimielisesti. Laittaa syyt mun niskoille kaikesta. Juoksuttaa mua. Jos koitan asiallisesti jutella, hän tuhahtelee takaisin eikä puhu kunnolla. Kritisoi mua ihan kaikesta. Valittaa. Jos kysyn kysymyksen, ei lotkauta korvaansakaan. Nauroi mun vaatteille. Kattoo mua nenänvartta pitkin. Kaikista eniten vituttaa se sen jumala asenne. Aina kaikki on mun syytä ja se itse tekee kaiken täydellisesti. Oikeasti mä olen todella hyvä hoitaja, vaikka itse niin sanonkin. Ap
[/quote]
Onko HML nainen vai mies? Vanhemmilla mieshammaslääkäreillä oon kohdannut tollasta käytöstä. Ovat niin kyynistyneitä ja kyllästyneitä työhönsä, ja omaavat yleensä ihme misogyynisen elämänkatsomuksen, jossa naiset ovat lähinnä orja- ja palvelijatasolla.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 08:23"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 08:22"]Ot. HammaslääkäriNI?
[/quote]
Siis se hammaslääkäri kenen kanssa teen töitä. En osannut paremmin muotoilla otsikkoon sitä, pahoittelen. Ap
[/quote]Ne on mulkkuja. Tiedetään. Otan osaa.