Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hammashoitaja ja hammaslääkärini on kusipää.

Vierailija
25.11.2014 |

Oon tosi lähellä ottaa loparit. Vituttaa miten työpari voi vaikuttaa näin paljon. Saatanan vittumainen kusipää.

Ei mulla muuta. Halusin vaan avautua vitutuksestani.

Kommentit (118)

Vierailija
1/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaikutti, että ap koittaa olla hammaslääkärin mielestä liian tuttavallinen, ts. toinen haluaa pitää etäisyyttä.  Ehkä lääkäri tuntee muut lääkärit läheisemmiksi ja käy mieluummin heidän kanssaan lounaalla tai puhua viikonloppusuunnitelmista. Vaatteille naureskelu tms on tietysti typerää ja epäasiallista.

Vierailija
2/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhana ja hammasongelmaisena on yhtä ja toista nähty hammaslääkärillä. Useimmiten tuntuvat tulevan hyvin juttuun. Kerran oli hammashoitaja töykeä hammaslääkärille (topakan oloinen hoitaja, hiljaisen ja kiltin oloinen hml) ja sitten kerran mietin, että miten toi hammaslääkäri kestää, kun hoitaja ei oikeasti osannut mitään. Pyysi jotain tarviketta, antoi kolme-neljä kertaa väärän, kunnes hammaslääkäri tuli näyttämään itse, mitä tarkoittaa jne. Töykeää hammaslääkäriä ei ole tullut vielä vastaan, mutta tottakai niitäkin on. Mahtaa tosiaan olla kemioista kiinni, miten homma sujuu. Ja sitä kemiaa on oltava, kun kerran siinä yhdessä duunataan päivästä toiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 10:34"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 10:30"]

32, Henkilö ei ole johtavassa asemassa eikä kommenttisi muutenkaan pidä paikkaansa.

Itse olen henkilöstön kunnioittama ja pidetty 31-v nainen. Ystävällisyys ja jämptiys sen tekee. 

[/quote]

Niin, tuskin ne kusipäätkään omasta mielestään ovat kusipäitä. Jos nekin on vain "jämptejä" ja muut on väärässä...

[/quote]

Just näin. Jämpti tarkoittaa valitettavan usein nuorille naisille ikävää ja huonoa käytöstä.

Vierailija
4/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 11:24"]

Minusta vaikutti, että ap koittaa olla hammaslääkärin mielestä liian tuttavallinen, ts. toinen haluaa pitää etäisyyttä.  Ehkä lääkäri tuntee muut lääkärit läheisemmiksi ja käy mieluummin heidän kanssaan lounaalla tai puhua viikonloppusuunnitelmista. Vaatteille naureskelu tms on tietysti typerää ja epäasiallista.

[/quote]

Ja sellainen käytös ei ole tätä päivää. Ymmärtäisin, jos joku eläkeikäinen lääkäri olisi tuollainen, mutta nuorten lääkäreiden luulisi käyttäytyvän tämän päivän tapojen mukaan eli lääkäri on ihminen kuin muutkin ja osa työyhteisöä. Oli se sitten siivooja tai ylilääkäri, niin yhtälailla voi olla ystävällinen.

Vierailija
5/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut paljon asiakkaana ja voi paljastaa, että melkein kaikki hammaslääkärit ovat suhtautuneet hoitajiin hyvin. Olen miettinyt siinä suuauki maatessani jopa, että säälivät teitä hyvällä tavalla, kun sanovat hoitavansa jotain itse (teillä pieni palkka,  paljon hallittavaa tietoa, nopea tahti ja raskaita työasentoja) ja antavat teidän levähtää. Puhuvat hyvin mukavia. Suosittelen siis kertomaan tästä yhteensopimattomuudestanne esimiehellesi. Ehkä saisit vaihtaa työpariasi?

Vierailija
6/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
7/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
8/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 08:35"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 08:25"]Mitä se on sulle tehnyt? [/quote] Kohtelee mua todella ylimielisesti. Laittaa syyt mun niskoille kaikesta. Juoksuttaa mua. Jos koitan asiallisesti jutella, hän tuhahtelee takaisin eikä puhu kunnolla. Kritisoi mua ihan kaikesta. Valittaa. Jos kysyn kysymyksen, ei lotkauta korvaansakaan. Nauroi mun vaatteille. Kattoo mua nenänvartta pitkin. Kaikista eniten vituttaa se sen jumala asenne. Aina kaikki on mun syytä ja se itse tekee kaiken täydellisesti. Oikeasti mä olen todella hyvä hoitaja, vaikka itse niin sanonkin. Ap

[/quote]

Alkaako sen etunimi oolla? Tunnen nimittäin ainakin yhen melko mulkvistin oloisen hammaslääkärin. Oli muuten viimeinen kerta, kun otin juurihoidon tältä. Sai tuntemaan potilaan hyvin epämiellyttävksi, kun se ei onnistunutkaan niin helposti se toimenpide. Että oli potilaan syy, että juuurikanava oli niin tiukka tjs.

Järkyttävä mies hammaslääkäri! Yäk!

Vierailija
9/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 08:13"]

Oon tosi lähellä ottaa loparit. Vituttaa miten työpari voi vaikuttaa näin paljon. Saatanan vittumainen kusipää. Ei mulla muuta. Halusin vaan avautua vitutuksestani.

[/quote]

Joku jo tuolla väläyttelikin, että ottaisit yhteyttä esimieheesi ja pyytäisit, että saisit vaihtaa työpariasi. Hl käyttäytyy todella huonosti sinua kohtaan, eikä sinun tarvitse sietää tuollaista. Voit sanoa vaihtohalusi syyksi vaihtelunhalun tai sen etteivät kemianne toimi hyvin yhteen. Jos haluat, voit kertoa myös hammaslääkärin huonosta käytöksestä, mutta mitä vähemmän kerrot, sitä joustavammin vaihdokseen suhtaudutaan. Kiusaustapaukset kun on ihan pakko lain mukaan selvitellä. Sinun pitää miettiä, oletko valmis asian tonkimiseen. Siinä voi paska lentää niskaan ja vähän päin naamaakin. 

Myös työpaikan vaihtaminen vaikuttaa ihan hyvältä. Pääset toiseen ympäristöön ja saat uuden alun. 

Vierailija
10/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joku aika sitten nuorehkolla mieshammaslääkärillä, joka kohteli hammashoitajaa siinä minun, asiakkaan, kuullen todella ikävästi ja alentuvasti. Paitsi että sitä oli todella kiusallista kuunnella, aloin inhota koko tyyppiä. Toiste en mene, vien mieluummin rahani jollekin asialliselle lääkärille. 

Vierailija
11/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 08:30"]Ei se olekaan sun työpari, vaan sä olet sen alainen/apuri tms.

Eli ette varsinaisesti ole samalla viivalla työyhteisössä. Kannattaa siis pitää ajatukset itsellään tai korkeintaan jakaa toisten hoitsujen kanssa juorupöydässä.
[/quote]

Millä aikakaudella elät? Urpå.

Vierailija
12/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda työpaikkaa.

Vierailija
13/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat eivät ole lääkärien alaisia.

Vierailija
14/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 15:08"]Hoitajat eivät ole lääkärien alaisia.
[/quote]

Kyllä on.

Vierailija
15/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 15:10"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 15:08"]Hoitajat eivät ole lääkärien alaisia. [/quote] Kyllä on.

[/quote]

Alainen tarkoittaa sitä, että toinen on esimiesasemassa. Silloin oikeudet ja velvollisuudet alaista kohtaan ovat aivan erilaiset. Hammalääkäri ei ole esimies.

Vierailija
16/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 10:08"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 09:48"]

Minun asenteeni lääkäriä kohtaan on mielestäni hyvä. Olen aina puhunut hänelle ystävälliseen sävyyn ja aloittanut keskustelut mm viikonlopun menoista. Jos esim kerroin mitä minun viikonloppuuni kuului, hän vastaa todella tökerösti tyyliin jaa, aha, okei. Jos kysyn miten hänen viikonloppu/loma/reissu meni niin saan osakseni vain kiukkuisia katseita tai silmien pyörittelyä. Olen myös pyytänyt joskus alkuaikoina lounaalle muuten vaan kun halusin tehdä tuttavuutta niin hän katsoi minua kuin olisi haistanut pilaantunutta maitoa. Aina ojennan kaikki instrumentit kiltisti, laitan tavarat yms paikoilleen, en hypi nenille tai niskottele. Silti saan vain ulinaa osakseni siitä miksi laitoin tämän ja tämän sinne ja voitko tehdä(ei edes voitko, vaan TEE) tämän mieluummin näin. Juoksuttaa aina. Kerran tehtiin tosi pitkää päivystystä niin milloin piti hakea kahvia hänelle ja milloin mitä muuta. Tuntuu kuin olisin joku henkilökohtainen juoksupoika hänelle. Ei varmaan enää kaukana siitä että joudun parkkeerata hänen autonsa ja hakemaan lounasleipiä tai hoitamaan pyykkejä. Jumalauta. Hyvä ystäväni on myös hammashoitaja. Rakastaa työtään ja hänen hammaslääkäri on todella mukava, ovat käyneet yhdessä aina lounaalla ja näkevöt myös vapaa-ajalla. Minä taas olen jumissa tämän paskapään kanssa. Vihaan häntä päivä päivältä enemmän, vaikka kuinka olen hampaita kiristellen yrittänyt pitää hänestä. Ap

[/quote]

Näin hyvin introverttina ihmisenä täytyy sanoa että nuo alkuun mainitut asiat ei minusta kuulosta kusipäisyydeltä vaan vain introverttiydeltä. Ei kaikki halua/osaa höpötellä niitä näitä viikonlopun kulusta tai muista henkilökohtaisista asioistaan töissä, tai käydä lounaalla työkavereiden kanssa. Itse olen suorastaan erakko luonne ja olen töissäni mieluiten hiljaa paitsi kun on työhön liittyvää asiaa. Lounaani syön yksin taukotilassa ja valitsen aina ajankohdan kun siellä ei ole muita työkavereita, jos vaan voin. Harmi jos kaltaisiani pidetään kusipäinä, vaikkei meillä ole mitään ilkeitä ajatuksia toisia kohtaan...

[/quote]

Poittihan käsittääkseni ap:n jutussa on se, että on ystävällinen muille, joten kyse vaikuttaisi olevan enemmän kiusaamisesta kuin mistään introverttiudesta. Lisäksi introverttiuteen ei kuitenkaan kuulu k.päisyys tai pompottelu.

Vierailija
17/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä AP puhua ensin ko. olevan hammaslääkärin kanssa ja jos se ei auta niin sitten esimiehellesi.

Vierailija
18/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 10:28"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 10:22"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 10:04"] Kyseessä on suht nuori naishammaslääkäri. Ikää varmaan hädin tuskin edes 30. Itse olen 37. Ap [/quote] Yllätys yllätys... Nainen. Todistakaa, että olen väärässä mutta miksi nuorena ns. "johtavaan" asemaan päässeistä naisista tulee 99%:sti aina kusipäitä? [/quote] Hahah vitut. Mulla on pitkä ura takana hammashoitajana, kaikki mieslääkärit on justiinsa olleet niitä kusipäitä, jotka jopa haukkuu potilaita näiden selän takana. Kun taas naiset ovat olleet niitä lempeitä ja mukavia lääkäreitä. Eipäs yleistetä.

[/quote]

Noin se on. Tosi moni mies hammaslääkäri haukkuu potilaita selän takana.  On haukuttu pelkääviä potilaita, "sossutapauksia" mummoja jne.. vaan sievät ja nuoret nais asiakkaat ei saa haukkuja. 

t:suuhygienisti

Vierailija
19/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse nuorehko nainen, tosin lääkäri enkä hammaslääkäri ja olen itse silloin tällöin ihmetellyt hoitohenkilökunnan asennetta. Tuntuu, että olen ilmaa. "Nuijan alle" laittamiani määräyksiä ei välttämättä noteerata mitenkään. Jos sanon, että soittakaa kun tutkimustulokset ovat valmiit (kriittisesti sairas potilas + päivystyksen ruuhka, eli menen tutkimaan muita potilaita siinä välissä kun yksi pötköttää tajuttomana jossain akuuttihuoneessa) niin ei soiteta. Ohjeeni ja määräykseni kyseenalaistetaan välillä täysin ja joskus tilanne on mennyt siihenkin, että hoitaja väittää vastaan ja lopulta soittaa erikoislääkärille (= viiskymppiselle mieslääkärille), joka sitten vahvistaa ohjeeni. On myös tuttua tuo, että hoitaja(t) vain katoavat jonnekin ja itse sitten juoksen jostain varastosta tarvittavia aineita ja välineitä.

En tiedä johtuuko vain olemuksestani (olen pienikokoinen, kai aika nuoren näköinen ja aika hiljainen). En ainakaan mielestäni passuuta itseäni mitenkään liikaa. Monet vanhemmat kollegat tuntuvat tarvitsevan hoitajan assariksi joka asiaan. Itse olen todennut, että haen potilaan, tutkin, kasaan steriilin pöydän ja teen toimenpiteen, annan jatko-ohjeet ja sanelen yleensä nopeammin kuin että odottelisin, että joku hoitaja ehtii paikalle. Muiden poliklinikoita seuratessani olen huomannut, että hoitaja myös juttelee potilaalle, antaa ohjeita, kirjaa sinne "nuijan alle" lääkärin määräykset samalla kun lääkäri puhuu. Mun pitämällä polilla ei toimi näin vaan itse kirjaan kaiken ja puhun potilaalle kaiken infon, hoitaja istuu yleensä tuolillaan selkä muhun ja potilaaseen päin ja puuhaa jotain omiaan.

Että sellaista. Suoraan sanottuna v*tuttaa. Jos paikalla on joku salskea 185cm miespuolinen kandi (joka ei oikeasti osaa mitään (mikä on normaalia)) niin ollaan sulaa vahaa. Miespuolisille erikoistuville ja päivystäville tarjotaan vähän karamellia ja kiikutetaan kahvit nenän eteen. Vanhemmat mieslääkärit taas saavat kiukutella miten lystäävät ja vaikka huutaa hoitajille päin naamaa ja paiskoa välineitä, silti heidän suosiotaan tavoitellaan. 

Mutta onhan se sairasta, että ennemmin vaarannetaan potilaan terveys jotta saadaan osoitettua että minähän en minkään pikkulikan käsykyjä ota vastaan kuin hoidetana potilas kunnolla. Siis tarkoitan nyt sellaista, että on ohjeistettu vaikka antamaan Atroventia jos potilaalla on hengenahdistusta -> ei anneta mutta on kyllä kirjattu että potilasta ahdistaa aivan he*vetisti. Tai on ohjeistettu lastoittamaan murtuma ennen kuin potilas lähtee toiseen sairaalaan jatkohoitoon -> ei lastoiteta.

No joo, pääasiassa ongelma rajautuu pariin tyyppiin. Nuo saavatkin selkäkarvani niin pystyn etten halua edes katsoa näihin päin en kä todellakaan puhu kuin pakolliset. Molemmat n. 5v itseäni vanhempia naispuolisia hoitajia. Tosiaan puistattaa jo se tapa millä katsovat, niin halveksuen ja inhoten, kierrolla nojailevat laiskan näköisinä seiniin ja puhisevat ja pyörittelevät silmiään jos pyydän tekemään jotain. Potilaillekin ovat inhottavia ja puhuvat tiuskien. Mutta lähteäkö avoimeen sotaan ja tarvittaessa nostaa metakka siitä että määräyksiä ei ole noudatettu...nyt olen vain tyytynyt rauhallisesti kysymään miksi ei ole tehty níin kuin ohjeistetaan tai huomauttamaan, että niin, täällä on tämä Atrovent-määräys, kannattaa ensisijaisesti kokeilla sitä jos hänellä on hengenahdistusta.

Vierailija
20/118 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 09:20"]Eipä ne kaikkialle tuollaisia. Vaihda siis paikkaa. Ps hoitajat eivät ole lääkärien työpareja vaan alaisia. Voisiko omassakin asenteessasi olla vikaa? T vanhempi sh
[/quote]

Sairaanhoitajat eivät ole lääkärin alaisia! Meillä on esimiehet ihan erikseen. T. Sh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan