Kotisataman Deitti - onko jollakulla positiivisia kokemuksia?
Pari muuta deittisivustoa olen joskus kokeillut, ja ne tuottivatkin aikoinaan aikamoisen määrän yhteydenottoja miehiltä, mutta se laatu... Huoh. Sittemmin tapasin ex-mieheni ihan perinteisesti ravintolassa, ja nyt kun parisen vuotta on eron jälkeen tullut sinkkuutta maisteltua, niin olisi mukava taas tavata uusia ihmisiä. Ravintoloista ei oikein sellaista järkevää 35+ miestarjontaa tunnu löytyvän, joten josko tuolta? Eronnut toki olen, mutta en omasta aloitteestani, ja minulla on aika perinteiset, kristilliset elämänarvot.
Kommentit (38)
"Sinne valuu vanhatpiiat. Törkeetä veljen nimitellä uskonsisaria pohjasakaksi. Mitäs jesse tosta sa oo?" - Mahtaako Herra rangaista totuuden puhujaakin? - Hänhän vain kuvasi tuntemuksiaan ja niitähän me tai ainakin minä halusin kuulla, tai lukea. - Toki "pohjsakan", ehkä olsi voinut korvata, jollain kauniimmalla ilmaisulla, mutta tekihän niinkin ja antoi vielä esimerkkejä, eikä vain huitaissut tai iskennyt nimittelemällä p-sakaksi koko joukkoa naisia tarkemmin perustelematta, että miksi. - Itse olen avoin kuulemaan vielä(kin) lisää kokemuksia mitä kenelläkään on kertoa.
Aikaisemmin ilmainen kotisataman deitti muuttui 2016 maksulliseksi.
1 kk laskutusjakso 2,90 €
3 kk laskutusjakso yht. 6,90 € (2,30 €/kk)
6 kk laskutusjakso yht. 11,40 € (1,90 €/kk)
12 kk laskutusjakso yht. 18,00 € (1,50 €/kk)
Itse en näe maksullisuutta ongelmana. Sivuston rakentamisesta ja ylläpidosta tulee kuluja ja on kohtuullista, että siitä maksetaan. Noilla hinnoilla ei pitäisi olla ongelma kenellekkään. Maksun voi tehdä pankkitunnuksilla, joten ei tarvitse antaa luottokorttitietojakaan.
Väki on muutoksen jälkeen sikäli tiivistynyt, että herätysliikkeiden jäsenet maksoivat saman tien jäsenmaksun, mutta ns. freeraiderit, joilla on profiili joka deittisivustolla karsiutuivat. Porukka on pikku hiljaa monipuolistunut, kun uusia käyttäjiä on tullut mukaan. Yksi positiivinen seuraus muutoksesta on ollut. Massapostittajien ja törkeiden viestien lähettäjien määrä on pudonnut miltei nollaan.
Kyseessä on kristillinen deitti, joten jos kristillisyys ja sen arvot tuntuvat vastenmieliseltä, niin miksi ihmeessä sinne kirjautuisi? Sieltä löytyy ihan tavallisia ihmisiä ja erikoisia tapauksia aivan kuten kaikilta deittisivustoilta.
Plussaa sille, että tällainenkin sivusto on olemassa 😊. Vastasin v. 2011 kiinnostavalle miehelle, kirjoittelimme pari viikkoa ja soittelimme. Tapasimme pian ja siitä seurustelu alkoi - heti tuntui oikealta ja hyvältä. Nyt me asustetaan avioparina (naimisiin 2013 ) ja jatketaan toisiimme tutustumista, toivottavasti elämämme loppuun asti. Niin kuin oikeassa elämässä, meidänkin suhteessamme on ollut myötä- ja vastamäkiä. Uskiksia ollaan molemmat 😊 mikä on mahtavaa.
Vielä kun saisi lestadiolaisille deittipalvelun niin hyvä, mutta kukaan ei uskaltaisi sitä kuitenkaan käyttää, koska piirit ovat niin pienet.
Ystävä löysi miehensä sieltä. Eivät ole seurakunta-aktiiveja, mutta sellaisia perinteiset elämänarvot omaavia tavallisia kansalaisia, ihan normaaleja ja menestyneitä ihmisiä.
Me tullaan kohta sinne Kotisataman deittiin 😊.
Vierailija kirjoitti:
Pari muuta deittisivustoa olen joskus kokeillut, ja ne tuottivatkin aikoinaan aikamoisen määrän yhteydenottoja miehiltä, mutta se laatu... Huoh. Sittemmin tapasin ex-mieheni ihan perinteisesti ravintolassa, ja nyt kun parisen vuotta on eron jälkeen tullut sinkkuutta maisteltua, niin olisi mukava taas tavata uusia ihmisiä. Ravintoloista ei oikein sellaista järkevää 35+ miestarjontaa tunnu löytyvän, joten josko tuolta? Eronnut toki olen, mutta en omasta aloitteestani, ja minulla on aika perinteiset, kristilliset elämänarvot.
Joukossa helmiä. Ja samat vakionaamat vuodesta toiseen. Tiedän kaksi naimisiin päättynyttä paria, jotka ovat tavanneet tuolla. Onnellisia ovat.
Tapasin aviomieheni Kotisatamassa ja lähipiirissä on kolme samalla sivulla tutustunutta, onnellista avioparia.
Löysin puolison Kotisatamasta. Onnellinen olen.
2008 löysin Kotisataman deitistä mieheni, tänä vuonna vietämme 10 vuotis hääpäivää, kera lapsikolmikon :) Lähipiirissä on kaksi muutakin tuolta toisensa löytänyttä onnellista pariskuntaa. Uskon johdatukseen, sen kokeakseen on vain otettava itse ensimmäinen askel. Minulla se oli prinssin kotiovelle saapumisen odottelun sijaan deittiprofiilin luominen, vaikken itse niin ollut suunnitellutkaan puolisoani löytäväni ;) Jumala ei aina toimi niinkuin itse toivoisi, mutta lopputulos on paras mahdollinen! Tsemppiä, rohkeita askelia ja Taivaan Isän johdatusta jokaiselle puolisoa kaipaavalle!
Mulla on treffit, kotisatamassa alkunsa saaneet, kohta. Olen kyllä hirmuisen hermostunut. En halua vain jotain, ja haluan että minut valitse joku joka ajattelee että ilman mua ei voi elää. Mutta pelkään vähän sitä että olenko sitten samanlainen kuin netissä syntynyt haavekuva minusta.
Täytyy myöntää että kohtuunäköisellä, muumit laaksossa olevalla keski-ikäisellä miehellä on uskovaisissa piireissä aikamoiset markkinat:) Mut en nyt tuuleta vielä. Mutta olen innoissani kuin teini-ikäinen:) Ja ihan siis vakavissani, ja uskovainen tietysti itsekin. Lapsia en sentään enää hanki miutta haaveissa on tehdä joku (mielellään) uskovainen nainen onnelliseksi:)
Kuulostaa hyvältä nää kommentit. Siis että Suomessakin on traditionaalisia ihmisiä vielä jolla on konservatiiviset arvot. Se on hyvä. Tuntuu välillä että niin monet on Suomessa länsimaismielisiä sukupuolettomia lgtb-n kannattajia ja viherhattuja, joita koko itäinen europpaa pitää pilkkanaan. Missä on Suomalaisten suomalaisuus ja traditionaalisuus ja kunnia tänä päivänä?
Jumala johdatti puolison kotisatamassa. Myös veljeni löysi sieltä vaimon.
Ei ole Jumala johdattanut, tai jos on, niin aika erikoista tietä.
Olen 44-v mies. Kaipaan kristillistä puolisoa ja pidempiaikaista uskollista puolisoa. Saa olla lapsia, eronnut, tilapäinen työttömyyskään ei ole paha.
Eka tapasin 37-vuotiaan kauniin ja fiksun oloisn naisen rikkaasta perheestä. Ihmettelin miten moinen Helmi on vapaana.hän oli väkivaltainen, narsisti ja luuloharhainen. Jätti minut.
Sitten tapasin vielä nuoremman ja ihan nätin naisen. Täysin tunnekylmä. Yritti viikon kuluttua uudestaan kun jätti, ei taaskaan tuntenut mitään. Painuisi kotiin kasvamaan. Hänkin kävi jossain tunneterapiassa kun lapsena häntä oli kuritettu.
Kolmas oli itse ihan ok, mutta lapsella mt-ongelma ja exä on ryyppäävä ja naisissa käyvä (kävi jo naimisissa ollessaan) kirkon nuorisotyöntekijä ja lapsi pahasti mt-ongelmainen. Päätti ettei halua mua sotkea siihen soppaan vaikka itseäni olisi kiinnostanut.
Ei kyllä hyvältä näytä Suomen uskovaisten naisten rintama. Ja itse oon kyllä jo vähän epätoivoisemman sorttinen.
Tosi mies hellii ja rakastaa vanhaapiikaa ja saa tämän kukoistamaan, puhkeamaan kukkaan. Pojista ei tähän tietenkään ole.
Toisilla oma perhetausta on vahvasti kristillinen ja se perusarvomaailma tuo Kotisatamaan. Eli jossäin määrin konservatiivinen elämäntapa ja käsitys sukupuolten välisestä suhteesta. Tosiuskovaiset erikseen, samoin mt-ongelmaiset, koska nuo on ihan selkeästi edustettuina uskovaisissa. Eikä tarkoita sitä etteikö ihminen voisi olla yhtä kujalla ja usein paljon pahemminkin ilman mitään hengellistä ulottuvuutta, se vaan että usko voi olla hyvin irrallaan kokonaisuudesta eikä se vielä kerro ihmisen eheydestä paljoakaan.
Veikkaan että kotisatama houkuttaa niitä, joita irtosuhteilu, vastuuttomuus, toisen välineellistäminen ja kaikenlainen trendiseksuaalisuus tympii tai etoo. Eli lähtökohtaisesti aikuismaista suhdetta haetaan. Tiukkapipoisuus on sitten se kääntöpuoli eli millaista erilaisuutta toisessa voidaan suvaita. Mutta ei hengellisyys sinänsä vielä ihmisestä dogmaattista tee.
Voi Jeesus sentään kun näitä vanhoja ketjuja lukee, kiitän luojaani ettei mun tarvitse enää, tai siis tällä hetkellä, nöyryyttää itseäni kotisatamassa lähettelemällä kohteliaita viestejä kotisataman kantturoille ja nielemällä kaiken törkyn mitä sieltä eronneelle ja lapselliselle miehelle tulee. Ja sitten käymällä treffeillä täysin tuuliajotyyppien ja mt-ongelmaisten kanssa jotka ei tiedä mitä haluaa tänään tai huomenna tai ensi viikolla.
Toitottavasti pääsen mahdollisimman pian naimisiin sieltä löytämäni helmen kanssa, jotta ei koskaan tarvitse palata tähän mt-hoitolan digiportaaliin. Ikävää todeta, mutta kyllä naisten tylytys siellä sinkkukautenani oli sellaista että se laittoi ikuisen arven sielulleni, ja myytti "vakaasta, elämänsä vakavasti ottavasta, sitoutumiskykyisestä kristitystä naisesta, joka tietää mitä haluaa" sai mennä menojaan.
Sitä en tiedä mitä teen jos nykyinen suhde loppuu, sillä uutta vastaavaa en tule löytämään. Joten täytyy nyt vain toivoa että se jatkuu.
Kristittyjä on yhtä monta sorttia kuin islamilaisiakin. Ääriliikkeistä konservatiivisiin fyrkkiksiin ja kaupunkiliberaaleihin. Uskoisin, että miesfundamentalisteja tolla foorumilla riittää.