Elintarvike jonka haluaisit takaisin markkinoille
Listataampa huvikseen elintarvikkeita, jotka ovat kadonneet markettien hyllyiltä vuosien saatossa, ja jotka haluaisit takaisin.
Mambo-siideri, voi luoja miten tekisi mieli päästä vielä kerran fiilistelemään sitä hiivaista nektaria :D
Kommentit (454)
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:38"]
Mun käsittääkseni Kit Katit ja Lion patukat (Saa muuten Lidlistä!) sekä moni muu tuote vedettiin pois suomen markkinoilta, koska niissä oli jotain lisäaineita/värejä käytössä mitä ei suomessa oltu hyväksytty. Itse muistan kun Smarties suklaita oli sellasissa pienissä pahvipötköissä.
[/quote]
Eihän KitKatissa ja Lionissa edes ole mitään väriaineita? Molemmissa on toffeeta ja keksisuklaata - ihan eri asia kuin nuo synteettisillä väriaineilla päällystetyt Smartiesit! Sitä paitsi Suomessa noudatetaan EU-lainsäädäntöä, minkä takia esim. aiemmin kielletyt atsovärit piti meilläkin sallia elintarvikkeissa. Todistettavasti KitKatia ja Lionia Suomessakin myydään, mutta jostain ihmeen syystä niitä pitää metsästää kissojen ja koirien kanssa erityyppisistä halpakaupoista.
[/quote]
Arvon mammat.
Lioneita saa kyllä Suomen kaupoista. Ja niitä saa myydä. Pyytäkäähän lähikauppaanne tilaamaan niitä myytäväksi.
T. K- kauppias
Valittaminen kannattaa! Itse löysin Englannin matkalla lapsuuteni herkkua, Chewits toffeita. Laitoin sitten palautetta Cloetalle (entinen Leaf) Että miksi näitä toffeita ei ole suomessa.. (omistavat siis itse kyseisen merkin) No tuli sitten viestiä, että kiitos palautteesta ja laittaa sen eteenpäin. Ilokseni huomasin parin kuukauden päästä, että toffeat oli tullut takaisin kaupanhyllylle!! :)
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:35"]
Ruusu suklaa oli muistaakseni Hellaksen valmistava ja taivaallisen hyvää. Samoin ananas-karkit pyöreässä peltirasiassa 50-60 luvun vaihteessa.
[/quote]
Ananas- karkkeja näin just viime kuussa jossain makeistukussa. Hitsi kun en muista paikkakuntaa. Pirkanmaalta etelään, joku kauppakeskus. Isä ja veli niitä söi ihan rouskuttamalla, kun laivalta tuotiin -70 -luvun alussa. Peltirasiakin oli samanlainen.
Joskus aikoinaan sai ihan tavallisista jäätelökioskeista hyvää, vahvan violettia ja oikeasti mustikanmakuista mustikkajäätelöä. Nykyään löytyy korkeintaan sellainen väritön ja mauton versio.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:51"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:38"]
Mun käsittääkseni Kit Katit ja Lion patukat (Saa muuten Lidlistä!) sekä moni muu tuote vedettiin pois suomen markkinoilta, koska niissä oli jotain lisäaineita/värejä käytössä mitä ei suomessa oltu hyväksytty. Itse muistan kun Smarties suklaita oli sellasissa pienissä pahvipötköissä.
[/quote]
Eihän KitKatissa ja Lionissa edes ole mitään väriaineita? Molemmissa on toffeeta ja keksisuklaata - ihan eri asia kuin nuo synteettisillä väriaineilla päällystetyt Smartiesit! Sitä paitsi Suomessa noudatetaan EU-lainsäädäntöä, minkä takia esim. aiemmin kielletyt atsovärit piti meilläkin sallia elintarvikkeissa. Todistettavasti KitKatia ja Lionia Suomessakin myydään, mutta jostain ihmeen syystä niitä pitää metsästää kissojen ja koirien kanssa erityyppisistä halpakaupoista.
[/quote]
En tarkoittanut vain noita smartiseja.. Vaan koko Nestelen karkkivalikoimaa, suklaapatukoissakin on niitä e-koodeja.. Hävis vaan yhtä äkkiä kaikki.. Nyt tullut takas osa. Onneksi. :)
Vanhalla reseptillä tehty hopea-toffee! Poltettu lakritsa nam! Sitä myytiin apteekissa. Muistaako kukaan?
Ihana ketju! Muutama pöhkö huutelu, mutta ei haukuta eikä kiroilla!
Kyllä RYMD, voisi muistoissa palata takaisin lapsuuden kesiin kultaiselle 70-luvulle tätä mahtavaa jauheesta valmistettua juomaa siemaillessa.
Creme bonjour cheddar tuorejuusto <3 tahtoo takasin!
Eldoradon salmiakkipääkallot :( oli niin hyviä
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:30"]
Apetitilla oli joskus niitä quick & tasty -pakastekeittoja. Ne poistuivat jo muutama vuosi sitten kaupoista, ja erityisesti sitä lohikeittoa usein kaipailen...
[/quote]
onhan niitä vieläkin? Ainakin mä ostelen niitä jatkuvasti :D parhautta!
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:46"]
Solero-jäätelöpuikko.
[/quote]
!!! Etenkin se exotic, oli joskus jäätelökakkunakin. :)
[/quote]
exoticiä saa nykyään taas, tuli viime kesänä takas kauppoihin :)
Hedelmätoffot ja Disco Light-siideri.
Pommac sekä Mac mehujäät. varsinkin se Pommac. Viime kesänä etsin kaikkialta, mutta tuloksetta. Rio Cola olisi kanssa tosi jees.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:00"]
Oi, Minttu-Vesseli mainittu! Options-kaakaoissa oli myös aikoinaan useampiakin makuja, joista yhtenä juurikin minttukaakao, mutta nykyään kaupoista ei löydy kuin sitä peruskaakaota (ainakaan purkeissa, niistä annospusseista en tiedä). Vihaksi pistää: piti tarkistaa Optionsin sivuilta, ja siellähän on peräti 7 eri makuvaihtoehtoa - miksei Suomesta saa niitä? Nykyisellään jos minttukaakaota tekee mieli, niin pitää terästää peruskaakaota minttuliköörillä... käyhän se niinkin.
[/quote]
Sulata tummaa minttusuklaata kuumaan täysmaitoon, niiiin paljon parempaa kuin jotkut juomajauheet.
Lion-patukoita saa vieläkin ainakin Joutsenon k-supermarketista ja Lappeenrannan uimahallin kahviosta <3 Kerrankin tuppukylässä asuminen kannattaa :D
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:38"]
[/quote]