Elintarvike jonka haluaisit takaisin markkinoille
Listataampa huvikseen elintarvikkeita, jotka ovat kadonneet markettien hyllyiltä vuosien saatossa, ja jotka haluaisit takaisin.
Mambo-siideri, voi luoja miten tekisi mieli päästä vielä kerran fiilistelemään sitä hiivaista nektaria :D
Kommentit (454)
Tokmanneilta ja Löytötexistä löytyy Lioneita.Nii ja tääl Jkl:ssä on Tallinnan kaupassa noita kans ja Kitkatteja.Mä muistan kans sen mansikkajauheen mitä laitettiin maidon sekaan.Jenga mehujäät oli hyviä ja mustafa puikot nam!
Ennen oli myytävänä sellaista pienirakeista, ihanan pehmeää ja sileää raejuustoa! Muistaako kukaan sitä?
Valion rypälemehua ei ole näkynyt aikoihin kaupass, sitä kaipaan.
kaipaan myös jo mainittua viljajogurttia puolenlitran muovipurkissa oli ja lisäksi kaipaan kermajogurttia, mitä myytiin ainakin 90-luvun alussa. Silloinen miesystäväni osti herkkuaamiaiselle sitä, kun tulin käymään. Nykyiselle miehelleni kelpaisi moinen vieläkin.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:37"]
Kolmion muotoiset pienet sulatejuustot <3
[/quote]
Lidlistä saa! Itse olen tyytyväinen Lidlin tuotteeseen.
Fanta shokataa kun saisin, itkisin varmaan onnesta! Kaikki muut haukkuivat sitä tiskiveden näköiseksi ja makuiseksi, siks varmaan poistuikin :(
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:40"]
Jeppis keltainen mehujää 90-luvulta!
[/quote]
Tää! Ja Cool! Ihan Coolin kaltaista mehujäätä saa Norjasta. Muutkin Sun icen tuotteet oli hyviä, kiekot ja tuutit. Näin viime kesänä Raippaluodossa jollakulla Sun ice -paidan!
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:41"]
Ennen oli myytävänä sellaista pienirakeista, ihanan pehmeää ja sileää raejuustoa! Muistaako kukaan sitä?
[/quote]
Cottage cheese, mainittu jo tässä ketjussa pari kertaa!
Ne pussijätskit oli taivaallisia!!
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:41"]Ennen oli myytävänä sellaista pienirakeista, ihanan pehmeää ja sileää raejuustoa! Muistaako kukaan sitä?
[/quote] Det var Cottage-cheese.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:37"]
Kolmion muotoiset pienet sulatejuustot <3
[/quote]
Lidlistä saa! Itse olen tyytyväinen Lidlin tuotteeseen.
[/quote] Uuuuuu!!
Minttu-Vesseli-kaakaojauhe. Ruutibubbis-purkka. Ja Jenga-mehujäät. Olivat sellaisia korkkiruuvin muotoisia ihania, niitä oli vihreä ja oranssi.
Kiitos muistutuksesta! Olen kaivannut sitä cottage cheese -juustoa ihan kamalasti!
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:39"]
Lauantaipussin ne mustat autokarkit!!! Onko niitä enää missään?? Nykyajan lauantaipussihan on niin onneton että kyseisiä karkkeja pussissa on max 2 vai onko enää ollenkaan...
[/quote]
Meidän lähi Makuunissa ainakin on. Sieltä ostan omani :)
Lion-patukoita kyllä kaipailen myöskin. Viime jouluna löysin paikallisesta K-supermarketista ale-erän Lion-kuulia, joita en sen koommin olekaan nähnyt.
Aino-jäätelöistä on lopetettu suosikkini eli se mustaherukka/punaherukka-sorbettijäätelö, prkl! En erityisesti piittaa kermajäätelöstä (etenkään näistä suomalaistyyppisistä), mutta sorbettia vetäisin kesähelteillä kuin Simo hilloa. No, Pingviini-jäätelöt ovat nykyään Nestlèn omistuksessa, joten turha kantaa rahojaan monikansalliselle riistofirmalle, kun Stockalta saa italialaista sorbettia...
Jive-jätski, se tais olla vähän niin kuin jugurttijätskiä?
Lauantaipussin mustat nallekarkit. Kahdella tassulla seisovan karhun näköisiä. Joskus 2000-luvun alussa oli vielä pussissa. Hävisi muistaakseni samalla kun lauantapussin valmistus siirtyi malacolle vai mikä olikaan :(
Mässä Yx -karkit! Ne isot palapelin muotoiset karkit siis. Mielettömiä!
Sitruuna-jugurttijäätelötuutti, oli myynnissä ehkä vain yhden tai pari kesää joskus 1988-91 tienoilla. Oli tosi raikasta. Muistaako joku?
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:39"]
Lauantaipussin ne mustat autokarkit!!! Onko niitä enää missään?? Nykyajan lauantaipussihan on niin onneton että kyseisiä karkkeja pussissa on max 2 vai onko enää ollenkaan...
[/quote]
makuunin lisäksi löytyy Karkkikadun valikoimista, esim. Cittarit.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:29"]
Joke- mehujäät ja Aku Ankka hedelmä kolikot :)
[/quote]
Ne oli roope-ankan kolioita