Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elintarvike jonka haluaisit takaisin markkinoille

Vierailija
24.11.2014 |

Listataampa huvikseen elintarvikkeita, jotka ovat kadonneet markettien hyllyiltä vuosien saatossa, ja jotka haluaisit takaisin.

Mambo-siideri, voi luoja miten tekisi mieli päästä vielä kerran fiilistelemään sitä hiivaista nektaria :D

Kommentit (454)

Vierailija
341/454 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 23:04"]

Lionit on hyviä mut niitä saa onneks melkeinpä kaikkialta muualta paitsi Suomesta. Virossa ja Hollannissa ainakin on. Kaipaan pussissa olevia pikkuisia jäätelöitä, joiden mainoksessa huudahdettiin "ei sula sormiin!" :P Myytiin joskus -90 luvun lopussa tai 2000 -luvun alussa. :)

[/quote]

Cool Bites, sininen pussi!

Vierailija
342/454 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 20:27"]

Magnumin Bayleys jäätelön  Olen syönyt näitä englannissa ja espanjassa. Varmaan saatavana muuallakin, mutta ei koskaan suomessa.. Koska suomi, niin tuskin tulee tänne koskaan.. "Jäätelö sisältää alkoholia, lapset on sitten ihan humalassa. Näihin pitää laittaa kaikkiin k-18 tarra, tai laittaa Alkoon myytäväksi. Ei tälläisiä voi laittaa kauppaan myytäväksi"  Stana.. :D Onneksi edes tuota liköriä saa Alkosta, voi sekotella jäätelön sekaan. :)

[/quote]

No mutta, onhan Suomen markkinoilla myös tuo samppanjaa sisältävää juhlajätskiäkin. Ja kylmähyllyistä saa myös tiramisua, jossa on alkoholia. Se pitoisuus on kuitenkin niin pieni tuollaisissa elintarvikkeissa, että ennemmin siinä vatsa tulee jätskistä/jälkkäristä kipeäksi kuin humalaan.

Laita vaan Magnumin nettisivuille palautetta antamaan ja tuotetoivetta esittämään.

[/quote]

Olen laittanut, mutta en saanut vastausta.. :'( Pitää laittaa uudestaan, hyvää nam!

ps. Vesimeloni Bacardi Breezer vois tulla takas! Sitäkin saa ulkomailta mutta ei suomesta. (samoin muita makuja) tästäkin laitoin joskus kysylyä, tuli vastaus ettei vaan kuulu suomen valikoimiin enää syystä x. Vissiin liian vähän myyntiä, ettei kannata pitää varastossa. Höh. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/454 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Nii ja onko kaikki muut kans sellasia, että kun menee ulkomaille.. Niin ekana kattomaan jonnekin ruokakauppaan ruokia/karkkeja yms mitä myytävänä? :D Mulla on aina ensimmäisenä, samoin kylpyvaahto.. Jos ei ole hotellissa. Varaan aina huoneen ammella, kotona ei ole ollut koskaan ammetta.. Nyt tuli mieleen ärsyttävä Trivago mainos.. argh.. 

Karkkia ostan aina tuliaiseks maasta kun maasta.. Muut on vähän niin ja näin.. Et löytyykö mitään, en hirveästi tykkää shoppailla.. Mutta noi on aina ostoslistalla. Oon herkkuperse. :D

Vierailija
344/454 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 23:44"]

..Nii ja onko kaikki muut kans sellasia, että kun menee ulkomaille.. Niin ekana kattomaan jonnekin ruokakauppaan ruokia/karkkeja yms mitä myytävänä? :D Mulla on aina ensimmäisenä, samoin kylpyvaahto.. Jos ei ole hotellissa. Varaan aina huoneen ammella, kotona ei ole ollut koskaan ammetta.. Nyt tuli mieleen ärsyttävä Trivago mainos.. argh.. 

Karkkia ostan aina tuliaiseks maasta kun maasta.. Muut on vähän niin ja näin.. Et löytyykö mitään, en hirveästi tykkää shoppailla.. Mutta noi on aina ostoslistalla. Oon herkkuperse. :D

[/quote]

Oon!! Japanissa oli ihmeissäni, kun sielä oli lapsuuteni lähikauppa SPAR! Suomesta hävis joskus 2000-luvulla(?). Piti sinne mennä katsomaan kaikkea.. :D

Vierailija
345/454 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kymmenen vuotta (tai ylikin)sitten ostin aina herkutteluhetkiin sellaisia ihanan pehmeitä leivoskeksejä, olikohan Bella-nimisiä. Köyhänä opiskelijana ylimääräistä ei usein ollut mutta kun oli, tuhlasin sen näihin kekseihin.

Varmaan vuoden verran jaksoin käydä katsomassa keksihyllyllä joko niitä olisi tilattu lisää kunnes uskoin että niiden valmistus oli lopetettu.

Vierailija
346/454 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kirpeä päärynä- jätskin poistuminen kirpaisi monta vuotta, mutta vastaava maku on vihreässä Angry birds jätskissä, koko vain on puolta pienempi. Ja onko ne Valion, A- jugurtit? Aurinkonkukansiemeniä sisältävä tuote oli lempparia, viljajugurtit tahtoo olla mössöä mutta siinä oli selkeät siemenet. Ja voi että, Fanny! Ihan olin unohtanut sen mut sehän oli ihanaa ja muistaakseni aika edullista? Ja aikoinaan ku kaupassa oli vielä Arlan jogurtteja litran purkeissa, se koostumus oli ihanan paksu ja täyteläinen. Kaipaan!

Vierailija
347/454 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään nimellä Kick.

Vierailija
348/454 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 01:01"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:51"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:38"]

Mun käsittääkseni Kit Katit ja Lion patukat (Saa muuten Lidlistä!) sekä moni muu tuote vedettiin pois suomen markkinoilta, koska niissä oli jotain lisäaineita/värejä käytössä mitä ei suomessa oltu hyväksytty. Itse muistan kun Smarties suklaita oli sellasissa pienissä pahvipötköissä.

[/quote]

Eihän KitKatissa ja Lionissa edes ole mitään väriaineita? Molemmissa on toffeeta ja keksisuklaata - ihan eri asia kuin nuo synteettisillä väriaineilla päällystetyt Smartiesit! Sitä paitsi Suomessa noudatetaan EU-lainsäädäntöä, minkä takia esim. aiemmin kielletyt atsovärit piti meilläkin sallia elintarvikkeissa. Todistettavasti KitKatia ja Lionia Suomessakin myydään, mutta jostain ihmeen syystä niitä pitää metsästää kissojen ja koirien kanssa erityyppisistä halpakaupoista.

[/quote]

No ihan hyvin toffeessa, keksissä tai suklaassakin voi olla väriaineita. Lihassakin on välillä esim. makkaroissa, jauhelihapihveissä. Kyseisestä tapauksesta en tiedä onko poistettu väriaineiden takia vai muista syistä.

[/quote]

Eikös osalla Haribon tuotteilla ollu sama juttu, että otettiin pois suomen markkinoilta? Mä muistan, kun äiti ei suostunu ostaa meille enää niiten karkkia, valmispunajuurisalattia + paria muuta tuotetta.. Kun oli lehdessä juttua, haitallisista lisäaineista. Harbion nallekarkeissa oli suusyöpää aiheuttavaa lisäainetta yms. Meilä oli joskus lisäaine lista keittiönkaapin ovessa.. Äiti katteli sitä aina.. Vaikka löytyyhän noista lisäaineista tietoa netissä.. 

Vähän aikaa sitten vasta oli kohu siitä.. Että venäjälle menevät Valion tuoteet on lisäaineettomia. Täällä taas on lisäaineita niidenkin edestä joka purkissa.

Vierailija
349/454 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 00:27"]Nykyään nimellä Kick.
[/quote]

Hopeatoffeepatukka siis :D

Vierailija
350/454 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin kahvisuklaa,oli sellaisia pieniä "kahvirakeita" <3 ja myös sellainen halppisriisisuklaa joka oli mun mielestä puna-valkoisesessa kuoressa (?) joskus noin v. 2003 oli noita : )

Vierailija
351/454 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten kaipaan Verraton-konvehteja, Lola-suklaapatukkaa, mustia Panttereita, Rymd-mehua ja vastikään markkinoilta poistuneita Kelda-keittoja (olivat kai Ingmanin)?

Vierailija
352/454 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:51"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:38"]

Mun käsittääkseni Kit Katit ja Lion patukat (Saa muuten Lidlistä!) sekä moni muu tuote vedettiin pois suomen markkinoilta, koska niissä oli jotain lisäaineita/värejä käytössä mitä ei suomessa oltu hyväksytty. Itse muistan kun Smarties suklaita oli sellasissa pienissä pahvipötköissä.

[/quote]

Eihän KitKatissa ja Lionissa edes ole mitään väriaineita? Molemmissa on toffeeta ja keksisuklaata - ihan eri asia kuin nuo synteettisillä väriaineilla päällystetyt Smartiesit! Sitä paitsi Suomessa noudatetaan EU-lainsäädäntöä, minkä takia esim. aiemmin kielletyt atsovärit piti meilläkin sallia elintarvikkeissa. Todistettavasti KitKatia ja Lionia Suomessakin myydään, mutta jostain ihmeen syystä niitä pitää metsästää kissojen ja koirien kanssa erityyppisistä halpakaupoista.

[/quote]

No ihan hyvin toffeessa, keksissä tai suklaassakin voi olla väriaineita. Lihassakin on välillä esim. makkaroissa, jauhelihapihveissä. Kyseisestä tapauksesta en tiedä onko poistettu väriaineiden takia vai muista syistä.

Vierailija
353/454 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisin piiraita kaipaan minäkin! Ja pommac mehujäätä! KitKat Chunkyja saa muutes Tiger nimisistä kaupoista :)

Vierailija
354/454 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 21:58"]Valion tuorejuusto. Oli sellaisessa valkosessa rasiassa, jossa jotain kiiltävää kantena. Lillui suolaliemessä ja oli aivan tajuttoman hyvää.
[/quote] tarkoitatko kotijuustoa? Sitä saa edelleen kaupoista.

Vierailija
355/454 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia täällä kaivattuja herkkuja valmistetaan vielä mutta meidän maf"a S ja K-kaupat eivät ota niitä valikoimiinsa. Lidlin karkkivalikoima on suppea. Jäljelle jää halpakaupat jotka eivät ole mitään ketjua, näistä saattaa tehdä löytöjä. Norjassa ja Ruotsissa käydessä saattaa karkkihyllyllä nähdä iloisia yllätyksiä.

Vierailija
356/454 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 00:10"]Iso kirpeä päärynä- jätskin poistuminen kirpaisi monta vuotta, mutta vastaava maku on vihreässä Angry birds jätskissä, koko vain on puolta pienempi. Ja onko ne Valion, A- jugurtit? Aurinkonkukansiemeniä sisältävä tuote oli lempparia, viljajugurtit tahtoo olla mössöä mutta siinä oli selkeät siemenet. Ja voi että, Fanny! Ihan olin unohtanut sen mut sehän oli ihanaa ja muistaakseni aika edullista? Ja aikoinaan ku kaupassa oli vielä Arlan jogurtteja litran purkeissa, se koostumus oli ihanan paksu ja täyteläinen. Kaipaan!
[/quote] A-jugurtti rasvaton/sokeriton vadelma oli ihanaa, herkullista ja paksua!

Vierailija
357/454 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lioneita saa myös tokmannilta. Ja Virossa myydään eri versioita mm. valkosuklaa-lion, nam.

Vierailija
358/454 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisjärki. Tuntuu olevan tyystin loppunut.

Vierailija
359/454 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 00:46"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 00:32"]

Pantterijäätelö. Oli aivan parasta! Ja suupielet ihan mustina :D laittakaa tekin Valiolle palautetta, jos haluatte sen takaisin!

[/quote]

Valiolla ei ole enää jäätelöliiketoimintaa, myi sen Nestlelle jo vuosia sitten.
[/quote]
Okei.. Sori xD laittakaa sinne sitten palautetta

Vierailija
360/454 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:00"]

Se riisisuklaa keltaisessa kuoressa. Ei se sunrice vai mikä onkaan kun nykyään myydään. Söin ihan älyttömästi sitä nuorena. Nimeä en muista valitettavasti

[/quote]

Mulla ikävä sitä keltaisessa paketissa olevaa suklaapatukkaa joka oli joku Panama crisp tai Panama... Ihan paras patukka ikinä. Samaten kaipailisin Spice Girls tikkareita ja Spice Girls deodoranttia vaikka ei olekaan elintarvike.

Parhaita olivat myös joskus 90-luvun Lauantaipussien aakkosrasiat, joissa mustia ja värikkäitä miniaakkosia. Nykyään irtokarkkeina myytävät miniaakkoset ei ole yhtä hyviä:/ Ja kaikkein parasta oli littana pyöreä vadelmasalmiakki tikkari kirkkaassa paperissa. Samoin olisi kiva saada Toffo pötkylöitä, Spiderman limukkaa ja Känkkäränkkä (vai Känkkä ja Ränkkä) pastilleja ja muita hyviä vanhoja karkkiaskeja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi