Oletteko lahjoittaneet joululahjoja?
Oletteko lahjoittaneet joululahjoja köyhille lapsille tänä vuonna? Jos olette niin mitä ja mihin keräykseen?
Kommentit (23)
En enkä aio lahjoittaakaan. Paikalliselle eläinsuojeluyhdistykselle aion tehdä rahalahjoituksen.
Eikö kukaan ole lahjoittanut lahjoja?
Pitkin vuotta olen lahjoitellut. Tähän mennessä yhteensä noin 28 000 €. Keräyksen järjestäjä on Verovirasto.
Kumpikin lapsi on valinnut yhden lahjatoiveen seurakunnan joulupuukeräyksessä ja sitten ollaan yhdessä käyty valitsemassa lahjat.
Lahjoitan vaatteita joka vuosi joulun alla muutamalle tuttavalle, jotka tiedän vähävaraiseksi. Tänä vuonna lahjoitin lisäksi FB:n jouluavun kautta yhdelle perheelle lahjat lapsille ja vanhemmille sekä jouluherkkuja.
En, olemme parina tiukkana vuotena saaneet joulupuu-keräyksestä lahjat. Tulivat todelliseen tarpeeseen, kiitos lahjoittajille.
Lahjoitan Joulupuu-keräykseen lahjan joka vuosi 12-15-vuotiaalle tytölle. En itse koskaan saanut haluamiani lahjoja sen ikäisenä ja muistan, miten kurjalta se tuntui, joten koetan ehkä vähän lääkitä siinä itseänikin samalla :)
Vien Joulupuu-keräykseen lahjan, kuten olen tehnyt jo monena vuonna.
Olen aina ajatellut viedä Joulupuu-keräykseen lahjan, mutta tällä palstalla on satanut niin paljon paskaa niskaan niiden lahjojen takia, etten sittenkään aio viedä. On ollut vääränlaista lahjaa tai on saatu pakolla lahja sossun kautta vaikkei olisi haluttu tai on laitettu hyvä uusi tavaralahja suoraan roskikseen jne. Miksi minä turhaan laittaisin lahjan jollekin tuntemattomalle, joka (ts. jonka vanhemmat) ei sitä edes halua.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:21"]Lahjoitan Joulupuu-keräykseen lahjan joka vuosi 12-15-vuotiaalle tytölle. En itse koskaan saanut haluamiani lahjoja sen ikäisenä ja muistan, miten kurjalta se tuntui, joten koetan ehkä vähän lääkitä siinä itseänikin samalla :)
[/quote]
Millaisia lahjoja olet valinnut? Voisin itse tehdä saman, samoista syistä.
Minä voisin lahjoittaa uudenveroisia nuorten kirjoja, mutta kun ei ne kelpaa. Ja uudenveroisilla tarkoitan sellaisia, joita ei välttämättä ole edes kertaakaan luettu, ovat olleet kirjahyllyn täytteenä vaan.
Turussa viime vuonna oli joku joulukeräys, johon sai lahjoittaa periaatteessa mitä tahansa tavaraa. Tavarat vietiin Portsaan, jossa ne ilmeisesti paketoitiin. Lahjoitin aika paljon kaikkea uutta tavaraa (astioita, leivontatarvikkeita), jotka olivat jostain syystä jääneet kaappeihin käyttämättöminä. Tammikuussa eräässä FB:n Turun alueen nettikirppiksellä tunnistin lahjoittamiani tavaroita, joita joku nainen myi. Hieman tuli paha mieli, että tavarat eivät päätyneet oikeasti sellaiselle, joka niitä olisi tarvinnut, vaan tavarat päätyivät trokarille tai sellaiselle henkilölle, joka ei niitä arvostanut muuta, kuin myyntimielessä.
Seurakunnan diakoniatoiminnan kautta kirjoja ja leluja. Toivottavasti meni perille. Mustalaisakka oli vastaanottamassa niitä.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 15:08"]Minä voisin lahjoittaa uudenveroisia nuorten kirjoja, mutta kun ei ne kelpaa. Ja uudenveroisilla tarkoitan sellaisia, joita ei välttämättä ole edes kertaakaan luettu, ovat olleet kirjahyllyn täytteenä vaan.
[/quote]Nuoret ei lue enää, ehkä 10 prossaa tytöistä ja pojista lukee paljon.vie divariin tai lähikoulun koulukirjastoon!
Osallistuin ensimmäistä kertaa Joulun lapsi -keräykseen. Lahja menee muistaakseni Romaniaan. Ehkä kuitenkin seuraavan kerran lahjoitan kotimaahan.
Kerrothan missä lastenkodissa toimitaan niin, että heitetään lahjoja suoraan roskikseen. En oikein usko tällaista tapahtuvan, ennenkuin kuulen, missä sellainen lastenkoti on. Uskomatonta, jos henkilökunnalle annetaan tuollainen ohje toimintaan. Olisihan niitä lahjoja voinut toimittaa eteenpäin jollekin jolle niistä olisi ollut suurta iloa. Varattomia lapsiperheitä on yllin kyllin. Jään odottamaan lastenkodin nimeä, kiitos!
Joulun iloa kaikille lukijoille!
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:54"]
No ei ainakaan lastenkoteihin, siellä lapset saavat viran puolesta oikein hyvät lahjat, paremmat ja kalliimmat kuin monissa perheissä. Lisäksi saavat sukulaisilta. Joihinkin lastenkoteihin lahjoitetaan ihan liikaa tavaraa, eivät tiedä mitä niille tekisivät. Olen ollut paikalla kun niihin on tullut iso lasti uutta tavaraa..ja henkilökunta määrätty kantamaan ne suoraan roskiin, ikävää mutta totta.
Kannattaa itse hankkia joku avustettava ja toimittaa hänelle suoraan käteen, ei välikäsien kautta.
[/quote]
Riippuu kyllä hirveästi lastenkodista. Itse olin sellaisessa ja siis tämän vuosituhannen puolella, eikä saatu koskaan mitään lahjoja tai avustuksia. Tiukkaa oli muutenkin.
No ei ainakaan lastenkoteihin, siellä lapset saavat viran puolesta oikein hyvät lahjat, paremmat ja kalliimmat kuin monissa perheissä. Lisäksi saavat sukulaisilta. Joihinkin lastenkoteihin lahjoitetaan ihan liikaa tavaraa, eivät tiedä mitä niille tekisivät. Olen ollut paikalla kun niihin on tullut iso lasti uutta tavaraa..ja henkilökunta määrätty kantamaan ne suoraan roskiin, ikävää mutta totta.
Kannattaa itse hankkia joku avustettava ja toimittaa hänelle suoraan käteen, ei välikäsien kautta.