Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli mieleen tosta toisesta ketjusta.. Lapsen rahoista!

Vierailija
04.09.2006 |

Mun esikoinen on saanut 4v sitten 4000e rahaa. Sillon mulle sanottiin, että joku taho(?) valvoo niitä. Mutta koskaan ei ole kukaan niistä kysellyt.

Siis olisko mun pitänyt joka vuosi raportoida rahojen tilasta johonkin?

Niinku tossa toisessa ketjussa sanottiin..

Sellasesta mulle ei ole kukaan mitään puhunu, vaan oletin, että multa niistä sitten kysellään.

Olen tosta summasta laittanut 3000e korkeakorkoiselle ja 1000e jätin tililleni. Olen sen rehellisesti käyttänyt lapseen, ostanut mm. pyörän, sängyn, tietokonepöydän, luistimia, suksia, vaatteita ym. tarpeellista.

Kuittia mulla ei kyllä enään taida olla muuta kuin pyörästä..

Mitäs nyt sitten jos mun pitää raportoida tosta tonnista ja mulla ei ole näyttää kuitteja, niin joudun siis maksamaan tuon rahan takas vai?

Onneks ei ole kyse suuremmasta summasta..

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi äitini lahjoittaa omaisuuttaan minulle. Siis joka vuosi eikä verottajaa kiinnosta pätkääkään. Ai niin, äitini sai suuremman lottovoitonkin jonka sain samantien itselleni. Äitini ei halua että minä joudun maksamaan isoja perintöveroja.

Vierailija
42/49 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja veljeni saamme yhtä paljon joka vuosi rahaa äidiltämme. Äitini myi omaisuuttaa ja antoi nuo rahat meille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni ovat saaneet samasta syystä. Eli heidän isänsä menehtyi ja saivat pienen vakuutuskorvauksen. Jos summa on alle 15000 niin maistraatti ei lähde varoja valvomaan.

Meillä maistraatti valvoo kun omaisuutta on enemmän mutta lapsen tarpeisiin rahaa saa tililtä nostaa.

Tsemppiä.

Vierailija
44/49 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Joka vuosi äitini lahjoittaa omaisuuttaan minulle. Siis joka vuosi eikä verottajaa kiinnosta pätkääkään. Ai niin, äitini sai suuremman lottovoitonkin jonka sain samantien itselleni. Äitini ei halua että minä joudun maksamaan isoja perintöveroja.

Vierailija
45/49 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on veronkiertoa ja tosiaan olet päässyt kuin koira veräjästä. Ei se kuitenkaan tee siitä laillista.

Monesta muustakin asiasta voi selvitä rangaistuksetta: ylinopeudesta, pimeistä töistä, näpistelystä, mutta rikoksia ne silti on.

Vierailija
46/49 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen tilistä pankit ilmoittavat ? Vanhempienko jos lapsilla ei ole omaa ? Eihän pankit muuta sitten ehdikään tehdä kuin ilmoitusta laittaa....

Vierailija
47/49 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjoittaa rahaa ennen kuolemaansa ilman veroja. Näin tulen itsekin tekemään kun lapseni rahaa tarvitsevat.

Vierailija
48/49 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella olisi laitonta ? Saahan omaisuuttaa lahjoittaa toiselle ilman verottajan lupaa. Tyhmähän se on joka siitä ilmoittaa.

Ai niin ajan myös ylinopeutta joskus.

Vierailija
49/49 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lain mukaan tuon kokoisista lahjoituksista pitää maksaa veroa. Piste. Ja ilmoitusvelvollisuus on siis nimenomaan lahjan SAAJALLA. Kiinni jäämisen riski on tietysti aika pieni, jos summat on sen verran pieniä, että häviävät muiden tulojen joukkoon. Minä vaan olen silla lailla naiivi, että pyrin noudattamaan lakia silloinkin, kun kukaan ei ole vahtimassa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi