Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli mieleen tosta toisesta ketjusta.. Lapsen rahoista!

Vierailija
04.09.2006 |

Mun esikoinen on saanut 4v sitten 4000e rahaa. Sillon mulle sanottiin, että joku taho(?) valvoo niitä. Mutta koskaan ei ole kukaan niistä kysellyt.

Siis olisko mun pitänyt joka vuosi raportoida rahojen tilasta johonkin?

Niinku tossa toisessa ketjussa sanottiin..

Sellasesta mulle ei ole kukaan mitään puhunu, vaan oletin, että multa niistä sitten kysellään.

Olen tosta summasta laittanut 3000e korkeakorkoiselle ja 1000e jätin tililleni. Olen sen rehellisesti käyttänyt lapseen, ostanut mm. pyörän, sängyn, tietokonepöydän, luistimia, suksia, vaatteita ym. tarpeellista.

Kuittia mulla ei kyllä enään taida olla muuta kuin pyörästä..

Mitäs nyt sitten jos mun pitää raportoida tosta tonnista ja mulla ei ole näyttää kuitteja, niin joudun siis maksamaan tuon rahan takas vai?

Onneks ei ole kyse suuremmasta summasta..

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh, lapselle annettuja rahoja voi vallan hyvin käyttää vaatteiden ja tavaroiden ostoon. Lapsieni kummit antavat kuukausittain rahaa lapsilleni. Ei kukaan määrää sitä mitä noilla rahoilla teen. Voin ostaa niillä vaikka ruokaa perheelle.

Ei vanhempien tarvitse palkastaa ostaa tavaroita lapsille. Lasten rahat ovat yhteisiä niin kauan kuin ovat alaikäisiä. Perintö on eri asia. Ja tuo lahjan raja on 3400,- lahjoittaja. Lapsi voi saada vaikka 100 eri lahjoittajalta tuon 3400,- eli 100 * 3400= 340 000 euroa vuodessa täysin laillisesti.

Vierailija
22/49 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennakoperintö 4000,- DDDDDDDDDDDDDD

Päivän paras.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti se sitten riittää, jos joku niistä kyselee!

Ja teille, jotka huutelette siellä, että olen tuhlannut rahat, niin luitteko kaikki vastaukseni?

Mä olen siis pienipalkkainen 2 lapsen yh ja rahat käytin VAIN esikoisen tavaroihin/vaatteisiin! Ja siis siitä syystä ostin uutta, ettei häntä kiusattaisi uudessa koulussa ja lapsella oli rahaa jota mulla ei ollut..

Ja vielä se, että suurin osa, siis 3000e neljästä tuhannesta eurosta on LAPSEN korkekorkoisella tilillä!

ap

Vierailija
24/49 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapselle on ostettu jotain isompaa, juuri noita ap:n mainitsemia pyörä ja huonekaluja, ne voi listata hintoineen johonkin samalle lapulle, ja siinä se selvitys on.

Vierailija
25/49 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei verottajaa kiinnosta. Eikä verottaja edes voi katsoa tilin saldoa.

Verottaja saa tietää vain perinnöt ja vahingonkorvaukset, ei tilin saldoa.

Jos joku lahjoittaa lapselle rahaa vaikka 5000 euroa vuodessa, niin ei verottaja kysele yhtään mitään. Se on eri asia ilmoittaako lahjoittaja tuon lahjoituksen verotuksessa, jos ei ilmoita, niin kukaan ei siitä saa tietää. Näin omatkin vanhemmat ovat lahjoittaneet lapselleni rahaa. Kerralla lapseni sai 10 000,- euroa eikä vanhempani ilmoittanut lahjoituksesta emmekä mekään tietysti. Ja tästä on aikaa jo 6 vuotta.

Vanhempani antavat lapselleni ja minulle ennakkoperintönä rahaa.

Kun lahjoittaja ei ilmoita eikä lahjansaaja, niin miten muka verottajaa tietää lahjoituksesta.

Vierailija
26/49 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei verottajaa kiinnosta. Eikä verottaja edes voi katsoa tilin saldoa.

Verottaja saa tietää vain perinnöt ja vahingonkorvaukset, ei tilin saldoa.

Jos joku lahjoittaa lapselle rahaa vaikka 5000 euroa vuodessa, niin ei verottaja kysele yhtään mitään. Se on eri asia ilmoittaako lahjoittaja tuon lahjoituksen verotuksessa, jos ei ilmoita, niin kukaan ei siitä saa tietää. Näin omatkin vanhemmat ovat lahjoittaneet lapselleni rahaa. Kerralla lapseni sai 10 000,- euroa eikä vanhempani ilmoittanut lahjoituksesta emmekä mekään tietysti. Ja tästä on aikaa jo 6 vuotta.

Vanhempani antavat lapselleni ja minulle ennakkoperintönä rahaa.

Kun lahjoittaja ei ilmoita eikä lahjansaaja, niin miten muka verottajaa tietää lahjoituksesta.

Vierailija
27/49 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kuolee, kukahan voisi olla sellainen henkilö ? Ja kuka voisi vaatia selvitystä. Ja millä perusteella ?

Vierailija
28/49 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuolleen ihmisen varoja katsota 10 vuosia taaksepäin vaan omaisuus katsotaan kuolin hetkellä.

Vierailija
29/49 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei tee selvitystä sen ostamisesta. Ja kuitti oltava. Käyttää mieluumin omia rahojaan, koska lapsen rahojen käyttäminen niin vaikeaa selvitysten tähden.

Vierailija
30/49 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsen rahat tulee käyttää lapsen hyväksi. Niin kauan kuin lapsi on alakikäinen, huoltaja/edunavalvoja päättää rahojen käytöstä. Eli uuden takin ostaminen lapselle lapsen rahoilla on aivan lainmukaista, pesukone on ehkä siinä rajalla, uusi takki äidille on jo rahojen väärin käyttöä.

Jos lapsella on omaisuutta yli 15 000 euroa (olikohan se noin?), siitä pitää tehdä ilmoitus maistraattiin ja tehdä joka vuosi tilinpäätös. Pienistä summista ei ole tilivelvollisuutta, mutta lakia on toki silti noudatettava

:-)

Vierailija
31/49 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan lapselle tuon 3400 euroa lahjoittaa vaikka 10 eri ihmistä eikä siinä mitään laitonta ole.

Sehän on 3400 /lahjoittaja ei LAHJANSAAJA.

Vierailija
32/49 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on OMAISUUS. Siis kiinteä sellainen, kiinteistö tai osakkeet. EI RAHAT. Niin kauan kuin lapsi on alaikäinen, niin rahat kuuluvat vanhemmille, siis niiden käytöstä päättäminen. Lapsen omaisuuden esim kiinteistön myyminen onkin sitten eri asia.

Vierailija
33/49 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikkei sulla olisikaan sisaruksia, se selvitetään sulle mätkäistävän perintöveron vuoksi.

Ja kuka voisi vaatia selvitystä, ihan kuka tahansa. Vaikka joku kateellinen ihminen. Anoppini joutui tällaisen kateellisen vuoksi tosi tarkkaan syyniin alaikäisen lapsensa varojen hoitamisesta (lapsen isä oli kuollut). kaikki kuitit sun muut piti vuosittain esittää jollekin lautakunnalle tms.

Vierailija:

Joku kuolee, kukahan voisi olla sellainen henkilö ? Ja kuka voisi vaatia selvitystä. Ja millä perusteella ?

Vierailija
34/49 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuoli 7 vuotta sitten ja vanhempani olivat minulle antaneet rahaa ennen sitä. Isäni kuolema oli odotettavissa. Muistaakseni sain käteistä noin 40 000,- euroa. Ja sain nämä kerralla. Ei silloin kukaan niistä rahoista kysellyt. Perunkirjoitus tehdään pois nukkuneen kuolin hetken varoista.

Vierailija
35/49 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet päässyt kuin koira veräjästä, yleensä nämä selvitetään.

Vierailija
36/49 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minä ja mieheni on avattu lapsen nimellä tili, jolle meillä on käyttöoikeus. Sinne keräämme kuukausittain pienen summan rahaa. Onhan sitä jo kertynyt 3 vuodessa, ja muutaman kerran on lainattu itellemme tililtä rahaa, joka sitten on palautettu seuraavan palkan myötä plus laitettu taas vähän extraakin. Kai tämä homma sentäs on laillista?

En siis ole ap.

Vierailija
37/49 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi ennen kuolemaa tehdä rahoillaan ihan mitä haluaa. Pelata tai matkustella tai lahjoittaa lapsilleen. Jos ilmoitat tuosta lahjoituksesta, niin sehän on oma mokasi. Mistä verottaja voisi tietää mitä ole tehnyt rahoille ennen kuolemaasi, ei perunkirjoituksessa tutkita tilinkäyttöä vaan listataan rahat kuolin hetkellä ja muukin omaisuus.

On se vaan niin kumma että itse ja lapseni olemme saaneet rahaa, eikä mitään kuitteja kukaan ole kysynyt eikä lautakunnalle (mikähän sellainen edes olisi) ole selvitystä tarvinnut tehdä.

Vierailija
38/49 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin laillista. Olette lapsenne holhoojia siihen asti kun täyttää 18 v.

Rahoilla voitte tehdä ihan mitä haluatte. Tehän olette ne rahat sinne laittaneet. Ja te ne voitte sitten käyttääkin, eikä tarvitse maksaa takaisinkaan jos ette halua.

Vierailija
39/49 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli niitä saa käyttää LAPSEN HYVÄKSI. Oikeus rahojen käyttöön on vahnemmilla, tietenkin, mutta myös velvollisuus katsoa lapsen etua.

Vierailija
40/49 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kun ne muut sisarukset ei sitä purematta niele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi