Leivon tällä viikolla joulupiparit, säilyyköhän jouluun?
Onkohan joulupiparit vielä ihan hyvinä jouluna jos aloittaisin "jouluruokaurakan" niistä? Ajattelin leipoa ehkä myös jo tällä viikolla joulutortut, laatikot ja ehkä lihapullat pakastimeen. Tuleekohan tässä ajassa ruokiin "pakastimen makua"? En todellakaan jaksa enää sitä viimeisen viikon "stressiä"...
Kommentit (30)
Itse haluaisin tehdä raakana pakkasee laatikot ja paistaa jouluna. Koskakohan voin tehdä..
Teen itse tällä viikolla porkkanalaatikon ja lanttulaatikon. Perunalaatikkokin täytyy imellyttää ja laittaa pakkaseen. Lipeäkalan liotin jo viime viikolla ja se odottelee joulua huolellisesti pakattuna. AP
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:40"]
Täytekakku jouluna??
[/quote]
Se syödään yleensä saunakahvien yhteydessä, mitä outoa siinä on? Torttuja ja joulupipapereita syömme iltapäiväkahvien yhteydessä.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:43"]
Täytekakku jouluna??
[/quote]
Se syödään yleensä saunakahvien yhteydessä, mitä outoa siinä on? Torttuja ja joulupipapereita syömme iltapäiväkahvien yhteydessä.
[/quote]
Teettekö jouluna mitään muuta kuin syötte?
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:43"]
Täytekakku jouluna??
[/quote]
[/quote]
Teettekö jouluna mitään muuta kuin syötte?
[/quote]
Juurihan luettelin mitä kaikkea teemme! AP
Piparit säilyvät hyvin esim tiiviissä purkissa jonne kosteus ei pääse. Laatikoihin ja muihin pakastettaviin tuskin pakastimen maku muutamassa viikossa pääsee. Sinun innoittamana voisin itsekkin tehdä kyseiset askareet jo lähipäivinä. Hauskaa joulun odotusta! :)
No meillä ei ainakaan säilynyt piparit jouluun, leivottiin viikko sitten ja nyt on syöty kaikki!
Mitä muita ruokia olet ajatellut laittaa? Mietin, että haluaisin saada kaikki ruoat tehtyä hyvissä ajoin etukäteen, koska joulusiivoukseen menee ainakin se 2-3 päivää ja se olisi hyvä tehdä juuri ennen aattoa. Autotallin ja ulkovaraston ajattelin tosin siivota jo etukäteen ehkä jonain viikonloppuna.
Millaisia pipareita ajattelit leipoa? Enkeleitä, kuusia vai mitä? :)
Ei säily, ne syödään! Teetkö torttutaikinan itse? Jos teet valmistaikinasta niin ei niitä kannata vielä paistaa.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:17"]
Millaisia pipareita ajattelit leipoa? Enkeleitä, kuusia vai mitä? :)
[/quote]
Minulla on muottisarja, jossa on 3 erilaista muottia: possu, kuusi ja tähti. Mietin, että voisin ostaa vielä toisen muottisarjan, jotta olisi "valinnanvaraa" lapsia varten. AP
Täällä valmistaikinasta tehty joka vuosi ja paistettuna pakastettu, hyviä ollut!
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:18"]
Ei säily, ne syödään! Teetkö torttutaikinan itse? Jos teet valmistaikinasta niin ei niitä kannata vielä paistaa.
[/quote]
Olin ajatellut päästä helpolla ja käyttää valmistaikinaa. Juusto- ja luumuhillotorttuja täytyy tehdä kuitenkin n. 150-200, joten ihan viimetinkaan en paistamistakaan haluaisi jättää. AP
Säilyyhän ne purkissa puolikin vuotta (ellei katoa parempiin suihin siinä ajassa)
Laatikot voi pistää pakkaseen, piparit tiiviiseen peltipurkkiin.
Tuota joulutorttua ihmettelen. Kuukausi etukäteen? Tortut ovat parhaimmillaan leipomispäivänä. Ja ovat nopeat laittaa. Valmis taikina, siihen luumusose ja uuniin. Sitten vaan tomusokeri päälle. Sen ehtii tekemään vaikka joka päivä jouluna.
Hui mikä määrä! Sulla paljon tekemistä, tsemppiä :) onko teillä iso suku tulossa jouluksi?
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:20"]Laatikot voi pistää pakkaseen, piparit tiiviiseen peltipurkkiin.
Tuota joulutorttua ihmettelen. Kuukausi etukäteen? Tortut ovat parhaimmillaan leipomispäivänä. Ja ovat nopeat laittaa. Valmis taikina, siihen luumusose ja uuniin. Sitten vaan tomusokeri päälle. Sen ehtii tekemään vaikka joka päivä jouluna.
[/quote]
En lukenut viestiketjua ennen kuin vastasin. Teet siis satoja torttuja. Sitten niitä ei ihan heti väännä.
Up