Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JESSS RIVARI MYYTY EI ENÄÄ IKINÄ!!!

Vierailija
24.11.2014 |

Ai helvetti mikä kivi vierähti harteilta. Ei enää niitä saatanallisia pihatalkoita, ei enää seinän takaa tulevan nuoreparin saunailtojen meteliä, ei toisen seinänaapurin pentujen kirkumista, ei valitusta siitä että auto on kolme senttiä naapurin puolella, eikä siitä että metelöidään autokatoksessa kun naapurin lapsi nukkuu!

Vappuna, pääsiäisenä yms. aattoina voidaan pitää koti-ilta ilman että seinän takana biletetään, eikä tarvitse tapella taloyhtiön kokouksissa huoltotoimenpiteistä tai kiukutella siitä miksi maksetaan kallista vastiketta mutta mitään ei hoideta. Ihan perus huoltotoimenpide viivästyy ja kestää, vastike nousee ja kämppä kylmä joulukuulle asti.

Ei enää kesäiltoja niin että toisen pihasermin takana kännäävät teiniaikuiset grillaavat aamuyölle, eikä toisen sermin takana olevan taaperon hiekanheittelyä... aaaah.

Muutto uuteen omakotitaloon, missä tämän vastikkeen hinnalla saadaan kotivakuutus, sähkölasku, jätemaksut ja 100e/kk korjausrahastoon. Ei tulevia putkiremontteja, sokkeliremontteja, eikä ikkunoidenvaihtoja kuin vasta joskus 30v päästä. <3 <3 <3

Olen niin onnellinen!!!!!!!

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 08:58"]

Olisit mennyt itse sinne hallitukseen, niin olisi voinut puuttua noihin kaikkiin epäkohtiin.. mutta ei, kivampi huudella puskista, eikös ap?

[/quote]

Siitä se tuska vasta alkaakin. Kun yhteen suuntaan kumartaa, niin toiseen pyllistää. Välillä piti melkein ärähtää, että pahimmat ammattivalittajat ymmärsivät sulkea suunsa. Toki saa mielipiteen sanoa, mutta niitä ammattiruikuttajia mahtui aina mukaan.

Kukaan ei hallitukseen halunnut mukaan, mutta pihalla kyllä jaksettiin valittaa kaikesta. Sanoin kyllä, että jos kerran noin paljon asiat kiinnostaa, niin voin luovuttaa paikkani. Mutta siinä kohtaa tulikin kumman hiljaista.

Vierailija
22/89 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 14:55"]

Omakotitalossahan ei oo remontteja eikä mitään muutakaan tehtävää:-D En ikinä muuttaisi omakotitaloon, en tosin rivariinkaan. Kerrostalo on ihan paras.

[/quote]

Ja kerrostalojen lvi-putket ja ikkunat on ikuisia. Ja sitten kun remontoidaan, on tosi helppo päättää että mitä ja miten, kun minkäänlaista yhteisymmärrystä mistään ei tarvita.

Minkä hiton takia näistä asumismuodoista pitää aina vängätä? Yksi tykkää kerrostalosta, toinen omakotitalosta, mutta paremmuusjärjestykseen näiden laittaminen on sama kun sanoisi että sininen on kyllä parempi kuin punainen. Mikä käy toiselle, ei sovi toiselle, ja se mikä omassa elämäntilanteessa just nyt tuntuu ainoalta vaihtoehdolta, voi ollakin kymmenen vuoden päästä täysin sopimaton asumismuoto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaas kommenttia. On mielenkiintoinen ketju. Lapsuudenkotini on omakotitalo, jossa naapurit ystävällistä porukkaa, kukaan ei polta tupakkaa, yhdellä on pikkuinen haukkuva koira mutta eipä se kokoajan hauku. Lapsia asui naapurissa, ei haitannut koskaan. Kävivät joskus meilläkin kylässä. Sehän on vain iloinen asia kun lapset leikkivät omilla pihoillaan. Isompina osa muuttui mopopojiksi, ei sekään haitannut. Mitä sitten jos joku mopolla cruisailee? itsellänikin oli teininä mopo, tottakai. Sitten alkoi se täysi ikäisyys, jolloin autoralli alkoi, popitettiin autoissa stereoita, no ei sekään haitannut, koska eivät tehneet sitä yöllä. Nyt ei ole näitäkään, ääniä ei juuri kuulu mistään naapurista, sitä pikkukoiraa lukuunottamatta. Rauhassa saa olla, tontti 1100neliöö Helsingissä. No itse muutin paritaloon ja rauhassa saa oll sielläkin. Metsänviereinen tontti, oma rauhassa oleva tontti. Seinien läpi ei juuri kuulu mitään, hyvä kun edes huomaa jos puoliso autolla ajaa pihaan. Tosin kaikissa pikkuremonteissa, esim. kaiteen maalaus, ulkoverhouksen maalaus, lämmitystekniikka jne saa naapurin kanssa keskustella. Että siinä kaipaan itse että saisi kaiken tehdä juuri niinkuin itse haluaa. Autotallista ei voi lähteä yö tai liian aikaisin aamuaikaan V8-autolla koska liian kovaa meteliä pitää, vaikka auto on hiljainen.

Luultavasti okt tulevaisuudessa siintää, vaikka kiva se on tämäkin asumismuoto.

Vierailija
24/89 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattakaan vaarallisesti katselevasta koirasta.

Vierailija
25/89 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea onnea :)

Vierailija
26/89 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Saisinpa minäkin mieheni tajuamaan, miksi omakotitaloasuminen kannattaa.

Vierailija
27/89 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa asuminen on kaikkein helpointa ja minulle sopivinta. En vaihtais.

Vierailija
28/89 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ite miettiny rivarin ostoa.. Klunks.. Taidanpa miettiä uudestaan!

Vierailija
29/89 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon :) Me muutettiin suoraan kerrostalosta ok-taloon, tiedettiin jo valmiiksi, ettei olla rivari-ihmisiä. Tykkään ihan simona.

Vierailija
30/89 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka iso tontti teillä on ja miten on naapureita? Kyllä nuo samat ongelmat voi esiintyä ihan omakotitalon naapurustossakin jos on pienet tontit. Siellä naapurissa voi olla päristeleviä mopopoikia tai yötäpäivää hakkuava koira.

Vierailija
31/89 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä omakotiasujallakin on yleensä naapurit... vai muutatteko johonkin korpeen?

Vierailija
32/89 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 14:07"]

Kerrostalossa asuminen on kaikkein helpointa ja minulle sopivinta. En vaihtais.

[/quote]

Minäkin asuin kerrostalossa ennen rivariin muuttoa, kuvittelin että olisi mukavampaa rivarissa. Kerrostalossa sai olla rauhassa, ja häiriköivään naapuriin puututtiin useammasta huoneistosta. Tässä kun asut pienessä taloyhtiössä keskellä olevassa huoneistossa, niin sulla on seinänaapurit mutta päätykämpissä ei, eli käytännössä päätykämpissä voivat mekastaa miten haluavat koska taloyhtiön talot ovat pihapiirissä ja pj:llä itsellään seinänaapurina eläkeläispariskunta.

Taloyhtiö ei jaksa reagoida yhden osakkaan valituksiin, ja ohjeistivat että noooh mitäs se nyt jos vappuna kerran tai pääsiäisenä.. Itse tosiaan ei biletetä, eikä meillä ole etkoja tai jatkoja ja kaikki juhlapyhät on mennyt naapurien mekastusta kuunnellessa. Taloyhtiön kanssa pitää tapella perus huolloista niin paljon että lisäeristyksiä on turha odottaa. Kerrostalossa oli hyvä, kun vastike oli pieni, ei ollut talkootöitä ta lumitöitä, autopaikkoja oli niitä varanneille ja väärinpysäköityjä autoja sakotettiin. Rivarissa jos naapuri blokkaa mun auton omallaan, niin taloyhtiön hallituksen mielestä "vähän pitää kestää".

Ihan helvettiä asua hälläväliä taloyhtiössä rivitalossa, missä asukkaalla on vaan velvollisuuksia mutta ei oikeuksia. Puheenjohtajan koirakin saattaa juosta kesällä ovesta sisään ja sitten porukalla nauravat miten se puppe on pihamaalla kun kotonaan. Ei sovi mulle ei todellakaan, enkä käsitä miten ikinä saatoin kuvitella että rivarissa voisi viihtyä???

ap

ps-KIITOS ONNITTELUISTA, NYT OLEN ONNELLINEN VOIN SANOA LIIAN KAUAN KESTI YMMÄRTÄÄ ETTÄ ONNI ON KOTIRAUHA <3

Vierailija
33/89 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne naapuriongelmat omakotitalossa poistu. Kaikenkarvaosta välienselvittelyä tässä on ollut, kun ihmiset haluaa pihalleen kaikkea naapureista välittämättä. Raivoa tulee sitten päälleni, kun en suostu. Kyse siis asioista, joita saa vaan naapurin luvalla rakentaa, kuyen nyt just isoa varastoa metrin päähän rajasta olohuoneen ikkunamme eteen. Not.

Vierailija
34/89 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, ap! <3 Meillä vaihtuu ens kuussa välittäjä, jospa mekin saatais tää kivireki perästämme. Meillä vastike kolmiosta melkein 600 euroa...

Vierailija
35/89 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 14:09"]

Kuinka iso tontti teillä on ja miten on naapureita? Kyllä nuo samat ongelmat voi esiintyä ihan omakotitalon naapurustossakin jos on pienet tontit. Siellä naapurissa voi olla päristeleviä mopopoikia tai yötäpäivää hakkuava koira.

[/quote]

Mua ei siis ollenkaan haittaa haukkuvat koirat, eikä mopopojat. Asuin joskus maaseudulla missä naapurissa oli koira joka loksutteli päivät leukojaan mutta siihen tottui, se on niitä luonnon ääniä.

Mua haittaa se että seinän takana jengi ei piittaa hiljaisuussäännöistä koska heillä on vain yhdet seinänaapurit, niin ei ilmeisesti tarvitse välittää. Käytiin sanomassa niiden bileistä niin usein että lopulta lakkasivat tervehtimästä. Viime vappuna esimerkiksi sanottiin kahdesti, ja silti jatkui neljään aamulla se saunominen ja huutaminen ja isännöitsijälle ilmoitettu joka kerta. Isännöitsijä ei kertaakaan edes vastannut viesteihin koskien meteliä, ei ketään kiinnosta täällä taloyhtiössä.

Lisäksi toisella puolella asuu lapsiperhe jonka äiti valittaa kaikesta meille, vaikka me ollaan lapseton perhe jotka käytännössä illat istuu himassa ja päivät töissä. Valitukset koskivat juurikin auton pysäköintiä, sitä että eräs vieraamme tupakoi autokatoksessamme samalla kun hänen lapsensa nukkuu vaunuissa ( ei siis valita vieraalle vaan jälkikäteen meille), valitti myös että eräänä iltanana keskustelumme seinän takana herätti heidän vauvan yms.

Ei todellakaan en ole nipo, vaan normaali ihminen joka haluaa öisin nukkua ja haluaa maksaa siitä että saa yörauhan!

ap

Vierailija
36/89 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on ollut järkyttävä vastike rivarikämpässä, jos samalla rahalla saa kaiken luettelemasi. Sillä perusteella toivotan onnea uuteen kotiin!

Vierailija
37/89 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea. Tiedän tunteen tasan! Asuimme rivarissa kun ensimmäinen vauva syntyi, vuosi vierähti ja saimme tarpeeksi. Muutimme kirkonkylästä vähän sivumpaan omakotitaloon, tää talo tuntui heti kodilta.

Ihana olla omassa rauhassa, ilman että kukaan kyttää tai kuulee. Menee tuossa tie näköetäisyydellä, ettei ihan korvessa olla en viihtyisi, sopivasti sivussa :) kirkolla ajaa 8min.

Vierailija
38/89 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä me oltiin koko heinäkuu miehen porukoiden mökillä, koska seinänaapurissa asuva nuori pariskunta grillasi ja ryyppäsi takapihallaan monta iltaa viikossa. Miehellä oli siellä kavereita ja suihku lotisi läpi yön ja stereot popitti yöhön asti. En mä halua asua talossa missä voi elää vaan arkena, ja juhlapäivinä pitää muuttaa evakkoon. En ole ikinä tiennyt että näin piittamattomia ihmisiä voi olla mitä rivareissa asuu, normaalit ihmiset joutuu muuttamaan pois ja nämä possut haluavat asua taajamassa osakeyhtiöissä?? Mikseivät he muuta korpeen, en ymmärrä.

ap

Vierailija
39/89 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 14:19"]

Ei ne naapuriongelmat omakotitalossa poistu. Kaikenkarvaosta välienselvittelyä tässä on ollut, kun ihmiset haluaa pihalleen kaikkea naapureista välittämättä. Raivoa tulee sitten päälleni, kun en suostu. Kyse siis asioista, joita saa vaan naapurin luvalla rakentaa, kuyen nyt just isoa varastoa metrin päähän rajasta olohuoneen ikkunamme eteen. Not.

[/quote]

Me ostettiin päättyvän kadun varrelta okt, ja kadun varrella on yht. 10 taloa molemmin puolin. Aikamoinen Wisteria Lanehan se on, mutta me nyt ainakin ollaan tyytyväisiä jos saadaan yöunet 23-08 välisenä aikana. Sen verran siellä on hajurakoa että ei ihan kaikki karaokejatkot kuulu.  En mä ainakaan ihmeitä vaadi, enkä omaa rauhaa, mutta elämä menee kyllä pilalle jos ei saa nukkua.

ap

Vierailija
40/89 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vastaavia ongelmia omakotitalossa, ja sekös vitutti. Kun kaikki pysyy omilla tonteillaan niin paha se on mennä sanomaan että hei, voitteko grillata omalla pihallanne vähän hiljempaa kun puhe kuuluu meille? Toisessa naapurissa räksytti jatkuvasti koirat, toisessa taas asui kolme teiniä jotka oli kaiket viiknoloput keskenään ilman vanhempia kotona ja biletti. Lisäksi yhteen kadun taloon muutti mustalaisperhe ja kaikkihan voi arvata mitä siitä seurasi. Lisäksi naapurit kommentoi ihan kaikkea: Voisitteko maalata talonne siniseksi kun mä tykkäisin katsella sinistä taloa mielummin kuin keltaista? Voisitteko parkkeetata autonne toisinpäin? Vositteko leikata aitanne kun se on mun makuun liian rehevä? jne jne jne. Myytiin talo ja muutettiin kerrostalon ylimpään kerrokseen. Alemmissa kerroksissa asuu lähinnä vanhoja hiljaisia ihmisiä tai sitten jotain sinkkuja. Kukaan ei nalkuta mistään ja omistamme koko ylimmän kerroksen jossa saamme olla ihan rauhassa ja katsella kattojen yläpuolelle. Täydellistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi