Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JESSS RIVARI MYYTY EI ENÄÄ IKINÄ!!!

Vierailija
24.11.2014 |

Ai helvetti mikä kivi vierähti harteilta. Ei enää niitä saatanallisia pihatalkoita, ei enää seinän takaa tulevan nuoreparin saunailtojen meteliä, ei toisen seinänaapurin pentujen kirkumista, ei valitusta siitä että auto on kolme senttiä naapurin puolella, eikä siitä että metelöidään autokatoksessa kun naapurin lapsi nukkuu!

Vappuna, pääsiäisenä yms. aattoina voidaan pitää koti-ilta ilman että seinän takana biletetään, eikä tarvitse tapella taloyhtiön kokouksissa huoltotoimenpiteistä tai kiukutella siitä miksi maksetaan kallista vastiketta mutta mitään ei hoideta. Ihan perus huoltotoimenpide viivästyy ja kestää, vastike nousee ja kämppä kylmä joulukuulle asti.

Ei enää kesäiltoja niin että toisen pihasermin takana kännäävät teiniaikuiset grillaavat aamuyölle, eikä toisen sermin takana olevan taaperon hiekanheittelyä... aaaah.

Muutto uuteen omakotitaloon, missä tämän vastikkeen hinnalla saadaan kotivakuutus, sähkölasku, jätemaksut ja 100e/kk korjausrahastoon. Ei tulevia putkiremontteja, sokkeliremontteja, eikä ikkunoidenvaihtoja kuin vasta joskus 30v päästä. <3 <3 <3

Olen niin onnellinen!!!!!!!

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Mekin muutimme joku vuosi sitten ok-taloon, kun pomottava hallituksen pj otti pannuun. Mutta ei tää ok-elämä ihan herkkua ole. Naapurit (ikääntyneitä) valittaa pikkuasioista, jotka eivät niille edes kuulu. Selvisi, että entisillä omistajilla oli jotain kaunoja naapurien kanssa, mikä korpeaa noita vieläkin. Lisäksi vanhemman ok-talon remppahelvetti ottaa voimille. Vaikka esim tapetoinnit hoituu itse, menee siinä oma aikansa, mikä on pois omista harrastuksista.

Vierailija
2/89 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 14:19"]

Ei ne naapuriongelmat omakotitalossa poistu. Kaikenkarvaosta välienselvittelyä tässä on ollut, kun ihmiset haluaa pihalleen kaikkea naapureista välittämättä. Raivoa tulee sitten päälleni, kun en suostu. Kyse siis asioista, joita saa vaan naapurin luvalla rakentaa, kuyen nyt just isoa varastoa metrin päähän rajasta olohuoneen ikkunamme eteen. Not.

[/quote]No, tuo ei ole 'oikeaa' omakotitalo-asumista. Rivitalon ideaa on vain hieman kehitelty ja jätetty talojen väliin se naurettava kapea ruohikkokaistale.

Täällä lähin naapuri on 500m päässä, pienen metsikön takana - ei vois vähempää kiinnostaa, mitä pihallensa rakentaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa, me ollaan rivarissa ja ei oo mitää noita ongelmia .Naapurit rauhalisia, talossa hyvä äänieristys ja öisin saa nukkua. Lapsilla kavereita pihapiirissä. Jos jollain on jatkoja niin ainakaan ne ei kuulu tänne asti. Parkkeerauksesta ei kukaan valita ja joo, kerran vuodessa on pihatalkoot, mutta ihan kiva se on vähän haravoida ja ottaa sen jälkeen sidukat naapureiden kanssa. Että on niitä rivareitakin monenlaisia. 

Vierailija
4/89 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo voi vittu elämisen äänet, apua.. Meidän rivarinaapuri teki sisäremppaa kahdessa vuorossa kahden kuukauden ajan, marraskuusta joulukuuhun. Mä teen itse töitä kotona, ja voin sanoa että siinä kärsi kyllä töiden lisäksi perhe-elämä ja oma mielenterveys.

Poraus kesti aamu yhdeksästä ilta kahdeksaan, taukojen kera mutta itse remppa alkoi jo kasilta ja kesti ilta kymmeneen. Taukojen välillä putkien pauketta ja kolistelua, sahauksen ääntä yms. Vedet poikki viiden minuutin varoajalla ja kaikki viikonloput remppaa. Taloyhtiötä ei kiinnostanut ohjeistaa joten yksinkertaisesti päätettiin myydä osake koska pää ei olisi kestänyt enää toisen seinänaapurin alkavaa sisäremonttia.

Kerrostaloissa asukkaita on yleensä niin paljon että rempan ääniä säännöstellään eikä porausta sallita aamusta iltaan, ja viikonloput yleensä pyhitetään tai ainakin asukkaiden valituksiin reagoidaan. Pienissä taloyhtiöissä on tasan niin mukavaa asua mitä ovat seinänaapurit, jos sattuu itsekkäät tyypit jotka eivät piittaa aiheuttamastaan metelistä, niin se on vaan voi voi.

Nyt omakotitalossa tuntuu ihan uskomattomalta,että seinän takana ei ole naapureita.

Vierailija
5/89 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki te jotka ette kestä muiden ihmisten elämisen ääniä: MUUTTAKAA METSÄN KESKELLE! Kyllä niitä syrjäisiäkin omakotitaloja on joissa ei ole naapureita mailla halmeilla. Mutta sitä halutaan kaikki:omaan asuntoon ei saisi kuulua mitään ääniä, mutta itsellä pitäisi olla mahdollisuus pitää vaikka ne grillijuhlat vaikka kuinka myöhään. Naapureita ei saisi olla lähellä, mutta missään syrjässä ei kuitenkaan haluta asua kun palvelut on niin huonoja....

Vierailija
6/89 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli tällainen ketju nostaa. Meidän entinen naapurinrouva joka oli oikea taloyhtiön kauhu, osti perheineen omakotitalon ja kovaäänisesti ilmoitti miten rivari elämä riittää eikä tarvitse enää kusipäisiä naapureita sietää tai sitä että joku kyttää. Nyt sattumalta olin lenkillä läheisellä okt-alueella missä tontit ovat sellaisia 1000 neliön kokoisia ja kaavoitettu niin, että jokaisella sivulla taloa on kävelytie ilman aitaa tai naapuri, ja näin tämän rouvan haravoimassa pihaa naama norsunvitulla. Yksityisyyttä pihalla ei ole nimeksikään, ja kaiken päälle takapihan yläpuolella (koska on rinnetontti) on leikkipuisto ilman aitauksia.

Siis miksi helvetissä ihminen joka ei kestä lainkaan toisia ihmisiä, muuttaa omakotitaloon jossa saa koko ajan vahtia että ei joku pallo lennä pihaan tai taapero karkaa läheiselle nurmialueelle (eli ok-talojen pihoille). Osaan vaan kuvitella miten taas on vikaa lähiseudun lapsissa, naapurien prätkissä tai ohikulkevista teineistä, samat ongelmathan ne hällä oli rivarissakin.

Vastaavien ihmisten tulisi ehdottomasti muuttaa kunnolla omaan rauhaan, koska heistä tulee naapuruston riesa. Ei se omakotitalo mitään autuutta tarjoa, jos oma asenne on se että kaikki muut ihmiset ovat perseestä. Tälläkin perheellä oli tasan yksi seinänaapuri mutta heidänkin kanssa riitautui, kun ei ymmärtänyt että ei omista koko piha-aluetta.

Ehkä hälle sitten riittää se 500 neliötä vapaata tilaa jonka voi vaikka sähköaidalla rajata, tai hätistellä haravalla. Omakotitalo ei todellakaan takaa omaa rauhaa, joskus pitäisi ihmisten vaan älytä että jos haluaa pysyä palveluiden välillä niin joskus joutuu näkemään muitakin ihmisiä.

Vierailija
7/89 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Bibs, AP? :)

Vierailija
8/89 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 14:09"]Onneksi olkoon :) Me muutettiin suoraan kerrostalosta ok-taloon, tiedettiin jo valmiiksi, ettei olla rivari-ihmisiä. Tykkään ihan simona.
[/quote]
mä tykkään kans ihan perttinä

Vierailija
9/89 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että ne naapurit ovat sinua onnellisempia. Nyt se vihdoin lähti \o/

Vierailija
10/89 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne naapuriongelmat omakotitalossa poistu. Kaikenkarvaosta välienselvittelyä tässä on ollut, kun ihmiset haluaa pihalleen kaikkea naapureista välittämättä. Raivoa tulee sitten päälleni, kun en suostu. Kyse siis asioista, joita saa vaan naapurin luvalla rakentaa, kuyen nyt just isoa varastoa metrin päähän rajasta olohuoneen ikkunamme eteen. Not.

[/quote]

Tästä syystä tärkein on sijainti, sijainti ja sijainti.

Vierailija
11/89 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ne ongelmat ap  sulla vasta alkaakin!! Heh heh! Tajuatko ollenkaan miten paljon työtä on omakotitalon hoidossa. On salaojitusta, nurmikon jatkuvaa hoitoa, maalaamista, öljylämmityksen hoitoa, lumien luontia joka ikinen talvipäivä, aidan hoitoa (jos pensasaita), savupiipun nuohoamista, homevaaraa, jne?

Vierailija
12/89 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 08:04"]

Nyt ne ongelmat ap  sulla vasta alkaakin!! Heh heh! Tajuatko ollenkaan miten paljon työtä on omakotitalon hoidossa. On salaojitusta, nurmikon jatkuvaa hoitoa, maalaamista, öljylämmityksen hoitoa, lumien luontia joka ikinen talvipäivä, aidan hoitoa (jos pensasaita), savupiipun nuohoamista, homevaaraa, jne?

[/quote]

Tä...? 2000 luvun lopulla rakennetuissa omakotitaloissa ei kyllä ole kuvailemiasi ongelmia. Nurmikko leikataan kerran viikossa ja osa on laatoitettua. Lumet luodaan vaan etupihalta ja lumitöitä on puolet vähemmän kuin talkotyö rivitalossa. Savupiippu nuohotaan kerran vuodessa ja nuohooja tekee sen, ei sitä itse saa edes nuohota. Maksaa 43e kun ammattilainen tekee. Maalausväli on kerran kymmenessä vuodessa ja pensasaita leikataan kerran kesässä jos sitäkään. Homevaaraa ei ole, koska talossa on tuulettuva rossipohja ja salaojotukset ja ulkoverhous ovat kunnossa, lisäksi hometta ei vaan itsestään synny se vaatii esimerkiksi kostean kasvualustan. Meidän talomme on kuivan hiekkamaan alla, pohjaveden korkeus ei ole lähelläkään taloa.

Mitenkään en näe että töitä olisi liikaa? :D

Vierailija
13/89 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 14:25"]

Teillä on ollut järkyttävä vastike rivarikämpässä, jos samalla rahalla saa kaiken luettelemasi. Sillä perusteella toivotan onnea uuteen kotiin!

[/quote]

Provo tai sitten siperia vielä opettaa, että ok-talossakin on kustannuksia. Vaikka lainanhoitokustannuksiakaan ei laskisi.

Ja ap raukka kuvittelee, että korjauksia vasta 30 v päästä. Toivottavasti uuden omakotitalon rakentajat ovat olleet ammattilaisia. Mutta on hyvä ettei koirat häiritse, koska ok-alueella todennäköisyys on 100%, että jollakin naapurilla on ärsyttävä räksyttäjä.

[/quote]

Miksi sä ivaat tai kutsut mua raukaksi? Mä olen asunut kaikissa talomuodoissa,  paritalossa, kerrostalossa, omakotitalossa, solussa, kämppäkaverina ja tämä rivari on ehdottomasti paskin asumismuoto ikinä. Kyllä me tasan tarkkaan tiedetään mitä uudessa omakotitalossa maksaminen maksaa kiitos vaan, ja maksakoot vaikka tuplasti enemmän mitä nykyisin niin siitä huolimatta valitsisin omakotialon vaikka sitten talopakettihelvetissä. Oletko sä katkera jostain vai kyvytön nauttimaan toisen ihmisen onnen tunteesta? Mä olen onnellinen, siihen ei vaikuta mitkään hapannaamojen kommentit. <3

ap
[/quote] Sinunkin täytyy ymmärtää, että on olemassa myös ihania rivitaloalueita ja kivoja naapurustoja. Sulle sattui huono tuuri. Sinun valintojasi ei saisi haukkua, mutta silti yleistät että "rivitalot on paskoja, rivitalo on paskin asumismuoto ikinä, mun mielipide on ainoa oikea". Itse asun perheeni kanssa Lauttasaaren Isokaarella rivitalossa, naapurit aivan ihania ja talkoistakin tykätään. Ei tule melua. Pihailmapiiri aivan mahtava. Yhteisiä grilli-iltoja mukavien naapureiden kanssa. Ei sovi ehkä muista ihmisistä eristäytyneille ja ennakkoluuloisille ihmisille joilla on negatiivinen asenne kaikkeen ja joita muut kanssaihmiset ärsyttävät automaattisesti, tekivätpä mitä tahansa.

Vierailija
14/89 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei ap, en yhtään ihmettele että pinna on kireellä! Meilläkin kerrostalossa asuessa meni hermot kun naapurit melusivat. Toisella puolella seinänaapuri soitti rumpuja pävät pitkät, ei kuitenkaan hiljaisuuden aikaan joten paha mennä valittamaan. Harmitti vain kun itse sitä sai äitiyslomalla ollessa jatkuavsti kuunnella sitä hakkaamista ja laulua. Toisen puolen seinänaapurit riitelivät harvase ilta ja sitten kovaäänistä sovintoseksiä päälle :D Vähän oli vaivaannuttavaa kun oli vaikka vieraita kylässä, anoppikin kakoi kahvipöydässä. Muutenkin oli monessa asunnossa kaikenlaista kyttääjää, valittajaa, bilettäjää jne. Mutta kun ollaan niin kilttejä, että ei oikein uskallettu eikä kehdattu valittaakaan. Jotenkin pelättiin, että kiusan päiten kostavat vielä ikävämmin.

Nyt olikin aika kulttuurishokki muuttaa omakotitaloon kaupunkialueella. Oma rauhaa on jos halutaan, mutta muuten on hyvin yhteisöllistä ja ystävällistä meininki. meidät otettiin tosi kivasti vastaan uudelle alueelle. Ollaan asuttu tässä nyt 1,5 vuotta ja välit on sellaiset, että puolin ja toisin lainaillaan remppatyökaluja, puutarhatyökaluja ja tervehditään pihalla ja kaduilla. Jos joku on lomalla, muut pitää silmällä sanattomalla sopimuksella ettei ole mitään ylimääräistä liikennettä tontilla. Koskaan ei ole ollut mitään häiriötä kenestäkään, älyttmän hyvin väki huomioi toiset. Toivon samaa hyvää tuuria sinullekin :)

Vierailija
15/89 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 14:07"]

Kerrostalossa asuminen on kaikkein helpointa ja minulle sopivinta. En vaihtais.

[/quote]

Minäkin asuin kerrostalossa ennen rivariin muuttoa, kuvittelin että olisi mukavampaa rivarissa. Kerrostalossa sai olla rauhassa, ja häiriköivään naapuriin puututtiin useammasta huoneistosta. Tässä kun asut pienessä taloyhtiössä keskellä olevassa huoneistossa, niin sulla on seinänaapurit mutta päätykämpissä ei, eli käytännössä päätykämpissä voivat mekastaa miten haluavat koska taloyhtiön talot ovat pihapiirissä ja pj:llä itsellään seinänaapurina eläkeläispariskunta.

Taloyhtiö ei jaksa reagoida yhden osakkaan valituksiin, ja ohjeistivat että noooh mitäs se nyt jos vappuna kerran tai pääsiäisenä.. Itse tosiaan ei biletetä, eikä meillä ole etkoja tai jatkoja ja kaikki juhlapyhät on mennyt naapurien mekastusta kuunnellessa. Taloyhtiön kanssa pitää tapella perus huolloista niin paljon että lisäeristyksiä on turha odottaa. Kerrostalossa oli hyvä, kun vastike oli pieni, ei ollut talkootöitä ta lumitöitä, autopaikkoja oli niitä varanneille ja väärinpysäköityjä autoja sakotettiin. Rivarissa jos naapuri blokkaa mun auton omallaan, niin taloyhtiön hallituksen mielestä "vähän pitää kestää".

Ihan helvettiä asua hälläväliä taloyhtiössä rivitalossa, missä asukkaalla on vaan velvollisuuksia mutta ei oikeuksia. Puheenjohtajan koirakin saattaa juosta kesällä ovesta sisään ja sitten porukalla nauravat miten se puppe on pihamaalla kun kotonaan. Ei sovi mulle ei todellakaan, enkä käsitä miten ikinä saatoin kuvitella että rivarissa voisi viihtyä???

ap

ps-KIITOS ONNITTELUISTA, NYT OLEN ONNELLINEN VOIN SANOA LIIAN KAUAN KESTI YMMÄRTÄÄ ETTÄ ONNI ON KOTIRAUHA <3

[/quote]

Olisit mennyt itse sinne hallitukseen, niin olisi voinut puuttua noihin kaikkiin epäkohtiin.. mutta ei, kivampi huudella puskista, eikös ap?

Vierailija
16/89 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teimme saman 2010. Ei enää ikinä!

Vierailija
17/89 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 08:04"]Nyt ne ongelmat ap  sulla vasta alkaakin!! Heh heh! Tajuatko ollenkaan miten paljon työtä on omakotitalon hoidossa. On salaojitusta, nurmikon jatkuvaa hoitoa, maalaamista, öljylämmityksen hoitoa, lumien luontia joka ikinen talvipäivä, aidan hoitoa (jos pensasaita), savupiipun nuohoamista, homevaaraa, jne?
[/quote]

Heh he, ai, että paljon hommaa. No meillä ainakin käy nuohooja 1krt/v. Ei itse nuohota.
Pihan hoito on elämää. Samalla se menee kun on lasten kanssa pihalla. Ei tää olekkaan patalaiskojen asumismuoto. Maalauksia ei todentotta tehdä kokoajan. Lumien luonti on myös liikuntaa ja lasten kanssa touhuamista. Ja piha suunniteltu niin, että siitä pääsee jos on kiire ja lunta. Ei kukaan enää laita mitää öljylämmityksia. Et tainnu ymmärtää lukeemaasi. Uusi okt .
Ei mikään 70 luvun rämä.

Vierailija
18/89 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 14:24"]

Mua haittaa se että seinän takana jengi ei piittaa hiljaisuussäännöistä koska heillä on vain yhdet seinänaapurit, niin ei ilmeisesti tarvitse välittää. Käytiin sanomassa niiden bileistä niin usein että lopulta lakkasivat tervehtimästä. Viime vappuna esimerkiksi sanottiin kahdesti, ja silti jatkui neljään aamulla se saunominen ja huutaminen ja isännöitsijälle ilmoitettu joka kerta. Isännöitsijä ei kertaakaan edes vastannut viesteihin koskien meteliä, ei ketään kiinnosta täällä taloyhtiössä.

Lisäksi toisella puolella asuu lapsiperhe jonka äiti valittaa kaikesta meille, vaikka me ollaan lapseton perhe jotka käytännössä illat istuu himassa ja päivät töissä. Valitukset koskivat juurikin auton pysäköintiä, sitä että eräs vieraamme tupakoi autokatoksessamme samalla kun hänen lapsensa nukkuu vaunuissa ( ei siis valita vieraalle vaan jälkikäteen meille), valitti myös että eräänä iltanana keskustelumme seinän takana herätti heidän vauvan yms.

Ei todellakaan en ole nipo, vaan normaali ihminen joka haluaa öisin nukkua ja haluaa maksaa siitä että saa yörauhan!

ap

[/quote]

No teillä on sattunut huonot naapurit. Itse kun asuimme rivarissa, niin molemmat seinänaapurit olivat vähintään kuukauden kesästä jossain reissussa ja muutenkin valittelu oli vähäistä.

Mutta se päätösten teko oli yhtä tuskaa. Mummot vastusti kynsin ja hampain kaikkia remontteja. Ja kun pihatalkoihin ei osallistunut juuri ketään, niin ostimme palvelut huoltoyhtyiöstä, mutta siitäkin nousu tietysti poru.

Mutta jos sattuu huonot naapurit, niin se on ihan se ja sama missä asuu.

Vierailija
19/89 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap, kuulostaa ihanalta! Hyvää kesää ja onnea uuteen kotiin.

Vierailija
20/89 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 08:04"]

[/quote]

Ohhoh. Kylläpä on katkeran kuuloinen viesti :)

Kuinka usein nuo salaojat pitää tehdä? Tarkastuksia pitää muutaman vuoden välein tehdä.

Nurmikon kun ajaa vaikka kerran viikossa niin se pysyy ihan hyvänä.

Talo suositellaan maalattavaksi noin 10-15 vuoden välein ja senkin työn voi ostaa joltain pienyrittäjältä ja näin tukea suomalaista työtä.

Ei kai kukaan enää nykypäivänä öljyllä lämmitä taloaan?

Jos lumenluonti ketuttaa, niin siihenkin voi palkata jonkun, ihan kuten rivarissakin.

Nuohooja tulee automaattisesti kerrran vuodessa. Tämä on ihan älytön taakka :)

Ei ole homevaaraa kun rakentaa oikein ja huolellisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän