Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko metallimusiikkia kuunteleva äiti huonompi? :D

Vierailija
24.11.2014 |

Olen törmännyt kamalaan asenteeseen itseäni kohtaan äitinä koska kuuntelen metallia, minulla on mustat pitkät hiuset turkoosilla liukuvärillä, 3 lävistystä kasvoissa (ja muutamia piilossa ;D ) lapauun kohdalle on tatuoitu lapseni syntymäajat ja kyljessä on suuri muistotatuointi rakkaille vanhemmilleni.

Olen aina iloinen ja pirteä, tulen muiden kanssa toimeen ja pidän ihmisistä. Olen myös hyvin empaattinen ja tietenkin paras äiti lapsilleni.

Ikäväkseni olen saanut huomata että ulkonäköni ja musiikkimakuni perusteella minut tuomitaan usein vähintään saatananpalvojaksi,työttömäksi juopoksi luuseriksi joka on 'pienten ressukoiden' yh.
Todellisuudessa maailmankatsomukseni on ateistinen, kunnioitan siis kaikkea elämää ja uskon että se on tässä ja nyt. Olen töissä erityislasten kanssa. Alkoholia en käytä ollenkaan ja olen avoliitossa upean mieheni kanssa kahdeksatta vuotta. Hän ei myöskään ole 'joku vitun narkkari' vaan ihan tavallinen, tatuointistudion omistava mies.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 09:19"]

Todellisuudessa maailmankatsomukseni on ateistinen, kunnioitan siis kaikkea elämää ja uskon että se on tässä ja nyt.

[/quote]

Tuossa on ristiriita. Ateismihan rakentuu silmittömästä vihasta ja estottomasta pilkasta. Kunnioitus on kaukana eroakirkosta-väen propagandassa.

Vierailija
22/32 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 09:19"]

Todellisuudessa maailmankatsomukseni on ateistinen, kunnioitan siis kaikkea elämää ja uskon että se on tässä ja nyt.

[/quote]

Tuossa on ristiriita. Ateismihan rakentuu silmittömästä vihasta ja estottomasta pilkasta. Kunnioitus on kaukana eroakirkosta-väen propagandassa.
[/quote]

Miten sä saat eroakirkosta väen sekoitettua ateismiin? Mä esimerkiksi erosin ihan rauhanomaisin elkein kirkosta kun täytin 18, 10 vuotta sitten, siksi etten usko jumalaan. En siksi että vihaisin ketään. Ateismi ei myöskään perustu vihaan ketään kohtaan, vaan siihen ettei usko jumalaan. Ei siinä ketään vihata :) Kuulostatpas agressiiviselta! -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:16"]Sä vaan itse kuvittelet olevasi joku bad-ass ja ajattelet, että muut näkevät sinut jotenkin ihmeellisenä. Taidat itse arvostella vaan niitä äitejä jotka ovat luonnollisia värjäämättömine tukkineen, markettivaatteineen ja kuvittelet heidän varmasti omaavan asenteen, ettei muuta ymmärretä. Ei se niin oo. Moni ei välitä kulkea minkään tyylin perässä eikä välitä kulkeeko joku muu. Tietysti jos joku kulkee ja on noussut päähän, että hän on jotenkin paljon erityisempi niin kyllä sellainen itse kutakin ottaa päähän eikä tee mieli tutustua lisää.
[/quote]

Olet väärässä, en ole teini-ikäinen enää ;) -ap

ps. kaikki bad-assit kuvailee itseään empaattiseksi ja lempeäksi, kaikista pitäväksi persoonaksi

Vierailija
24/32 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan tavallinen blondi metallimusiikkiakin kuunteleva äiti. Ulkonäköni on nykyään hyvin neutraali, mutta sisältäni olen kuitenkin vielä se nastat naamarissa kulkeva violettitukkainen tyttö joka aina pelästytti naapurin sedät ja tädit. En koe enää että mun tarvitsisi tuoda itseäni julki ulkoisesti, iän myötä myös pahimmat säröt ja anarkismi on tasoittunut. Antaa kaikkien kukkien kukkia!

Vierailija
25/32 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 09:19"]

[/quote]

[/quote]

Miten sä saat eroakirkosta väen sekoitettua ateismiin? Mä esimerkiksi erosin ihan rauhanomaisin elkein kirkosta kun täytin 18, 10 vuotta sitten, siksi etten usko jumalaan. En siksi että vihaisin ketään. Ateismi ei myöskään perustu vihaan ketään kohtaan, vaan siihen ettei usko jumalaan. Ei siinä ketään vihata :) Kuulostatpas agressiiviselta! -ap
[/quote]
Mut sillä on pointti, ateistit joita minä olen tavannut ovat olleet hyvin hyökkääviä uskovaisia kohtaan, tuominneet jyrkästi uskonnon, olivat omasta mielestään älykkäämpiä ja tietysti jostain syystä tämä ateistien suosima "vain heikot turvautuvat jumalaan" -jauhanta. Ja ateismihan on nimenomaan sitä, että uskoo ettei jumalaa ole olemassa, eli uskotaan siinäkin johonkin. Tapaamani agnostikot taas ovat olleet niitä oikeasti fiksuja, kunnioittaneet muita jne.

Vierailija
26/32 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen aivan tavallisen tallaajan näköinen nelikymppinen nainen ja perheenäiti. Kaikki on ok siihen asti, kun ostan lipun jonkun hevibändin keikalle. Siinä vaiheessa alkaa aina se supattelu ja kauhistelu. Ei ole kuulemma perheenäidin hommaa tuollaisissa tapahtumissa käynti ja musiikkiakaan kun se ei ole nähnytkään.

Olimme yksi päivä tuossa lähdössä kauppaan ja jäin auton viereen juttelemaan naapureiden kanssa. Kun mies käynnisti auton, alkoi stereroista kuulumaan aika kovalla voluumilla soittimeen jäänyt Arch Enemy, johon naapuri sanoi, että teidänkin kun pitää pakosti kuunnella noiden teinienne bändejä. Se ilme, kun sanoin, että cd on kyllä minun.

Vierailija
27/32 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 09:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Mut sillä on pointti, ateistit joita minä olen tavannut ovat olleet hyvin hyökkääviä uskovaisia kohtaan, tuominneet jyrkästi uskonnon, olivat omasta mielestään älykkäämpiä ja tietysti jostain syystä tämä ateistien suosima "vain heikot turvautuvat jumalaan" -jauhanta. Ja ateismihan on nimenomaan sitä, että uskoo ettei jumalaa ole olemassa, eli uskotaan siinäkin johonkin. Tapaamani agnostikot taas ovat olleet niitä oikeasti fiksuja, kunnioittaneet muita jne.
[/quote]

Nyt olet käsittänyt väärin. Ateistilta puuttuu jumalusko kokonaan. Valitettavasti noita ns. ääriateistejakin löytyy mutta kyllä meistä suurinosa (1,1miljardia maailmassa) on fiksuja, rauhaa rakastavia ja elämää kunnioittavia ihmisiä. Minulle henkilökohtaisesti on yksi lysti mihin kukakin uskoo tai on uskomatta, se ei ole minulta pois. Mutta miksi ateistejen kimppuun hyökätään aina? :O

Vierailija
28/32 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen metallimusiikkia kuuntelevia ja lävistettyjä, rempseitä, seurallisia ihmisiä. Sitten tunnen metallimusiikkia kuuntelevia ja lävistettyjä, äärettömän ahdistuneita ja epävarmoja ihmisiä. 

Vierailija
29/32 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 09:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
[/quote]

Nyt olet käsittänyt väärin. Ateistilta puuttuu jumalusko kokonaan. Valitettavasti noita ns. ääriateistejakin löytyy mutta kyllä meistä suurinosa (1,1miljardia maailmassa) on fiksuja, rauhaa rakastavia ja elämää kunnioittavia ihmisiä. Minulle henkilökohtaisesti on yksi lysti mihin kukakin uskoo tai on uskomatta, se ei ole minulta pois. Mutta miksi ateistejen kimppuun hyökätään aina? :O
[/quote]
No wikipedian mukaan olemme molemmat oikeassa tuossa määritelmässä:
"Ateismi eli jumalattomuus tarkoittaa jumalauskon puuttumista tai käsitystä, jonka mukaan jumalia ei ole olemassa."
ja samalta wikipediasivulta

"Monet uskonnottomat ajattelijat ovat esittäneet, että tiede ei jätä tilaa uskonnoille muuna kuin ”historiallisesti ja kulttuurisesti tärkeänä todellisuuspaon muotona”."

"Nielsenin mukaan ateismia ei -- pitäisi omaksua pelkkänä itsestäänselvyytenä, vaan sen puolesta tulisi käydä kamppailuun älyllisesti vahingollisia uskonnollisia harhoja vastaan."

Kuulostaa aika ylimieliseltä minusta.

Vierailija
30/32 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemukseni mukaan aika harva pitää tummanpuhuvan ulkomuodon omaavaa ihmistä saatananpalvojana. Syyt ennakkoluuloille ovat toisenlaiset; nykyaikuisista joka toinen on nuoruudessaan ollut hevari, gootti, punkkari, rokkari tms. Tavallisen ihmisen elämässä tämä on teini-ikään kuuluva vaihe, josta vieroittaa ajatusmaailman kypsyminen siinä parinkympin kieppeillä. Ihminen ymmärtää, kuinka lapsellinen ja yksiuloitteinen on siinä erikoisuudentavoittelussaan ollut. Ihminen ei halua tulla enää määritellyksi kuorensa perusteella, kun henkisten ominaisuuksien kehittäminen tulee tärkeämmäksi. Täten useimpien lähipiirissä teini-ikäisen pukeutumista aikuisiällä jatkavat lähinnä ne heikkolahjaiset ja tunne-elämältään teinin tasolle jääneet yksilöt. Tämän takia moni katsoo ap:n näköisiä ihmisiä säälien, vaikka totta kai joku tilastollinen poikkeama voi olla täysin asiallinen ja tasapainoinen vanhempi ulkonäöstään huolimatta. Vähän niin kuin moni katsoo kolmekymppistä vanhalla bemarilla lippa vinossa ajavaa elämäntapa-amista säälien, vaikka voi kyseessä joskus olla fiksukin kaveri. Empiiriset kokemukset valtaosalla ovat kuitenkin omasta tuttavapiiristä toiset.

Vierailija
31/32 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla omituisen näköiset vanhemmat ovat normaali näky, siellä pysytään mahdollisesti koko loppuikä siinä lookissa jonka nuorena valitsee. Itsekin kuuntelen metallia ahkerasti vielä nyt lähes 50-vuotiaana mutta ao. pukeutuminen ja laittautuminen jäivät taakse viidentoista ikäisenä. Alkoi vaan tuntua jo silloin jotenkin lapselliselta.

Vierailija
32/32 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullapa on vihreä-violetti tukka. Ja ehkä mummoissa tuo joskus herättää kummastusta mutta ei kukaan mua äitinä sen takia arvostele. Ehkä en liiku piireissä missä on tapana arvostella toisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän