Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

31v yksinhuoltaja isä - Kysyttävää?

Vierailija
23.11.2014 |

Lapsia kaksi joista vanhin 8v poika ja nuorin 5v tyttö.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 23:24"]

miten olet ajatellut kertovasi tyttärellesi naiseksi kasvamisesta sittenkun se aika tulee? yleensähän kyseiset puuhat mielletään naisille kuuluviksi.

[/quote]

Huonosti minä osaisin siitä kertoa. Tämän vuoksi tuen mm. lasteni ja heidän äidin suhdetta. Tapaamiset tällä hetkellä heillä normi joka toinen vkl. Toki minä osaan miehenäkin vastata naisten kysymyksiin, mutta varmasti tietty häveliäisyys puolin ja toisin on selkiö.

Vierailija
22/58 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 23:29"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 23:24"]

miten olet ajatellut kertovasi tyttärellesi naiseksi kasvamisesta sittenkun se aika tulee? yleensähän kyseiset puuhat mielletään naisille kuuluviksi.

[/quote]

Huonosti minä osaisin siitä kertoa. Tämän vuoksi tuen mm. lasteni ja heidän äidin suhdetta. Tapaamiset tällä hetkellä heillä normi joka toinen vkl. Toki minä osaan miehenäkin vastata naisten kysymyksiin, mutta varmasti tietty häveliäisyys puolin ja toisin on selkiö.

[/quote]

Lisätään vielä, että isosiskoni on tyttäremme kummitäti. Ehkä pitää jo etukäteen hänen kanssaan käydä näitä juttuja läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista tukiverkostoa on apuna?

Vierailija
24/58 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 23:37"]

Millaista tukiverkostoa on apuna?

[/quote]

Isovanhemmat sekä lasten äidin, että minun puoleltani. Oikeastaan vielä kaksinkerroin, koska molempien vanhemmat uusissa naimisissa. Harvoin on ollut tilanteita joista en yksin selviä. Meille on kaikki kuitenkin tervetulleita kylään. Viikonloput osittain pojan harrastuksien vuoksi kuitenkin kiveen hakattuja. Lähimmät isovanhemmista (äitini ja hänen aviomies) asuu tällä hetkellä Nurmijärvellä (me asumme Helsingissä).

Vierailija
25/58 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 23:15"]

Ei kovin aikuista käytöstä sun ex-naiselta... Tekee sun kans lapset, muttei oo valmis kantaan heistä vastuuta tällaisessa tilanteessa... Onneks sä oot fiksu, aikuinen mies! Oot varmasti hyvä ja ihana isä lapsilles! Kaikkea hyvää sulle ja lapsillesi. :)

t: n26

[/quote]

Ne on meidän lapsia. En minä näe, että meidän lasten huoltajuus olisi ensisijaisesti heidän äitinsä vastuulla. Äiti ei varsinaisesti mikään mielenterveysongelmainen ollut, mutta ihan tavallista masennusta esiintyi ajoittain. Stressiin taipuvainen luonne ehkä.
[/quote]

Hienoa, että näet yhtäläisen vastuun lapsista miehelläkin, eihän eron jälkeen äidin tarvitse aina olla se lähivanhempi. Hienoa, ettet kuulosta katkeralta (kuten monet tilanteessasi), todella hyvä asia lapsia ajatellen.

Vierailija
26/58 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 23:16"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 23:04"]

minkälainen oli naistyyppi?  bilettäjä, jolle oma ulkonäkö ja aika oli tärkein?  

t. m45   

[/quote]

Tarkoittanet lasteni äitiä? Hän oli jotakuinkin "normaali". Työssä käyvä ja sosiaalinen ihminen, mutta ei suinkaan mikään bilehile. Myös ajoittaista masennusta ilmeni.

[/quote]

mistä syystä erositte? 

Vierailija
27/58 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 23:48"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 23:15"] Ei kovin aikuista käytöstä sun ex-naiselta... Tekee sun kans lapset, muttei oo valmis kantaan heistä vastuuta tällaisessa tilanteessa... Onneks sä oot fiksu, aikuinen mies! Oot varmasti hyvä ja ihana isä lapsilles! Kaikkea hyvää sulle ja lapsillesi. :) t: n26 [/quote] Ne on meidän lapsia. En minä näe, että meidän lasten huoltajuus olisi ensisijaisesti heidän äitinsä vastuulla. Äiti ei varsinaisesti mikään mielenterveysongelmainen ollut, mutta ihan tavallista masennusta esiintyi ajoittain. Stressiin taipuvainen luonne ehkä. [/quote] Hienoa, että näet yhtäläisen vastuun lapsista miehelläkin, eihän eron jälkeen äidin tarvitse aina olla se lähivanhempi. Hienoa, ettet kuulosta katkeralta (kuten monet tilanteessasi), todella hyvä asia lapsia ajatellen.

[/quote]

Katkeruus veisi lähinnä omat voimani. Tai ainakin niin kuvittelen. Lasten äidille tahdon pelkkää hyvää eikä vähiten sen vuoksi, että lasten äidin hyvinvointi on myös lapsieni ja (jos saivarrellaan) niin toki myös oma etuni. Olen elänyt mielestäni myös suhteellisen tasapainoisen lapsuuden siitä huolimatta, että omat vanhempani on eronneet.

Vierailija
28/58 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sullakin lastenhoito yhtä rankkaa kuin naisille on olevinaan? Vai suhtaudutko siihen kuten miehet asioihin yleensä "jaahas tää nyt on hoidettava, kitinät pois ja hihat ylös" ?

Vierailija
29/58 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 23:51"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 23:16"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 23:04"]

minkälainen oli naistyyppi?  bilettäjä, jolle oma ulkonäkö ja aika oli tärkein?  

t. m45   

[/quote]

Tarkoittanet lasteni äitiä? Hän oli jotakuinkin "normaali". Työssä käyvä ja sosiaalinen ihminen, mutta ei suinkaan mikään bilehile. Myös ajoittaista masennusta ilmeni.

[/quote]

mistä syystä erositte? 

[/quote]

Tähän on varmasti vähintään kaksi näkemystä. Yritän pitää vastaukseni lyhyinä, mutta tarjoan rakentavia vastauksia. Vaimoni jätti minut, koska oli löytänyt uuden. Mielestäni en edesauttanut tilannetta, mutta vaimoni voi hyvinkin olla toista mieltä. Riideltiin kyllä viimeisinä kuukausina paljon. Ehkä hän siten kopa ajatteli lasten etua. Ja kun tätä seuraavaksi kuitenkin kysyttäisiin niin en ole katkera. Ehkä jopa helpottunut jollain kierolla tavalla.

Vierailija
30/58 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 23:54"]

Onko sullakin lastenhoito yhtä rankkaa kuin naisille on olevinaan? Vai suhtaudutko siihen kuten miehet asioihin yleensä "jaahas tää nyt on hoidettava, kitinät pois ja hihat ylös" ?

[/quote]

En voi puhua naisten puolesta, mutta rankkaa se on välillä minullekin. Yritän suhtautua tilanteeseen niin, että nyt on näin ja tämä ei muuksi muutu. Miten elämme tästä eteenpäin. Eli katsetulevaisuuteen ja sopivasti positiivisisillä ajatuksilla väritettynä.

Vierailija
31/58 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko olevasi jotain erityistä?

Oliko tän ketjun tarkoitus esim saada av-mammat huokaileen "ihanaa kun joku kantaa vastuunsa, toisin kun mun eksä"?

Mäkin voisin aloittaa keskustelun, että olen 27-vuotias ihminen, terve.

Vierailija
32/58 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 00:01"]

Oliko tän ketjun tarkoitus esim saada av-mammat huokaileen "ihanaa kun joku kantaa vastuunsa, toisin kun mun eksä"?

[/quote]

En luule olevani mitään erityistä. Tarjosin mahdollisuutta kysellä mieltä askarruttavia kysymyksiä, koska lapsiperheistä vain noin 3% on isien vastuulla. Monet ei tunne ensimmäistäkään.

Vierailija
33/58 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuisitko vielä lapsentekoon, jos uusi naisesi sellaisen haluaisi? 

Vierailija
34/58 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 00:10"]

[/quote]

Varmasti suostuisin, mutta se tietenkin sillä oletuksella, että kaikki olisi puolin ja toisin hyvin. Uuden suhteen aloittamisessa en ole tuota harkinnut, mutta toki omissa ajatuksissani olen. Pelkään tilannetta joissa lapset edellisestä suhteesta tuntisivat olonsa epämukavaksi. Kasvun paikka siis jokaiselle. Olisin silti valmis isäksi kolmannellekin lapselle jos kaikki tähdet on paikoillaan.

Vierailija
35/58 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 00:22"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 00:10"]

[/quote]

Varmasti suostuisin, mutta se tietenkin sillä oletuksella, että kaikki olisi puolin ja toisin hyvin. Uuden suhteen aloittamisessa en ole tuota harkinnut, mutta toki omissa ajatuksissani olen. Pelkään tilannetta joissa lapset edellisestä suhteesta tuntisivat olonsa epämukavaksi. Kasvun paikka siis jokaiselle. Olisin silti valmis isäksi kolmannellekin lapselle jos kaikki tähdet on paikoillaan.

[/quote]

Tarkennataan nyt vielä parin lyöntivirheen johdosta, että vakavasti uuden suhteen aloittamista en ole harkinnut vaikka toki se on mielessä pyörinyt. Saatan jännittää, että vaadin liikaa tältä naiselta jonka myös pitäisi löytää paikkansa niin naisena kuin äitipuolena. Mikäli edellä mainitsemani kaksi seikkaa täyttyisi niin uskon, että hän näkisi myös lapset edellisestä suhteesani tasavertaisina perheenjäseninä.

Vierailija
36/58 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 00:05"]

[/quote]

En luule olevani mitään erityistä. Tarjosin mahdollisuutta kysellä mieltä askarruttavia kysymyksiä, koska lapsiperheistä vain noin 3% on isien vastuulla. Monet ei tunne ensimmäistäkään.

[/quote]

Yksinhuoltajaperheitä kuitenkin on paljon. Onko mielestäsi eri asia olla yksinhuoltajaisä kuin -äiti? Jos, niin miten? En kysy nyt ilkeydellä vaan kiinnostaa.

Vierailija
37/58 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 00:39"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 00:05"]

[/quote]

[/quote]

Yksinhuoltajaperheitä kuitenkin on paljon. Onko mielestäsi eri asia olla yksinhuoltajaisä kuin -äiti? Jos, niin miten? En kysy nyt ilkeydellä vaan kiinnostaa.

[/quote]

En usko, että arki olisi hirveästi erillainen. Painotan nyt sanaa usko, koska vastaan tähän vain miehisen sukupuolen edustajana. Uskon, että minulla on heikkouteni ja vahvuuteni siinä missä äideilläkin olisi.

Vierailija
38/58 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voisit mennä ajassa taaksepäin niin jäisikö lapset tekemättä? Ei provo!

Vierailija
39/58 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin olet saanut viimeksi?

Vierailija
40/58 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 00:49"]

Jos voisit mennä ajassa taaksepäin niin jäisikö lapset tekemättä? Ei provo!

[/quote]

Jälleen erittäin hyvä ja kimurantti kysymys. Vastaan kuitenkin, että ei jäisi. En kadu hetkeäkään.