Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi köyhällä pitäisi olla rikkaan elintaso?

Vierailija
23.11.2014 |

Köyhän on nyky-Suomessa saatava samat autot, asunnot, elktroniikka, käsilaukut ja lomamatkat kuin rikkaankin. Kuitenkaan työnteko ei kiinnosta, sitten onkin pikavippikierre ja luottotiedot menneet. Sitten itketään täällä, kun valtio ei anna tarpeeksi rahaa pakollisiin menoihin ja ulovtaan rikkailta ilmaista rahaa.

Miksi näin?

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 08:44"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:53"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:41"] [quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:36"]No mä näkisin kyllä suurempana ongelmana sen, että keskituloiset suomalaiset tavoittelevat nykyään rikkaiden elämäntyyliä. Sairaanhoitaja-perusinssi-pariskunnalla pitää olla pelit ja vehkeet. Uusi iso omakotitalo, pari autoa, kolme lasta ja kaikilla iPhonet. Kerran vuodessa Thaimaahan ja muutama kerta laivalle. Muuten jäät naapureista jälkeen. Ja asuntolainaa semmoset vaatimattomat 250000,- [/quote] No tottakai keskituloisilla pitää olla hyvä elintaso. Muualla näin onkin, paitsi Suomessa missä heitä verotetaan ankarasti ja käteen ei jää sen enempää kuin työttömilläkään. [/quote] Pitää olla semmoinen elintaso, johon on varaa. Suomessa on 20 vuoden aikana iskostunut ihmisiin aivan holtiton ahneus. Ei 90-luvulla vielä keskituloiset olettaneet saavansa kaikkea sitä, mitä nykyään. Silloin oli vielä järki päässä kuluttamisessa. [/quote] Suomessa verottaja ottaa keskituloisten rahat pois, joten siksi heillä ei ole varaa kuluttaa ja länsimaiden surkein ostovoima. Se ei todellakaan ole oikein, se on varastamista.

[/quote]

Tämä on niin totta: keskituoloiset toimivat maksumiehinä ihan kaikkien meidän verovaroin tuotetuissa palveluissa! Pienituloiset saavat valtiolta kaikenlaisia tukia (vrt. asumistuet, sossu) ja rikkaat porskuttavat pääomatulojensa avulla hyvää elämää. Suomessa alkaa olla Jenkkien tilanne, jossa keskituoloisilla ei enää ole varaa asua ja elää tässä maassa, vaikka kuinka tekis töitä, kun meidät verotetaan hengiltä! :((

[/quote]

Eivät kaikki pienituloiset saa mitään tukia! Me emme matalapalkka-alan duunareina (tarpeellisina) kahden lapsen vanhempina saa yhtään minkäänlaisia tukia, emme asumistukia emmekä mitään sossutukia. Yhteenlaskettu bruttopalkkamme on 3150€/kuussa. Siitä mekin maksamme reippaat verot (tulotasoon nähden), emmekä me valita. 

Emmekä me myöskään elele kuten ap aloituksessaan räikeästi maalailee. En tunne ketään, joka elelisi yli tulotasonsa. Mekin käymme joka toinen vuosi ulkomailla, käymme ehkä kerran kuussa ulkona syömässä ja ostimmepa juuri ps4:senkin. Meillä on säästöjä, ei ole lainaa, ei osamaksuja eikä autoa. Emmekä valita tippaakaan, vaikkei ole varaa ostaa iphone 6:sta tai mennä joka vuosi kaukomatkalle. Veroja maksan mielelläni ja voisin maksaa vielä enemmänkin, jos olisi tarvetta. 

Ei ne sosiaaliset tuet ole viemässä Suomelta luottoluokitusta, vaan kyllä ne miljardit ihan muualle valuvat...

Vierailija
122/125 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en edes halua autoa tms., en tarvitse rikkauksia, joku asunto päällä on tietysti mukava olla. En mielestäni samanlaista elämää tarvitsekaan, kuin rikkailla. En minä sillä materialla mitään tee. Paitsi joskus olisi mukava, jos edes jossain tapahtumissa tai elokuvissa tms. olisi varaa käydä. Töitähän tekisin, jos saisin. Työpaikatkin vain ovat vähän kiven alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 00:21"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:46"] [quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:28"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:21"] [quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:03"] [quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:55"]Minä olen 36-vuotias sairaseläkkeellä oleva. Minä saan kuussa käteen takuueläkkeen, josta maksan yleveroa. Sitten saan asumistukea. Vuokran jälkeen minulle jää kuussa 510 euroa käteen. Siitä maksan ruuan, vaatteet, kotivakuutuksen, sähkön ja osan lääkkeistä. Kaikkia lääkkeitä minulla ei ole varaa ostaa. En saa mitään apua taloudellisesti mistään. Toivon vaan kuolevani pois.   [/quote] Minäpä käyn töissä ja minulle jää palkasta vuokran jälkeen 300-400 euroa käteen. Lisäksi joudun ostamaan bussilipun (95€/kk) jotta pääsen kulkemaan töihin. Ihan turhasta valitat, pienellä palkalla työtätekevät ovat tässä maassa kaikista heikoimmassa asemassa, sinä olet minuun verrattuna rikas. [/quote] Miksi ihmeessä sitten käyt töissä pienellä palkalla tai asut ylikalliisti? Ihmisen sairastuminen työkyvyttömäksi ei ole valinta. Orjana oleminen on. [/quote] Siksi että omaan oikeistolaisen arvomaailman, eikä tulisi mieleenkään jäädä kotiin makamaan muiden rahoilla. Ja en asu mitenkään ylikalliisti, koska asun pääkaupunkiseudulla eikä täältä halvemmalla asuntoa saa. [/quote] Jos vaikka muuttaisit muualle. Koska oikeistolaisen käsityksen mukaan sinä olet osajaa jolle löytyy töitä muualtakin. Miksi et usko itseesi? [/quote] Henkilökohtaisista syistä joita en täällä lähde sen enempää avaamaan. Ja kyllä, olen oikeistolainen osaaja, sillä teen kovasti töitä sen eteen, että tulevaisuudessa voisin muuttaa harrastukseni työkseni. Pointtini ei siis niinkään ollut valittaa omasta tulotasostani, vaan kritisoida itseäni rikkaampia tukielättejä, jotka vaativat lisää rahaa itselleen. Huvittavaa että joudun elättämään ihmisiä, joilla on parempi elintaso kuin minulla. [/quote] Ok. Eli pysyvästi sairastunut työkyvytön on tukielätti? Mitä jos itse sairastut vakavasti? Annatko lopetuspiikin itsellesi? [/quote] Noilla tuloilla on oikeutettu toimeentulotukeen, oma vika jos et hae. Uskomatonta, että joku kehtaa kadehtia sairasta ja työkyvytöntä.

[/quote]

Korjaus en ole oikeutettu toimeentulotukeen koska minulle jää vuokran eli asumiskulujen jälkeen käteen 510 euroa. Eli ylilaskelman, jos käteen asumiskulujen jälkeen jäisi 479 euroa olisin oikeutettu toimeentulotukeen.

Ihmiset eivät ymmärrä tätä kieroa kohtaa toimeentulotuessa tai miten se lasketaan. ELI katsotaan tulot siitä miinus asumiskulut eli vuokra = jos ylijäämäinen niin ei toimeentulotukea. Mutta jos alijäämäinen niin maksetaan puuttuva osuus sekä vakuutus, sähkö ja julkisenpuolen terveydenhuoltomenot + reseptilääkkeet.

Ei mitään järkeä systeemissä. JOS hyvä tuuri on ja saa sosiaalityöntekijän ajan hän voi tehdä harkinnanvaraisen päätöksen ja ottaa huomioon sähkö,vakuutus ja terveydenhuoltomenot.

Vierailija
124/125 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 08:33"]

Ihanneyhteiskunnassa omistaminen olisi kielletty. Valtio omistaisi kaiken ja tarjoaisi sitä kansalaisten käyttöön (ei omistukseen) tarpeen mukaan. Sinkku saisi asunnokseen yksiön, lapseton pariskunta kaksio, yhden lapsen perhe kolmion jne. Kun lapsia syntyisi lisää, tarjottaisiin perheelle isompaa asuntoa. Sama autojen kanssa eli sinkuille pieni auto ja suurperheellisille iso auto. Rahaa ei tarvittaisi, koska perhekohtaisessa älykortissa olisi tiedot perheestä ja kaupassa kortti asetettaisiin viivakoodinlukijaan, jonka avulla kansalainen keräisi ostoskoriinsa sallitun määrän elintarvikkeita, pesuaineita jne. Telkkarit, kännykät yms haettaisiin valtion noutopisteestä ja sinne pitäisi myös palauttaa vanha rikki mennyt esine ennen uuden saamista. Kaikki kävisivät töissä, kukin voimavarojensa ja kykyjensä mukaan. Palkkaa ei kuitenkaan maksettaisi, koska sitä ei tarvitsisi. Ei olisi rikkaita eikä köyhiä vaan kaikilla olisi tasapuolisesti yhtä paljon.

[/quote]

Kommunismi ei ole toiminit missään maassa. Uskomatonta, että joku vielä haikailee sen perään vaikka kommunistiset maat ovat pikkuhiljaa kääntyneet markkinatalouteen yksi toisensa jälkeen.

Vierailija
125/125 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna muuten on tulossa käyttöön verotuksen lapsivähennys 50 €/lapsi vuodessa molemmille vanhemmille, jonka saa ainoastaan keskiluokkaiset, vähennyksen saa korkeintaan neljästä alle 17-vuotiaasta lapsesta. Ansio- ja pääomatulottomille sitä ei luonnollisestikaan anneta, koska ei ole verojakaan mistä sitä vähentää. Eikä myöskään isotuloisille, raja oli jossain reilusti päälle 40000 eurossa. Eikö ole hyvä kehityssuunta että niitä tuetaan, joilla on verotettavia tuloja muttei mitenkään yltäkylläisesti? Lisää tätä? Sillä on tarkoitus korvata sitä lapsilisien leikkausta ja korotettuja päivähoitomaksuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi