Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi köyhällä pitäisi olla rikkaan elintaso?

Vierailija
23.11.2014 |

Köyhän on nyky-Suomessa saatava samat autot, asunnot, elktroniikka, käsilaukut ja lomamatkat kuin rikkaankin. Kuitenkaan työnteko ei kiinnosta, sitten onkin pikavippikierre ja luottotiedot menneet. Sitten itketään täällä, kun valtio ei anna tarpeeksi rahaa pakollisiin menoihin ja ulovtaan rikkailta ilmaista rahaa.

Miksi näin?

Kommentit (125)

Vierailija
41/125 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:03"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:55"]Minä olen 36-vuotias sairaseläkkeellä oleva. Minä saan kuussa käteen takuueläkkeen, josta maksan yleveroa. Sitten saan asumistukea. Vuokran jälkeen minulle jää kuussa 510 euroa käteen. Siitä maksan ruuan, vaatteet, kotivakuutuksen, sähkön ja osan lääkkeistä. Kaikkia lääkkeitä minulla ei ole varaa ostaa. En saa mitään apua taloudellisesti mistään. Toivon vaan kuolevani pois.   [/quote] Minäpä käyn töissä ja minulle jää palkasta vuokran jälkeen 300-400 euroa käteen. Lisäksi joudun ostamaan bussilipun (95€/kk) jotta pääsen kulkemaan töihin. Ihan turhasta valitat, pienellä palkalla työtätekevät ovat tässä maassa kaikista heikoimmassa asemassa, sinä olet minuun verrattuna rikas.

[/quote]

Miksi ihmeessä sitten käyt töissä pienellä palkalla tai asut ylikalliisti? Ihmisen sairastuminen työkyvyttömäksi ei ole valinta. Orjana oleminen on.

Vierailija
42/125 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Koska Suomessa kaikilla pitää olla kaikki samaten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/125 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:03"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:55"]Minä olen 36-vuotias sairaseläkkeellä oleva. Minä saan kuussa käteen takuueläkkeen, josta maksan yleveroa. Sitten saan asumistukea. Vuokran jälkeen minulle jää kuussa 510 euroa käteen. Siitä maksan ruuan, vaatteet, kotivakuutuksen, sähkön ja osan lääkkeistä. Kaikkia lääkkeitä minulla ei ole varaa ostaa. En saa mitään apua taloudellisesti mistään. Toivon vaan kuolevani pois.   [/quote] Minäpä käyn töissä ja minulle jää palkasta vuokran jälkeen 300-400 euroa käteen. Lisäksi joudun ostamaan bussilipun (95€/kk) jotta pääsen kulkemaan töihin. Ihan turhasta valitat, pienellä palkalla työtätekevät ovat tässä maassa kaikista heikoimmassa asemassa, sinä olet minuun verrattuna rikas.

[/quote]

Miksi ihmeessä sitten käyt töissä pienellä palkalla tai asut ylikalliisti? Ihmisen sairastuminen työkyvyttömäksi ei ole valinta. Orjana oleminen on.
[/quote]
Siksi että omaan oikeistolaisen arvomaailman, eikä tulisi mieleenkään jäädä kotiin makamaan muiden rahoilla. Ja en asu mitenkään ylikalliisti, koska asun pääkaupunkiseudulla eikä täältä halvemmalla asuntoa saa.

Vierailija
44/125 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:41"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:36"]No mä näkisin kyllä suurempana ongelmana sen, että keskituloiset suomalaiset tavoittelevat nykyään rikkaiden elämäntyyliä.  [/quote] No tottakai keskituloisilla pitää olla hyvä elintaso. Muualla näin onkin, paitsi Suomessa missä heitä verotetaan ankarasti ja käteen ei jää sen enempää kuin työttömilläkään.

[/quote]

Höpö höpö. Keskituloisilla on hyvä tulotaso, mutta he (tod.näk. sinä mukaanlukien) valitatte siitä, että tilille ei jää kahden auton syömän bensojen, harrastusten, kalliiden ruokakulujen, matkojen, ravintolaillallisten ja muiden huvitusten jälkeen enempää kuin köyhälle, joka ei ole saanut mitään edellämainituista asioista.

Sitä täällä jatkuvasti itketään. Ensin luetellaan kauheasti asioita, joihin rahaa menee, ja sen jälkeen valitetaan, ettei mihinkään ole varaa. Keskituloisille (ei toki kaikille) on tosiaankin muodostunut virheellinen ajatus, että nuo yllämainitut asiat ovat jotain itsestäänselvyyksiä, joihin ei saisi mennä yhtään rahaa, jotta palkka voitaisiin kuluttaa siihen mitä "oikeasti" halutaan, eli siis luksukseen. Mutta luksus kuuluu rikkaille.

Jos te olette keskituloisia, niin omakotitalot, kaksi autoa ja parit lomamatkat vuodessa ovat juuri niitä asioita, jotka te palkallanne saatte. Ette enempää, eikä teille enempää kuulukaan. Mutta sehän ei teille kelpaa, koska te hingutte rikkaiden kastiin.

Jos haluatte tienata enemmän, opiskelkaa parempi ammatti. Tuohan on se, mitä aina neuvoksi köyhemmille annatte.

Sitäpaitsi, miksi te keskituloiset, jotka jatkuvasti marmatatte köyhien avustuksista, ette jättäydy työttömiksi? Syy on tämä: te tiedätte itsekin, että teillä menee paremmin kuin työttömillä, vaikka jatkuvasti väitätte, ettei teillä ole yhtään paremmat tulot.

Vierailija
45/125 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalidemokraattinen ihanneyhteiskunta: Kaikilla on sama riippumatta siitä mitä työtä tekee vai tekeekö mitään. Tosin kunnolla rikkaat on jouduttu jättämään tämän ulkopuolelle koska heillä on resurssit evakuoitua maasta kokonaan.

Mutta näitä jotka tienaavat kunnolla (kuitenkin max. 200 k€ vuodessa) eivätkä ole perineet tai muuten rikastuneet voi rokottaa Pohjanmaan kautta. Paska tuuri, mutta toisaalta, kuka käski syntyä Suomeen.

Vierailija
46/125 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:22"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:41"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:36"]No mä näkisin kyllä suurempana ongelmana sen, että keskituloiset suomalaiset tavoittelevat nykyään rikkaiden elämäntyyliä.  [/quote] No tottakai keskituloisilla pitää olla hyvä elintaso. Muualla näin onkin, paitsi Suomessa missä heitä verotetaan ankarasti ja käteen ei jää sen enempää kuin työttömilläkään.

[/quote]

Höpö höpö. Keskituloisilla on hyvä tulotaso, mutta he (tod.näk. sinä mukaanlukien) valitatte siitä, että tilille ei jää kahden auton syömän bensojen, harrastusten, kalliiden ruokakulujen, matkojen, ravintolaillallisten ja muiden huvitusten jälkeen enempää kuin köyhälle, joka ei ole saanut mitään edellämainituista asioista.

Sitä täällä jatkuvasti itketään. Ensin luetellaan kauheasti asioita, joihin rahaa menee, ja sen jälkeen valitetaan, ettei mihinkään ole varaa. Keskituloisille (ei toki kaikille) on tosiaankin muodostunut virheellinen ajatus, että nuo yllämainitut asiat ovat jotain itsestäänselvyyksiä, joihin ei saisi mennä yhtään rahaa, jotta palkka voitaisiin kuluttaa siihen mitä "oikeasti" halutaan, eli siis luksukseen. Mutta luksus kuuluu rikkaille.

Jos te olette keskituloisia, niin omakotitalot, kaksi autoa ja parit lomamatkat vuodessa ovat juuri niitä asioita, jotka te palkallanne saatte. Ette enempää, eikä teille enempää kuulukaan. Mutta sehän ei teille kelpaa, koska te hingutte rikkaiden kastiin.

Jos haluatte tienata enemmän, opiskelkaa parempi ammatti. Tuohan on se, mitä aina neuvoksi köyhemmille annatte.

Sitäpaitsi, miksi te keskituloiset, jotka jatkuvasti marmatatte köyhien avustuksista, ette jättäydy työttömiksi? Syy on tämä: te tiedätte itsekin, että teillä menee paremmin kuin työttömillä, vaikka jatkuvasti väitätte, ettei teillä ole yhtään paremmat tulot.
[/quote]
Suomessa on kuitenkin länsimaiden köyhimmät keskiluokkaiset.

Vierailija
47/125 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:21"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:03"] [quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:55"]Minä olen 36-vuotias sairaseläkkeellä oleva. Minä saan kuussa käteen takuueläkkeen, josta maksan yleveroa. Sitten saan asumistukea. Vuokran jälkeen minulle jää kuussa 510 euroa käteen. Siitä maksan ruuan, vaatteet, kotivakuutuksen, sähkön ja osan lääkkeistä. Kaikkia lääkkeitä minulla ei ole varaa ostaa. En saa mitään apua taloudellisesti mistään. Toivon vaan kuolevani pois.   [/quote] Minäpä käyn töissä ja minulle jää palkasta vuokran jälkeen 300-400 euroa käteen. Lisäksi joudun ostamaan bussilipun (95€/kk) jotta pääsen kulkemaan töihin. Ihan turhasta valitat, pienellä palkalla työtätekevät ovat tässä maassa kaikista heikoimmassa asemassa, sinä olet minuun verrattuna rikas. [/quote] Miksi ihmeessä sitten käyt töissä pienellä palkalla tai asut ylikalliisti? Ihmisen sairastuminen työkyvyttömäksi ei ole valinta. Orjana oleminen on. [/quote] Siksi että omaan oikeistolaisen arvomaailman, eikä tulisi mieleenkään jäädä kotiin makamaan muiden rahoilla. Ja en asu mitenkään ylikalliisti, koska asun pääkaupunkiseudulla eikä täältä halvemmalla asuntoa saa.

[/quote]

Jos vaikka muuttaisit muualle. Koska oikeistolaisen käsityksen mukaan sinä olet osajaa jolle löytyy töitä muualtakin. Miksi et usko itseesi?

Vierailija
48/125 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huono esimerkki ottaa esimerkiksi sairaanhoitaja ja insinööri. Hehän nimenomaan ovat palkkauksensa puolesta melko keskiluokkaa, joten tietysti heillä on oikeus tehdä rahoillaan mitä tahtovat. 

Vierailija
49/125 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi! Tällä persaukisella ei ole mitään ongelmaa esim. matkustelun suhteen. Ihan omasta pussista olen reppureissuni maksanut. Ei reissaaminen ole kallista, kun osaa vähän käyttää järkeä. Omaa autoa en tarvitse, ja vuokralla on paljon vapaampaa, kuin omassa asunnossa. Saan muuttaa toiseen kaupunkiin koska vaan ilman kahden asunnon louklun pelkoa.

Muuta lainaa ei ole, kuin opintolainaa ja sitäkin enää alle 3000e

Se niin riippuu, miten haluaa määritellä köyhän ja köyhän halua elää omaa elämäänsä. Miksi en saisi nauttia samoista asioista kuin rikas, jos minulla on siihen varaa? Ja tosiaan, tienaan alle 2000e/kk.

Vierailija
50/125 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:28"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:21"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:03"] [quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:55"]Minä olen 36-vuotias sairaseläkkeellä oleva. Minä saan kuussa käteen takuueläkkeen, josta maksan yleveroa. Sitten saan asumistukea. Vuokran jälkeen minulle jää kuussa 510 euroa käteen. Siitä maksan ruuan, vaatteet, kotivakuutuksen, sähkön ja osan lääkkeistä. Kaikkia lääkkeitä minulla ei ole varaa ostaa. En saa mitään apua taloudellisesti mistään. Toivon vaan kuolevani pois.   [/quote] Minäpä käyn töissä ja minulle jää palkasta vuokran jälkeen 300-400 euroa käteen. Lisäksi joudun ostamaan bussilipun (95€/kk) jotta pääsen kulkemaan töihin. Ihan turhasta valitat, pienellä palkalla työtätekevät ovat tässä maassa kaikista heikoimmassa asemassa, sinä olet minuun verrattuna rikas. [/quote] Miksi ihmeessä sitten käyt töissä pienellä palkalla tai asut ylikalliisti? Ihmisen sairastuminen työkyvyttömäksi ei ole valinta. Orjana oleminen on. [/quote] Siksi että omaan oikeistolaisen arvomaailman, eikä tulisi mieleenkään jäädä kotiin makamaan muiden rahoilla. Ja en asu mitenkään ylikalliisti, koska asun pääkaupunkiseudulla eikä täältä halvemmalla asuntoa saa.

[/quote]

Jos vaikka muuttaisit muualle. Koska oikeistolaisen käsityksen mukaan sinä olet osajaa jolle löytyy töitä muualtakin. Miksi et usko itseesi?
[/quote]
Henkilökohtaisista syistä joita en täällä lähde sen enempää avaamaan. Ja kyllä, olen oikeistolainen osaaja, sillä teen kovasti töitä sen eteen, että tulevaisuudessa voisin muuttaa harrastukseni työkseni. Pointtini ei siis niinkään ollut valittaa omasta tulotasostani, vaan kritisoida itseäni rikkaampia tukielättejä, jotka vaativat lisää rahaa itselleen. Huvittavaa että joudun elättämään ihmisiä, joilla on parempi elintaso kuin minulla.

Vierailija
51/125 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 08:46"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:36"]

No mä näkisin kyllä suurempana ongelmana sen, että keskituloiset suomalaiset tavoittelevat nykyään rikkaiden elämäntyyliä. Sairaanhoitaja-perusinssi-pariskunnalla pitää olla pelit ja vehkeet. Uusi iso omakotitalo, pari autoa, kolme lasta ja kaikilla iPhonet. Kerran vuodessa Thaimaahan ja muutama kerta laivalle. Muuten jäät naapureista jälkeen. Ja asuntolainaa semmoset vaatimattomat 250000,-

[/quote]

Sairaanhoitajan ja perusinssin yhteistulot ovat kyllä bruttona lähes 8000e, eli kyllä siitä makselee näitä mainitsemiasi asioita? En älyä pointtiasi. Suomalaisilla on kauhea pakkomielle maksaa laina heti pois, ja kituutetaan ison maksuerän kanssa kaksikymmentä vuotta ja ollaan muka parempia kun laina on maksettu aikaisemmin. Siis ruuhkaisimmat vuodet eletään tiukasti, ja sitten kun lapset on kasvaneet ja jäädään kahdestaan siihen isoon taloon, niin laina loppuu ja yhtäkkiä iso palkka jääkin ihan itselle..

Me on miehen kanssa tehty Nordean kanssa maksusuunnitelma, että maksetaan pienempää asuntolainan erää nyt kun muksut on pieniä jolloin kuussa jää käteen 500 euroa enemmän mitä jäisi, jos maksuaika olisi vaikka 20 vuotta. Kun lapset on lähteneet kotoa, nostetaan maksuerää kun ei tarvitse enää maksaa harrastuksia, vaatteita yms. ja voidaan vaikka sitten myydä talo ja muuttaa pienempään. Me on sijoitettu tähän hetkeen, ja tuleviin vuosiin eikä ole mitään järkeä kituuttaa kun elämä on kalleinta. Omia valintoja.

En ole missään vaiheessa ajatellutkaan että asuisimme loppuelämämme tässä talossa, tai että asumisen tarvitsisi olla koskaan ilmaista. Haluamme että elämämme on tasapainossa ja että menot ovat tulojen mukaan. Matkustetaan ulkomaille kerran parissa vuodessa, ja aina edullisille tarjousmatkoille. Lapset saavat harrastaa mitä haluavat. Meille on aivan se ja sama vaikka joku olisikin sitä mieltä että meidän valintamme maksaa nyt pienempää lainaerää on typerää, se ei vaikuta mitenkään sillä se on pankin ja meidän välinen asia. Emme saa siitä mitään palkintoa että maksaisimme asuntolainamme alle kahdessakymmenessä vuodessa, se olisi itsekästä lapsia ajatellen.

Pankeista ainakaan Osuuspankilla ei juuri joustoa löydy, mutta Nordea tarjoaa laina-ajan 20-35 vuotta, lisäksi kaksi vuotta lyhennysvapaata jotka voi vaikka ajoittaa äitiysloman ajaksi. Lisäksi Nordean marginaalit ja korot ovat tällä hetkellä matalammat kuin OP:lla, ja he tarvitsevat pienemmän reaalitakauksen mitä OP. Op:n bonukset houkuttelevat asiakkaita, mutta laskettiin että Nordean kumppani If tarjoaa 30% alennusta vakuutusmaksuista jos olet nk. avainasiakat. Nordea tulee halvemmaksi ja joustavammaksi. Ei kannata kärvistellä sen asuntolainan kanssa, pankki on olemassa asiakasta varten eikä asiakas pankkia varten. Pankki vaihtoon jos ei joustoa löydy.

[/quote]

Osui aika hyvin oikeaan. Mä (siis tuon lainaamasi kommentin kirjoittaja) otin asuntolainani OP:sta vuonna 2006 ja nyt olen velaton nainen. Enkä edes joutunut kituuttamaan lyhennysten kanssa, koska ostin omiin tarpeisiini riittävän - mutta en millään mittapuulla ökyn - asunnon. Nyt voin elää loppuelämäni halvalla. Tällä hetkellä yhtiövastike on 150 euroa. Putkiremppakin on muuten asuntoon tehty kaksi vuotta sitten, ettei kukaan pääse motkottamaan remonttikuluista. Mulle sopi tämä järjestely, maksakaa te vaan niitä korkoja 35 vuotta.

Vierailija
52/125 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloeroista puhuminen Suomessa on pelkkää äänten kalastelua vaaleissa. Mitään oikeita tuloeroja ei ole, hyvin hyvin harva on hyvin hyvin rikas, eikä kukaan ole niin köyhä että kuolisi tai paleltuisi, valtio pelastaa.

Vierailija
53/125 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:46"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:28"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:21"] [quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:03"] [quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:55"]Minä olen 36-vuotias sairaseläkkeellä oleva. Minä saan kuussa käteen takuueläkkeen, josta maksan yleveroa. Sitten saan asumistukea. Vuokran jälkeen minulle jää kuussa 510 euroa käteen. Siitä maksan ruuan, vaatteet, kotivakuutuksen, sähkön ja osan lääkkeistä. Kaikkia lääkkeitä minulla ei ole varaa ostaa. En saa mitään apua taloudellisesti mistään. Toivon vaan kuolevani pois.   [/quote] Minäpä käyn töissä ja minulle jää palkasta vuokran jälkeen 300-400 euroa käteen. Lisäksi joudun ostamaan bussilipun (95€/kk) jotta pääsen kulkemaan töihin. Ihan turhasta valitat, pienellä palkalla työtätekevät ovat tässä maassa kaikista heikoimmassa asemassa, sinä olet minuun verrattuna rikas. [/quote] Miksi ihmeessä sitten käyt töissä pienellä palkalla tai asut ylikalliisti? Ihmisen sairastuminen työkyvyttömäksi ei ole valinta. Orjana oleminen on. [/quote] Siksi että omaan oikeistolaisen arvomaailman, eikä tulisi mieleenkään jäädä kotiin makamaan muiden rahoilla. Ja en asu mitenkään ylikalliisti, koska asun pääkaupunkiseudulla eikä täältä halvemmalla asuntoa saa. [/quote] Jos vaikka muuttaisit muualle. Koska oikeistolaisen käsityksen mukaan sinä olet osajaa jolle löytyy töitä muualtakin. Miksi et usko itseesi? [/quote] Henkilökohtaisista syistä joita en täällä lähde sen enempää avaamaan. Ja kyllä, olen oikeistolainen osaaja, sillä teen kovasti töitä sen eteen, että tulevaisuudessa voisin muuttaa harrastukseni työkseni. Pointtini ei siis niinkään ollut valittaa omasta tulotasostani, vaan kritisoida itseäni rikkaampia tukielättejä, jotka vaativat lisää rahaa itselleen. Huvittavaa että joudun elättämään ihmisiä, joilla on parempi elintaso kuin minulla.

[/quote]

Ok. Eli pysyvästi sairastunut työkyvytön on tukielätti? Mitä jos itse sairastut vakavasti? Annatko lopetuspiikin itsellesi?

Vierailija
54/125 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:54"]

Tutkitusti pienituloisilla on enemmän lapsia.

[/quote]

Linkki tähän tutkimukseen?

Kaikkea on aina hyvä perustella tutkimuksella, joka onkin oikeasti pelkkää mutu-höpinää.

Vierailija
55/125 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:46"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:28"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:21"] [quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:03"] [quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:55"]Minä olen 36-vuotias sairaseläkkeellä oleva. Minä saan kuussa käteen takuueläkkeen, josta maksan yleveroa. Sitten saan asumistukea. Vuokran jälkeen minulle jää kuussa 510 euroa käteen. Siitä maksan ruuan, vaatteet, kotivakuutuksen, sähkön ja osan lääkkeistä. Kaikkia lääkkeitä minulla ei ole varaa ostaa. En saa mitään apua taloudellisesti mistään. Toivon vaan kuolevani pois.   [/quote] Minäpä käyn töissä ja minulle jää palkasta vuokran jälkeen 300-400 euroa käteen. Lisäksi joudun ostamaan bussilipun (95€/kk) jotta pääsen kulkemaan töihin. Ihan turhasta valitat, pienellä palkalla työtätekevät ovat tässä maassa kaikista heikoimmassa asemassa, sinä olet minuun verrattuna rikas. [/quote] Miksi ihmeessä sitten käyt töissä pienellä palkalla tai asut ylikalliisti? Ihmisen sairastuminen työkyvyttömäksi ei ole valinta. Orjana oleminen on. [/quote] Siksi että omaan oikeistolaisen arvomaailman, eikä tulisi mieleenkään jäädä kotiin makamaan muiden rahoilla. Ja en asu mitenkään ylikalliisti, koska asun pääkaupunkiseudulla eikä täältä halvemmalla asuntoa saa. [/quote] Jos vaikka muuttaisit muualle. Koska oikeistolaisen käsityksen mukaan sinä olet osajaa jolle löytyy töitä muualtakin. Miksi et usko itseesi? [/quote] Henkilökohtaisista syistä joita en täällä lähde sen enempää avaamaan. Ja kyllä, olen oikeistolainen osaaja, sillä teen kovasti töitä sen eteen, että tulevaisuudessa voisin muuttaa harrastukseni työkseni. Pointtini ei siis niinkään ollut valittaa omasta tulotasostani, vaan kritisoida itseäni rikkaampia tukielättejä, jotka vaativat lisää rahaa itselleen. Huvittavaa että joudun elättämään ihmisiä, joilla on parempi elintaso kuin minulla.

[/quote]

Ok. Eli pysyvästi sairastunut työkyvytön on tukielätti? Mitä jos itse sairastut vakavasti? Annatko lopetuspiikin itsellesi?
[/quote]
Noilla tuloilla on oikeutettu toimeentulotukeen, oma vika jos et hae. Uskomatonta, että joku kehtaa kadehtia sairasta ja työkyvytöntä.

Vierailija
56/125 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 00:16"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:54"]

Tutkitusti pienituloisilla on enemmän lapsia.

[/quote]

En ole tuon kirjoittaja, mutta tässä Valtineuvoston kanslian pohdinnassa näin mainitaan:

http://vnk.fi/julkaisukansio/2004/j31-vaestokehitykseen-vaikuttaminen_/pdf/fi.pdf#page=33

Tilastokeskus on samaa mieltä:

http://www.stat.fi/artikkelit/2014/art_2014-02-26_003.html?s=0

En muista mikä sen Edward Duttonin tutkimuksen nimi oli, mutta siinä todettiin että väestö länsimaissa muuttuu koko ajan tyhmemmäksi, sillä älykkäät ihmiset keskittyvät uraan ja tekevät vähän lapsia kun taas tyhmemmät alkavat tehtailemaan lapsia.

Samankaltaisia tuloksia on julkaissut myös psykologian professori Jan te Nijenhuis Amsterdamin yliopistosta ja muutama muu älykkyystutkija.

Linkki tähän tutkimukseen?

Kaikkea on aina hyvä perustella tutkimuksella, joka onkin oikeasti pelkkää mutu-höpinää.

[/quote]

Vierailija
57/125 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:46"]

[/quote]

[/quote]
Sairaus ei ole oma vika, mutta Suomella ei todellakaan ole varaa maksaa noin avokätisiä tukia, että joutilas saa enemmän kuin työtä tekevä. Otamme lisää velkaa joka vuosi n. 10 miljardia euroa ja konkurssi on tulossa, jos menoja ei aleta leikkaamaan.

Vierailija
58/125 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 00:21"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:46"]

[/quote]

[/quote]
Noilla tuloilla on oikeutettu toimeentulotukeen, oma vika jos et hae. Uskomatonta, että joku kehtaa kadehtia sairasta ja työkyvytöntä.
[/quote]
Fakta nyt vain sattuu olemaan se, että Suomella ei ole varaa noihin tukiin joita työtä tekemättömille maksetaan.

Vierailija
59/125 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:26"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:22"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:41"] [quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:36"]No mä näkisin kyllä suurempana ongelmana sen, että keskituloiset suomalaiset tavoittelevat nykyään rikkaiden elämäntyyliä.  [/quote] No tottakai keskituloisilla pitää olla hyvä elintaso. Muualla näin onkin, paitsi Suomessa missä heitä verotetaan ankarasti ja käteen ei jää sen enempää kuin työttömilläkään. [/quote] Höpö höpö. Keskituloisilla on hyvä tulotaso, mutta he (tod.näk. sinä mukaanlukien) valitatte siitä, että tilille ei jää kahden auton syömän bensojen, harrastusten, kalliiden ruokakulujen, matkojen, ravintolaillallisten ja muiden huvitusten jälkeen enempää kuin köyhälle, joka ei ole saanut mitään edellämainituista asioista. Sitä täällä jatkuvasti itketään. Ensin luetellaan kauheasti asioita, joihin rahaa menee, ja sen jälkeen valitetaan, ettei mihinkään ole varaa. Keskituloisille (ei toki kaikille) on tosiaankin muodostunut virheellinen ajatus, että nuo yllämainitut asiat ovat jotain itsestäänselvyyksiä, joihin ei saisi mennä yhtään rahaa, jotta palkka voitaisiin kuluttaa siihen mitä "oikeasti" halutaan, eli siis luksukseen. Mutta luksus kuuluu rikkaille. Jos te olette keskituloisia, niin omakotitalot, kaksi autoa ja parit lomamatkat vuodessa ovat juuri niitä asioita, jotka te palkallanne saatte. Ette enempää, eikä teille enempää kuulukaan. Mutta sehän ei teille kelpaa, koska te hingutte rikkaiden kastiin. Jos haluatte tienata enemmän, opiskelkaa parempi ammatti. Tuohan on se, mitä aina neuvoksi köyhemmille annatte. Sitäpaitsi, miksi te keskituloiset, jotka jatkuvasti marmatatte köyhien avustuksista, ette jättäydy työttömiksi? Syy on tämä: te tiedätte itsekin, että teillä menee paremmin kuin työttömillä, vaikka jatkuvasti väitätte, ettei teillä ole yhtään paremmat tulot. [/quote] Suomessa on kuitenkin länsimaiden köyhimmät keskiluokkaiset.

[/quote]

me me ollaan miehen kanssa melkein keskituloisia!! Tienataan yhteensä 6200e bruttona, käteen jää 4000e ja lapsilisät jotka on pakko pistää säästöön hätätapauksia ja isompia vaatehankintoja varten.

joista vuokra imee 1300e, sähkö 50e, hoitomaksut 500e, lääkärikulut lääkkeineen ja hammaslääkäireineen 100e/kk, vesi 100e ja saunamaksut 20e bussikortit 120e

eli kuukauden maksut ovat neljän hengen perheessä ovat:2190e tähän päälle sitten vielä yleisimmät laskut kuten netti ja puhelin jotka maksetaan noiden perusmenojen jälkeen käteen jäävästä osasta eli 1810 eurosta!!!!

Meidän naapurissa asuu myös nelihenkinen perhe, jossa vanhemmat työttömiä heidän tulonsa:

työttömyystuki kahdelle 1038e

asumistuki 916e (menee vuokranantajalle)

Hoitomaksut 0e

lääkärikulut 0e (sossu maksaa)

bussikortit 0e

lapsilisä 200

Toimeentulotuki 515 vuokran jälkeen!!

eli käteen jäävä osuus 1653e

tämän lisäksi saavat harkinnanvaraista tukea lapsen harrastuksiin 300e vuodessa

voivat anoa sitä pesukoneisiin tms.

saavat jouluavustusta 300e

saivat ensikesäksi viikon ilmaisen reissun (joku tuettu loma) kylpylässä ruokineen päivineen

äiti sai uudet silmälasit 

Saavat kaupungilta 25 eurolla harrastusrannekkeen jolla pääsevät ilmaiseksi uimaan (me maksamme 7,5e kerta )

siitä tä voit itse laskea kuinka saatanan paljon paremmin meillä keskituloisilla menee kuin työttömillä!!

Vierailija
60/125 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ollaan ihan hakoteillä, että lähdetään karehtimaan opiskelijan, työttömän tai jopa sairaseläkeläisen huimia summia - tai kuvittelemaan, että pääsääntöisesti jokainen työtön saisi hulppeita tukia, avustuksia ja ties mitä. Ehkä joku saakin, ja ehkä joku saa ne puhtaasti vääryydellä, sitä en kiellä. Mutta suosittelen kyllä tarkistamaan omat mututietonsa, jos luulee työttömän saavan kevyesti saman elintason kuin keskituloinen. Puhumattakaan sitten siitä, kuinka työtöntä tänä päivänä riepotellaan kuntoutuksista työkokeiluihin (=ilmaistöihin), tai että kuinka palkitsevaa työn vastaanottaminen todellisuudessa on (esim. pätkätöiden vastaanottaminen). 

Ja sitten se toinen ongelma: minusta täällä painivat ihan väärät ihmiset toistensa kimpussa. Se on iso ongelma, että työssäkäyvä saa niin niukasti palkkaa, että se ei yllä kuin nipin napin työttömyystukien ylle. Ongelma ei ole liian isot tuet, vaan liian pieni palkka! Vai kenestä se on reilua, että isolle osalle työnhakijoista ei ole tarjolla kuin osa-aikatöitä, joilla ei elä? Tai se, että saa painaa niska limassa pitkääkin päivää vain siksi, että kouraan jää palkkaa vain hieman työttömän tukia enemmän? Kyllä työnteon pitää palkita. Tällä hetkellä koen ristiriitaisena sen, että työntekoa vaalitaan jo ihan moraalisista syistä, mutta kukaan ei vaali sitä niin paljon että maksaisi työtätekevälle palkkaa. 

Pisteenä iin päälle: tässä hyvää iltalukemista itse kullekin.  http://m.taloussanomat.fi/?page=showSingleNews&newsID=201313205

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi