Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi köyhällä pitäisi olla rikkaan elintaso?

Vierailija
23.11.2014 |

Köyhän on nyky-Suomessa saatava samat autot, asunnot, elktroniikka, käsilaukut ja lomamatkat kuin rikkaankin. Kuitenkaan työnteko ei kiinnosta, sitten onkin pikavippikierre ja luottotiedot menneet. Sitten itketään täällä, kun valtio ei anna tarpeeksi rahaa pakollisiin menoihin ja ulovtaan rikkailta ilmaista rahaa.

Miksi näin?

Kommentit (125)

Vierailija
21/125 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 22:17"]Miksi vain rikkailla saisi olla oikeus mukaviin asioihin?
[/quote]
Miksi toisten täytyy tehdä töitä saadakseen mukavia asioita, ja toiset saaat ne tekemättä mitään?

Vierailija
22/125 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:32"]

....ja aloittajalla ei itsellään ole minkäänlaista käsitystä tai kokemusta siitä, mitä on olla köyhä. Siis ihan oikeasti köyhä. En jatka tämän enempää, koska sitä ei selittämällä ymmärrä. Jos voisin niin laittaisin aloittajan elämään oikeaa köyhän elämää vuodeksi tai pariksi niin silloin hieman käsittäisi.

[/quote]

Olen opiskelija eli en nyt varsinaisesti rahoissa kieri. Ruokaa on kaapissa, ainakin puuroa mutta ei tosiaan ole pikavippivelkoja. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/125 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 22:03"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:20"]

Köyhän on nyky-Suomessa saatava samat autot, asunnot, elktroniikka, käsilaukut ja lomamatkat kuin rikkaankin. Kuitenkaan työnteko ei kiinnosta, sitten onkin pikavippikierre ja luottotiedot menneet. Sitten itketään täällä, kun valtio ei anna tarpeeksi rahaa pakollisiin menoihin ja ulovtaan rikkailta ilmaista rahaa.

Miksi näin?

[/quote]

Minä käyn töissä kokopäiväisesti, velkaa ei ole kuin 120€ sekin maksettu hyvin pian, kunhan visalasku tulee, senttiäkään en ole sinulta RIKAS kinunut. Tuskin olet edes rikas, et ainakaan omalla älyllä ole rikkaaksi päässyt ja perityt rahat nyt voikin antaa köyhille.

Kyllä työtä tekevissä on paljonn köyhiä ja työttömiä on niin paljon että lisää köyhiä tulee.

[/quote]

Kenenkään peronnöt ei todellakaan kuulu kaikille. Ajattelepa nyt ihan itse, jos olisit vaivalla tienannut niin antaisitko sen omille lapsillesi vai tuntemattomille? Niinpä.

Vierailija
24/125 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 22:17"]

Miksi vain rikkailla saisi olla oikeus mukaviin asioihin?

[/quote]

Aiak surkeaa jos ainoat mukavat asiat elämässä ovat rahalla ostettavissa. Rikkailla voi olla rahat ja sillä saatavat edut mutta ei välttämättä oikeasti mukavia asioita kuten perhettä, rakkautta ja ystäviä. Tai heillä voi olla molemmat ja silloin he ovat todella onnekkaita eikä se ole muilta pois.

Oikeasti tärkeät asiat ovat ilmaisia. Kaikki ylimääräisellä rahalla saatava on vain ekstraa. Siksi en ole koskaan ymmärtänyt rikkaiden kadehtimista.

Vierailija
25/125 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin vaarin! Kauan sitten palstalla oli aloitus etta kaikilta se toinen auto pois ja koyhille. Ei kylla ajateltu sen pitemmalle etta mista se koyha saisi vakuutus- ja bensarahat.

Vierailija
26/125 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 22:36"]

On se niin vaarin! Kauan sitten palstalla oli aloitus etta kaikilta se toinen auto pois ja koyhille. Ei kylla ajateltu sen pitemmalle etta mista se koyha saisi vakuutus- ja bensarahat.

[/quote]

Vaihtuis kyllä valtio multa aika äkkiä jos sellainen tulisi. Miten joku kehtaa ottaa toisen omaa??

Vierailija
27/125 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokainen rikas antaisi vaikka yhden auton, laukun, matkan jne. vuodessa köyhälle, olisi maailma paljon tasa-arvoisempi paikka.

Vierailija
28/125 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jokaisella on oikeus omistaa samat asiat tuloista ja varallisuudesta riippumatta.

Vierailija
29/125 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:31"]

Ihmisten elintaso on nyt yleensäkin noussut viimeisen parinkymmenen vuoden aikana hirveästi. Ne asiat, jotka vielä joskus 90-luvulla kuuluivat hyväosaisille, ovat nykyisin keskiluokkaistuneet. Merkkilaukut, luxuslomat, ravintolaillalliset, muoti jne. ovat keskiluokkaisen ihmisen elämäntyyliä. Valitettavasti moni vähävarainen haluaa myös siivun tästä elämästä. Se näkyy ulosottoina ja velkaantumisena, ja tästä ilmiöstä saamme lukea usein valtakunnan lehdistäkin.

Keskiluokka tulee hyvin toimeen, mutta se elää kädestä suuhun. Isot asuntolainat, perheautot, lomat, harrastusmaksut jne. ovat asioita, joihin kuluu paljon rahaa. Elämäntyyliin kuluu niin paljon, että keskiluokan varallisuus ei juurikaan kasva. Keskiluokka on kurjistunut, ja se on surullista, koska keskiliuokka on aina se, joka elättää vähäosaiset. Rikkaita on määrällisesti niin vähän, ettei heidän olemassaolonsa vaikuta juuri mitenkään mihinkään.

Olen miettinyt paljonkin tätä kulutusyhteiskuntaa ja sen vaikutuksia ihmiseen. Ihmiset vertailevan itseään ja omaisuuttaan toisiinsa. Työväenluokassakin pitää olla pelit ja vehkeet, pleikkarit, Xboxit, älypuhelinlaitteet jne. Sinänsä huono juttu, että tuollaisista asiat tekevät ihmiset tyytyväiseksi. Sivistys on edelleenkin vedenjakajana yhteiskuntaluokkien välillä, ja ikävä kyllä materialistinen yhteiskunta ainoastaan kasvattaa näitä eroja.

[/quote]

Tämä on aivan totta.

Vierailija
30/125 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen köyhä pakosta,vaikka olen koulutettu ja muuten päästäni ok,mutta siilla lailla kävisi että NE JOILLA ON TERÄVEMPI KYNNERPÄÄT JA NAAMALLA PUUTTUU INHMELLISET ILMET NIIN NE VEI MUN DUUNIIN..Kovanaamat ja kovat liikemiehet ovat ahneita paskoja. Siksi en koe itseään köyhänä-olen ylpeä etten menettänyt ihmillisyyttää kilpailussa. Siks olenkiin voittaja enkä köyhä :)))!!!

Vierailija
31/125 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 08:33"]

Ihanneyhteiskunnassa omistaminen olisi kielletty. Valtio omistaisi kaiken ja tarjoaisi sitä kansalaisten käyttöön (ei omistukseen) tarpeen mukaan. Sinkku saisi asunnokseen yksiön, lapseton pariskunta kaksio, yhden lapsen perhe kolmion jne. Kun lapsia syntyisi lisää, tarjottaisiin perheelle isompaa asuntoa. Sama autojen kanssa eli sinkuille pieni auto ja suurperheellisille iso auto. Rahaa ei tarvittaisi, koska perhekohtaisessa älykortissa olisi tiedot perheestä ja kaupassa kortti asetettaisiin viivakoodinlukijaan, jonka avulla kansalainen keräisi ostoskoriinsa sallitun määrän elintarvikkeita, pesuaineita jne. Telkkarit, kännykät yms haettaisiin valtion noutopisteestä ja sinne pitäisi myös palauttaa vanha rikki mennyt esine ennen uuden saamista. Kaikki kävisivät töissä, kukin voimavarojensa ja kykyjensä mukaan. Palkkaa ei kuitenkaan maksettaisi, koska sitä ei tarvitsisi. Ei olisi rikkaita eikä köyhiä vaan kaikilla olisi tasapuolisesti yhtä paljon.

[/quote]

Tuo ei toimi.

Ettekö te idiootit opi historiasta mitään?

Vierailija
32/125 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 09:44"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 09:29"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:36"]

No mä näkisin kyllä suurempana ongelmana sen, että keskituloiset suomalaiset tavoittelevat nykyään rikkaiden elämäntyyliä. Sairaanhoitaja-perusinssi-pariskunnalla pitää olla pelit ja vehkeet. Uusi iso omakotitalo, pari autoa, kolme lasta ja kaikilla iPhonet. Kerran vuodessa Thaimaahan ja muutama kerta laivalle. Muuten jäät naapureista jälkeen. Ja asuntolainaa semmoset vaatimattomat 250000,-

[/quote]

Nykyään ainakin pääkaupunkiseudulla työssäkäyvällä keskituloisella pariskunnalla voi olla ihan sama elintaso kuin naapurin työttömällä pariskunnalla. Työttömille kun maksetaan asunto, kodinkonehankinnat, lasten tarvikkeet ja harrastukset, jos lapset tarhassa niin vieläpä päivähoitomaksut... Keskituloiset perheet maksavat nämä kaikki itse vielä verojen jälkeen. En kadehdi työttömiä, mutta Suomen verotuksessa on kyllä jotain mätää, kun kouluttautumalla ja työtä tekemällä ei saa parempaa elintasoa kuin kotona makoilemalla. Ymmärrän, ettei nykyään työtä enää riitä kaikille, mutta voisiko syynä olla juuri se, että keskiluokka on ajettu niin ahtaalle, ettei sillä ole enää varaa ostaa suomalaisia tuotteita ja palveluita. Ei ole varaa käydä kampaajalla tai hierojalla, kun kuukausipalkka hupenee verojen jälkeen överikalliiseen asumiseen ja ruokaan.

[/quote]

Eriarvoistuminen on vähäisempää silloin, jos pienituloisten ja keskiluokan elintaso ei merkittävästi poikkea toisistaan. Tähän pyritään progressiivisen verotuksen ja tulonsiirtojen avulla. Rikkaita on määrällisesti niin vähän, että heitä nyt voi halutessaan kadehtia, mutta heidän elämäntapaansa ei välttämättä haluaisi itselleen. Paljon tärkeämpää on, että Ville Vähävaraisella ja Kalle Keskituloisella on päiväkodissa ja koulussa ollessaan suurinpiirtein samanlaisia asioita niin vatteiden, lelujen, harrastusten, kodin kuin elektroniikankin suhteen. Viimeisen vuosikymmenen aikana valitettavasti keskituloisilla onkin ollut mahdollisuus hankkia monenlaista asiaa, joita pienituloisilla ei ole. Tämä näkyy lapsissa ja nuorissa. Jokin aika sitten oli pääkaupunkiseudulla tehty tutkimus, jossa todettiin sellaisten teinien syrjäytyvän helpommin ja jäävän yksin, joilla ei ollut mahdollisutta tehdä kavereiden kanssa samoja asioita (esim käydä leffassa, kahviloissa jne). Lasten ja nuorten kannalta on ensiarvoisen tärkeää, ettei synny sellaisia kaveripiirejä tai klikkejä, joihin pääsyn määrittää tavalla tai toisella vanhempien sosioekonominen asema. 
[/quote]
Eriarvoistumista on se, että toiset joutuvat tekemään työtä saadakseen hyvän elintason ja toiset saavat samat asiat ilmaiseksi tekemättä yhtään mitään. Mitä tasa-arvoa se on, että toiset joutuvat raatamaan töissä ja toisten ei tarvitse tehdä mitään?

Vierailija
33/125 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 09:42"] 

Köyhällä ei ole edes keskituloisen elintasoa, eikä pidä ollakaan. Itse vähän ihmettelen mistä nämä keskituloisten haukkumiset tulee :( Veroja maksetaan suhteessa PALJON, ja mitään tulonsiirtoja ei samalla tavalla tule kuin vähävaraiselle. Ja silti kaikki tuntuu olevan keskituloisen ihmisen syytä. 

[/quote]

Siksi moni onkin muuttanut pois Suomesta.

Vierailija
34/125 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:31"]

Mitä tasa-arvoa se on, että toiset joutuvat raatamaan töissä ja toisten ei tarvitse tehdä mitään?

[/quote]

Joo se ei kauheasti motivoi, jos kokee itsensä köyhäksi, vaikka elämä on paljolti ahertamista.

Vierailija
35/125 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:31"]

Eriarvoistumista on se, että toiset joutuvat tekemään työtä saadakseen hyvän elintason ja toiset saavat samat asiat ilmaiseksi tekemättä yhtään mitään. Mitä tasa-arvoa se on, että toiset joutuvat raatamaan töissä ja toisten ei tarvitse tehdä mitään?

[/quote]

Yritätkö nyt sanoa, että esimerkiksi toimeentulotuella elävän perheen elintaso olisi hyvä? Itse olen saanut onneksi käydä töissä ainakin toistaiseksi, mutta minullapa ei olekaan harhoja siitä, että esimerkiksi pitkäaikaistyöttömän elintaso olisi lähelläkään omaani.

Vierailija
36/125 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 36-vuotias sairaseläkkeellä oleva. Minä saan kuussa käteen takuueläkkeen, josta maksan yleveroa. Sitten saan asumistukea. Vuokran jälkeen minulle jää kuussa 510 euroa käteen. Siitä maksan ruuan, vaatteet, kotivakuutuksen, sähkön ja osan lääkkeistä. Kaikkia lääkkeitä minulla ei ole varaa ostaa. En saa mitään apua taloudellisesti mistään. Toivon vaan kuolevani pois.

Vierailija
37/125 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:31"]

[/quote]

Yritätkö nyt sanoa, että esimerkiksi toimeentulotuella elävän perheen elintaso olisi hyvä? Itse olen saanut onneksi käydä töissä ainakin toistaiseksi, mutta minullapa ei olekaan harhoja siitä, että esimerkiksi pitkäaikaistyöttömän elintaso olisi lähelläkään omaani.
[/quote]
Esimerkiksi useamman lapsen yh saa sossusta niin paljon rahaa, että palkan pitää olla 4000-5000 jotta verojen jälkeen jäisi käteen sama summa.

Vierailija
38/125 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa mitä sanotte, mutta mielestäni tukien varassa elävälläkin voi olla hyvä elintaso. Olen itsekin opiskellut pitkään pelkän opintotuen varassa. Kyllä osaan edelleenkn arvostaa sitä, että minulle tarjottiin tuollainen etu. Siis ilmaista rahaa, jotta saa opiskella rauhassa. Mielestäni monelta tulonsiirtoja saavalta on hävinnyt näyryys veronmaksajia kohtaan. Opiskeluaikoina ei tullut koskaan mieleenkään, että olisin köyhä. Ainakaan henkisesti. Silloin oli aikaa ulkoilla, harrastaa, tuli luettua monipuolisesti. Tuntuu, että köyhyys on nykyään tekemällä tehtyä. Ei kenenkään perusoikeuksiin pitäisi kuulua vaikkapa kännykkäkamera, playstation, lomat jne. Ne ovat asioita, jotka pitää ansaita.

Vierailija
39/125 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:55"]Minä olen 36-vuotias sairaseläkkeellä oleva. Minä saan kuussa käteen takuueläkkeen, josta maksan yleveroa. Sitten saan asumistukea. Vuokran jälkeen minulle jää kuussa 510 euroa käteen. Siitä maksan ruuan, vaatteet, kotivakuutuksen, sähkön ja osan lääkkeistä. Kaikkia lääkkeitä minulla ei ole varaa ostaa. En saa mitään apua taloudellisesti mistään. Toivon vaan kuolevani pois.

[/quote]
Minäpä käyn töissä ja minulle jää palkasta vuokran jälkeen 300-400 euroa käteen. Lisäksi joudun ostamaan bussilipun (95€/kk) jotta pääsen kulkemaan töihin. Ihan turhasta valitat, pienellä palkalla työtätekevät ovat tässä maassa kaikista heikoimmassa asemassa, sinä olet minuun verrattuna rikas.

Vierailija
40/125 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:03"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 08:33"]

Ihanneyhteiskunnassa omistaminen olisi kielletty. Valtio omistaisi kaiken ja tarjoaisi sitä kansalaisten käyttöön (ei omistukseen) tarpeen mukaan. Sinkku saisi asunnokseen yksiön, lapseton pariskunta kaksio, yhden lapsen perhe kolmion jne. Kun lapsia syntyisi lisää, tarjottaisiin perheelle isompaa asuntoa. Sama autojen kanssa eli sinkuille pieni auto ja suurperheellisille iso auto. Rahaa ei tarvittaisi, koska perhekohtaisessa älykortissa olisi tiedot perheestä ja kaupassa kortti asetettaisiin viivakoodinlukijaan, jonka avulla kansalainen keräisi ostoskoriinsa sallitun määrän elintarvikkeita, pesuaineita jne. Telkkarit, kännykät yms haettaisiin valtion noutopisteestä ja sinne pitäisi myös palauttaa vanha rikki mennyt esine ennen uuden saamista. Kaikki kävisivät töissä, kukin voimavarojensa ja kykyjensä mukaan. Palkkaa ei kuitenkaan maksettaisi, koska sitä ei tarvitsisi. Ei olisi rikkaita eikä köyhiä vaan kaikilla olisi tasapuolisesti yhtä paljon.

[/quote]

Tuo ei toimi.

Ettekö te idiootit opi historiasta mitään?

[/quote]

ei ei jumalauta miten tyhmä voi ihminen olla, vai että kaikki kävis töissä ilman palkkaa, no kukas suostuis olemaan esim palomies ja vaarantamaan henkensä kun voisi olla kaupan kassa?

kuka kouluttautuisi monta vuotta lääkäriksi kun voisi olla siivooja?

kuka siivoisi ihmisten jäänteet onnettomuuspaikalta kun voisi olla postinkantaja?

kuka tekisi yö/iltatöitä kun voisi tehdä päivätöitäkin ihan samalla rahalla?

kustantaisiko valtio myös matkat ulkomaille? Vai pitäisikö pönöttävät Suomessa koko loppuikä? 

Ja ennen kaikkea mistä helvetistä sä luulet että saadaan rahaa tähän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme