Verkostomarkkinointi, kannattaako?
Mielipiteitä ja kokemuksia?
Mitä myyt/olet myynyt/ ostanut?
Ystävä painostaa mukaan omaan tiimiinsä ja kiinnostaisi kuulla kokemuksia.
Kommentit (31)
Suomessa myydään myös paljon sellaisia tuotteita verkostoina joita ei saa mainostaa koska näitä tuotteita ei ole viranomaiset todenneet ja testanneet turvallisiksi. Melko pelottavaa...
Sanoisin, että jos sä haluat kaupata tavaraa, niin mikset vaan tee tota normaalin yrityksen muodossa? Suotta siinä elättää jotain ei-välikäsiä omalla toiminnallaan.
Kaverin tuttu myy jotain pikakahvia joka ei oo laillista suomessa...
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:35"]
Kaverin tuttu myy jotain pikakahvia joka ei oo laillista suomessa...
[/quote]
Tarkennatko vähän.
Mikään kahvi ei sitten ole laitonta missään....
Kun ei ole edes kahvia vaan jotain jauhetta jota myydään "kahvina"
ainakaan tätä tuotetta ei saa mainostaa kun ei ole todettu turvalliseksi suomessa.
Älkää vaan aloittako mokomaa. Ette saa millään tehtyä mitään verkostoa ympärillenne. Ja ystävät joille sitten tuputat aina jotain ostettavaa kaikkoaa menemän. Jopa sukulaisesi saat kaikkoamaan elämästäsi. Ainut kuka tuosta hyötyy on se kukkalan kuningas siellä verkostomarkkinointi portaassa joka toimittaa usean sadan euron tutusmispaketin tms. Homma on pyramidihuijaus ja olet alimmalla portaalla etkä voi voittaa mintenkään. Eli älä alota ja unohda koko juttu. Haluaisitko itse että esim hypoteettinen siskosi kauppaisi sulle jotain joka kerralla kun ootte puhelimella yhteydessä.
Näissä verkostomarkkinointi tilanteissa tuota kukkalan kuningasta esitellään ja sanotaan että pääsette joskus hänelaisekseen kunhan vaan hommaatte riittävän verkoston ympärillenne, näin ei tietysti tule käymään. Saattaapa markkinointi kikkoihin kuulua sekin, että tuodaan esille ettei mitään tarvi tehdä vaan verkostosi suorastaan imee kaikki tuotteet mitä heille tuputat. Näin ei todellakaan tule tapahtumaan. Markkinoinnissa saatetaan myös käyttää sitä, että kauppaamasi tuotteet ovat jotenkin erityisen hyviä. Ovatko? Mulle kerran kaupattiin jotain vitamiinipilleriä kaiken ratkaisevana lääkkeenä, no itse en menny lankaan, älä mene sinäkään.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:54"]
ainakaan tätä tuotetta ei saa mainostaa kun ei ole todettu turvalliseksi suomessa.
[/quote]
No minkä merkkistä jauhetta?
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:11"]
Älkää vaan aloittako mokomaa. Ette saa millään tehtyä mitään verkostoa ympärillenne. Ja ystävät joille sitten tuputat aina jotain ostettavaa kaikkoaa menemän. Jopa sukulaisesi saat kaikkoamaan elämästäsi. Ainut kuka tuosta hyötyy on se kukkalan kuningas siellä verkostomarkkinointi portaassa joka toimittaa usean sadan euron tutusmispaketin tms. Homma on pyramidihuijaus ja olet alimmalla portaalla etkä voi voittaa mintenkään. Eli älä alota ja unohda koko juttu. Haluaisitko itse että esim hypoteettinen siskosi kauppaisi sulle jotain joka kerralla kun ootte puhelimella yhteydessä.
Näissä verkostomarkkinointi tilanteissa tuota kukkalan kuningasta esitellään ja sanotaan että pääsette joskus hänelaisekseen kunhan vaan hommaatte riittävän verkoston ympärillenne, näin ei tietysti tule käymään. Saattaapa markkinointi kikkoihin kuulua sekin, että tuodaan esille ettei mitään tarvi tehdä vaan verkostosi suorastaan imee kaikki tuotteet mitä heille tuputat. Näin ei todellakaan tule tapahtumaan. Markkinoinnissa saatetaan myös käyttää sitä, että kauppaamasi tuotteet ovat jotenkin erityisen hyviä. Ovatko? Mulle kerran kaupattiin jotain vitamiinipilleriä kaiken ratkaisevana lääkkeenä, no itse en menny lankaan, älä mene sinäkään.
[/quote]
Zinzinossa tuo on viety uskonnon tasolle.
Hauskoja videoita löytyy kyllä Youtubesta. Aivan hurmoksellista paatosta ja pyrotekniikkaa löytyy kun tunkin kokoontuvat bileisiinsä.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:54"]
[/quote]
No minkä merkkistä jauhetta?
[/quote]
En tiedä, kun en ole itse juonut tai ostanut. Kaveri oli jonkun paketin "pakko-ostanut" derma jotain....
Eiks oo yhtää miikkari tai partylite myyjää paikalla puolustautumassa?
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:17"]
Mikä tuote tuo zinzino on?
[/quote]
Alunperin kahvilaitteita ja kahvia. Nykyään ovat siirtymässä eilaisiin käärmeöljyihin ja kuivaveritesteihin.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:23"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:17"]
Mikä tuote tuo zinzino on?
[/quote]
Alunperin kahvilaitteita ja kahvia. Nykyään ovat siirtymässä eilaisiin käärmeöljyihin ja kuivaveritesteihin.
[/quote]
Muutama ylälinjan tyyppi tienaa eventeillä mutta verotiedot kertovat muuta --> missä rahat?
Muron puoleta on vinkattu verottajalle epäselvyyksistä joten kohta homma romahtaa.
Mä kyllästyin aika nopeasti kaveriin joka aluksi yritti myydä jatkuvasti niitä oriflamejaan ja sen jälkeen saada mua rengiksi myymään niitä myös. Inhottavaa ystävyyden hyväksikäyttöä. Mutta tuo kaveri kyllä on saanut jotain palkintomatkoja koska on niin tuloksekas myyjä. Pitää paljon niitä kekkereitä. Jos olet myyjäpersoona, voi rahallisesti kannattaakin.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 19:11"]Mielipiteitä ja kokemuksia?
Mitä myyt/olet myynyt/ ostanut?
Ystävä painostaa mukaan omaan tiimiinsä ja kiinnostaisi kuulla kokemuksia.
[/quote]
Haluatko myös tällaiseksi kaverien painostajaksi?
Oon itse verkostomarkkinoinnissa ihan alussa, mutta en ikinä uhraisi ystävyyssuhteitani tälle. Pitää olla munaa hankkia kontaktit kauempaa kuin ihan lähipiiristä.
Jos voin suositella, niin jätä ainakin Tupperit, me&i, Friendtex ja Partylite väliin jos haluat todella ansaita rahaa. Nuo on sellaista puuhastelua, mistä on kauhea vaiva ja pitää ostaa mallistoja ja aloituspaketteja ja vaikka mitä omalla rahalla. Voitot jää vähäisiksi kun kaiken vaivan hinnoittelee. Harrastuksena varmaan kivoja, ei sillä.
99% tapauksista ei kannata. Menetät rahasi ja ystäväsi. Varsinkaan mihinkään zinzinoon ei kannata sotkeentua.
Mieti, onko sinulla tarpeeksi resursseja hankkia tuntemattomia ostajiksi. Muuten käy niin, että painostat ystäviäsi ostamaan ja lopulta huomaat, että ystävät ottavat sinuun etäisyyttä.
Eikai vaan jotain Zinzino-pyramidikusetusta tarjoa?
Tutustu tähän ketjuun: http://murobbs.plaza.fi/yleista-keskustelua/870759-zinzino-uusi-verkostohuijaus-362.html
Eikö yhtään tunkkia ole paikalla? :D