voiko työnantaja pakottaa työmatkalla
kaksi työntekijää jakamaan saman hotellihuoneen?
Kommentit (143)
Niin siis omalla kustannuksella saa srn oman huoneen, että pääsee sitä intiimiterveyttään yksin hoitamaan 🙄
Mites te yksityishuoneilijat esim sairaalassa pärjäätte kun kaikille ei omia huoneita ole 🤔
Työntekohan ei ole pakollista myöskään, eli jos ei voi matkustaa (matkustusta vaativassa työssä) niin se on sitten hei hei työpaikka 🤗
Takavuosina valtiolla oli niin, että joko jaettu huone tai itse maksamalla erotuksen sai oman huoneen.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis omalla kustannuksella saa srn oman huoneen, että pääsee sitä intiimiterveyttään yksin hoitamaan 🙄
Mites te yksityishuoneilijat esim sairaalassa pärjäätte kun kaikille ei omia huoneita ole 🤔
Työntekohan ei ole pakollista myöskään, eli jos ei voi matkustaa (matkustusta vaativassa työssä) niin se on sitten hei hei työpaikka 🤗
Sairaalassa ollaan sairaana ja siellä on muitakin sairaita. Mutta yksityisasiat eivät kuulu työtoverille. Eihän esim kenenkään pidä joutua paljastamaan omaa sairauttaan tai uskontoaan työtoverille. Sairaaloissa hoitotoimenpiteitä ei tehdä muiden katsellessa, kuten jaetussa huoneessa joutuu tekemään, esim emätinpuikon laittaminen sängyllä työtovereiden silmien alla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on muutama syy, miksi en halua jakaa huonetta
-tarvitsen omaa aikaa työpäivän jälkeen, en pysty olemaan enää seurassa, vaan haluan levätä
-haluan harjoittaa iltaisin uskontoani
-minulla on lääketieteellisiä asioita, joita en halua jakaa työkaverin tai pomon takia, joudun hoitamaan intiimiterveyttäni päivittäin enkä luonnollisestikaan voi tehdä sitä jonkun ulkopuolisen läsnäollessa
-en voi vakaumuksellisista syistä yöpyä vieraan vastakkaista sukupuolta olevan kanssa.
ap
Kuulostaa siltä, että sinun ei kannata lähteä työ- tai millekään muullekaan matkalle ollenkaan. Etkä ilmeisesti ole ollutkaan, jos luulet, että miehiä ja naisia laitetaan samaan huoneeseen.
Olen samalla linjalla kuin kirjoittaja. Tosiaankin pitää saada olla yksin ja levätä päivän jälkeen. Toki itse maksaisin. Ei sen puoleen että mun tasolla olis työmatkoja, esimiehillä joskus on, ei nekään omaa huonetta saa firman kustannuksella. Omat huoneet lienee jokin "vaativassa asiantuntijatyössä" olevien juttu.
Vierailija kirjoitti:
On teillä ongelmat. Itse olen yleensä työmatkoilla yksin, jolloin olen tietenkin yksin hotellihuoneessakin. Mutta vaikka firman virkistysreissuissa tms. joissa ollaan isommalla porukalla, on meillä ainakin ihan yleistä että ollaan 2hh. Eikä tulisi mieleenkään valittaa majoitusjärjestelyistä, jos talo kustantaa meidät syömään ja juomaan vaikka Lappiin.
Virkistysreissut ovat vapaaehtoisia. En todellakaan lähtisi tuollaiselle reissulle, jossa jaetaan huone. Jos työnantaja olettaa minun matkustavan pakollisesti työn takia, niin saa luvan myös turvata yksityisyyteni.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on tavallista. Se on kustannusasia työnantajalle.
Ja jos joudut tai menet vaikka johonkin kuntoukseen, joka edistää kuntoutumista ja työhön paluuta sairauden jälkeen, niin Kelan kustanamissa kuntoutusjutuissa, on aina kaksi henkilöä samassa hotellihuoneessa.
Kyllä työnantaja voi määrätä tuollaiset asiat. Missän tess sopimuksissa ei sanota, että työmatkalla olevat henkilö pitää majoittaa täysin omaan huoneeseensä työmatkoilla.
Yksi syy miksi valitsin avokuntoutuksen, pääsee yöksi kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-tarvitsen omaa aikaa työpäivän jälkeen, en pysty olemaan enää seurassa, vaan haluan levätä
-minulla on lääketieteellisiä asioita, joita en halua jakaa työkaverin tai pomon takia, joudun hoitamaan intiimiterveyttäni päivittäin enkä luonnollisestikaan voi tehdä sitä jonkun ulkopuolisen läsnäollessa
-en voi vakaumuksellisista syistä yöpyä vieraan vastakkaista sukupuolta olevan kanssa.
ap
Kuulostaa siltä, että sinun ei kannata lähteä työ- tai millekään muullekaan matkalle ollenkaan. Etkä ilmeisesti ole ollutkaan, jos luulet, että miehiä ja naisia laitetaan samaan huoneeseen.
Ihan hyvin voin lähteä matkalle, myös työmatkalle. Mutta en vapaa-aikaani käytä työkavereiden kanssa, enkä harjoita uskontoani tai hoida terveyttäni työkaverin ollessa samassa huoneessa. ap
Vaikutat todella mukavalta ja ihmisläheiseltä työkaverilta! Varmasti myös jokaisen esimiehen unelmatyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On teillä ongelmat. Itse olen yleensä työmatkoilla yksin, jolloin olen tietenkin yksin hotellihuoneessakin. Mutta vaikka firman virkistysreissuissa tms. joissa ollaan isommalla porukalla, on meillä ainakin ihan yleistä että ollaan 2hh. Eikä tulisi mieleenkään valittaa majoitusjärjestelyistä, jos talo kustantaa meidät syömään ja juomaan vaikka Lappiin.
Virkistysreissut ovat vapaaehtoisia. En todellakaan lähtisi tuollaiselle reissulle, jossa jaetaan huone. Jos työnantaja olettaa minun matkustavan pakollisesti työn takia, niin saa luvan myös turvata yksityisyyteni.
Jos olisit meillä töissä, niin saisit kaipaamaasi yksityisyyttä mielin määrin. Ei nimittäin kauaa kuunneltais 🤣.
Matkustussääntö on että halvin majoitusmuoto, eli 2hlö/huone ja jos ei käy niin on vapaa kustantamaan itse.
Jos ei sekään käy niin et ole sopeutubut työhön ja sinut irtisanotaan. Voit vapassti etsiä työn missä tuönantasi makssa extraa vaativasta elimestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ihan hyvin voin lähteä matkalle, myös työmatkalle. Mutta en vapaa-aikaani käytä työkavereiden kanssa, enkä harjoita uskontoani tai hoida terveyttäni työkaverin ollessa samassa huoneessa. ap
Vaikutat todella mukavalta ja ihmisläheiseltä työkaverilta! Varmasti myös jokaisen esimiehen unelmatyyppi.
Olen töissä tekemässä töitä, en seurustelemassa työtovereiden kanssa tai jauhamassa paskaa iltaisin tai esittelmässäni pimppaani iltaisin työtovereille. Teen työni hyvin, olen siinä asiantuntija, mutta minulle ei makseta seurustelusta.
Ukko38 kirjoitti:
Ihan normikäytäntö ainakin meidän firmassa (suomalainen pörssiyhtiö).
Esimiehet ja siitä ylöspäin saavat yksin oman huoneen, ns tavalliset työntekijät jakavat huoneen.
Ollaan ilmeisesti eri pörssiyhtiöissä töissä. Meillä ei tulisi mieleenkään vaatia jakamaan hotellihuonetta kollegan kanssa, oli esimiesasemassa tai ei. Ehkä jossain biletysreissulla joo, mutta ei todellakaan normaalilla työmatkalla.
Noilla työmatkoilla pitää vain sopeutua, siinä se vitsi piilee,
Ei aina voi tehdä ja olla just niinkus itse haluaa.
Kylpyhuoneessa ei tarvitse viettää tuntia kenenkään, m ikäli siihen ei ole mahdollista.
Missä helvetin pumpulissa nämä kermaperseet ovat eläneet.
Itse olen pomon nukkunut samassa hotellihuoneessa ulkomailla työmatkalla, ja olemme molemmat naisia. Kun pienellä yrityksellä ei tosiaan ollut rahaa kustantaa kahta hotellihuonetta erikseen.
Hyvä että lentoliput saatiin irti. Ja ilta meni aterian jälkeen siinä, että puhuttiin työasioista ja päivän aikana käydyistä palevereista ja srvan päivän suunnitelmista.
Helppohan on se surutta vaatia työntantajal kaikki oikeuksia viimeisein päälle tarkkaan, kun ei muka voi nukkua samaa sukupuolta olevan henkilön kanssa samassa huonessa pari yötä työmatkalla.
Sairasta porukkaa olette. Eipä ihme että Suomessa on niin paljon mt-lääkitystä ja mt-syistä eläkkeelle jääneitä, jos arkipäivän elämä on noin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Ukko38 kirjoitti:
Ihan normikäytäntö ainakin meidän firmassa (suomalainen pörssiyhtiö).
Esimiehet ja siitä ylöspäin saavat yksin oman huoneen, ns tavalliset työntekijät jakavat huoneen.
Ollaan ilmeisesti eri pörssiyhtiöissä töissä. Meillä ei tulisi mieleenkään vaatia jakamaan hotellihuonetta kollegan kanssa, oli esimiesasemassa tai ei. Ehkä jossain biletysreissulla joo, mutta ei todellakaan normaalilla työmatkalla.
Niin aivan, mutta kaikki yritykset eivät ole pörssiyhtiöitä eivätkä suuria yhtiöitä.
On myös pieniä yrityksiä, jotka ovat juuri markkinoille päässeet ja hakevat laajennusta ja verkostoa itselleen. Silloin omistaja ja joku työntekijä tai pari matkustelevat neuvotteluissa eri puolilla.
EI ole rahaa tuhlailla hotellihuoneisiin, kun neljän matkalla olevan ihmisen voi majoittaa kahteen hotellihuoneeseen, sen sijaan että yrittäjän pitäisi m
maksaa neljästä hotellihuoneesta.
Suomeen mahtuu monenlaisia yrityksiä, pienyrityksistä, perheyrityksistä keskisuuriin ja sitten niihin suuriin.
Näiltä täällä kommentoivilla puuttu kokonaiskäsitys yritystoiminnasta tyystin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kannattaa kertoa työhaastattelussa. Myös työnantajalla on oikeus valita tekijät jotka sopivat työnluonteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Noilla työmatkoilla pitää vain sopeutua, siinä se vitsi piilee,
Ei aina voi tehdä ja olla just niinkus itse haluaa.
Kylpyhuoneessa ei tarvitse viettää tuntia kenenkään, m ikäli siihen ei ole mahdollista.
Missä helvetin pumpulissa nämä kermaperseet ovat eläneet.
Itse olen pomon nukkunut samassa hotellihuoneessa ulkomailla työmatkalla, ja olemme molemmat naisia. Kun pienellä yrityksellä ei tosiaan ollut rahaa kustantaa kahta hotellihuonetta erikseen.
Hyvä että lentoliput saatiin irti. Ja ilta meni aterian jälkeen siinä, että puhuttiin työasioista ja päivän aikana käydyistä palevereista ja srvan päivän suunnitelmista.
Helppohan on se surutta vaatia työntantajal kaikki oikeuksia viimeisein päälle tarkkaan, kun ei muka voi nukkua samaa sukupuolta olevan henkilön kanssa samassa huonessa pari yötä työmatkalla.
Sairasta porukkaa olette. Eipä ihme että Suomessa on niin paljon mt-lääkitystä ja mt-syistä eläkkeelle jääneitä, jos arkipäivän elämä on noin vaikeaa.
Tota, minulle tuo ei ole valinnaista.. Minulla on suoliongelmia ja todellakin vietän aamulla vessassa sen aikaa mitä siellä menee. En voi ottaa sitä riskiä, että päivällä tulee housuun. Työkaverin on vain noustava sitten aikaisemmin hoitamaan omat aamutoimensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kannattaa kertoa työhaastattelussa. Myös työnantajalla on oikeus valita tekijät jotka sopivat työnluonteeseen.
Ymmärrätkö, että joissakin töissä tarvitaan ihan substanssiosaajia, ei mitään bilehiiriä?
Hah, olisit jäänyt meidän firman mahtavista ulkomaan virkistysreissuista paitsi! Mutta eipä sinne mitään tuntitolkulla pimppansa kaivajaa oltais otettukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö, että joissakin töissä tarvitaan ihan substanssiosaajia, ei mitään bilehiiriä?
Huoneen jakaminen ei tarkoita biletystä. Nukutaan samassa huoneessa 🤷🏻♀️
En ole edes ajatellut, että pitäisi olla oma huone. Toki saman sukupuolen kanssa yhteinen. Kyllähän sitä muutenkin illalla käydään yhdessä syömässä ja muutenkin vapaa-aikaa matkoilla vietetään. Työkaverit on ainakin minulle ihan normaaleja ihmisiä, ei mitään vihollisia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoneen jakaminen ei tarkoita biletystä. Nukutaan samassa huoneessa 🤷🏻♀️
Mutta kun minä en nuku :D En hengaa työkaverin kanssa vapaa-ajalla. Ainoastaan sen aikaa, mitä palkka juoksee.