Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anopin mielestä minun pitäisi syödä mieliksi

Vierailija
23.11.2014 |

Mitä mieltä  tästä? Minusta kaikki tunneperäinen syöminen on väärin, varsinkin mieliksi syöminen. Sanoin ettei maistu johon anoppi totesi että olisi minulla kasvun paikka ja että ruuan tekijä loukkaantuu, söisit edes mieliksi.

Eikö ole vähän hölmöä loukkaantua jos toiselle ei maistu? Syöjiä oli kyllä monia ettei yksin minua varten ruokaa laittanut.

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai se on ihan normaalia kohteliaisuutta syödä mitä tarjotaan silloin kun on kylässä.. Pyytää saada vaikka vähän, koska ei ole kovin nälkä.. Common courtesy

Vierailija
62/100 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa, että et syö miellyttääksesi, mutta voit auttaa muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aikaa sitten vastaavassa ketjussa oltiin sitä mieltä, että pakko on syödä, kun vieraisille menet.

Vierailija
64/100 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunneperäinen syöminen ja mieliksi syöminen on eri asia. Kyllä minäkin kylässä syön toisinaan pahaa ruokaa mieliksi, kyllä sillä nälkä lähtee kuitenkin ihan hyvin kuin sillä hyvälläkin ruoalla. Tunneperäinen syöminen on sitä että syödään suruun ja iloon ja ahdistukseen yms. Ei ole sama asia siis yhtään kuin se että syö kylässä kohteliaisuudesta pahaakin ruokaa.

Vierailija
65/100 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:35"]

No kyllä minä kohtelaisuudesta maistaisin. Ei sitä pakko ole sankkokaupalla vetää.

[/quote]

Ei välttämättä, sitten kun lautasella on vain vähän niin tuputetaan lisää ja udellaan eikö maistunut. Siskoni on laihduttanut 20kg ja lopettanut toisten mieliksi syömisen joka on ollut osaltaan osa ongelmaa.

Vierailija
66/100 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä söisin ns mieliksi, edes vähän, jos kutsuttuna olen jossain, en todellakaan kehtaisi sanoa, että Ei maistu nyt...

Vierailija
67/100 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:38"]

Tunneperäinen syöminen ja mieliksi syöminen on eri asia. Kyllä minäkin kylässä syön toisinaan pahaa ruokaa mieliksi, kyllä sillä nälkä lähtee kuitenkin ihan hyvin kuin sillä hyvälläkin ruoalla. Tunneperäinen syöminen on sitä että syödään suruun ja iloon ja ahdistukseen yms. Ei ole sama asia siis yhtään kuin se että syö kylässä kohteliaisuudesta pahaakin ruokaa.

[/quote]

Syöt koska toinen loukkaantuu et koska tarvitset ravintoa tai sinulla on nälkä, kyllä se on tunneperäistä syömistä.

Vierailija
68/100 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:35"]

No kyllä minä kohtelaisuudesta maistaisin. Ei sitä pakko ole sankkokaupalla vetää.

[/quote]

Kuinka paljon tämä maistaminen tarkoittaa? Olisiko riittänyt että lautasellani olisi ollut puolikas peruna ja 2 lihan palaa? Eikö se olisi aika noloakin ?

Vierailija
69/100 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa hän toi ruuan meille joka oli kyllä tosi mukavaa kun lapsilla ja miehellä oli nälkä, minulle vain ei maistunut, ruoka oli varmaan ihan hyvää eikä mitään inhokkiani, minusta vaan on luonnollista syödä kun on nälkä eikä silloin kun joku muu niin vaatii. Voin jättää kahvipöydässäkin pullat syömättä jos ei maistu, mutta enhän minä loukata tahtoisi. Harmittaa vaan että jos soliaalisesta paineesta joutuu syömään niin johan siitä painokin nousisi ja varsinkin jos syöminen on pakolla syömistä.

Vierailija
70/100 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oikein yrittää, mistä tahansa saa näköjään aikaan ongelman.

Vierailija
71/100 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni söi kerran ravintolassa 20e kuivan sisältä kylmän kanan ja raa'at ranskalaiset, kohtelias kun oli. Itse jätin syömättä.

Hänet on niin  hyvin kasvatettu.

Vierailija
72/100 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi alkuun loukkaantui, kun en syönyt koskaan makeita tarjottavia enkä juonut kahviä (en juo kahvia ollenkaan.) Tuputti niitä väkisin, kunnesa vihdoin tajusi, etten vain välitä mistään makeasta enkä syö niitä edes miellyttääkseni häntä. En kyllä ole minäkään loukkaantunut, jos ei ollut tarjolla muuta kuin makeaa. Usein tosin alkoi varata mullekin jotain, vaikka voileipiä. Edelleen anoppi saattaa voivotella, jos en syö vaikka täytekakkua, mutta ei siitä sen suurempaa nouse, kun tietää tilanteen.

Vierailija
73/100 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vahtix vieressä että kaikki syötte?

Vierailija
74/100 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuo "ei maistu" ei ole kovin kauniisti sanottu.

Vierailija
75/100 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla miniä ja myös poikani on varmaan sata kertaa (peräkkäin) kieltäytynyt syömästä laittamaani ruokaa, jonka tiedän olevan herkullista. Syövät yleensä aina miniän kotona. En kyllä loukkantuisi, jos joskus kieltäytyisivät. Äskenkin syötiin teeripaistia kermakastikkeen kera, mutta poika oli syönyt appiukkonsa laittamaa ruokaa ennen kuin tuli kotonaan käymään. Tiedän miniän äidin olevan erittäin hallitsevan ihmisen. Johtusiko siitä... olisi vaan niin mukava joskus syödä omien lasten kanssa.

Vierailija
76/100 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näitä tilanteita on pari kertaa vuodessa, niin silloin söisin mieliksi. Mutta jos siellä anoppilassa syödään joka viikko niin sit jättäisin syömättä.

Syökö anoppi teidän luona? Oma anoppini tuputtuu aina ruokaa ja jatkuvasti. Mutta meillä hän ei syö itse, vaan tuputtaa ruokaa apelle. 

Vierailija
77/100 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse söisin siis ihan vähän, mutta en oleta tätä muilta jos ei maistu niin ei maistu. En minä siitä pahastuisi :)

Vierailija
78/100 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma terveydentilani estää muiden mieliksi syömisen mutta tätähän ei voida hyväksyä.

Vierailija
79/100 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 19:05"]

Siis vahtix vieressä että kaikki syötte?

[/quote]

No anoppi toi ruuan, laittoi lapsille. Itse olin juuri laittanut itselle kahvin, voitelin leivän, jolloin anoppi sanoi ota sinäkin ruokaa, johon vastasin: ei kiitos, minulle ei nyt maistu. Anoppi siihen: ota edes mieliksi. Minä siihen: Tapanani ei ole syödä mieliksi. Anoppi: olisi kasvun paikka sinulla. Minä: mielestäni ei ole kasvattavaa syödä mieliksi. Anoppi: olen kyllä huomannut. Minä: ruoka on varmasti hyvää ja tykkään kyllä karjalan paistista, mutta ei nyt vaan maistu. Anoppi: ruuan tekijä loukkaantuu ja osoitti itseään. Minä: pahoittelut siitä.

Tälläinen oli tilanne, olinko tökerö.? Tarkoitukseni ei ole loukata, joskus syön joskus en, lapset ja mies kuitenkin syövät.

Vierailija
80/100 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 19:09"]

Jos näitä tilanteita on pari kertaa vuodessa, niin silloin söisin mieliksi. Mutta jos siellä anoppilassa syödään joka viikko niin sit jättäisin syömättä.

Syökö anoppi teidän luona? Oma anoppini tuputtuu aina ruokaa ja jatkuvasti. Mutta meillä hän ei syö itse, vaan tuputtaa ruokaa apelle. 

[/quote]

Itseasiassa kyllä hänkin on muutaman kerran kieltäytynyt. Ei tee aina ruokaa, mutta olen useasti jättänyt marjapiiraat ottamatta kun minulla on niin herkkä happaman makuaisti ettei ole kiva irvistellä ja syödä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä