Soin 4 päivää vanhaa rahkaa, ja nyt vatsaa kivistää
Tossa otsikossahan toi tulikin. Oli siis rainbown maustamaton maitorahka. Minulla on laktoosi-intoleranssi, ja oli kyllä vähälaktoosinen. Normaalisti ei ole mitään kys. rahkasta tullut. Nyt siis vatsaa puristaa ja kiristää ja kivistää siitä rintojen alapuolelta, mutta navan yläpuolelta. Söin tahkan tunti sitten.
Help me! Onko muilla käynyt näin? Mahtaakohan olla vaarallistakin?
Kommentit (10)
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:05"]Tossa otsikossahan toi tulikin. Oli siis rainbown maustamaton maitorahka. Minulla on laktoosi-intoleranssi, ja oli kyllä vähälaktoosinen. Normaalisti ei ole mitään kys. rahkasta tullut. Nyt siis vatsaa puristaa ja kiristää ja kivistää siitä rintojen alapuolelta, mutta navan yläpuolelta. Söin tahkan tunti sitten.
Help me! Onko muilla käynyt näin? Mahtaakohan olla vaarallistakin?
[/quote]
Oho tossa oli kirjoitusvirhe :D
Rahka ei kyllä mene neljässä päivässä (siis yli parasta ennen -päivän) miksikään jos on kylmässä ollut. Mahaasi sattuu muuten vaan.
Juu ei pilalla ole. Itse ole usein syönyt kuukauden yli päiväyksen ikäistä rahkaa, jogurttia, piimää...eipä hätiä. Kuvittelet tai sitten ei maha kestä yhtään laktoosia.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:19"]
Juu ei pilalla ole. Itse ole usein syönyt kuukauden yli päiväyksen ikäistä rahkaa, jogurttia, piimää...eipä hätiä. Kuvittelet tai sitten ei maha kestä yhtään laktoosia.
[/quote]Ja mitä vanhempaa hapanmaitotuote on, sitä vähemmän siinä on laktoosia. Kaveria on neuvottu aikoinaan antaa tuotteen "seistä" vähintään 3 viikkoa yli "parasta ennen" -päiväyksen.
Joo myöhemmin lensi melkoinen varpusparvi, ja siihen loppui mahakipu. Pitänee sitten varmaan siirtyä kokonaan laktoosittomiin tuotteisiin.
ap