Nyt saa riittää!! Miten sinkkunaisen kannattaisi aktivoitua "markkinoilla"?
Ihan oikeasti alkaa jo riepoa, kun tuttavapiirissä pariudutaan ja monet seurustelevat jo ihan vakavasti eikä tässä iässä naimisiinmeno tai lapsensaantikaan ole välttämättä enää mitään teinipuuhastelua. Ikää minulla on siis 23 ja sinkkuvuosia takana monta - ja edessä vielä enemmän, jos en tee asialle jotain!
En tiedä mikä minun ongelmani on, sillä en ole mitenkään erityisen ruma, joskaan en nyt se kedon kaunein kukkanenkaan. En ole myöskään tyhmä, mutta en taatusti mitenkään "pelottavan älykäskään", jos nyt sellainen voi edes olla. Ehkä jokin minun kehonkielessäni kuitenkin viestii ihmisille, ettei kannata lähestyä. Kunpa tietäisinkin mikä!
Mutta typeräähän se onkin vain passiivisena mitään odotella - joillakin käy tuuri, mutta kaikilla ei. Minulla selvästikään ei, joten jotain pitäisi tehdä.
Kysymys kuuluu - mitä ja miten? Miten viestiä ympäristölleen olevansa vapaalla jalalla ja seuraa vailla, ja millaisissa tilanteissa kannattaisi aloitteita yrittää tehdä? Olen ajatellut nettitreffienkin kokeilemista, joten vinkkejä saa antaa siihenkin hommaan, jos jotain ko. aiheesta tietää! Baareissa tutustuminen on mielestäni hirveän vaikeaa siksi, kun musiikki on niin kovalla ja ihmiset yleensä sitäkin kovemmassa humalassa. Ja kyllä, käyn juhlissa ja tapahtumissa ym. ihmisten ilmoilla, mutta ilmeisesti en tarpeeksi, kun ei tule vastaan ketään.
Eli kyllä, alan olla epätoivoinen. En kuitenkaan jaksaisi kuulla nyt sitä että "lakkaa etsimästä, älä ole epätoivoinen, se vain näkyy ulospäin", sillä olen minä ollut myös positiivisella mielellä ja onnellisena liikenteessä vuosia ilman, että siltikään on nenän eteen mitään tupsahtanut.
Kommentit (60)
Olen myös ollut sinkkuna 19-23 v. Kun harrastin yhden illan juttuja ym, olisin saanut helposti parisuhteen. Seksin avulla. Yhden illan juttu muuttui seksisuhteeksi, seksisuhde olisi muuttunut parisuhteeksi, jos se olisi ollut vain miehestä kiinni. Se oli hieman yllättävää huomata, aina kun toitotetaan, että helpot naiset eivät ole tyttöystävämateriaalia. Kun palasin siveellisyyteen, loppui poikaystäväehdokkaat saman tien. En ole riittävän hyvännäköinen, että miehet lähestyisivät tositarkoituksella. Omat lähestymiseni tuottavat tulosta, jos lähestyn muutaman vuoden nuorempia.
Olen tavannut miehiä vain baareissa.
Nyt kun ajattelen, niin olen tehnyt itse lopullisen aloitteen suurimmassa osassa tapauksista. On ihan pötypuhetta, että miehet olisivat aloitteellisia. Suurin osa parisuhteista varmaan alkaa naisen aloitteesta.
-41
Sinkkumiehen vinkkejä, saa vapaasti lainata ja soveltaa:
1) Mitä olet tehnyt markkina-arvosi parantamiseksi? Itse treenasin kropan 10+ kuntoon. Sanokaa mitä sanotte, mutta nainen on pinnallinen tässä kohtaa.
2) Mitä harrastat? Poikia löytää salilta. Opettele treenaamaan vapailla painoilla. Tapaat saletisti miehiä ja saat kivan kropan kaupanpäälle.
3) Mene Tinderiin ja opettele millainen peli se on. Hauskaa huvia ja joskus voi käydä tuuri.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 09:13"]
Olen myös ollut sinkkuna 19-23 v. Kun harrastin yhden illan juttuja ym, olisin saanut helposti parisuhteen. Seksin avulla. Yhden illan juttu muuttui seksisuhteeksi, seksisuhde olisi muuttunut parisuhteeksi, jos se olisi ollut vain miehestä kiinni. Se oli hieman yllättävää huomata, aina kun toitotetaan, että helpot naiset eivät ole tyttöystävämateriaalia. Kun palasin siveellisyyteen, loppui poikaystäväehdokkaat saman tien. En ole riittävän hyvännäköinen, että miehet lähestyisivät tositarkoituksella. Omat lähestymiseni tuottavat tulosta, jos lähestyn muutaman vuoden nuorempia.
Olen tavannut miehiä vain baareissa.
[/quote]
Tää on vaan aika vaikeaa jos ei itse yhden illan juttuihin pysty :( En pidä sinänsä yhden illan juttuja harrastavia mitenkään huonoina tai sitä vääränä, mutta jos seurustelemiseen tarvitaan se, että pokaat miehen baarista ja panet sen kanssa heti samana iltana niin mieluummin olen sitten sinkku. Osa meistä tarvitsee tunteita ennen seksiä mikä on aika paskaa nykyaikana suoraan sanottuna.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 09:24"]
1) Mitä olet tehnyt markkina-arvosi parantamiseksi? Itse treenasin kropan 10+ kuntoon. Sanokaa mitä sanotte, mutta nainen on pinnallinen tässä kohtaa.
2) Mitä harrastat? Poikia löytää salilta. Opettele treenaamaan vapailla painoilla. Tapaat saletisti miehiä ja saat kivan kropan kaupanpäälle.
3) Mene Tinderiin ja opettele millainen peli se on. Hauskaa huvia ja joskus voi käydä tuuri.
[/quote]
En ole ap, mutta sinkkunainen kuitenkin. Tässäpä sulle vastausta:
1. Riippuu varmasti siitä, millaisia naisia tavoittelet. Mulle nuo 10+ treenatut miehet on useimmiten iso turn-off. Pidän enemmän sellaisesta "normaalista" miehestä tai saa jopa olla vähän pehmeää. Jos mies on treenattu, niin mieluummin solakka kestävyysjuoksijatyyppi kuin salilla pumpattu tapaus.
2. Katso kohta 1. En arvosta tuolta salilta löytyviä mihiä enkä kyllä pidä naisellakaan salilla treenatusta kropasta. Kestävyysurheilu on enemmän se mun juttu ja mulla on hoikka siitä hommasta hankittu kroppa.
3. Tinderissä olen ja tuntuu, että valtaosalla miehistä on sama asenne kuin sulla: hauskaa hupia, muttei mitään vakavampaa. Lisäksi siellä tuntuu olevan ihan liikaa pelkän seksin hakijoita. Mua irtoseksi ei voisi vähempää kiinnostaa, niin ei tuo tunnu oikealta paikalta mulle seuran hakuun.
[/quote]
Miksi miehet kuvittelevat, että saadakseen suhteen naisen tulee olla ulkonäöltään joku täydellisen tip top? Jos näyttää hyvältä niin seksiä kyllä saa älyttömän helposti, mutta ei se luonnetta tai miehen sitoutumishalukkuutta kyllä nosta.
Väittäisin, että nuorten sinkkunaisten ongelma on se, ettei sopiviin miehiin tutustu/törmää, ei ulkonäkö.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 09:53"]
[/quote]
En ole ap, mutta sinkkunainen kuitenkin. Tässäpä sulle vastausta:
1. Riippuu varmasti siitä, millaisia naisia tavoittelet. Mulle nuo 10+ treenatut miehet on useimmiten iso turn-off. Pidän enemmän sellaisesta "normaalista" miehestä tai saa jopa olla vähän pehmeää. Jos mies on treenattu, niin mieluummin solakka kestävyysjuoksijatyyppi kuin salilla pumpattu tapaus.
2. Katso kohta 1. En arvosta tuolta salilta löytyviä mihiä enkä kyllä pidä naisellakaan salilla treenatusta kropasta. Kestävyysurheilu on enemmän se mun juttu ja mulla on hoikka siitä hommasta hankittu kroppa.
3. Tinderissä olen ja tuntuu, että valtaosalla miehistä on sama asenne kuin sulla: hauskaa hupia, muttei mitään vakavampaa. Lisäksi siellä tuntuu olevan ihan liikaa pelkän seksin hakijoita. Mua irtoseksi ei voisi vähempää kiinnostaa, niin ei tuo tunnu oikealta paikalta mulle seuran hakuun.
[/quote]
Sinkkumies vastaa takaisin:
1) Tämä perustui vain omiin havaintoihini. Ehkä normi-miehille treenattu nainen voi olla jopa kauhistus. Pointti oli kuitenkin se, että markkina-arvoaan voi parantaa, pitkällä ja lyhyellä tähtäimellä.
2) Ihmiset ovat näköjään erilaisia. Poikia salilta löytää kuitenkin ja harva heistä on oikeasti mikään pumpattu tapaus.
3) Olen löytänyt Tinderistä aiemmin myös seurustelusuhteen, eli tiedän että muutakin voi löytää. Tinderiin, tai deittailuun yleensäkää ei saa suhtautua liian vakavasti. Hauskuus edellä niin koskaan tiedä mitä voi löytää.
Itse komeaksi kehuttu ja hyvin toimeentuleva 25 vuotias miehenalku. Tinderissä tuntuu että minua lähestyy vain kaikkein epätoivoisimmat ja rumimmat naiset. Ja heistäkin 95% ehdottaa melkein heti seksiä tai viimeistään ensi treffeillä. Mitään vakavaa ei tuolta ole löytynyt.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:40"]
Itse komeaksi kehuttu ja hyvin toimeentuleva 25 vuotias miehenalku. Tinderissä tuntuu että minua lähestyy vain kaikkein epätoivoisimmat ja rumimmat naiset. Ja heistäkin 95% ehdottaa melkein heti seksiä tai viimeistään ensi treffeillä. Mitään vakavaa ei tuolta ole löytynyt.
[/quote]
Miksi sä olet antanut rumille naisille sydämiä? :D
Itse löysin parisuhteen sillä mahdollisimman kliseisellä tavalla: lopetin etsimisen.
Olin 26v ja päätin, että nyt on virallisesti ihan oikea vanhapiika, lopetan odottamasta että se oikea löytyisi ja voisin asettua aloilleni. Miten asettua aloilleen, kun varsinaisesti ei ole ehtinyt edes hirveästi menemään? Tein hienon suunnitelman - tarkoitus oli hankkia lisäkoulutusta, paremmat tienestit, kehittyä ihmisenä ja nähdä maailmaa.
Kaksi kuukautta sen jälkeen, kun olin ostanut sukelluspuvun, ilmoittautunut kurssille ja ajoittanut seuraavan loman niin että pääsisin punaiselle merelle, olin suhteessa ja tein yhteenmuuttoa... Suhde ei kestänyt lopunelämää, mutta kuitenkin yli vuosikymmenen.
En tiedä, miten se toimii. Mutta voin sanoa, että kun hankit oman elämän, sen parisuhteen odottelu on paljon hauskempaa.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 02:59"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:39"]
Mene paritanssikursseille[/quote]
Osallistuuko niille oikeasti sinkkumiehiäkin? Onko kellään näistä oikeasti kokemusta? Ei ihan huonoltakaan idealta kuulosta, koska pidän tanssimisesta, niin saisipahan sitten edes tanssahdella jos ei muuten lykästä.
ap
[/quote]
kävin vuosikausia lavatansseissa enkä tavannut sitä kautta kuin yhden kiinnostavan, jota tapailin muutaman kerran. Tanssiminen oli ihanaa, esim tango...., mutta mulle jäi sellainen olo, ettei ne tanssijamiehet olleet mua varten, monet oli jotenkin outoja, tai monet olivat vain tanssimassa eivätkä seuraa hakemassa.
kun kyllästyin sinkkuiluun 26-vuotiaana, laitoin ilmoituksen suomi24:een. Pk-seudulla oli ihan kivasti kiinnostavia sinkkumiehiä tarjolla, tapasin ehkä 10 miestä joista muutamaa usemman kerran. Mieheni kanssa sitten kolahti kunnolla. Ikähaarukkaa kannattaa löysätä, itse ajattelin että ehkä pari vuotta vanhemman voisin ottaa, mutta kun mieheni oli 6v. vanhempi niin ei se kyllä ole haitannut, päinvastoin. Monet samanikäiset miehet haluavat vielä keskittyä ihan muihin asioihin kuin pariutumiseen ja mahdolliseen perheen perustamiseen, mutta vähän vanhempia se voikin jo kiinnostaa.
pilke silmäkulmassa vaan treffeille, ei kannata ajatella liian vakavasti heti alussa. Kannattaa pitää pää kylmänä eikä hypätä liian nopeasti sänkyyn. Itse mietin kyllä tarkkaan, mikä mulla oli mennyt vikaan edellisisssä suhteissa ja koitin ottaa niistä virheistä oppia, halusin tavata miehen joka on oikeasti samalla aaltopituudella sekä henkisesti että fyysisesti, ja löytyihän se onneksi.
äiti30+
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:59"]mutta sitten lopulta ei tee kuitenkaan mitään kunnon alotetta? Mistähän tää johtuu? [/quote]
Sä et selvästi osaa flirttailla takaisin. Ei kai nyt miehet rupea aloitetta tekemään, jos nainen ei näytä yhtään kiinnostuneelta. Ei noita naispuolisia kavereita nyt liiaksi ole, että kovin helpolla riskeeraisi kaverisuhteen toivottomaan lähentelyyn.
T. Mies
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:59"]
Mielestäni olen ihan kaunis, aika pienikokoinen ja hoikka, puhelias, hauska ja rento, osaan nauraa itselleni ja en ota asioita turhan vakavasti, miehet näyttää olevan koko ajan kiinnostunut, flirttailee ja juttelee ja tarjoaa autokyytejä ja tekee asioita puolestani ja vaikka mitä, mutta sitten lopulta ei tee kuitenkaan mitään kunnon alotetta? Mistähän tää johtuu? Hyviä kavereita musta tulee monen kanssa ja olen ihan varma, kaikki merkit viittaa siihen, että se mies on kiinnostunut muttei kuitenkaan koskaan sitten tee asialle mitään? Mikä minusta tekee vain kaverin vai mikä saa kiinnostuneelta vaikuttaneet miehet sitten olemaan niin pelkureita ettei tee asialle mitään?
[/quote]
Voit tietysti syyttää miehiä, mutta se ei mitenkään korjaa tilannetta. Omaan tekemiseesi ja olemiseesi pystyt vaikuttamaan.
Luultavasti viestintä on jotenkin väärää. Ehkä jotenkin vaikututa vetäytyvältä ratkaisevissa tilanteissa tms. Kosketuksen voima on valtava, opettele ja harjoittele koskettamaan jotenkin leikkisästi kämmenselkään, hiukan rutistamaan olkavartta jne. Kohtaamisissa ja keskusteluluissa voit yrittää ikään kuin katsoa itseäsi, nojaudutko eteenpäin vai taaksepäin. Jos kaverit tarjoaa autokyytejä kotiin, pyydätkö teelle/kahville luoksesi, vai paiskaatko auton oven kiireesti kiinni perässäsi? Kahvilassa/baarissa annatko miehelle mahdollisuuden tarjota vai kipitätkö itse heti tilaamaan, tai vaaditko maksaa osuutesi? Istutko sohvalle viereen vai vastapäätä?
Mene sellaisiin tapaamisiin, joissa käy paljon miehiä. Esim. teekkareiden juhliin, mikäli heidän seuransa kiinnostaa sinua.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:43"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:40"]
[/quote]
Miksi sä olet antanut rumille naisille sydämiä? :D
[/quote]
Kuvat ovat usein vähän erilaisia kuin todellisuus.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:53"]
Itse löysin parisuhteen sillä mahdollisimman kliseisellä tavalla: lopetin etsimisen.
Olin 26v ja päätin, että nyt on virallisesti ihan oikea vanhapiika, lopetan odottamasta että se oikea löytyisi ja voisin asettua aloilleni. Miten asettua aloilleen, kun varsinaisesti ei ole ehtinyt edes hirveästi menemään? Tein hienon suunnitelman - tarkoitus oli hankkia lisäkoulutusta, paremmat tienestit, kehittyä ihmisenä ja nähdä maailmaa.
Kaksi kuukautta sen jälkeen, kun olin ostanut sukelluspuvun, ilmoittautunut kurssille ja ajoittanut seuraavan loman niin että pääsisin punaiselle merelle, olin suhteessa ja tein yhteenmuuttoa... Suhde ei kestänyt lopunelämää, mutta kuitenkin yli vuosikymmenen.
En tiedä, miten se toimii. Mutta voin sanoa, että kun hankit oman elämän, sen parisuhteen odottelu on paljon hauskempaa.
[/quote]
Sinkkumies on tästäkin samaa mieltä. Kuten kaikessa, liika yrittäminen näkyy ja kauaksi. Kun ei etsi mitään on syli äkkiä täynnä halukkaita.
Kiva että oli tullut vastauksia, en ehtinyt koneelle aikaisemmin selailemaan mutta oli mukava lukea näitä :)
Jos joku vielä avaa ketjun, niin minäkin jäin miettimään, että miten niille miehille sitten oikeasti pitäisi flirttailla? Itsekin olen treffeille päässyt lähinnä jos olen itse pyytänyt eli olen ollut se joka on siihen aloitteen tehnyt. Jollakulla toisellakin tässä ketjussa oli se ongelma, että miehet eivät aloitteita tee... toki siis, minä kyllä voin niitä aloitteita itsekin tehdä jos kiinnostava mies sattuu kohdalle, mutta ilmeisesti olen ihan surkea flirttailija.
"Markkina-arvon parantaminen" nyt kuulosti vähän karulta. Ulkonäköni on sellainen kuin on, olen mielestäni ihan nätti, mutta on minussa toki virheitäkin, osalle ei mitään edes mahda :) Liikuntaa harrastan silloin tällöin, joskus innostun siitä enemmänkin, joskus on pitkiä taukoja. Miesmakunikaan ei ole mikään bodattu salihirmu, terveen näköisistä tykkään.
Lisäksi vielä: minulla kyllä on elämä, koko elämäni ei ole sitä että epätoivoisesti odottelisin miestä. Se on ihan turha klisee, että Se Oikea kävelee vastaan kun sitä vähiten odottaa. Joillekin niin voi käydä, mutta itse olen sitä mieltä että ne olosuhteet olisi parempi tehdä suotaviksi tuota sattumanvaraista tapaamistakin varten.
ap
Mä en ole enää vuosiin etsinyt miestä, eikä niitä kiinnostuneita ole silloinkaan sen enempää.
57 jatkaa: ja jos näköjään naisen tulee seksin avulla saada mies kiinnostumaan parisuhteesta, niin anti sitten olla.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 02:59"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:39"]
Mene paritanssikursseille[/quote]
Osallistuuko niille oikeasti sinkkumiehiäkin? Onko kellään näistä oikeasti kokemusta? Ei ihan huonoltakaan idealta kuulosta, koska pidän tanssimisesta, niin saisipahan sitten edes tanssahdella jos ei muuten lykästä.
ap
[/quote]
Osallistuu. Minäkin löysin vaimoni tanssikursseilta. Enkä ollut ainoa sinkkumies siellä :)