Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiusaamisen vaikutukset

Vierailija
15.11.2014 |

Onko kenelläkään kokemusta kiusattuna olemisesta tai kiusaajana olemisesta? Miksi sinua mielestäsi kiusattiin tai miksi kiusasit?

Minua kiusattiin siksi, koska olin ruma, erilainen ja heikompi kuin muut. Oletan että minua kiusattiin myös siksi, että eräät tyypit halusivat näyttää tytöille, että ovat niitä kovia tyyppejä, jotka alistavat muita ja minä heikompana ja tyttöjen mielestä vastenmielisenä olin loistava kohde.

Kiusaajille haluan kysyä, että oletteko miettineet, että kiusatessanne toista tuhoatte suurella todennäköisyydellä hänen loppuelämänsä? Monelle kiusaaminen aiheuttaa itseluottamuksen romahtamista, koska tuntee olevansa todella ulkopuolinen sen vuoksi, että muut syrjivät ja kiusaavat jatkuvasti. Kiusaatteko nimenomaan sillä tarkoituksella, että sen toisen elämä olisi pilalla? Haluatteko, että se kiusattu syrjäytyy eikä uskalla poistua kotoaan? Miltä teistä tuntuisi sen kiusatun tilalla? Ei välttämättä tarvitse vastata, mutta olisi hyvä edes miettiä sitä.

Miltä kuulostaa, että moni kiusattu jää työttömäksi eikä uskalla lähestyä ihmisiä? Toki moni kiusaaja on tietysti riemuissaan, että se kiusattu luuseripaska ei pääse lisääntymään.

Minulle kiusaaminen aiheutti ihmispelon enkä voi luottaa ihmisiin lainkaan. En uskalla liikkua valoisaan aikaan. En myöskään halua ikinä seurustella, koska pelkään liikaa sitä, että se toinen satuttaa joko suhteessa tai sitten heti lähestyessäni.

Ei mulla muuta. Kannattaa varmaan jokaisen miettiä ennen kuin sanoo toiselle pahasti tai hakkaa sitä vain pönkittääkseen omaa huonoa itseluottamustaan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on kiusattu aikuisena työelämässä, naispuolisten työkaverien taholta.  Syynä hyvä menestymiseni työssä ja ulkonäköni. Olen kauniiksi mainittu ihminen. 

Huomaatko ap, ihmiset, varsinkin naispuoliset, keksivät kyllä syyn kiusaamiselle. Olen koko ikäni hämmästellyt sitä, että sellainen ihminen, joka jollain tavalla erottuu massasta (ulkonäkö, tyyli, ajatusmaailma, perhe, älykkyys, mielipiteet ja listaa voisi jatkaa loputtomiin) herättää halun kiusata. Kyse on mielestäni kateudesta ja toisaalta pelosta. Itsevarmuuskin kun herättää tämän kiusaamishalun.

Nostakaa kiusatut päänne pystyyn. Koska olette joutuneet kiusaamisen kohteeksi, teissä täytyy olla jotain erilaista. Erilaisuuskin on rikkaus ja sen voi kääntää itselleen voimalähteeksi, vaikka se joitakin pelottaakin. Ainakin olette parempia kuin monet muut, jos ette ole itse langenneet kiusaajiksi:)

Vierailija
2/7 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse ollut kiusattu, mutta luokkakaveria alettiin kiusata sen jälkeen kun siitä tuli "julkkis". Hän vaihtoi parin vuoden päästä koulua. Tuossa muutama vuosi sitten hän kuoli, oli tehnyt itsemurhan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 20:36"]

En ole itse ollut kiusattu, mutta luokkakaveria alettiin kiusata sen jälkeen kun siitä tuli "julkkis". Hän vaihtoi parin vuoden päästä koulua. Tuossa muutama vuosi sitten hän kuoli, oli tehnyt itsemurhan.

[/quote]

Mandi?

Vierailija
4/7 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 20:40"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 20:36"]

[/quote]

Mandi?

[/quote]

Mmm.

Vierailija
5/7 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmisiä enää kiusata vai eikö siitä haluta vain puhua?

Vierailija
6/7 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin koska olin "huonosta perheestä". Isäni oli tunnettu kyläjuoppo, olen siis pienestä kylästä kotoisin. Jopa opettajat dissasivat minua. Jotenkin surkeata on, ettei minulla ole yhtään lapsuudenystävää kuten nykyisillä ystävilläni.

Muutin pois heti kun ylä-aste loppui. Sain rakennettua elämäni muualla, mutta kyllä kurkkua kuristaa aina ne muistot.

Onneksi sain ystäviä muutettuani pois ja olen pärjännyt hyvin. Luokkakokouksiin kutsutaan, en ole kertaakaan käynyt. Pahin kiusaajani on (kuulemma) nykyään 4 lapsen alkoholisoitunut äiti, kolme isää. Ja asuu edelleen samalla kylällä. En sääli häntä, olen vahingoniloinen.

Kouluaika on todellakin julma selviytymiskamppailu.

Vierailija
7/7 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin, koska... en oikeastaan edes tiedä. Sain aluksi paljon kavereita koulusta, olin sosiaalinen ja reilu, mutta pari tyyppiä alkoi kiusata ja sinne meni pian kaveritkin. En myöskään osaa luottaa kehenkään ja nykyään on mielenterveysongelmia ja vaikeuksia elämästä selviytymisessä.