Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvästi läskit! Meikä alkaa 5:2 -dieetille :)

Vierailija
23.11.2014 |

Ensi viikolla se alkaa, pätkäpaasto :) Ti pitäis olla eka 500 kalorin päivä.

Antakaa hyviä vinkkejä ja kertokaa kokemuksianne. Erityisesti se kiinnostaa, miten kuntosalitreenaus onnistuu paaston aikana.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on  se nälkäpäivä, yritin vältttää kuntosalia, mutta joskus kyllä kävin. Söin silloin 1 maissa ja treeneihin menin 5-ksi. Aika kuitti olo oli. 

Mutta yhteen mä en tottunut. Seuraavana päivänä oli hirveä nälkä ja söin varmaan kahden edestä. Vaikka sanottiin, että siihen tottuu. En tottunut.

mut ysemppiä.

syö pinaattia, parsakaalia, munaa, kanaa, kalkkunaa, teetä.

Vierailija
2/28 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Mä oon karistanut kaiken kaikkiaan 14kg tolla menetelmällä. Nyt ylläpidän niin että paastoan päivän viikossa ja syön suurimmaksi osaksi järkevästi :) Kuntosalitreeneistä en tiedä mutta itse olen harrastanut juoksua paastopäivinä. En vedä välttämättä mitään pisintä mutta helposti joku 5-7km. Saatab syödä sitten jonkin verran ekstraa, esim. 700kaloria ja juon paljon. Paaston jälkeisenä päivänä en ole koskaan jaksanut urheilla, silloin otan kevyesti. En edes jaksaisi, joskus yritin juosta mutta kroppa ei vaan totellut joten luovutin. Pätkäpaasto on kivaa jos vaan tykkää. Ja senttejä karisee. Laihduin 42-44 koosta 38.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pudotin tuolla 17 kg helposti. Suosittelen!

Vierailija
4/28 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jättänyt kuntosalin ja lihaskuntotreenin väliin paastopäivinä. Käyn kyllä lenkillä tai uimassa. Syön lounaaksi pussikeittoa tms., iltapäivällä vähän kasviksia ja illalla kaurapuuroa paastopäivinä. Olen tottunut aika hyvin ja olo on ihan virkeä ja energinen paastopäivinä, enimmäkseen ne sujuvat ihan hyvin mutta olen huomannut että kannattaa järjestää itselle paljon tekemistä niille päiville. Syömiset kannattaa myös suunnitella etukäteen. Valitettavasti pelkkä pätkäpaasto ei kyllä minua laihduta, ellen tarkkaile aika paljon syömisiäni myös muina päivinä. Mutta saahan siitä aina pienen boostin kun vaa'an lukemat tippuvat päivässä.

Vierailija
5/28 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Lisää vinkkejä ja kokemuksia! :) Mitenhän muuten tuo kahvin juonti paastopäivinä? Olisiko parempi pysytellä teessä?

ap

Vierailija
6/28 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on joulu ;) itse ajattelin aloittaa vasta sen jälkeen.

Vierailija
7/28 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta eihän tuo dieetti estä jouluna syömistä? Pitää ne kaksi paastopäivää ja herkuttelee muina :) Sehän tuossa dieetissä onkin niin mahtavaa ;)

ap

Vierailija
8/28 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo paastopäivien kalorimäärä lasketaan? Onko tuo 500kcal ok, kun mulla on painoa 69kg.

Vierailija
9/28 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 15:18"]

Miten tuo paastopäivien kalorimäärä lasketaan? Onko tuo 500kcal ok, kun mulla on painoa 69kg.

[/quote]

Olen käsittänyt, että naisilla se on aina 500. Ei riipu painosta?

ap

Vierailija
10/28 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan odottavani paastopäiviä jostain syystä. Ehkä olo on silloin kevyen mukava.Pidän paastopäivät peräkkäisinä päivinä ja syön silloin purkin maitorahkaa marjoilla ja paljon kasviksia, joskus teen pirtelöä jauheesta. Vihreää teetä, vissyä ja kahvia juon paljon. Harrastan lenkkeilyä päivittäin (6-8km) sekä nostan painoja 3x viikossa. Jälkimmäisenä paastopäivänä paastoan myös liikunnasta. Joskus matkoilla on paastopäivä jäänyt yhteen päivään, mutta sitten taas seuraavalla viikolla palaan ruotuun.

Vierailija
11/28 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia tai teetä saa juoda, laskee vaan ne kalorit mukaan.

Itse käytän tarvittaessa ilmaista kalorilaskuria www.kalorilaskuri.fi.

Olen havainnut, että helpointa on, kun syö aina paastopäivinä melko samalla tavalla niin ei tarvi liikaa suunnitella. Itse syön ain aamulla kaksi näkkäriä vähällä margariinilla ja kupin kahvia, päivällä töissä salaatin ja kupin kahvia, illalla pussikeiton, kahvia ja iltapalaksi vielä maustamatonta jogurttia. Toimii :)

Vierailija
12/28 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalitreenaamisesta en osaa sanoa mitään. Kahvia join paastopäiviä normaalisti rasvattomalla maidolla. Kalorit pitää tietysti laskea mukaan päivän kaloreihin. Mulle tolla paastolla olo oli tosi helppoa. Suunnittelin etukäteen paastopäivät viikolle ja syömiseni. Kun olin päättänyt paastota, ei tehnyt edes mieli mitään. Päinvastoin välillä huomasin illalla, että vielä on joku 100 kaloria jäljellä, nukkumaanmenoaika ja maha täynnä. Kalorien laskemisessa käytin apuna ilmaista kiloklubia. Lopetin paaston, kun rupesin saamaan paastopäivinä järkyttävää päänsärkyä, joka jatkui seuraavanakin päivänä. Burana toki auttoi, mutta en halua joka paastopäivä popsia Buranaa.

Vierailija
13/28 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut kesästä lähtien tällä dieetillä. Mutta tulos on se, että olen alkanut vetää normaaleina päivinä aivan järkyttävät määrät ruokaa ja karkkia. Tilanne on se, etten ole laihtunut yhtään. Silti en voi lopettaakaan, koska olen tottunut syömään hirveät määrät. Jos nyt lopettaisin paastopäivät, olisin norsu parissa viikossa.

Ei ole tervettä meikäläisen touhu.

Mutta tsemiä! Mulla kaks ekaa viikkoo oli pahoja. Sit paastopäiviin tottui täysin. Tästä on tullut rutiini, sekä paastoamisesta että mättämisestä. Älä tee niinku mä tein.

Vierailija
14/28 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä nyt eka paastopäivä lähes takana. Aika karseaa on ollut :/ Nälkä ei ole ollut yhtään, mutta tosi paha väsymys koko päivän. Nyt jo odotan, että pääsen huomenna aamiaisella syömään ruisleipää! Olen vissiin niin leipäkoukussa, että tällainen yksi päivä jo tekee tiukkaa.

Tottuukohan elimistö näihin paastopäiviin vai olenkohan jatkossakin näin kuitti aina kahtena päivänä viikossa?! Miten teillä muilla?

Ja antakaa vaan lisää noita ruokavinkkejä! Noita jo annettuja aion testailla. Tänään olen syönyt hyvin kasvispainotteisesti, mutta jatkossa taidan syödä enemmän kevyttä lihaa ja rahkaa.

ap

Vierailija
15/28 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaalipainoinen ja käytän tuota dieettiä pysyäkseni tällaisena. Paastopäivän jälkeen on ihan tavallinen olo eikä tunnu erityistä nälkää. Suosittelen kuituvalmistetta, jotta vatsa toimii. Menestystä dieetillesi! :)

Vierailija
16/28 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii parhaiten olla syömättä mitään ennen kuin illalla kahdeksan aikoihin. Päivä menee parilla kahvikupilla,  lisäksi vettä ja kivennäisvettä. Nälkä vain paheni kun söin jotain aamulla/päivällä, ei sovi minulle

Vierailija
17/28 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtuuko tuolla oikeasti?!

Vierailija
18/28 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paastopäivinä voi liikkua. Elimistö tarvitsee hiilareita eikä noin vähillä pysty kertakaikkiaan liikkumaan. Aivotkaan ei varmaan toimi. Vaarallista.

Vierailija
19/28 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä syötte paastopäivinä? :)

Vierailija
20/28 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:14"]

Laihtuuko tuolla oikeasti?!

[/quote]Kyllä, jos kokonaiskulutus vähenee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän