Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei enää ikinä Subwayhin

Vierailija
23.11.2014 |

Kävin tänää ensimmäistä kertaa subwayssä.

Astuessani ravintolaan tunsin jo kuumotuksen ja mietin, että vielä ei oo liian myöhäistä perääntyä "pitää mennä moi". Kuitenkin eteisestä päästyäni nielaisin ja astuin peremmälle myymälään, olin kuitenkin ainoa asiakas joten "pikku moka" tilauksessa tuskin haittaa eivätkä ihmiset pääsisi nauramaan.

Kävelin suoraan siihen kassalle ja sanoin neidille että "yks tommonen päivän subi". Tässä vaiheessa myyjä katsoi minua hieman epäröivästi päästäen "eeeeh :E" äänähdyksen. Vaikka ravintola oli tyhjä, tunsin kuinka seinätkin rupesivat tuijottamaan minua, lävistäen katseillaan kehoni kuin miekat. Sykkeeni oli varmaan valehtelematta 180 ja tunsin, kuinka veri pakkautuu päähäni. Aika pysähtyi.

Myyjä neuvoi minua kävelemään linjaston päähän ja kertomaan haluamani leivän täytteet kolleegalleen (joka ei ollut siellä missä piti!). Kuittasin tilanteen sanomalla "ahaa" ja kävelin lasivitriinien päähän, jossa näinkin lapun "Valitse leipä". Koitin tuskaisesti miettiä mikä niistä leivistä on se, joka mainoskuvassakin on. Tätä miettiessäni taakseni ilmaantui ihmisiä jonottamaan ja pian tämä leiväntekijäkin ilmaantui paikalle.

Sanoin reippaasti että "moro tommonen vaalea seesam", oletin että tämä riittäisi tässä vaiheessa, mutta ilmeisesti ei riittänyt. Myyjällä oli tyhjä, mutta odottava ilme. Jälleen tunsin kuumotuksen ja veren pakkautumisen päässäni "miksi en päästäny noita ennen mua...". Myyjä kuitenkin korjasi tilanteen kysymällä minkä aterian otan. Osasin sanoa päivän subi (joka muuten oli spicy italian), jonka jälkeen tuli lisäkysymys "puolikas vai kokonainen". Taas olin erittäin hämmilläni, miksi tahtoisin puolikkaan patongin (Mietin siis päässäni, että puolikas meinaisi yhtä puolta patongista, eli poikittain leikattua), päädyin siis kokonaiseen, kunnes hetkeä myöhemmin hiffasin että ei *******, sehän on toi iso leipä. En kuitenkaan viitsinyt korjata että tahdon pienemmän koon. Vannoin, että nyt loppu menee kuin vettä vaan.

"Paahdetaanko?", "paahdetaan vaan". Jes, tiesin että tää on helppoo. Koitin nopeasti lukea vitriinistä ohjeita, kuinka toimin seuraavaksi, mutta jotenkin kuumotus painoi vielä päätä ja ajatteleminen oli vaikeaa, tahdoin vain kadota. Nyt oli vihannesten aika, tarkoitukseni oli ottaa kaikkia, paitsi suolakurkkua. Aloin siis luettelemaan yksitellen kasvisten nimiä, kunnes viimein tajusin, että olisin voinut sanoa "Kaikki paitsi suorakurkku". Myyjällä oli jostain syystä hieman vittuuntunut ilme ja takana oleva naputteli jalalla maahan. Ei varmaan tarkoituksella, mutta tiesin sisimmissäni, että vika on minussa.

"Mikä kastike?" Pyysin luettelemaan soossit, nyökkäsin aina ymmärtäväisesti kun kastikkeen nimi kerrottiin, otin kuitenkin sen ensimmäisen sanomalla "tota tossa" ja osoitin sormella. Toki se oli varmaan vaikeaa hahmottaa, mihin osoitin, mutta pienen tuumailun jälkeen myyjä kysyikin "Niin siis tämä eka?", vastasin kyllä.

Öljyn, pippurit sun muut jutut skippasin ihan mallikkaasti. Viimein pääsin kassalle jossa tuotettani paketointiin jo muovipussiin, vaikka olisin syönyt sen paikan päällä, en kuitenkaan viitsinyt ruveta siinä neuvottelemaan vaan hyväksyin kohtaloni, ehkä minusta haluttiin eroon? Haisinko liian pahalle? Onko minunlaiset tervetulleita ravintolaan? Näitä kysymyksiä päässäni pyörittäen en kuullut mitä myyjä minulta kysyi, joten jouduin kysymään "Anteeks mitä?". Myyjä tahtoi tietää otanko ateriana, sanoin että kyllä. Pian hän luettelikin kaikki mahdolliset ateriavaihtoehdot, joista ymmärsin vain sanan jogurtti. Ilmeisesti niitäkin on useampi vaihtoehto kuin yksi. Seuraavat hetket menikin aivan pimennossa, kuumotus oli jo hieman laskenut, mutta soijaa pukkas eikä helle auttanut ei niin pätkääkään. Sain jonkun helvetin viljajogurtin ja tyhjän kupin.

Maksoin ostokset ja mietin hetken, että mitä ****** mä tyhjällä mukilla. Epäröiden kuitenkin sanoin "niin se limu?" ja myyjä neuvoi minut juomapisteelle, jossa toimi itsepalvelu limuhana. Laitoin kupin täyteen raikasta ja ravitsevaa kokista, mutta tajusin liian myöhään, että enhän mä tota voi kantaa ulos myymälästä ilman läikyttämästä puolia lattialle. Niitä kansiakaan ei ollut missään, enkä varmasti kysy enää yhtään ***** mitään. Hörppäsin kupistä noin desin, jotta varmasti pääsen turvallisesti ulos.

Ulkona harmittelin, että missä mä tän kehtaan syödä, kotiinkin on matkaa. Istuin semmoselle betonitasolle ja avasin kääreet. Noin puolet sisälmyksistä kaatui rinnuksille. Päätin, että ***** ihan sama, otin haukun, en pitänyt, heitin leivän roskiin ja kävelin kotiin.

Ei enää ikinä subwayhyn. ***** että on elämä vaikeeta.

Kommentit (210)

Vierailija
201/210 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä uusavuttomille valmis tilaus joissa takuuvarmasti sopii täytteet yhteen:

Leipä: juusto-oregano

Liha: kanateryaki (makea kana) TAI spicy italian (salamia ja pepperonia) - valitse oman maun mukaan, molempiin sopii samat tavarat lopuista

Tavallinen juusto ja paahto

Kasvikset: kaikki tuoreet (salaatti, tomaatti, kurkku, paprika, sipuli) voit jättää jonkun pois jos ei maistu

Kastike: southwest (jos et pidä tulisesta pyydä makea sipuli tai jos haluat miedosti tulista voit pyytää lisäksi kevyt majoneesia lieventämään)

Mausteet: pippuri ja oregano
Ei öljyä eikä etikkaa

Pitäisi maistua suurimmalle osalle.

Vierailija
202/210 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä maksa mistään hikisestä patongista kymppiä. Ylihinnoiteltua paskaa. Ja sitä 3cm nysää pitäisi hienostuneesti mutustaa jossain metrossa, niin kun jossain Nyy Joorkissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/210 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän olen käynyt vain yhden kerran subwayssa ja silloin tilasin hyvän sudin.

Suosittelen siis teitäkin maistamaan.

Eli tässä mitä tilasin: Yksi 15 senttinen vaaalea päälle kinkkua, tavallinen juusto ja saa paahtaa vihannekset ovat salaatti ja kurkku kastikkeena toimii majoneesi ja mausteita ei.

Vierailija
204/210 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä! X''D

Vierailija
205/210 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä subway kyseessä?

Vierailija
206/210 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin feikki etten kestä, eikö ihmisil oo mitää sisälukutaitoa?? Tän on kirjottanu jonne, jonka profiilikuviakin vilkaisemalla saattaa aavistaa, ettei tää selfielippispää oo tyyppiä joka nieleskelee astuessaan myymällään, pelkää ihmisten nauravan "pikku mokalle", jonka veri jyskyttää korvissa ja seinät tuijottaa/kaatuu päälle. Ensinnäkin toi on kieliopillisesti poikkeuksellisen täynnä rikkaita kielikuvia, värikkäitä adjektiiveja ja _aivan liian_ täydellistä tekstiä kaikkine lainauksineen ja lauseenrakenteineen.

Kaveri väitti vastaan, kun repesin heti alkuun ja julistin selkeeksi trolliksi. Päätin sit googlata tän pojun, totesin et yhdenkin lauseen (minkä tää ananastukka on kirjottanu) löytäminen riittää. Uppista, löyty instagramtili, mikä kerto enemmän ku tuhat sanaa. Tää jätkät ei todellakaan osaa kirjottaa, sen lauseet on ehkä 2 sanan pituisia (3 lausetta sais helposti yhteen virkkeeseen) ja sanajärjestys + välimerkit aivan päin vittua. Kuvista (jotain jonnepaskaa happinaamarit päässä, eevilstöö ja seksileijonaa viljellen) ja niiden kommenteista ei ihan välity tää haavanlehden lailla vapiseva, pelkoaan nieleskelevä kaltoinkohdeltu nuorimies.

Mua vaan ottaa niin pannuun tollanen huomionhakunen ja 50 000 tykkäävät keränny megakusetus minkä motiivit on vähintään hämärät. Tota ei oo meinaa missään nöyryytetyissä tunnekuohussa väsätty yksin kotisohvalla. Musta on törkeetä, et tällä vedottiin kaikin mahdollisin keinoin ihmisten tunteisiin, niin dialogin kun mielikuvienkin kautta. Ihmiset pysty samaistumaan olotilaan, säälimään pojan kohtaloa, koki epäoikeudenmukaisuuden tunteita ja väärryyttä, sekä pääsi avautumaan siitä miten subwayssa (oikeesti me kaikki) ollaan välillä enemmän tai vähemmän hukassa.

P.S. Kukaan, ei siis kukaan nuori ainakaan, oo voinu välttyä näkemästä subin kuvaa ja mainoksia siellä sun täällä. Niin aivan varmasti luuli saavansa puolikkaan patongin "patongin puoliskona", eli poikittain halkaistuna voileipänä :P Vaikka koko teksti oli yhtä ylilyönnit, niin joku raja nyt sillä värikynällä vois olla.

Vierailija
207/210 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkää joskus subiin seuraamaan niin kaikille käy kuten ap:lle ja jos koittaa kysyä apua niin myyjä käskee valitsemaan itse.

Vierailija
208/210 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut tämän tekstin facessa ja jossain muualla jo aikoja sitten

Vierailija
209/210 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olin ihan pihalla tilaamisen suhteen, kun ensimmäistä kertaa subissa asioin. Ja todellakin ne myyjät olivat helvetin ylimielisiä ja pyörittelivät silmiään. Miksi ei voi asiallisesti neuvoa ensikertalaista?

Ok, luulin että olen ainoa törppö joka ei ymmärrä systeemiä. Mulle sattui hyvinkin palveluhaluinen myyjä.

Vierailija
210/210 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subin tilaaminen onnistuu ihan sujuvasti muutaman kerran jälkeen. Joskus olin uteliaalla tullella ja kyselin mitä niiden kasvispihvi sisältää. Vastauksena oli hiljaisuutta, hyminää ja lopulta "vähän kaikenlaista... tuolta tuoteselosteesta voit lukea tarkemmin". Aika hämmentävää, ettei tuollainen tullut lonkalta eikä ees vaivautunut itse tsekkaamaan. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän