Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ranskalainen pâtisserie

Vierailija
23.11.2014 |

Menisittekö ranskalaistyyliseen leipomoon, jossa myydään ranskalaisia leivoksia? Entä mitä olisitte valmiita maksamaan kyseisen leipomon tuotteista(hintahaarukka)? Kuinka usein kävisit?

Kiitos etukäteen vastanneille :)

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuosta kampaamosta mieleen, että miksei näitä leipomoita sun muita ole omakotitalon yhteydessä, kuten kampaamoita on? Leipomosta kuitenkin ostetaan tavaraa kotiin eli siellä voi pistäytyä autolla normaalin ostosreissun yhteydessä. Keskustan vuokrat liiketiloissa ovat niin suuria, että ei ihme jos pulju menee nurin.

Vierailija
2/67 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:38"]

Jos hinnoittelu olisi oikealla tasolla, tuollainen yritys voisi viedä asiakkaat kahviloilta, joista saa sitä ylihintaista ja kuivaa pakastekakkua. Silloin yritys kannattaisi, kun edullinen hintataso toisi paljon asiakkaita. Itse asun pienellä paikkakunnalla, jossa on paljon kampaamoja. Yhdessä kampaamossa on paitsi todella ystävällinen ja osaava asiakaspalvelu, myös hinnoittelu kohdillaan: mikä tahansa mallinmuutosleikkaus on yhtä edullinen kuin se, että latvoista napsaistaisiin pari senttiä pois. Arvatkaapa, missä kampaamossa käy eniten asiakkaita? :) Vaikka hinta on edullinen, niin moni maksaa sen, että se kannattaa.

[/quote]

Et voi todellakaan verrata hiustenleikkuuta ja konditorianpitoa keskenään ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuessani briteissä sai konditoriasta leipää 3 silloisella Suomen markalla. Jos hyvän leivän saa jollain 1,5-2 eurolla, en valita. Croissant 80 eur ja viineri 1,2 eur.

Vierailija
4/67 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt verrataan Ranskaa ja Suomea, niin yritystoiminnan sivukulut ovat Ranskassa huomattavasti korkeammat. Suurten kaupunkien liiketilojen vuokratkin saattavat huidella yli Helsingin hintojen.

Suomessa tarvittaisiin hyvä "sisäänheittotuote", joka toisi mainetta ja nostetta muulle valikoimalle. Mielellään sellainen, joka istuisi hyvin suomalaiseen tottumukseen.

Olen itse asunut 20 vuotta Ranskassa ja ostan leipomosta vain rouhean maalaispatongin tai kirpeän vadelmapiirakan. Täällähän ei ole sellaista leipomiskulttuuria, että kotona tehtäisiin mitään.

T: ulkosuomalainen

Vierailija
5/67 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 02:27"]

Menisittekö ranskalaistyyliseen leipomoon, jossa myydään ranskalaisia leivoksia? Entä mitä olisitte valmiita maksamaan kyseisen leipomon tuotteista(hintahaarukka)? Kuinka usein kävisit? Kiitos etukäteen vastanneille :)

[/quote]

en ostaisi koska vältän hiilaripaskaa. 

Vierailija
6/67 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmmm nam.. Jos olisi alhainen hintataso (siis muihin verrattuna, eli ei 50snt vaan 3-4e) niin kävisin usein.. Ja mukaan vielä ranskalainen kahvi! Ah! Katsoisin sitten ulos loskaa :D ja nautiskelisin kahvista

Vierailija
7/67 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 14:50"]

Jos nyt verrataan Ranskaa ja Suomea, niin yritystoiminnan sivukulut ovat Ranskassa huomattavasti korkeammat. Suurten kaupunkien liiketilojen vuokratkin saattavat huidella yli Helsingin hintojen.

Suomessa tarvittaisiin hyvä "sisäänheittotuote", joka toisi mainetta ja nostetta muulle valikoimalle. Mielellään sellainen, joka istuisi hyvin suomalaiseen tottumukseen.

Olen itse asunut 20 vuotta Ranskassa ja ostan leipomosta vain rouhean maalaispatongin tai kirpeän vadelmapiirakan. Täällähän ei ole sellaista leipomiskulttuuria, että kotona tehtäisiin mitään.

[/quote]

Suurin ero on tosiaan kulttuurissa. Ranskassa ja monessa muussa maassa on tapana ostaa leivät ja leivokset pienistä leipomoista. Suomessa nykyään leivotaan joko itse tai sitten ostetaan marketista mitä on tarjolla. Myös esim. Hollannissa on paljon pieniä leipomoita ja herkkupuoteja, mutta tavallisissa supermarketeissa leipomistarvikkeiden valikoima on todella surkea jopa pieniin suomalaisiin ruokakauppoihin verrattuna. Hollannissahan ei asuntojen vakiovarustukseen kuulu välttämättä edes uunia.

Vierailija
8/67 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi vegaanisia tuotteita, kävisin varmasti aika usein vaikka maksaisi mitä ja naureskelisin aina jälkikäteen, et vähäiset rahansa voisi sijoittaa fiksumminkin.

Vierailija
9/67 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vegaanisia, gluteenittomia, laktoosittomia jne...

Vierailija
10/67 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 15:23"]

Jos olisi vegaanisia tuotteita, kävisin varmasti aika usein vaikka maksaisi mitä ja naureskelisin aina jälkikäteen, et vähäiset rahansa voisi sijoittaa fiksumminkin.

[/quote]

Niillä ituhippien rahoilla se ei ainakaan pyörisi.

Vierailija
11/67 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 15:23"]

[/quote]

Niillä ituhippien rahoilla se ei ainakaan pyörisi.
[/quote]
Kelaa kuinka kalliiks tulis jos olis valmiiksi tehty esim vegaanipullia ja sitten niitä ei ostettaiskaa

Vierailija
12/67 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 16:48"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 15:23"] Jos olisi vegaanisia tuotteita, kävisin varmasti aika usein vaikka maksaisi mitä ja naureskelisin aina jälkikäteen, et vähäiset rahansa voisi sijoittaa fiksumminkin. [/quote]   Niillä ituhippien rahoilla se ei ainakaan pyörisi. [/quote] Kelaa kuinka kalliiks tulis jos olis valmiiksi tehty esim vegaanipullia ja sitten niitä ei ostettaiskaa

[/quote]

Niin, ainahan se tulee kalliiksi, jos hävikki on iso - oli tuotteet vegaanisia tai sitten ei.

Kurjaa on, et oon suht hyvätuloinen ja luonteeltani tuhlaileva vegaani, mutta rahani kelpaavat melko harvalle yrittäjälle...

Vierailija
13/67 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 11:15"]

Kuohkeus ei toteudu enää nostatuksen ja kunnon vaivauksen myötä vaan vehnägluteenilla, jne.

[/quote]

No ilmankos. Olen pohtinut miksi kaupan leipä ja patonki jää littanaksi kun sitä puristaa, itse tekemä ponnahtaa takaisin muotoonsa.

Vierailija
14/67 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 13:27"]

Tuli tuosta kampaamosta mieleen, että miksei näitä leipomoita sun muita ole omakotitalon yhteydessä, kuten kampaamoita on?

[/quote]

En tiedä, mutta veikkaan hygieniasäännöksiä.  

Vierailija
15/67 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:27"]

Helsingissä on kakkugalleria, jolla ainakin riittää asiakkaita. Ja törkeän hintaisissa fazerin kahviloissakin riittää väkeä, vaikka minusta monet leivonnaiset ovat aika mitäänsanomattomia. Varmasti tilaa olisi muillekin kunhan paikka ja miljöö ovat kunnossa!

[/quote]

Mitäköhän mielestäsi maksaisi Fazerin tilavuokrat ja miljöö? Ilman ison konsernin tukea?

Siinä sulle mietittävää, vaikka mitätöntä tuotetta myyvätkin.

Samoin kakkugalleria on aloittanut tilauskakkuja tekevänä teollisuushallien perukoilla, siinäkin teille kivaa miljöötä, missä voitte sitten piipahtaa vaunujenne kanssa pilttipurkkeja pöytiin jättämässä.

Vierailija
16/67 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis muuten ihana treffipaikka!

Vierailija
17/67 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:27"]Olis muuten ihana treffipaikka!
[/quote]
Ja katkera av mamma alapeukuttaa
Etkö ole koskaan päässyt treffeille?:(

Vierailija
18/67 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 14:50"]

[/quote]

Vähänpä tiedät suomalaisesta yrittämisestä. Turha huudella asiasta tietämättömänä.

Vierailija
19/67 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideana tosiaan ihana. Minulla on kotini lähellä ranskalaistyylinen kahvila/leipomo, ja tähän muuttaessani olin siitä ihan innoissani. Nyt olen asunut tässä vuoden, ja vieläkään ei ole tullut käytyä :( 

Kuten on sanottukin, Suomessa yrittäminen on oikeasti tosi haastavaa, sillä katteiden tulisi olla tarpeeksi hyvät kattaakseen jo ihan kiinteät kulut, saati sitten jos yrittäjä itse saa jotain rahaa. Mietin joskus kahvilan perustamista, mutta sellaisesta pitäisi tulla TODELLA suosittu menestyäkseen.

Vierailija
20/67 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on kakkugalleria, jolla ainakin riittää asiakkaita. Ja törkeän hintaisissa fazerin kahviloissakin riittää väkeä, vaikka minusta monet leivonnaiset ovat aika mitäänsanomattomia. Varmasti tilaa olisi muillekin kunhan paikka ja miljöö ovat kunnossa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä